Enkele bericht bekijken
Oud 29 April 2004, 14:38   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ontken ook helemaal niet dat Ajax blaam treft bij deze ongeregeldheden en dat hard optreden tegen de daders noodzakelijk is. Ik vraag me alleen af of Ajax niet anders te straffen is dan 3 punten aftrek voor het team waar het toevallig gebeurde.

Ik vind dat het team Jong Ajax er dan ook helemaal los van staat en dat men dus niet moet kijken naar hoe dat team er voor staat in de competitie en wat voor een sfeer er tijdens de wedstrijd hing. De ploeg heeft zich niet misdragen of iets uitgelokt of wat dan ook, sterker nog, ze gedroegen zich als helden door de Feyenoord spelers te ontzetten. Waarom dan in godsnaam 3 punten aftrek? Het team uit de competitie halen zou ik al helemaal absurd vinden, dat zou dan zogenaamd daadkrachtig zijn en aangeven dat zoiets niet getoleerd wordt. Ik vind het eerder een teken van onmacht. Want waar het om gaat is de daders en verantwoordelijke beleidsbepalers die fouten gemaakt hebben te staffen en zoiets in de toekomst te voorkomen.

Een betere straf zou wellicht een hogere geldboete zijn. Iets veel beters kan ik inderdaad niet bedenken. Waarmee ik niet wil zeggen dat we moeten doen alsof er niets gebeurd is. Ik vind alleen straffen waarbij alleen de ploeg benadeeld worden wat dubieus.
  Met citaat antwoorden