Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 November 2003, 15:18   #1
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down te hoge begrotingstekort EU Duitsland en Frankrijk

OKeej, tis al een oud nieuwtje van 3 dagen maar ik keek er een beetje van op dat er nog geen onderwerp over was.
het komt erop neer dat als we zoiets in de doofpot stoppen andere landen het dupe worden en onterecht gemiddeld meer geld dokken dan die moffen en stokbroodvreters.
Zalm heeft dus gepleit voor boetes voor deze 2 landen en Finland, Spanje, Oostenrijk, België, Portugal en Ierland steunden t voorstel van onze premier, maar op t laatste moment haken dus België, Portugal en Ierland af omdat het schijnt dat deze landen vreesden dat t alleen maar de relatie tussen hun en Duitsland en Frankrijk zou schaden.
Kant en klare onzin dus dat die 3 afhaken, zowizo hebben ze de relatie met Duitsland en Frankrijk al geschaad, doen ze dat daarna ook nog effe met Nederland, Finland, Spanje en Oostenrijk.
Ik heb verder niet veel verstand van wat een EU-burger gemiddeld betaald aan die hele EG, maar heb zo het idee dat een Nederlander hierdoor het meest de slachtoffer is.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 15:24   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja, het is gewoon belachelijk. Het was echter een kwestie van tijd totdat zoiets zou gebeuren. De grote machten binnen de EU trekken zich nergens meer wat van aan en brussel staat als een mak schaap toe te kijken. Straks krijgen we dat Oost-Europese uitschot er ook nog eens bij. Nederland is wil weer het beste jongetje uit de klas zijn.

Wat ik tegen Zalm zou willen zeggenb is : eigen schuld dikke bult. Wij moesten toch zo nodig helemaal verweven worden met brussel. Ik hoop dat die hele zooi daar in elkaar flikkert
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 17:00   #3
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
ja, het is gewoon belachelijk. Het was echter een kwestie van tijd totdat zoiets zou gebeuren. De grote machten binnen de EU trekken zich nergens meer wat van aan en brussel staat als een mak schaap toe te kijken. Straks krijgen we dat Oost-Europese uitschot er ook nog eens bij. Nederland is wil weer het beste jongetje uit de klas zijn.

Wat ik tegen Zalm zou willen zeggenb is : eigen schuld dikke bult. Wij moesten toch zo nodig helemaal verweven worden met brussel. Ik hoop dat die hele zooi daar in elkaar flikkert
tja, zalm is echt niet de hoofdoorzaak dat we in die hele teringshit zitten. Het gaat hier om dat 3 van die stinklanden zich dus terugtrekken door wat machtsoverheersing van duitsland en frankrijk. Volgens mij was Nederland precies t zelfde gebeurt vorig jaar, en kregen we wel een boete (weet t niet helemaal zeker, misschien dat iemand dit kan bevestigen ). het lijkt mij eigenlijk allemaal 1 grote corrupte rotzooit
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2003, 17:44   #4
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
Het gaat hier om dat 3 van die stinklanden zich dus terugtrekken door wat machtsoverheersing van duitsland en frankrijk
En tsja, belgie is nooit sterk geweest in het nemen van risico's

Edit tyskie: blaten doe je maar op msn of ADB. Heb je verder toevallig nog een wat uitgebreide mening?

Laatst aangepast door Tyskie : 30 November 2003 om 01:36
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2003, 18:25   #5
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
En tsja, belgie is nooit sterk geweest in het nemen van risico's

Edit tyskie: blaten doe je maar op msn of ADB. Heb je verder toevallig nog een wat uitgebreide mening?
nu ben ik wel benieuwd wat ze zei

ontopic : ik vind het gewoon belachelijk dat duitsland en frankrijk, hun grootte misbruiken als het ware om gewoon boven die 3% grens te gaan zitten.
we zijn gewoon genaaid met heel die euro.
die andere landen zijn gewoon 'bang' voor hun relaties? wat is dat voor relatie als duitsland en frankrijk hun onder druk zetten. want dat is het toch gewoon?
de EU zegt nu dus eigenlijk 'we hebben met zn allen iets afgesproken, maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit als je je er niet aan houdt, want we doen er toch neits aan'
als 2 kleinere landen WEL boven die grens zouden gaan zitten, en duitsland en frankrijk dus niet, zouden zij dan zeggen 'o dat maakt niet uit hoor' nee dus, ik denk dat zij dan wel zouden zeggen, die landen moeten betalen.
tslaat gewoon nergens op dat zij geen economische sancties zouden krijgen terwijl iedereen dat heeft afgesproken. heel de EU, die democratie, blijkt gewoon een grote grap voor duitsland en frankrijk te zijn.

btw, iemand kopspijkers gezien afgelopen zaterdag?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2003, 09:49   #6
Dobbo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
btw, iemand kopspijkers gezien afgelopen zaterdag? [/B]
(jah net ff via internet)

Ik vind het wel goed van zalf dat ie er iets aan probeert te doen. Maarja als je geen steun krijgt kom je er niet.. Beetje laf van die andere landen dat ze zalm niet steunen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.