Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 August 2003, 16:42   #1
Rudy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Politie agent vervolgen ?

Uren en uren recherchewerk wordt momenteel besteed aan het onderzoek naar het dan wel of niet vervolgen van een politie agent. De betreffende politie agent heeft een marokaan doodgeschoten nadat deze met een mes op de politie agent afliep. De politie agent heeft zijn dienstvuurwapen getrokken en op de marokaan geschoten. De marokaan is meen ik overleden.

De politie heeft volgens haar eigen mensen een enorm tekort aan mankracht. Jullie kennen allemaal de verhalen wel van "Meer blauw op straat". Nou daar ben ik het zekerz te weten mee eens!

Maar ik erger me dood aan het feit dat hier nu zo'n drama van word gemaakt ! Ik zou tegen de rest van Nederland willen zeggen(als degene die dat onderzoek leidt):

"Het is heel spijtig wat hier gebeurt is, dat is het altijd als iemand door toedoen van iemand anders om het leven wordt gebracht. Wij zijn echter van mening dat er niks is gebeurd dat in strijd is met de wet. Als U met een mes op een politie agent afloopt heeft deze het volste recht zich te verdedigen en zal hij misschien proberen te mikken op uw benen of schouder maar dat kan ook misgaan en dan schiet hij U helemaal ondersteboven. U moet dus niet met een mes op een politie agent afstormen. Onderzoek gesloten."

Ik vind het echt krankzinnig dat hier zo idioot over wordt gedaan door de media, de politieke partijen, de marokaanse gemeenschap etc.

En jullie?

GrEeTz
Rudy
*hier stond een link*

Laatst aangepast door Tyskie : 5 October 2003 om 14:07
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2003, 17:17   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het volledig met je eens, van mij mogen ze alle messentrekkers omleggen, want dat doen ze dus ook als ze ruzie hebben met een burger.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2003, 18:22   #3
inVision
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Helemaal mee eens!

Als ie hem in ze poten had geschoten had ie hem nog neer kunnen steken... de agent heeft goed gehandeld!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2003, 19:01   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

waar gaat het toch ook heen met de maatschappij
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 10:03   #5
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
waar gaat het toch ook heen met de maatschappij
I second that...

Politieagenten worden opgeleid om met deze situaties op discrete wijze om te gaan, de betreffende agent heeft excessief geweld gebruikt en dient vervolgd te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 14:47   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
I second that...

Politieagenten worden opgeleid om met deze situaties op discrete wijze om te gaan, de betreffende agent heeft excessief geweld gebruikt en dient vervolgd te worden.
wat weet jij van politie training? Dit is grote onzin aangezien agenten altijd op de romp schieten, is het grootste vlak.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 15:58   #7
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
wat weet jij van politie training? Dit is grote onzin aangezien agenten altijd op de romp schieten, is het grootste vlak.
Een vriend van mij volgt de politie-opleiding.

Ik weet ook dat politieagenten getraind worden om op de romp te schieten, maar in dit geval gaat dat helemaal niet op: er had helemaal niet geschoten moeten worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 17:20   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
Een vriend van mij volgt de politie-opleiding.

Ik weet ook dat politieagenten getraind worden om op de romp te schieten, maar in dit geval gaat dat helemaal niet op: er had helemaal niet geschoten moeten worden.
jij was erbij?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 17:35   #9
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
jij was erbij?
Gelukkig niet.

De revolver is het laatste redmiddel van een agent, en is eigelijk meer bedoeld als dreigement; het afvuren ervan wordt uitgesteld tot het echt niet anders meer kan. Men wordt op de academie geleerd hoe om te gaan met mensen met steek- of slag-wapens, en dat is niet door ze meteen neer te schieten
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 17:42   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
Gelukkig niet.

De revolver is het laatste redmiddel van een agent, en is eigelijk meer bedoeld als dreigement; het afvuren ervan wordt uitgesteld tot het echt niet anders meer kan. Men wordt op de academie geleerd hoe om te gaan met mensen met steek- of slag-wapens, en dat is niet door ze meteen neer te schieten
Geld dat ook als er iemand 10 centimeter van je verwijderd is met een mes? Het is de grootste lariekoek dat die agent zo maar ff iemand dood schiet. Van mij mogen ze echter alle driesjes afknallen. Er is een gezegde dat nu van pas is namelijk: Eigen schuld, dikke bult
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 18:53   #11
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Geld dat ook als er iemand 10 centimeter van je verwijderd is met een mes?

Was jij erbij?

Het is de grootste lariekoek dat die agent zo maar ff iemand dood schiet. Van mij mogen ze echter alle driesjes afknallen. Er is een gezegde dat nu van pas is namelijk: Eigen schuld, dikke bult
Met een mes dreigen staat mijns inziens niet in verhouding tot het ontnemen van iemands leven met een pistoolschot.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 19:02   #12
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

was pepperspray trouwens niet voldoende?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 21:16   #13
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga me er alleen maar kwaad over maken, dus ik trek me terug uit deze discussie
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2003, 21:49   #14
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sjongejonge, dat hier nog over nagedacht moet worden. Als overheid hoor je achter je agenten te staan...en niet bij het minste geringste je handen eraf te trekken!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2003, 10:09   #15
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Sjongejonge, dat hier nog over nagedacht moet worden. Als overheid hoor je achter je agenten te staan...en niet bij het minste geringste je handen eraf te trekken!
Nou, goed idee zeg: we maken er gewoon een politiestaat van waarbij de politie op straat voor eigen rechter kan gaan spelen en de overheid onvoorwaardelijk achter staat...

Laatst aangepast door Drama : 21 August 2003 om 10:14
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2003, 17:20   #16
Rudy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is juist dat politie agenten worden gecontroleerd op hun doen en laten. Maar ik vind het ook juist, zoals ik heb uitgelegd, dat die marokaan beschoten is. Denken jullie allemaal eens na over de situatie waarin die agent heeft gestaan, ik weet zeker dat het merendeel van jullie in die situatie ook het pistool had verkozen boven de wapenstok of pepperspray..... de gek zal je maar je gezicht openrijten of je dat mes tussen je ribben in planten voordat hij buiten bewustzijn is geraakt door de klappen van die wapenstok.....
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2003, 12:55   #17
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
Nou, goed idee zeg: we maken er gewoon een politiestaat van waarbij de politie op straat voor eigen rechter kan gaan spelen en de overheid onvoorwaardelijk achter staat...
Je begrijpt zelf hopelijk ook dat ik het niet in die extreme mate bedoel.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2003, 15:24   #18
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Je begrijpt zelf hopelijk ook dat ik het niet in die extreme mate bedoel.
Uiteraard chargeer ik, maar hiermee wil ik aantonen hoe delicaat de kwestie ligt: wie bepaalt de grenzen hierin? wanneer gaat een agent 'te ver'? Wanneer maakt hij excessief gebruik van zijn wapen/macht? Naar mijn mening moet een agent ervoor zorgen dat mensen bij het overtreden van de wet een eerlijk, onbevooroordeeld proces en een, aan de hand van de juiste maatstaven toegepaste, passende straf toebedeeld krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 12:45   #19
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
dit onderwerp is al zo vaak geweest en heb er al zoveel zinloze discussies mee gehad. Dat ik mijn doordachte mening meteen geef. Een lekkere dooddoener en jullie kunnen er niks mee want dat is gewoon mijn mening. Zo'n pipo moet gewoon geen mes op zak hebben, en dat heb ie moeten bekopen met de dood. Hij heeft de kans op een goed leven gehad, en dat heb ie in 1 keer verkloot.
poeh hey, heb je hier toch nog mijn argumenten voor die 'ondoordachte' post van mij
Kun je je voorstellen dat een post ondoordacht overkomt als iemand plompverloren 'Leve de politie' door een discussie heengooit?

Maargoed, om op je argumenten in te gaan:
Je vind dat iemand die met een mes op zak loopt geen recht heeft op een eerlijk proces (pas op: grondwet, rechten van de mens etc.), en dat de politie aan de hand van een situatie die zich voordoet een conclusie mag trekken, recht mag spreken, een strafmaat mag selecteren en toepassen? Gelukkig werkt het zo niet, en zo zou het ook niet moeten werken. Wat je dan krijgt is dat het orgaan 'politie' zich van zijn menselijke kant te goed gaat laten zien. Gepaard hiermee gaan discriminatie, selectieve strafmaatregelen, excessief geweld, inconsequentie enzovoort enzovoort. Naar mijn mening moeten agenten boven menselijke emoties kunnen staan en niet reageren zoals ieder ander zou doen. Hun taak is het arresteren van mensen die de wet overtreden, en ervoor te zorgen dat deze mensen een eerlijk, onbevooroordeeld proces krijgen zodat zij de straf krijgen die ze toebehoort.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 21:23   #20
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
Uiteraard chargeer ik, maar hiermee wil ik aantonen hoe delicaat de kwestie ligt: wie bepaalt de grenzen hierin? wanneer gaat een agent 'te ver'? Wanneer maakt hij excessief gebruik van zijn wapen/macht? Naar mijn mening moet een agent ervoor zorgen dat mensen bij het overtreden van de wet een eerlijk, onbevooroordeeld proces en een, aan de hand van de juiste maatstaven toegepaste, passende straf toebedeeld krijgen.
Je behoort gewoon niet met een mes op een agent af te komen stormen.
Dat op zich toont al aan dat de respect voor Meneer Agent iets is uit het verleden waar ik van weet omdat me Opa daar over vertelde
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2003, 18:04   #21
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by HardCorr Lover
Je behoort gewoon niet met een mes op een agent af te komen stormen.
Dat op zich toont al aan dat de respect voor Meneer Agent iets is uit het verleden waar ik van weet omdat me Opa daar over vertelde
In de eerste plaats denk ik dat je sowieso niet met een mes op wie dan ook af behoort te stormen, agent of niet. Daarmee verwerp je het respect voor je medemens, dat is mijns inziens veel belangrijker. In de tweede plaats vind ik het slecht onvoorwaardelijk respect te hebben voor mensen in uniform, puur omdat het ook mensen zijn. Ik denk dat respect voor de wet voldoende is voor een goede samenleving, die niet overgevoelig is voor machtsmisbruik.

Laatst aangepast door Drama : 5 October 2003 om 18:12
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2003, 21:55   #22
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

beste drama.... mensenlijke emoties zijn als agent ook normaal. Het is een beroep en je krijgt er lang niet genoeg voor betaald om er je leven voor te wagen. Die doedel was al gewaarschuwd. Als hij er dan voor kiest om te gaan doen alsof hij je neer gaat steken ga je als agent echt niet proberen het met pepperspray op te lossen als net al je collega is neergestoken. Dik terecht.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 12:24   #23
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
beste drama.... mensenlijke emoties zijn als agent ook normaal. Het is een beroep en je krijgt er lang niet genoeg voor betaald om er je leven voor te wagen. Die doedel was al gewaarschuwd. Als hij er dan voor kiest om te gaan doen alsof hij je neer gaat steken ga je als agent echt niet proberen het met pepperspray op te lossen als net al je collega is neergestoken. Dik terecht.
Ik lees nergens in het stuk terug dat er een collega bij was die, voordat de agent ging handelen, al was neergestoken. Ook lees ik nergens dat er al gewaarschuwd was.
Heb je ooit trouwens wel eens pepperspray in je gezicht gekregen? Ik kan je vertellen: je bent finaal uitgeschakeld. Deze situatie is zo'n beetje het schoolvoorbeeld van 'wanneer pepperspray te gebruiken'. En natuurlijk heeft een agent emoties, en dat maakt hem zo gevaarlijk. Wie houdt de agent tegen die voor eigen rechter gaat spelen, zeker als deze bewapend is?

Tussen haakjes: een 'doedel'?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 13:23   #24
Dobbo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

misschien had die agent wel spray moeten gebruiken misschien dit misschien dat.. Wat zou jij doen, ik kan me goed voor stellen als er iemand met een mes op je afloopt dat je dan zo snel mogelijk die gast weg wil hebben. Tja en dat je dan agent bent en een pistool hebt, dan schiet je. Ik kan het me goed voor stellen. Heel erg voor die gast maarja een mes is een moordwapen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 21:16   #25
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
In de eerste plaats denk ik dat je sowieso niet met een mes op wie dan ook af behoort te stormen, agent of niet. Daarmee verwerp je het respect voor je medemens, dat is mijns inziens veel belangrijker. In de tweede plaats vind ik het slecht onvoorwaardelijk respect te hebben voor mensen in uniform, puur omdat het ook mensen zijn. Ik denk dat respect voor de wet voldoende is voor een goede samenleving, die niet overgevoelig is voor machtsmisbruik.
Ik beweer ook niet dat je onvoorwaardelijk respect moet hebben voor mensen in uniform, maar zeker wel genoeg verstand om niet met je mes op een agent af te rennen.

En respect voor de wet ???
Wat is dit voor onrealistische onzin ????
Er is geen respect voor de wet, en zeker niet voor de agenten die voor die wet proberen op te komen.....
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 21:19   #26
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
Ik lees nergens in het stuk terug dat er een collega bij was die, voordat de agent ging handelen, al was neergestoken. Ook lees ik nergens dat er al gewaarschuwd was.
Heb je ooit trouwens wel eens pepperspray in je gezicht gekregen? Ik kan je vertellen: je bent finaal uitgeschakeld. Deze situatie is zo'n beetje het schoolvoorbeeld van 'wanneer pepperspray te gebruiken'. En natuurlijk heeft een agent emoties, en dat maakt hem zo gevaarlijk. Wie houdt de agent tegen die voor eigen rechter gaat spelen, zeker als deze bewapend is?

Tussen haakjes: een 'doedel'?
wat is nou eigenlijk het punt wat je probeert te maken ???
wat probeer je nou werkelijk te zeggen ???

Dus je vin een leven wel een grote prijs die die persoon met dat messie moest betalen, maar wat dan ???
Moest die persoon dan maar gewoon die agent neersteken ????
En wanneer er een agent neergestoken word, wat dan ????
Waar ben je dan met je idealen ???
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 12:22   #27
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by HardCorr Lover
wat is nou eigenlijk het punt wat je probeert te maken ???
wat probeer je nou werkelijk te zeggen ???

Dus je vin een leven wel een grote prijs die die persoon met dat messie moest betalen, maar wat dan ???
Moest die persoon dan maar gewoon die agent neersteken ????
En wanneer er een agent neergestoken word, wat dan ????
Waar ben je dan met je idealen ???
Wat ik werkelijk probeer te zeggen is dat je het te zwart/wit ziet. Het is niet òf schieten, òf doodgestoken worden. Een agent is getraind en uitgerust met middelen en fysieke kunde om discreet om te gaan met een dergelijke situatie.

Citaat:
En respect voor de wet ???
Wat is dit voor onrealistische onzin ????
Er is geen respect voor de wet, en zeker niet voor de agenten die voor die wet proberen op te komen.....
Je hoort mij ook niet zeggen dat het er is. En hoe denk je zelf dat het komt dat er geen respect is voor agenten die de wet proberen te handhaven?

Trouwens, een vraagteken volstaat, die overdaad komt wat agressief over naar mijn mening.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 13:00   #28
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
Wat ik werkelijk probeer te zeggen is dat je het te zwart/wit ziet. Het is niet òf schieten, òf doodgestoken worden. Een agent is getraind en uitgerust met middelen en fysieke kunde om discreet om te gaan met een dergelijke situatie.

Je hoort mij ook niet zeggen dat het er is. En hoe denk je zelf dat het komt dat er geen respect is voor agenten die de wet proberen te handhaven?

Trouwens, een vraagteken volstaat, die overdaad komt wat agressief over naar mijn mening.
Maar de realiteit is zwart/wit
Het IS of die agent die neer gestoken word of die man met die mes die neergeschoten word
En inderdaad was neergeschoten voldoende geweest ipv hem dood te schieten, maar dat praat dat protest tegen politiegeweld nog niet goed, want dat is echt bullshit

En waarom is er geen respect voor agenten ???
Nou omdat ze te weinig macht hebben natuurlijk !!!
(en sorry maar ik typ bijna nooit 1 vraagteken..... itt schrijven)
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 11:17   #29
easyprintscherm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De agenten moeten ook meer macht krijgen! Ze zouden het hier moeten aanpakken net als in Amerika... Daar weten ze wel hoe ze criminelen moeten aanpakken! En daar doen ze niet moeiljik als een agent een keer een crimineel doodschiet. Zouden ze hier ook niet moeten doen.
Niet zeiken, eent crimineel minder maakt ook niet, het leven gaat gewoon door!Pech voor die messentrekker
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 11:21   #30
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Originally posted by easyprintscherm
De agenten moeten ook meer macht krijgen! Ze zouden het hier moeten aanpakken net als in Amerika... Daar weten ze wel hoe ze criminelen moeten aanpakken! En daar doen ze niet moeiljik als een agent een keer een crimineel doodschiet. Zouden ze hier ook niet moeten doen.
Niet zeiken, eent crimineel minder maakt ook niet, het leven gaat gewoon door!Pech voor die messentrekker
Jezus wat zijn we weer kortzichtig. Hoe durf je Amerika met Nederland te vergelijken qua criminaliteit en rechtssysteem? In sommige staten hebben ze ook de doodstraf ja! Hier niet, gelukkig. Iemand doodschieten is etisch zo onverantwoord. En denk je niet dat je heel de maatschappij op je dak krijgt als je als politieagent onnodig een crimineel doodschiet? Het mag niet, en het kan niet in een land als Nederland.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:52.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.