Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 February 2005, 11:36   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard invoegen formule in MS Excel

Dit is mijn probleem:
Als ik in H8 volgende formule invoeg, is het resultaat correct. (De afstand van Gent naar Gent is 0km.)
formule =((BOOGCOS((SIN((PI()/2)-F8 )*SIN((PI()/2)-H6)*COS(H7-G8 ))+(COS((PI()/2)-F8 )*COS(PI()/2-H6))))*(2*6378*PI()))/(2*PI())
Als ik de formule handmatig invoer, is het resultaat steeds juist. Dat heb ik dan ook gedaan in H9, dat de afstand van Gent naar Brussel 124km is, is vrij aanneembaar.
Maar als ik de formule kopieer naar andere cellen, treedt er het probleem op dat niet alleen de cellen die moeten veranderen meeveranderen, maar ook de cellen die hetzelfde moeten blijven.
De formule die ik in I9 heb is dan gelijk aan fx=((BOOGCOS((SIN((PI()/2)-G9)*SIN((PI()/2)-I6)*COS(I7-H9))+COS((PI()/2)-G9)*COS((PI()/2)-I6)))*(6378*PI()*2)/(2*PI()))
Terwijl het fx=((BOOGCOS((SIN((PI()/2)-F9)*SIN((PI()/2)-I6)*COS(I7-G9))+COS((PI()/2)-F9)*COS((PI()/2)-I6)))*(6378*PI()*2)/(2*PI())) moet zijn.
Hetzelfde probleem treedt op bij de rijen.

Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe behoud ik de kolommen F en G als standaard en de rijen 6 en 7?

Om een idee te krijgen wat ik nu eigenlijk bedoel.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2005, 15:00   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Dat probleem heb ik kunnen oplossen, maar er is alweer een nieuw probleem opgetreden:
In cel Q17 staat 9,50396E-05 waar 0 hoort te staan. Wat is hier de verklaring voor?

http://img.villagephotos.com/p/2004-...elprobleem.JPG
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:03.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.