Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 30 May 2005, 21:08   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Gemeenschapsdienst of gevangenissen?

Daar de gevangenissen overvol zitten, wordt het hoogtijd dat men een andere oplossing zoekt. Een van die oplossingen is gemeenschapsdienst (de veroordeelde is verplicht voor een bepaald aantal uur te werken ten dienste van de gemeenschap, lessen te volgen -om zich te leren beheersen of hoe men zich in een bepaalde situatie moet gedragen- of beide samen).
Maar is die gemeenschapsdienst wel zo'n goede oplossing en voor welke misdaden stoppen ze de veroordeelde best nog in een cel?

En wat te doen met zogenaamde witteboordcriminelen die voor miljoenen verduisteren en vervolgens een boete moeten betalen waar ze amper iets van voelen in hun portemonnee?
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 08:53   #2
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

ik zou zeggen we bouwen gewoon Schiermonnikoog om tot een soort Alcatraz ... maar das nogal onrealistisch
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 16:03   #3
mathalaylias
Lid
 
Geregistreerd op: 23 March 2005
Berichten: 79
Standaard

ik vind dat de witte boordcriminelen zwaarder moeten worden aangepakt ze moeten het geld dat ze de staat schuldig zijn volledig terug betalen. de straffen die nu worden gegeven vind ik soms niet in verhouding met wat ze gedaan hebben.
gemeenschapsdienst is zeker een straf voor kleinen criminelen, die moet je niet naar de gangster-school sturen (gevang) laat die werken dan doen ze nog iets nuttig.
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2005, 16:44   #4
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
ik zou zeggen we bouwen gewoon Schiermonnikoog om tot een soort Alcatraz ... maar das nogal onrealistisch
dr is in de jaren 80 dus een minister geweest die zoiets dergelijks heeft voorgesteld, een 20 meter hoge muur rond een stuk veluwe heen bouwen, akkers maken, barakken, vee geven, en laat ze zich maar redden.

ben ik voorstander van, en dan met een soort 3 strikes systeem, dus 3 zware vergrijpen en verstoten worden uit de maatschappij, het middeleeuwse verbannen.

daar zie ik wel wat in aangezien gewoon blijkt dat de huidige strafvorm niet werkt.

danmaar drastische maatregelen treffen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2005, 20:10   #5
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eigenlijk wordt het nu ook gedaan, naar de Antillen ermee.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.