Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 2 August 2009, 17:53   #266
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Godver icarus, boor 'm dan de grond is zoals de bedoeling is.

Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
Ik geloof in God, voor de meeste (vooral jongeren) klinkt het nogal raar als iemand in God gelooft, omdat ze het niet zien, je kent die standaard argumenten wel.
Een heel degelijk argument. Als ik iets niet zie of voel en niemand logisch kan beredeneren waarom het er wel zou zijn, geloof ik het niet. Als dat nadelig voor mij zou zijn merk ik het wel, maar hé, tot nu toe gaat alles prima.

Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
Maar heeft iemand een verklaring voor hoedat het heelal ontstaan is? De aarde?
Het onstaan van alles is nogal ingewikkeld. Zelfs de wetenschap is er nog lang niet uit. Dat jullie geloven dat een of ander superwezen dat zo poef met zn toverstokje heeft gemaakt is waarachtig mieters voor jullie, maar de meeste mensen zijn niet tevreden met een bullshit verklaring.
Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
Big Bang denken jullie... vanwaar kwamen de essentiële stoffen voor zo'n oerknal dan?
Ik kan jou ook vragen waar de neuk god vandaan kwam. Heb jij ook geen antwoord op. 'Oh, maar hij was er altijd al' yeah right, dat kan ik dan ook zeggen over die 'essentiële stoffen', als jij dat toch als een geldig argument beschouwt.
Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
Ik vind persoonlijk dat het niet geloven nogal een standaard is geworden, net zoals het de standard WAS om katholiek te zijn.
Ik vind persoonlijk dat het dan de goede kant op gaat.
Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
Hoe vaak hoor je wel niet iemand antwoorden op de vraag of ze geloven in God: "Ja, ik geloof niet echt in God, maar ik denk wel dat er iets is..." Dat geeft gewoon weer dat ze kennis tekortkomen
Inderdaad. Ze zien wel in dat religie bullshit is, maar hebben geen zin, verstand of tijd zich te verdiepen in wetenschappelijke verklaringen.
Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
niet echt door hebben wat het Zelfstandig Naamwoord God betekend, het staat voor heer, meester, koning etc. De echte naam zou uit de volgende letters bestaan: JHWH
Dit kan gebruikt worden voor Jahweh of Jehovah.
Ja, oppermachtige heerser, we kennen het. Als hij inderdaad omnipotent was gebeurde er niks tegen zijn wil in. Maar kijk nou, ik geloof niet in hem, terwijl hij wil van wel.
Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
Velen denken ook dat het ofwel wetenschap ofwel geloof is. Niet waar dus, deze twee werken juist samen (of het zou toch moeten), de wetenschap geeft blijk van de kracht van God, hoe alles zo miniscuul gemaakt is.
Ja, sommigen geloven daarin. Ik denk dat als die twee samengaan de wetenschap uiteindelijk tot de conclusie komt dat god bullshit is. Er blijven steeds minder onverklaarbare dingen over waar een god verantwoordelijk voor zou kunnen zijn.
Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
Wist je al dat de aarde de PERFECTE omtrek en diameter heeft om leven mogelijk te maken, dat als we nog maar 1% verder van de zon verwijderd waren, we op een ijsplaneet waren? Als er geen maan was zou de as van de aarde bewegen en zou er met periodes uiterste droogte en aan de andere kant koude zijn. Het is gewoon te veel om op te noemen.
Ja, en omdat dat nogal toevallig is zijn wij waarschijnlijk (een van) de enige planeten in het hele heelal met leven.
Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
Persoonlijk zie ik niet in hoedat mensen in een organische scheet kunnen geloven die ALLES gemaakt heeft.
Niks is gemaakt, alles is ontstaan. Toeval, evolutie. Learn it.

Citaat:
Origineel gepost door twistereli Bekijk Bericht
Ik kan nog lang doorgaan en zal ook niet opgeven haha
Kijken wie dit het langst vol kan houden?
blabla1993 is offline