Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 3 August 2009, 09:01   #280
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Ok Blaab, nu ik.



Citaat:
Ik geloof in God, voor de meeste (vooral jongeren) klinkt het nogal raar als iemand in God gelooft, omdat ze het niet zien, je kent die standaard argumenten wel.
Ik snap dat best wel, je kan het niet proeven aanraken etc. etc. wat maakt dat nou iets om in te geloven voor jongeren? Ik zou er ook geen tijd aan besteden. Net zoals wereldvrede, dat is ook een streven wat nooit behaalt zal worden, waar is God dan? Ik geloof er best in maar meer dat we alles zelf in de hand hebben.

Citaat:
Maar heeft iemand een verklaring voor hoedat het heelal ontstaan is? De aarde? Big Bang denken jullie... vanwaar kwamen de essentiële stoffen voor zo'n oerknal dan?
Als de wetenschap het (nog) niet weet, hoe kan jij er dan zo zeker van zijn dat God hier alles in 7 dagen gemaakt heeft met 1 schep?

Citaat:
Ik vind persoonlijk dat het niet geloven nogal een standaard is geworden, net zoals het de standard WAS om katholiek te zijn.
Niet overal.

Citaat:
Hoe vaak hoor je wel niet iemand antwoorden op de vraag of ze geloven in God: "Ja, ik geloof niet echt in God, maar ik denk wel dat er iets is..." Dat geeft gewoon weer dat ze kennis tekortkomen en niet echt door hebben wat het Zelfstandig Naamwoord God betekend, het staat voor heer, meester, koning etc. De echte naam zou uit de volgende letters bestaan: JHWH
Dit kan gebruikt worden voor Jahweh of Jehovah.
Maar daar genoeg over.
Een tekort aan basiskennis? Wat bral jij nu weer voor diarree? Ik noem dat Humanisme, ga jij je maar eens wat meer verdiepen in andere dingen ipv ons hier proberen te bekeren met je mystieke gebrabbel.

Citaat:
Velen denken ook dat het ofwel wetenschap ofwel geloof is. Niet waar dus, deze twee werken juist samen (of het zou toch moeten), de wetenschap geeft blijk van de kracht van God, hoe alles zo miniscuul gemaakt is.
Dan konden ze ook al verklaren hoe de aarde ontstaan is. Misschien is het ruimtestelsel wel een klein deel van weer iets anders. Of nog grappiger, die gast die dacht het gezicht van Jezus via google earth in een berg te zien. Is dat de wetenschap die je zoekt? Loch Ness is ook nog niet gevonden.


Citaat:
Wist je al dat de aarde de PERFECTE omtrek en diameter heeft om leven mogelijk te maken, dat als we nog maar 1% verder van de zon verwijderd waren, we op een ijsplaneet waren? Als er geen maan was zou de as van de aarde bewegen en zou er met periodes uiterste droogte en aan de andere kant koude zijn. Het is gewoon te veel om op te noemen.
Geniet er van, een ijstijd kan nog, en opwarming ook en dat hoeft niet noodzakelijk door 'God zijn schepsels' te komen. Ik geloof niet echt dat als half de wereld kapot gaat door een golf, dat God dat wilt. Het klinkt raar, maar op een gegeven moment zijn er teveel mensen op aarde en die zijn dan gewoon slachtoffer van een natuurramp, daar zit weinig van je heerser bij.

Citaat:
Persoonlijk zie ik niet in hoedat mensen in een organische scheet kunnen geloven die ALLES gemaakt heeft. Van de fylosofie, tot technologie tot psychologie enzovoort, het feit dat de man en vrouw zich samen kunnen voortplanten en dat die structuur ook herkenbaar is in andere dingen. Dat we op aarde hebben wat we Standaard moeten hebben om te overleven (eten enz.) Gewoon het feit al dat wij de enigste soort zijn die we kennen die in staat is hiermee bezig te zijn en ons te evolueren zodat we sterker zijn...
Ik zou kunnen zeggen: Persoonlijk zie ik niet hoe jij in iets kan geloven wat in een boek staat en ook geschreven kan zijn door iemand die schizofreen en keihard aan de LSD was. Je gelooft alleen wel dat God ALLES gemaakt heeft.

Citaat:
Ik kan nog lang doorgaan en zal ook niet opgeven haha

Shibby nerd.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline