Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 July 2005, 21:10   #1
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard jeugd v.t.w.

Hoe komt het dat steeds meer jongeren een hekel krijgen aan studeren ? En dus ook minder moeite doen voor school, maar dan wel meer interesses vertonen aan het uitgaan , vrienden. Is dit dan zo belangrijker ?

Sommige vrienden van me hechten meer belang aan het uitgaan, ed.
en laten liever school opzij...Met gevolg dat de resultaten zeer miniem gelegen zijn . Ik heb het daar moeilijk mee,vermits ik zoiets niet kan begrijpen. Voor mij is het van zelfsprekend dat school voor alles komt. Maar waar ligt dan de knoop bij diegene die hun tijd liever aan andere dingens besteden ? Heeft het temaken met de pubertijd , dat je dan ook niet goed beseft dat je met je toekomst bezig bent ? Of zijn er andere factoren verantwoordelijk ?
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 21:26   #2
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

Misschien omdat veel oudere mensen je erop wijzen dat je jeugd je leukste tijd is.. en dat de jeugd er dan ook maar wat van probeert te maken.
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 21:29   #3
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Bij mij is het zo dat ik een toekomst in de muziek wil en mijn school telkens bijna verneuk omdat ik teveel gitaarspeel en daardoor niks aan school doe
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 23:21   #4
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

school voor alles?
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2005, 09:30   #5
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
school voor alles?
school voor alles...
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2005, 14:44   #6
Evel3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik doe heel hard mijn best voor school, hoewel school niet boven alles gaat voor mij.

Ik mag nog niet uitgaan enzo, dus daar kan ik wel niet echt over meespreken, maar mijn vrienden zijn toch wel belangrijker dan school. Maar om eerlijk te zijn, ik verdeel mijn tijd gewoon over de dingen volgens mij.

Mijn "passie" is dansen, en ik speel ook wel saxofoon en een beetje keyboard, maar voor mij is school toch wel belangrijk.

Volgens mij ben ik aan het zagen Ik zal maar zwijgen

Maar ik denk dat het toch verstandig is, om genoeg tijd in school te steken, maar tegelijkertijd ook je amuseren. Ten slotte moet je toch van je jeugd iets maken!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2005, 14:54   #7
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evel3
Ik doe heel hard mijn best voor school, hoewel school niet boven alles gaat voor mij.

Ik mag nog niet uitgaan enzo, dus daar kan ik wel niet echt over meespreken, maar mijn vrienden zijn toch wel belangrijker dan school. Maar om eerlijk te zijn, ik verdeel mijn tijd gewoon over de dingen volgens mij.

Mijn "passie" is dansen, en ik speel ook wel saxofoon en een beetje keyboard, maar voor mij is school toch wel belangrijk.

Volgens mij ben ik aan het zagen Ik zal maar zwijgen

Maar ik denk dat het toch verstandig is, om genoeg tijd in school te steken, maar tegelijkertijd ook je amuseren. Ten slotte moet je toch van je jeugd iets maken!
je zaagt niet
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2005, 15:10   #8
Evel3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
je zaagt niet
Dank u
Da stelt mij gerus!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2005, 15:16   #9
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evel3
Dank u
Da stelt mij gerus!
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2005, 18:36   #10
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevaeh1987
Misschien omdat veel oudere mensen je erop wijzen dat je jeugd je leukste tijd is.. en dat de jeugd er dan ook maar wat van probeert te maken.
in mijn geval zijn het toch de meest invloedrijke oudere mensen, m'n ouders, die juist zeggen dan school boven alles staat
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 00:29   #11
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mja waarom gaan ze niet graag naar school ..
ikzelf had maar met eending probleem ..

leerkracht zegt : Gedraag je als een volwassen iemand , dat is het minste wat we hier van jou kunnen vragen .
ik : tom ( leerling naast me ) mag ik even je pen lenen .
leerkracht : ..... niet babbelen of je mag tegen morgen vier bladzijden indienen ...


mijn conclusie : als ze verwachten dat je je volwassen gedraagt .. spreek dan niet alles tegen ... en heef een kind tijd om kind te zijn .. school zou nog zoveel leuker zijn ...
zelf had ik het hiermoelijk mee ..

thuis zeggen ze dan ge zijt nog een kind hoor .. in school moet je volwassen zijn .. aan 16 j ben je ook nog een kind en wil je ook wel nog eens tikkertje spelen maar daar krijgt niemand van die leeftijd de kans nog toe ..

laat kinderen kind zijn en verwacht niet dat ze in hun 3de kleuter al een boekje kunnen lezen ..

de jeugd is de toekomst van morgen niet van vandaag laat ze vandaag nog genieten van het feit dat ze jeugd zijn ..


mvg kurobu
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 09:53   #12
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mag ik jou wel serius nemen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2005, 10:46   #13
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou ik mag mezelf ook wel zien als zo'n figuur die liever uitgaat in het weekend dan naar school, maar het is niet zo dat ik het uitgaat boven me school zet ondanks dat ik uitgaan veel en veel interesanter vind dan school(wat ook zeer logisch is ).
Maar veel vrienden en kennisen van mij die zeggen ook dat ik mijn Havo de laatste 2 jaar verneukt hebt doordat ik teveel uitga, maar hier is nix van waar.
De reden dat ik me school verneuk heeft meer met mijzelf te maken dan het uitgaan, want ik heb lange tijd niet geweten wat ik later zou willen doen wat bij mij erg in me hoofd blijft hangen en ik dus ook lang over nadenk, wat als gevolg leidt dat me school eronder lijdt.
Maar nu ga ik zoals het er naar uitzie MBO Horeca beginnen, waar ik dan ook erg zin in heb omdat ik zelf later ook de horeca in wil.
Maarja diegene die liever uitgaan en vrienden belangrijker vinden die kunnen dat net als mij niet uitleggen denk ik, het is gewoon een gevoel dat je hebt heel vaag en dat je het niet snapt is ook vet logisch maar we snappen het zelf waarschijnlijk zelf niet eens
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2005, 15:52   #14
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Bij mij is het eigenlijk een beetje verdeeld. Onder het jaar gaat school zeker niet boven alles, het gebeurt geregeld dat ik pas om 23u thuiskom, en dan nog snel het hoognodige doe voor school. Ik probeer alles dus echt wel te doen in zo weinig mogelijk tijd, als we een vak bv. pas in de namiddag hebben en we hebben daar een test van, gebeurt het heel vaak dat ik dat nog leer onder de middagpauze. Huistaken schrijf ik meestal over van een vriendin.
Tijdens de examens doe ik wel m'n best, maar het is niet zo dat ik voor elk vak 80% ofzo moet halen, voor mij is het goed genoeg als ik er gewoon door ben
Maar dus, gewoon onder het jaar gaan vrienden en uitgaan zeker wel boven school... Toch lukt alles heel goed. Ik volg latijn-wetenschappen en ben er elk jaar al goed door geweest
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.