Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 August 2002, 16:26   #1
gaatjeniksaan
Guest
 
Berichten: n/a
Angry mijn broertje word gepest

hoi allemaal,
mijn broertje word vanaf dat ie op de kleuterschool zit al gepest door andere kinderen k moet toegeven dat hij anders is dan andere kinderen Hij heeft andere interesses en doet af en toe dingen waarvan je denkt die kun je beter niet doen. Nou zit die in de puberteit en zit niet lekker in zijn vel . Dit reageert ie thuis af door ruzie te maken enz. Nou praat hij ook met zo'n mevrouw over allerlei dingen k heb nou niet het idee dat het echt hekpt. Weten jullie niet hoe ik hem kan helpen er voor zorgen dat ie weer lekker in zijn vel zit? en met hem praten (dat doet ie u dus niet). alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2002, 16:52   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik weet wel een beetje wat je bedoelt, ik ben zelf ook gepest en mijn broertje ook
ik weet niet meer hoe ik er vanaf ben gekomen, denk door er geen aandacht aan te geven en misschien door een beetje te gaan veranderen

wat alleen wel erg van mij was, was dat ik later andere ben gaan pesten

maar wat je broertje moet doen is gewoon op zoek gaan naar vrienden, mensen waar die mee op kan schieten, dan staat die er niet alleen voor als die gepest word, meestal is het zo dat dat soort mensen (de gepeste) altijd bij elkaar zitten, op deze manier kunnen ze een blok vormen tegen de pesters en zo sterker staan

wat die iig niet moet doen is veranderen, das altijd het minst goede wat je kan doen, je moet je zelf blijven anders verlies je iets, bent zo geboren en je kan dingen niet veranderen

wat ook wel helpt is om naar je mentor te gaan, die heeft een status en de pesters kijken meestal tegen die gene op, als die mentor met een dreigement komt, houd het pesten vaak op, of neemt het in mindere mate af

igg succes
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2002, 09:28   #3
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben vroeger ook gepest...heel erg zelfs door 1 meisje die iedereen mee trok. het ligt een beetje aan de situatie waarin je broertje zit. is het 1 iemand die hem pest? maar waarbij die een hele boel aanhangers heeft? of word hij echt gepest door een hele groep?
dat je broertje anders is zou niet moeten uitmaken. niemand is hetzelfde in dit land.
hij moet van zig afbijten. bij mij was het dus 1 meisje...en ik die heb ik in een vlaag van verstands verbijstering helemaal verrot gescholden. en vanaf die dag waren de rollen omgekeerd. iedereen keek nu minder naar haar en ik word steeds populairder.

het si onwijs makkelijk te zeggen van ow je moet dit doen en ow je moet dat doen. maar je gaat het pas doen als je dr zelf in gelooft dat je het ook kan. praat daarom vaak met hem dr over en laat merken dat jij echt gelooft dat hij het kan. verder hoef jij hem niet te laten stikken natuurlijk. ik weet niet hoe jullie band is maar laat merken dat je broertje altijd op je terug kan vallen dat is een heel veilig gevoel/..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2002, 13:06   #4
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

Toen ik gepest werd heb ik er gelijk de stop knop op gezet want ik werd boos en ik viel uit en sindsdien keken ze me toen niet meer aan...

Ik help ook altijd andere die gepest worden WANT IK KAN DAAR DUS NIET TEGEN!!
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2002, 20:34   #5
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben ook vroeger ernstig gepest
zelfs nu is het nog soms zo, maar gelukkig niet meer in zo'n erge mate
ik heb een tweelingsbroer die toen die tijd veel voor me opkwam
is alleen beetje vreemd, ze begonnen me in de tweede te pesten, toen moest me broer huilen omdat ik werd gepest, wanneer ik zelf er eigenlijk al gewend aan was
maar goed, wat ik probeer te zeggen, als je ouder/sterker/op de zelfde school zit, dan kan je voor je broer opkomen
ik zeg niet meteen dat je het met geweld ofzo moet doen, maar ik denk dat een broer zo wel het meeste aan je hebt..
en voor de rest, zorg ervoor dat die het met je altijd goed hebt, heeft die in ieder geval nog een goede vriend/broer..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2002, 20:45   #6
amai
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik weet wel een beetje wat je bedoelt, ik ben zelf ook gepest en mijn broertje ook
ik weet niet meer hoe ik er vanaf ben gekomen, denk door er geen aandacht aan te geven en misschien door een beetje te gaan veranderen

wat alleen wel erg van mij was, was dat ik later andere ben gaan pesten

maar wat je broertje moet doen is gewoon op zoek gaan naar vrienden, mensen waar die mee op kan schieten, dan staat die er niet alleen voor als die gepest word, meestal is het zo dat dat soort mensen (de gepeste) altijd bij elkaar zitten, op deze manier kunnen ze een blok vormen tegen de pesters en zo sterker staan

wat die iig niet moet doen is veranderen, das altijd het minst goede wat je kan doen, je moet je zelf blijven anders verlies je iets, bent zo geboren en je kan dingen niet veranderen

wat ook wel helpt is om naar je mentor te gaan, die heeft een status en de pesters kijken meestal tegen die gene op, als die mentor met een dreigement komt, houd het pesten vaak op, of neemt het in mindere mate af

igg succes
das een heel goed idee...help je broer met mensen spreken met de dezlfde interesses
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2002, 11:20   #7
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

stuur um naar een goede vechsportschool. Hier leert ie zelfvertrouwen kweken alswel zich te verdedigen als het echt nodig is, en het ontwijken als het kan
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2002, 11:43   #8
geitenwollens0x
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
stuur um naar een goede vechsportschool. Hier leert ie zelfvertrouwen kweken alswel zich te verdedigen als het echt nodig is, en het ontwijken als het kan
ja


dan zal het gepest zeker minder worden omdat ie meer zelfvertrouwen krijg en zodat ie voor zichzelf kan opkomen, zoals jij al zei
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2002, 11:22   #9
Regen
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ben vroeger ook flink gepest, stond helemaal alleen tegenover de hele klas, alleen omdat ik nieuw op die school was. Toen ik naar de hogere school ging was ik al mijn zelfvertrouwen allang kwijt, maar een paar ontzettend lieve vriendinnen hebben me erg geholpen en toen was het al snel weer helemaal goed!!
Ik zou hetzelfde aanbevelen als Fade of Light, geef hem de kans om zelfvertrouwen te kweken, zodat hij sterk in zijn schoentjes staat!!

Liefs, Regen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2002, 14:06   #10
jannekes
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by geitenwollens0x


ja


dan zal het gepest zeker minder worden omdat ie meer zelfvertrouwen krijg en zodat ie voor zichzelf kan opkomen, zoals jij al zei
Ik was met een vriendin op ju-jutsi gegaan. En een schoolvriend geloofde me niet zo. Dus ik heb vriendelijk gedemonstreerd door hem in een heupzwaai op het schoolplein op de grond te leggen. Bleek later dat een stel pestkoppen het hadden gezien en mij sindsdien uit de weggingen. Voelde ineens een sfeer van ontzag om me heen. Had het niet kunnen verzinnen! Met dank aan die schoolvriend met wie ik geeneens ruzie had ofzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2002, 17:35   #11
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ja, ik denk dat je moet zorgen dat ie t thuis met jou iig goed kan vinden en dat t thuis wel fijn is want dat helpt vaak een heel stuk.
En ik zou zorgen dat ie niet zn zelfvertrouwen verliest dus geeft m wat complimentjes af en toe...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2002, 22:57   #12
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: mijn broertje word gepest

Citaat:
Originally posted by gaatjeniksaan
knip
hopen op een wonder ?

of gewoon van school ect veranderen desnoods, tot hij wel in een goeie klas zit, zolang hij gepest wordt heeft hulp geen zin.

das hetzelfde als een fietband oppompen die net zo hard leegloopt.
(oftewel dweilen met de kraan open)
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.