Enkele bericht bekijken
Oud 9 June 2005, 13:07   #41
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
voetbal supporters zijn geen volk en zolang ze nog niet naar polen worden gedeporteerd moeten ze gewoon hun bek dicht houden over untermenschen. Je bent er kennelijk te emotioneel bij betrokken, erg triest als dat je voornaamste levensdoel is
errr, voetbal supporters mogen niet untermensch zeggen omdat ze geen volk zijn en nog niet naar Polen worden gedeporteerd.
Dus alleen volken mogen untermensch zeggen (wat me lastig lijkt (persoon tegen volk van 15 miljoen NL: 'en nu allemaal tegelijk, 1, 2, 3....') en het hangt maar af van de definitie volk (is iedereen niet lid van een volk of een etnische groepering). Of als je gedeporteerd wordt naar Polen mag je dus untermensch zeggen. Oja. Ja, dat kan. Als jij dat wil.

gelukkig kan ik verder kijken dan mijn neus lang is en volgens mij doel jij op de Joden e.d. in WOII enz. Alleen zij mogen untermensch zeggen? Of bedoel je dat zij untermenschen zijn? 'Untermensch' associeer jij namelijk verbijsterend snel met een bepaald volk (of groepering ie naar Polen wordt gedeporteerd).
Ik vind het een beetje een verkrachting van de term. We mogen geen untermensch meer zeggen vanwege de Joden etc. en vanwege Hitler enz. Op dat soort stellingen ik echt. (net zoiets met kanker; 'je mag geen kaner zeggen, mijn(...) heeft dat namelijk ook (gehad)', ja nou, ik zie het verband niet echt*. En honger en trek; 'je mag geen honger zeggen want dat hebben alleen arme afrikaantjes' 20 jaar geleden hadden ze ook honger maar toen mocht je nog wel honger zeggen, wat is er sinds dien verandert dan?). Ik laat Hitler niet bepalen wat ik wel en wat ik niet mag zeggen. Ik doe soms wat moeilijk pver termen (zoals het verschil tussen hooligan en meeloper (lijkt me net zoals honger en trek een beetje uit het niets zomaar verzonnen, je kan het ook gewoon uit leggen ipv 1 of andere term die eigenlikj iets anders betekent te verkrachten) maar om mensen een term verbieden te gebruiken omdat iemand in het verleden die term soort van MISbruikte terwijl je hem dus NIET gebruikt op de manier van de persoon die hem MISbruikte vind ik echt belachelijk. Sorry dat ik hier wat off-topic ging

*mijn kanker voorbeeld neem ik even terug. Zitten nog wat haken en ogen aan.
__________________
It is the things you believe in which make you human

Laatst aangepast door Foetsy : 9 June 2005 om 13:24
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden