Onderwerp: Ruud Gullit
Enkele bericht bekijken
Oud 25 May 2005, 16:19   #22
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Natuurlijk hebben ook PSV en Ajax miskopen maar als je de som bekijkt dan heeft Feyenoord er een hoop meer. Welke goede aankopen heeft Feyenoord in de laatste jaren gedaan? Natuurlijk Kuyt en Kalou en ook Buffel is geen verkeerde speler. Maar voor de rest is het allemaal 10x bagger geweest.

Over Robben ben ik het inderdaad wel met je eens dat het een aanstormend talent was van FC Groningen maar zeg nu niet dat jij had verwacht dat Van Bommel, Vogel en Kezman zo door zouden breken als dat ze nu doen.
Van Bommel was de dragende kracht van Fortuna dat dat jaar echt geweldig goed speelde (onder van Marwijk ja). Natuurlijk kun je niets voorspellen in het voetbal, maar bij van Bommel had ik een veel beter gevoel dan ik ooit bij spelers als vd Schaaf, Smit of Feher heb gehad. Vogel was al Zwitsers international en heeft zich doorontwikkeld op de manier die te verwachten was. En Kezman had bij Partizan al een geweldig doelpuntengemiddelde.
Dus waarom was dit niet te verwachten? Juist Robben is de speler geweest die mij het meest verrast heeft. Zijn laatste jaar bij Groningen was bepaald niet geweldig, maar bij PSV stond hij er bijna meteen.
Maar goed, hier gaat dit topic niet over.

Bij Feyenoord zijn het ook echt niet louter slechte aankopen geweest, maar zit het niet slagen ook in andere factoren. Zo was Babos jaren de beste keeper in de eredivisie, maar waarom heeft hij het niet gemaakt in de Kuip? Misschien pakken ze hem wel op de verkeerde manier aan. Onder van Marwijk rendeerde Ono over het algemeen best aardig, maar nu is het kommer en kwel. Ostlund speelde Robben uit de wedstrijd op het EK, maar schiet opbouwend echt tekort. Slecht gescout.
Castelen is een redelijk goede aankoop geweest. In een goed draaiend elftal had hij ongetwijfeld constanter gepresteerd. Goor is een goede aankoop geweest. Bosschaart werd door half Nederland Oranje en de hemel in geprijst, maar valt nu zwaar door de mand. Reden? Geen idee.
Hofs werd ook door PSV begeerd, maar koos voor Feyenoord omdat hij daar meer kans had op een basisplaats. Geen verkeerde aankoop.

Maar je ziet de tendens wel onder deze aankopen. De echte sterke man op het middenveld ontbreekt. Daardoor kunnen lichtgewichtjes als Hofs ook niet brengen wat men had gehoopt. Ik denk nog steeds dat Feyenoord met Schreuder veel sterker had gestaan. Een speler als Galasek zou dit Feyenoord in een klap een heel stuk sterker maken. Bosvelt zou het in principe ook nog kunnen denk ik.
Een Ghali is toch te flegmatiek voor die positie, terwijl Bosschaart het ook niet kan brengen.
Verder speelt Feyenoord een spelletje waarin de backs opbouwend niet bepaald onbelangrijk zijn. En wat trekt men aan, twee houthakkers.
Ik denk dat het aankoopbeleid niet zozeer faalt in de zin dat de voetballers slecht zijn, maar meer dat ze niet de juiste spelers halen. Er wordt vanalles gehaald en daarna kijkt men of het toevallig in het team past. Zo werkt dat dus niet. Je moet spelers halen die iets toevoegen aan het elftal. Die als geheel elkaar sterker maken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Enfin verder over Ruud Gullit en de toekomstige trainers van Feyenoord dan maar. Foeke Booij lijkt me geen geschikte trainer voor Feyenoord evenals Erwin Koeman. Gertjan Verbeek lijkt me de ideale trainer voor Feyenoord maar ik denk niet dat hij zijn Heerenveen-avontuur al zo snel wil afsluiten. Martin Jol lijkt me ook zéér geschikt maar ook hij zal niet weg willen bij de Spurs en al zeker niet naar Feyenoord. Van de kandidaten die momenteel in de media genoemd worden lijkt mij Johan Neeskens het meest geschikt. Misschien Huub Stevens maar dat is nog maar de vraag, of hij dus überhaupt naar Feyenoord komt.
Ik denk dat Feyenoord een ervaren vent moet halen, die bewezen heeft een team te kunnen bouwen. Koeman doet het echt niet onaardig bij RKC, maar heeft nog niet bewezen of hij Feyenoord aankan. Booy heeft het bij Utrecht erg goed gedaan, maar op de een of andere manier heb ik er toch niet zo'n heel hoge pet van op. Neeskens vind ik ook een voorbeeld van de uitspraak dat een goed paard nog geen goede ruiter is. Verder is het bepaald niet een Feyenoorder.
Stevens is dat ook niet, maar dat lijkt me echt een topper voor Feyenoord. Maar ik denk dat hij mooi bij Roda van alle daar aanwezige kwaliteiten eindelijk eens een team gaat maken (maar daar kan Bart vast meer over vertellen). Jol is natuurlijk ook geen optie meer. En dan wordt ook nog zo'n Peter Bosz genoemd. Tja, ik weet niet wat ik daar nou van moet denken, maar bij de Graafschap vond ik het altijd maar een koekenbakker.
Ik denk dat een trainer als Trond Sollied nog niet eens zo'n gekke keuze zou zijn. Ervaring, heeft zich bewezen in Belgie en zou van deze groep wel wat moois kunnen maken denk ik.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden