Enkele bericht bekijken
Oud 7 June 2005, 19:34   #33
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
omg
Als de politie nou eens meer bevoegdheden zijn krijgen kon je ook een vuist maken ja. Daar ging nou net het topic over. Het is atm nog zo dat als een agent al waarschuwingsschot lost hij vervolgd kan worden. Ze kijken wel uit met zwaar optreden, want een relschopper met een naar de klote geschoten been is toch wel zo zielig, het is altijd zo'n lieve jongen! Dat soort maatschappij leven we in. Geweld vinden we verschrikkelijk maar bestrijden ervan vinden we nog erger. Inmiddels is regeringsbeleid er zo op gericht dat geen enkele groep dan ook, of het nou hooligans, terroristen, of wat dan ook nog fatsoenlijk aangepakt kunnen worden. De regering behandelt elke groep met liefde waarbij de samenleving verhard.
Men werkt met de beschikbare middelen, maar als je eigen opdrachtgever je vervolgens keihard laat vallen breekt de hel los.
Ohw je bedoelt dat de politie geen bevoegdheid had om de ajaxsupporters veel eerder Rotterdam uit te werken??
Sweet dreams..
Hoewel in beginsel de supporters in de fout gaan, kan je niet ontkennen dat de politie vanaf minuut 1 de situatie totaal niet onder controle had. Dat had niks te maken, met het wel of niet mogen afvuren, maar puur met het feit dat men verkeerde keuzes maakten.
Wat deden de suppporters van ajax 4 uur na dat bekend was dat ze terugstuurd zouden worden, nog op het voorplein van de Kuip? En geloof me, dat was niet de wil van die supporters..


Overigens geen bevoegdheden? Je bedoelt dat er niet afgetapt wordt, geen mensen 's nachts van hun bed worden gehaald, geen boetes woren gegeven die vele maler hoger voor vergelijkbare incidenten buiten het voetbal, geen supporters op tegenstrijdige verklaringen worden opgepakt?
Hoe groot is het probleem eigenlijk? En hoe ver moet je gaan in die bestrijding?
Ik weet wel dat ik niet mag drinken bij Feyenoord omdat ik er zogenaamd agressief van wordt, maar onder toeziend oog van oom agent gooien alle minderjarige zich vol in de binnenstad van Rotterdam...

En welke bevoegdheden zou jij nog graag zien? Voetbalwet? Meldingsplicht? Gaan we deze dan ook doortrekken naar het uitgaansgeweld?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden