Enkele bericht bekijken
Oud 16 April 2007, 15:57   #14
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

als je veel gaat bewegen zou ik juist koolhydraten eten..
en als je honger hebt na het sporten (maar niet gaat dineren) zou ik fruit, brood, muesli(repen), wortels, crackers etc. eten. Dat stilt je honger ook wel. En als je niet genoeg eet krijg je dus die hongerbuien e.d.

avondeten met amper vet/koolhydraten is juist niet de bedoeling want dat betekent eigenlijk dat je alleen maar kwark en het wit van een ei wilt eten enzo.
het is juist de bedoeling dat je een balans opmaakt tussen vet/koolhydraten/eiwitten. Als je gekookte aardappel, een stukje vlees(vervanger) en VEEL groente eet heb je een zeer gezonde avondmaaltijd, naar mijn idee beter dan een maaltijdsalade.
Afwisseling is ook belangrijk, als je rijst eet zou ik voor zilvervliesrijst gaan, dat is de rijst met de meeste voedingsstoffen. Pasta kan juist wel, op sportdagen en natuurlijk met tomatensaus ipv roomsaus oid. weinig pasta en 'veel' saus is (op de manier dat ik het maak) echt wel gezond hoor.

en het weglaten van olie is juist een slecht idee omdat dat heel goede vetten geeft. Frituren is natuurlijk overdreven, maar met mate is olie (zeker ipv 'vaste' boter) juist gezond.
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline