Onderwerp: Gothic
Enkele bericht bekijken
Oud 14 April 2003, 20:17   #27
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chatty
Ik vind het ook leuk om te discusseren, maar wat ik altijd heb... dan ben ik weer voor partij a en dan opeens voor partij b om gewoon overal tegenin te gaan.


Uhm hier heb ik wat vraagtekens bij
Bij een discussie ben je toch niet voor een partij,maar voor een stelling/mening/standpunt, niet een partij. In een discussie lijkt het me niet zo verstandig om eerst die mening te hebben en dan opeens weer een andere, om alleen maar overal tegenin te gaan....
Met een partij bedoel ik een groep die dezelfde stellinges/meningen hebben. Je moet het niet echt opvatten als een partij.

Voorbeeld:
Ik ben het helemaal met de vegetariers eens die geen vlees eten omdat er door eens massaindustrie dieren gedood worden voor een consumptie die we eigenlijk niet nodig hebben.

MAAR als ik een vegetarier tegenkom (2 van me zusjes ook) vind ik het heerlijk om proberen mijn gelijk te krijgen. Dat je best wel vlees kan eten. En hun lekker pissig te maken met mijn standpunt (op dat moment)

(ik eet trouwens zelf wel vlees, maar ben het wel met de vegetariers eens (nou ja, niet met degene die het zielig vinden dat het eerst een diertje was, maar als ze ook zitten met mijn bovengenoemde standpunt)... ik vind vlees nou eenmaal te lekker, maar ben eigenlijk wel van plan om te minderen, maar dat terzijde).

Snappie?
  Met citaat antwoorden