Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 November 2006, 09:12   #1
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard Afvallen door acupunctuur

Ik was dit weekend in gesprek met een meisje dat ik ken.
Ze vertelde me dat ze in een half jaar tijd al 20 kilo is afgevallen

Ik natuurlijk enorm geinteresseerd hoe ze dat voor elkaar gekregen had.

Het zit dus zo. Blijkbaar heeft ze met behulp van acupunctuur haar eetlust al een half jaar onderdrukt, en daarbij neemt ze dus alleen maar bouillon en water.

Allemaal hardstikke leuk hoor, maar je lichaam heeft toch meer nodig dan alleen maar water en bouillon??


Iemand ervaring met deze mannier van lijnen? Wat vind je er van?
En kom je niet verschrikkelijk snel weer aan als je weer normaal gaat eten?
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 10:38   #2
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

Hier heb ik nog nooit van gehoord, ziet er op het eerste gezicht best interessant uit, alleen houd ik niet zo van prik, prik, prik enz. Maar ik denk echt niet dat het gezond is. Je lichaam heeft opzekers niet genoeg aan bouillon en water, wordt het superzwak van. Zag ze er niet superongezond uit ofzo? Ik ging al ten vlakte toen ik drie weken probeerde vegetarisch te eten.

En ja, ik weet wel zeker dat als je weer normaal gaat eten je een kilo of 10 weer terugkrijgt. En dat je dan even goed ziek bent, geloof ik ook nog wel. Het lijkt me erg ongezond!
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 10:39   #3
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ze zag er gezond uit hoor.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 10:41   #4
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

Oh nouja ik zou er niet gezond uitzien Ik houd niet van water en bouillon alleen.
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 13:31   #5
Melisss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja is kei ongezond. Ik heb wel een tijdje gehad dat ik weinig at en kei snel afviel maar op training was ik altijd duizelig en presteerde niks meer enzo toen ging ik weer normaal eten en nergens meer last van duizeligheid ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 15:47   #6
Visje__
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de exvriendin van mn broer had dat ook gdaan, maar bij haar werd de eetlust niet onderdrukt. ze had veel stress waardoor ze veel ging eten enzo en door die acupunctuur werden die problemen van stress opgelost (hoe dat verder zit weet ik ook niet) en na die acupunctuur kreeg ze een voedingspatroon.
ze had wel minder zin in ongezond eten, maar ze leefde niet alleen op bouillon en water en volgens mij is dat ook niet egt gezond.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 17:54   #7
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sander Bekijk Bericht
Ik was dit weekend in gesprek met een meisje dat ik ken.
Ze vertelde me dat ze in een half jaar tijd al 20 kilo is afgevallen

Ik natuurlijk enorm geinteresseerd hoe ze dat voor elkaar gekregen had.

Het zit dus zo. Blijkbaar heeft ze met behulp van acupunctuur haar eetlust al een half jaar onderdrukt, en daarbij neemt ze dus alleen maar bouillon en water.

Allemaal hardstikke leuk hoor, maar je lichaam heeft toch meer nodig dan alleen maar water en bouillon??


Iemand ervaring met deze mannier van lijnen? Wat vind je er van?
En kom je niet verschrikkelijk snel weer aan als je weer normaal gaat eten?
Ja natuurlijk heeft je lichaam meer nodig dan bouillon en water, en ik geloof eerlijk gezegd niet zoveel van dat verhaal. Ze zal best afgevallen zijn door minder te eten, maar van alleen bouillon en water kan je niet leven.
Dat is geen manier van lijnen, dat is gewoon anorexia. Wanneer zij weer normaal gaat eten dan komt het er dubbel zo hard weer aan. Je lichaam is nu zo gewend aan minder eten en aan vet opslaan en heel lang verbranden, dat als je weer normaal gaat eten je lichaam het nog meer gaat opslaan omdat het denkt dat je het nodig hebt. Jojo effect enzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 17:57   #8
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Een vriendin van mij had dat ook gedaan, zij mocht alleen maar kwark ofzo eten en dan niet meer dan een halve liter per dag. Na een week is ze gestopt omdat ze van haar stokje ging.

Dus nee lijkt me niet gezond.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2006, 13:34   #9
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

ongelofelijk dat er mensen zijn die het in hun hoofd dúrven te halen om te denken dat je met water en bouillon je voedingsstoffen binnenkrijgt, je gezond bezig bent, dat afvallen uberhaupt betekent dat je gezond bezig bent, dat je als je niet eet en na die belachelijke acupunctuur weer wel dat je dan niet dubbel zoveel weer aankomt, dat je lichaam niet beschadigd wordt door zo'n ongezond niet-eetpatroon etc. etc. etc. ik trek mijn wenkbrauwen maar weer eens op en zucht nog maar eens
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2006, 13:36   #10
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door biffyclyro Bekijk Bericht
ongelofelijk dat er mensen zijn die het in hun hoofd dúrven te halen om te denken dat je met water en bouillon je voedingsstoffen binnenkrijgt, je gezond bezig bent, dat afvallen uberhaupt betekent dat je gezond bezig bent, dat je als je niet eet en na die belachelijke acupunctuur weer wel dat je dan niet dubbel zoveel weer aankomt, dat je lichaam niet beschadigd wordt door zo'n ongezond niet-eetpatroon etc. etc. etc. ik trek mijn wenkbrauwen maar weer eens op en zucht nog maar eens
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik heb toen ik het hoorde maar gewoon wijselijk mijn mond gehouden. Wilde het feestje niet verpestten met een discussie die ik toch niet ging winnen
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:22.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.