Enkele bericht bekijken
Oud 4 August 2005, 10:55   #8
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Zodra klonen makkelijk kan zal er toch meteen misbruik van gemaakt worden. Ik wed dat ze ook over de atoombom zeiden, 'zolang er geen misbruik van gemaakt wordt, mag het wel'. Nou dat was een succes hoor...
Meer donororganen betekent meer overlevende mensen betekent meer overbevolking. Overbevolking is in mijn ogen het probleem van zo ongeveer alles (en dat de wereld kleinder wordt door de technologie etc).
Meer donorgorganen betekent een muur tegen natuurlijk selectie, de mens wordt gemiddeld zwakker (de zwakke overleven immers ook en krijgen ook kinderen). Maakt natuurlijk niet uit want we hebben toch genoeg donororganen...
Afweer van de mens wordt zoveel mogelijk ingedrukt (is toch alleen maar irritant bij al die transplantaties) en door het klonen is er een tekort aan diversiteit en met enkele epidemiën is het bevolkingsaantal gedecimeerd...
De wondere wereld van de geneeskunst.
Natuurlijk is mijn standpunt niet dapper, ik ga uit van het slechtste geval en als dat uit komt kan ik zeggen: 'Ik zei het toch!', als het niet uitkomt zeg ik: 'Nou, dat valt toch nog mee'.
Maar wat ik zeg is wel waar denk ik, alleen zal ik (of wij) niet zolang leven om dat nog te merken, het zal me dan ook nog niet veel uitmaken wat er nu besoten wordt. Misschien wordt dat anders als ik een paar kinderen op de wereld zet...
En wat zijn die natuurwetten? Zoals wasberen er natuurlijk op zijn gekomen om burchten te maken, zijn wij er natuurlijk op gekomen om te klonen. 'Maar nee, want wat wij mensen maken is anders...' Het lijkt wel of wij mensen alles wat wij maken boven de rest van de natuur zetten, maar dat is weer een ander verhaal...
Ik wil jou wel eens zien als jij of een geliefde van je, een nier of een lever of wat dan ook nodig heeft, en je komt voor een donor; "goeiedag meneer, ik wil graag een nieuwe lever voor mijn vriendin". "Ja meneer die heb ik wel, en we hebben de techniek, maar ja de overbevolking he? Dus helaas, laat maar dood gaan..." Nee dan ben je blij. En als je zo'n verhaal gaat ophangen over die overbevolking en natuurlijke selectie... schaf dan meteen alle ziekenhuizen af. "goed te genezen kanker? Sorry maar natuurlijke selectie he, doei doei"

Denk je nu echt dat de afweer zomaar even wordt ingedrukt voor een transplantatie? Toch even niet, als je een donor krijgt, moet die precies goed zijn, je kan je afweer zowiezo niet zodanig lam leggen dat het een "verkeerd" orgaan accepteerd. En al zou je dat kunnen doen, ga je alsnog dood aan een verkoudheid.

En dat over die epidemieen, waar je het over hebt, als die er zouden komen, gaan er toch wel ongelooflijk veel dood (zie spaanse griep), maakt die weerstand ook niet zoveel meer uit. Maar ag, waar je je wat dat betreft eigenlijk druk om maakt snap ik niet "Overbevolking is in mijn ogen het probleem van zo ongeveer alles "
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden