Onderwerp: gelovig ? waarom ?
Enkele bericht bekijken
Oud 1 November 2005, 23:28   #51
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies-in-love
(ik loop beetje achter, sorry)

-->daar heeft de aarde dan wel 5 miljard jaar de tijd voor gehad
hij heeft een half miljard jaar gedaan over het 1-cellige organisme.
die knal was geen tovertruc ofzo, door 'omstandigheden' zijn wij (mensen) hier. dat zegt de aardrijkskunde iig.
De Oer-theorie is ook een geloof gebaseerd op theorieën. Het zijn ook niet allemaal feiten. Als de aarde zou zijn ontstaan, en zich heeft ontwikkeld tot wat het nu is, ook al heeft zich dat gevormd in weet ik hoeveel miljoen jaar (wat ik betwijfel) is het nog een letterlijk wonder. Rara waar dat wonders volgens mij vandaan komt

Geloof is misbruikt. Er zijn christenen meegelopen omdat ze de Bijbel niet snapte, verkeerd uitgelegd gekregen hebben. Het zijn egoïstische gedachten die het geloof gebruiken om hun eigen wil te bereiken. Kruistochten -> macht, kerksplitsingen -> macht, beter weten enz. De fouten komen doordat mensen het beter denken te weten en God er buiten willen laten. En dat kunnen ze omdat ze een vrijwil hebben gekregen. Ook ik, ik maak daar misbruik van, ik jat, lieg en roddel achter mensen om. Maar ik doe m`n best.

Het christendom heeft duidelijk regels, maar je bent niet verdoemd als je er ergens buiten stapt. Hij heeft het BESTE met je voor, en wil een ieder steunen die er om vraagt, al heb je wat dan ook, af wat dan ook niet..

Christendom is voor iedereen, ik loop niet over straat en de blikken van zondaars te ontwijken. Ik sta vrolijk in het leven en ik dank daar voor. Niet 85% van de dag, maar gewoon dat Hij weet dat ik Hem zeer waardeer.

De bijbel is niet dikker dan een Steven King boek, dus zo bijzonder is het niet als je `t gelezen hebt

Als ik naïef ben, zijn de genen die het zelf denken te bereiken in deze wereld het net zo erg of de mensen die een theorie als feit zien.

Een christen is geen God, is niet perfect, en dezelfde mens met begeertes als jij.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden