Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 March 2005, 12:27   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Vrouwen aan de haard!

Ik zag onlangs een affiche hangen met de stelling "Als vrouwen thuis blijven om voor de kinderen te zorgen, is er meer werk voor de mannen." op.

In hoeverre ben jij het hiermee eens? Is de emanciperende vrouw echt zo'n bedreiging voor de mannen of is het enkel een illusie?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 12:57   #2
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sorry dat ik het zeg, maar ik ben het met die stelling eens. Als vrouwen kindloos zijn mogen ze van mij best werken, maar als ze eenmaal getrouwt zijn stoppen. Vrouwen horen voor de kinderen te zorgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 15:42   #3
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

er word wel een stuk minder tijd voor de kinderen vrijgemaakt als beiden werken, veel tijd doorbrengen op school, bij oppassen en s'avonds pa en ma weer zien, dat kan toch niet goed zijn, maar om nou te zeggen dat de vrouw een gevaar is voor de werkgelegenheid van mannen vind ik onzin.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 16:00   #4
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Sorry dat ik het zeg, maar ik ben het met die stelling eens. Als vrouwen kindloos zijn mogen ze van mij best werken, maar als ze eenmaal getrouwt zijn stoppen. Vrouwen horen voor de kinderen te zorgen.
Dat is zooo achterhaald.

Om een kind te krijgen heb je twee mensen nodig. En wie/wat zegt dat de vrouw alle zorgen op zich moet nemen? Waarom heeft een man wel recht om te werken?

Neehoor, 50% -50% voor mij! Ik wil net zo graag aan mijn toekomst en baan werken als mijn vriend. En daar heb ik ook evenveel recht op. Ook als wij een kindje zouden krijgen!( )
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 16:52   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Geef mannen dan ook meer voogdij rechten
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 20:17   #6
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Dat is zooo achterhaald.

Om een kind te krijgen heb je twee mensen nodig. En wie/wat zegt dat de vrouw alle zorgen op zich moet nemen? Waarom heeft een man wel recht om te werken?

Neehoor, 50% -50% voor mij! Ik wil net zo graag aan mijn toekomst en baan werken als mijn vriend. En daar heb ik ook evenveel recht op. Ook als wij een kindje zouden krijgen!( )
Want vrouwen de zorg instinkten hebben en dat eenmaal veel beter kunnen dan mannan. Zoals mannen beter leiding kunnen geven en een bedrijf leiden. Die complete emancipatie op de werkvloer is gewoon ronduit belachelijk! Vrouwen zorgen vanaf de bevruchting voor de baby, laten we het ook naar de bevruchting doen.
En ik heb iets van, mocht het je niet aanstaan, dan word je toch fijn pot? Je wilt immers ook zo leven. Een vrouw is niet gelijk aan een man en dat zal ze ook nooit worden. Vrouwen zijn niet minder, maar ook niet meer. Je bent als vrouw anders en accepteer het maar. Je gaat gewoon geheel tegen de natuur in om je kinderen in een verblijf te dumpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 21:18   #7
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!


Neehoor, 50% -50% voor mij!
Je hebt in principe wel gelijk hoor, maar ik denk echter dat de verdeling 50%-50% nooit op zal kunnen gaan. Het zal altijd wel zo zijn dat de ene ouder net even wat meer doet aan het opvoeden van de kinderen dan de ander. Sowieso zijn er in het begin een aantal taken die de man in principe niet op zich kan nemen of je moet ervoor kiezen om direct het kind aan de fles te doen. Echter dacht ik dat het zo was dat dit eigenlijk niet goed is voor het kind? (direct dan he) Goed daarna kan je het natuurlijk wel nagenoeg rechttrekken en ong. evenveel tijd daarin laten steken. Het gaat dus meer om de benadering van 50-50 voor mij.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 23:15   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Geef mannen dan ook meer voogdij rechten
Precies!

Ik vind de gedachte achter de emancipatie prima, hoor. En ik ben er ook helemaal voor dat je minder gaat werken zodra er een kind op komst is. Ik snap vrouwen prima wanneer ze zeggen dat een man ook zo zijn plichten heeft.

Maar mogen mannen g*dverd*mme dan ook net zoveel recht hebben op het kind zodra er sprake is van een echtschijding? Waarom zijn er dan zóveel vrouwen die dan alles aangrijpen om de volledige voogdij over het kind te krijgen? Waarom is de situatie dan meestal zo dat de vrouw het kind door de week heeft en de man met pijn en moeite 1 weekend, of eens in de 2 weken?

Waarom wordt er dan altijd gezegd: een kind hoort bij zijn moeder? Dat is dan toch ook zooooooooo achterhaald? Waarom nooit de voogdij aan de man en de vrouw in het weekend? :-S

Edit: overigens ga ik hier nu enigzins offtopic, maar het was even een puntje van aandacht
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 23:20   #9
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518


Edit: overigens ga ik hier nu enigzins offtopic, maar het was even een puntje van aandacht
*start een nieuwe discussie*

Hoe je het ook went of keer.. Een kind heeft gewoon een vader net zo hard nodig als een moeder ..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 23:21   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question

Dus ook jij vindt dat het dan krom is dat de voogdij meestal naar de vrouw gaat?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 23:28   #11
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Op zich wel natuurlijk. Aan de andere kant hebben wetenschappelijke studies ook aangetoond dat de band met de vader toch op een ander niveau plaats vind dan die met de moeder. Het blijft gewoon een moeilijke kwestie. Ik vind dat het kind eigenlijk gewoon naar de ouder moet gaan die er, voor zover je hier een oordeel over kan vellen, het beste voor kan zorgen. Wat dan niet alleen betrekking heeft op het inkomen, maar ook op de tijd die een ouder aan een kind kan besteden. Een vader die een zeer goed betaalde baan heeft, maar nooit thuis is kan natuurlijk minder goed zorgen voor een kind dan een moeder die aanzienljik minder verdient, net rond kan komen, maar wel tijd heeft om het kind op te voeden.

Overigens ben ik dan ook van mening dat derden hiertoe niet meegenomen mogen worden in de besluitvorming. Dat Opa en Oma van de goed verdienende vader alle tijd heeft doet er voor mij niet ter zake.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 13:46   #12
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Sorry dat ik het zeg, maar ik ben het met die stelling eens. Als vrouwen kindloos zijn mogen ze van mij best werken, maar als ze eenmaal getrouwt zijn stoppen. Vrouwen horen voor de kinderen te zorgen.
mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 20:07   #13
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard Re: Vrouwen aan de haard!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik zag onlangs een affiche hangen met de stelling "Als vrouwen thuis blijven om voor de kinderen te zorgen, is er meer werk voor de mannen." op.

In hoeverre ben jij het hiermee eens? Is de emanciperende vrouw echt zo'n bedreiging voor de mannen of is het enkel een illusie?
in principe hebben ze daar wel enig gelijk ... maar ik denk niet dat de vrouwen ontslag moeten nemen ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 20:18   #14
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als de man en de vrouw allebei werken
lijkt me wel zo handig
heb je tenminste een goed inkomen
voor de tegenslagen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.