Onderwerp: pc crash
Enkele bericht bekijken
Oud 2 August 2003, 16:34   #6
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

a) post niet zoveel onnodige info.
b) check op stof
c) voedingswaarden lijken normaal.. geen grote afwijking.
d) laad de standaart instellingen in de bios
e) vermeld welke cpu je hebt. Volgens mij is de core voltage te laag (als het om een AMD gaat, Intel weet ik niet. ZOEK DAT OP)
f) CPU CORE mag maar 90 graden worden. Als je die niet precies kan meten maar wel de surface, teler ongeveer 20 graden celcius bij op.
g) sinds wanneer doet hij dit? rare software geinstalleerd?
h) check je hardeschijf op hoe goed hij nog werkt (gebruik een programma waarmee je SMART functies kan uitlezen.. bijvoorbeeld SPEEDFAN 4.08 zoek maar op, op google)
i) sloop alle extra hardware eruit (geluidskaart cdrom speler, netwerk etc.) haal ook alle geheugen sticks (op 1 na eruit)
j) check al je geheugen sticks of ze goed werken. 1 voor 1 erin doen en kijken of hij nog maf doet.


ik heb deze problemen ook wel eens gehad, dit kwam omdat ik een 4k page mode bij m'n cpu aan had gezet in de bios. Zonder dit werkt hij normaal.
Als je de default bios laad zou het dan automatisch uit moeten staan. moet je maar even kijken.
een onstabiele voeding zorgt niet voor zo'n crash. eerder een spontane reboot.

en het is NIET gezond als je je CPU op 70 graden Celcius hebt. ze horen niet zo warm te worden. ze moeten met slechte airflow in je kast ongeveer 60 worden (idle) anders moet je er wat aan doen.

ik heb alleen ervaring met AMD Systemen, ik weet niet de max temps van een Intel P3/4
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden