Enkele bericht bekijken
Oud 4 August 2005, 09:52   #7
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Zodra klonen makkelijk kan zal er toch meteen misbruik van gemaakt worden. Ik wed dat ze ook over de atoombom zeiden, 'zolang er geen misbruik van gemaakt wordt, mag het wel'. Nou dat was een succes hoor...
Meer donororganen betekent meer overlevende mensen betekent meer overbevolking. Overbevolking is in mijn ogen het probleem van zo ongeveer alles (en dat de wereld kleinder wordt door de technologie etc).
Meer donorgorganen betekent een muur tegen natuurlijk selectie, de mens wordt gemiddeld zwakker (de zwakke overleven immers ook en krijgen ook kinderen). Maakt natuurlijk niet uit want we hebben toch genoeg donororganen...
Afweer van de mens wordt zoveel mogelijk ingedrukt (is toch alleen maar irritant bij al die transplantaties) en door het klonen is er een tekort aan diversiteit en met enkele epidemiën is het bevolkingsaantal gedecimeerd...
De wondere wereld van de geneeskunst.
Natuurlijk is mijn standpunt niet dapper, ik ga uit van het slechtste geval en als dat uit komt kan ik zeggen: 'Ik zei het toch!', als het niet uitkomt zeg ik: 'Nou, dat valt toch nog mee'.
Maar wat ik zeg is wel waar denk ik, alleen zal ik (of wij) niet zolang leven om dat nog te merken, het zal me dan ook nog niet veel uitmaken wat er nu besoten wordt. Misschien wordt dat anders als ik een paar kinderen op de wereld zet...
En wat zijn die natuurwetten? Zoals wasberen er natuurlijk op zijn gekomen om burchten te maken, zijn wij er natuurlijk op gekomen om te klonen. 'Maar nee, want wat wij mensen maken is anders...' Het lijkt wel of wij mensen alles wat wij maken boven de rest van de natuur zetten, maar dat is weer een ander verhaal...
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden