Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 January 2003, 18:42   #1
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard cda-pvda

ze zijn toch maar in onderhandeling gegaan vandaag over een nieuw kabinet, het was ook wel de beste keuze, maar of er ook een goed regeer akkoord uit komt dat moeten we nog maar afwachten

als het maar de linkse dingen van de pvda (ziekenkosten, aow, ww, etc) van de pvda en de rechtste dingen (asielbeleid, veiligheid, etc) van de cda, overblijven, dan ben ik een blij persoon
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 20:31   #2
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, jammer opzich, maargoed...Balkenende kon er natuurlijk niet onderuit. Nu hopen dat de onderhandelingen stuklopen
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 21:26   #3
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Tja, jammer opzich, maargoed...Balkenende kon er natuurlijk niet onderuit. Nu hopen dat de onderhandelingen stuklopen
wat wil zeker, cda, vvd, lpf
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 08:23   #4
johnnyboy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een kabinet met vvd, cda en lpf zou toch weer het beste zijn, ze hebben namelijk geen goede kans gekregen. Het regeerakkoord was namelijk niet slecht. Een kabinet cda en pvda dat baart mij grote zorgen, want nu wouter in onderhandeling is met j.p.balkenende zijn er al weer klachten gekomen van alle kanten....het begint nu al!!!:r
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 09:28   #5
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een kabinet cda en pvda vind ik juist een goed kabinet, heb daar ook mijn stem op uit gebracht, ik zou eerst naar vvd gaan, maar toen het bleek dat cda en vvd zouden gaan regeren, ben ik overgestapt op pvda, omdat een rechts kabinet niet echt super is voor nederland
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 10:11   #6
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, die mensen die hier roepen 'het beste zou een kabinet VVD/CDA/LPF zijn' wil ik vriendelijk doch dringend verzoeken te emigreren naar Trinidad&Tobago. Die mensen hebben werkelijk geen bal verstand van politiek, en moeten derhalve tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
Ook de PvdA is naar mijn mening afgezakt naar een bedenkelijk niveau (denk aan de MP-kandidaat).. Maargoed, er is nu eenmaal geen andere mogelijkheid..
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 12:00   #7
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Die mensen hebben werkelijk geen bal verstand van politiek, en moeten derhalve tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
Hetzelfde zeg ik van de mensen die graag een PVDA/CDA kabinet willen...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 13:27   #8
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Hetzelfde zeg ik van de mensen die graag een PVDA/CDA kabinet willen...
Over jou, die van haar pappie en mammie heeft geleerd dat alleen VVD goed is zal ik me maar niet meer druk maken zeker
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 16:56   #9
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Over jou, die van haar pappie en mammie heeft geleerd dat alleen VVD goed is zal ik me maar niet meer druk maken zeker
Ik heb ten eerste niet geleerd van mijn papie en mamie dat VVD goed is...ik heb mijn eigen mening gevormd. En daar ben ik trots op. En tuurlijk heeft je opvoeding er wel een bepaalde inpact op, maar dat zal ik ook van jou kunnen zeggen, want het lijkt me niet dat jouw ouders LPF of enig andere rechtse partij stemmen. Zoiets neem je simpelweg vaak over.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 20:57   #10
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Over jou, die van haar pappie en mammie heeft geleerd dat alleen VVD goed is zal ik me maar niet meer druk maken zeker
jou pappie en mammie hebben je geleerd dat mensen van de vvd slecht zijn en dat rechtse ballen het helemaal verkeerd begrijpen.

en dat maakt ons allemaal even slecht
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 22:06   #11
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast


jou pappie en mammie hebben je geleerd dat mensen van de vvd slecht zijn en dat rechtse ballen het helemaal verkeerd begrijpen.

en dat maakt ons allemaal even slecht
Dat probeerde ik ook te zeggen ja... maar kwam er niet helemaal uit
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 23:11   #12
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Ik heb ten eerste niet geleerd van mijn papie en mamie dat VVD goed is...ik heb mijn eigen mening gevormd. En daar ben ik trots op. En tuurlijk heeft je opvoeding er wel een bepaalde inpact op, maar dat zal ik ook van jou kunnen zeggen, want het lijkt me niet dat jouw ouders LPF of enig andere rechtse partij stemmen. Zoiets neem je simpelweg vaak over.
zoiets neem JIJ simpelweg over
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 10:20   #13
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Meid, ik kom uit het zuiden. Daar stemt het overgrote deel CDA. ikke dus niet, ik heb mijn volstrekt eigen mening omtrent politiek, en stem ook niet hetzelfde als mijn ouders. Ik stem SP, terwijl mijn ouders daar nooit op zouden stemmen, dus waar hebben we het dan over
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 12:55   #14
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: cda-pvda

Citaat:
Originally posted by Stapper


als het maar de linkse dingen van de pvda (ziekenkosten, aow, ww, etc) van de pvda en de rechtste dingen (asielbeleid, veiligheid, etc) van de cda, overblijven, dan ben ik een blij persoon
Wordt moeilijk, want je moet juist kiezen waar je extra tijd en aandacht aan wil besteden... Je kan moeilijk aan de ene kant weinig doen aan de economie en weinig controle erop, en aan de andere kant wel.

Denk meer dat je bedoelt dat je "jouw goede" dingen wil overhouden. Dat klopt ook wel, maar het nadeel is dat iedereen andere "goede" dingen heeft. Ach ik weet het allemaal niet hoor, vind het eigenlijk allemaal maar een beetje nep.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 13:24   #15
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Komt nog eens bij dat beide 'goede' dingen die stapper wilt allemaal dus juist het meeste geld kosten. Daarom is bij de één iets beter dan bij de ander
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 18:11   #16
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Komt nog eens bij dat beide 'goede' dingen die stapper wilt allemaal dus juist het meeste geld kosten. Daarom is bij de één iets beter dan bij de ander
ik wil gewoon het beste voor mezelf, das toch wel een beetje duidelijk
ik ben niet economisch in gesteld, anders had ik wel vvd gestemd, maar je hebt wel gelijk, het kost aardig wat, maar het is misschien wel het beste voor de inwoners van nederland
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 17:35   #17
Ayelt7777
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Tja, jammer opzich, maargoed...Balkenende kon er natuurlijk niet onderuit. Nu hopen dat de onderhandelingen stuklopen
Ja inderdaad :Bos met zijn mooie luchtkasteeltjes
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 22:04   #18
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ze komen maar niet verder, maar een afspraak tussen cda, vvd en lpf is gelukkig van de baan
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 10:26   #19
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

2e informateur is ook al weer binnen, alles lijkt dus toch gewoon op een cda-pvda kabinet uit te lopen

zelf vind ik het dus niet erg, als ze maar snel met een regeer accord komen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 11:39   #20
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
2e informateur is ook al weer binnen, alles lijkt dus toch gewoon op een cda-pvda kabinet uit te lopen
De onderhandelingen zijn net begonnen, kan nog steeds niet goed gaan natuurlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 12:05   #21
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
De onderhandelingen zijn net begonnen, kan nog steeds niet goed gaan natuurlijk
je moet je maar eens over gaan geven dat de vvd niet mee regeerd, over een paar jaar misschien wel, als het economisch weer goed gaat met nederland, maar je kan in maart weer stemmen op de vvd
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 15:01   #22
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
je moet je maar eens over gaan geven dat de vvd niet mee regeerd, over een paar jaar misschien wel, als het economisch weer goed gaat met nederland, maar je kan in maart weer stemmen op de vvd
Ik heb me allang over gegeven maar het is wel moeilijk hoor!

Nouja, het kan nog altijd...want, wat moeten we als de cda/pvda onderhandelingen niet goed gaan?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 16:34   #23
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Ik heb me allang over gegeven maar het is wel moeilijk hoor!

Nouja, het kan nog altijd...want, wat moeten we als de cda/pvda onderhandelingen niet goed gaan?
Blijft ge nu echt serieus hopen dat de VVD nog mee gaat regeren Straks gaat de SGP ook nog hoop krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 14:59   #24
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Blijft ge nu echt serieus hopen dat de VVD nog mee gaat regeren Straks gaat de SGP ook nog hoop krijgen
Hopen kan toch geen kwaad? en ik blijf het ook serieus doen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 16:35   #25
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het sowieso allemaal een lachertje
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 17:23   #26
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ik vind het sowieso allemaal een lachertje
das politiek sinds de lpf en al die andere kleine partijen mee doen (lijst ratelband etc) het word niet serieus meer genomen, als je een leuk karakter hebt en er goed uit ziet (wouter bos) dan kan je zetels winnen
wat zou der bijvoorbeeld gebeurt zijn als die vrouw (naam kwijt) lijsttrekker van de pvda was geworden, dan zouden er een stuk minder mensen op de pvda gestemd hebben
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:58.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.