Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 4 August 2009, 07:47   #297
Hellblazer
Lid
 
Hellblazer's Avatar
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Berichten: 585
Standaard

Insinueer je nu na al die reacties tegen blaab dat ik ook haatdragend tegen een geloof sta, bijv. het Christendom hier? Dit haal ik er dus uit. Want dat is dus niet zo. Ik zei alleen dat die gast bekrompen is door de manier waarop hij het Scheppingsverhaal als "de Waarheid" ziet en zegt dat de rest gewoonweg niet mogelijk is in zijn ogen. Ik heb er zeker respect voor dat mensen een geloof hebben maar ze moeten niet de andere geloven of niet-gelovigen hun manier van denken opdringen.

Nogmaals, ik heb niets tegen mensen met een geloof, dat is totaal aan die personen zelf. Maar ze moeten niet hun geloof gaan opdringen - wat hij/zij in mijn ogen deed - aan anders-gelovigen.

En nog iets, nu ik die vent zijn post doorlees.
Hij veronderstelt dat wij de enige soort zijn die kunnen evolueren? Maar hij gaat er niet van uit dat de evolutieleer goed is? Dit is dus zo'n geval die zichzelf tegenspreekt. Hij gaat niet uit van de evolutietheorie, maar geeft hier openlijk toe dat hij er wel van uit gaat dat mensen kunnen evolueren.
Oftewel, hij veronderstelt dat mensen boven andere dieren staan, terwijl we tenslotte ook dieren zijn.

Geloven en niet- of anders-gelovigen gaan prima samen, alleen moet je op letten dat je niet door een moslim aangevallen wordt of dat als het er op aan komt, de christenen je alsnog laten stikken, ondanks hun gebazel over medeleven en mensen helpen etc. Dit komen ze over het algemeen niet eens na op momenten waarop dit wel van cruciaal belang kan zijn.
En dat vroeger Nederland Christelijk was heeft niets te maken met vandaag de dag. Hoe mensen vandaag over dingen denken. Het Christendom heeft voor mij gefaalt, vooral in de ME toen met die aflaat onzin. Dat is dan voor andere mensen opkomen? Dit is gewoon "Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm". Nee zo kom je niet voor mensen op.

Dan wil ik ook nog even kwijt, als er een "God" zou bestaan, waarom zijn er dan ziektes, oorlogen, hongersnoden noem maar op. Dit klinkt ook een beetje tegenstrijdig met het geloof zelf. "God" wil dat mensen elkaar liefhebben en helpen, en hij zou maar lui op zijn bankje zitten en de mensen maar heen laten doen.

Geloof vind ik gewoon een fars.
Hellblazer is offline