Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 15 September 2006, 16:31   #1
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Ongesteld

Ik ben 14 en word nu 2 jaar ongesteld. na 1.5 jaar was mijn ongesteldheid eindelijk regelmatig. En toen had ik een cyclus van 3 weken jeeh het word er allemaal niet veel beter op sinds kort heb ik ook ontzettende rugpijn als ik ongesteld ben en buikpijn heb ik altijd wel gehad een beetje. Ik ben nog een beetje jong voor de pil plus dat ik hem toch telkens ga vergeten. Maar ik heb er tohc wel eens over nagedacht om er aan te beginnen.
Al met al heel vervelend plus dat het altijd een rotzooi word verwisselen doorlekken vol maandverband blablba bla.

En toch vind ik het altijd heel erg leuk om ongesteld te worden echt vet raar. Ik word er meestal ook wel vrolijk van.

In elk geval hoe voelt het bij jou als je ongesteld. wanneer weet je het. hebben mensen in je omgeving er last van omdat je shaggo bent ofzo. hoelang duurt je cyclus wat voor soort tampons of maandverband gebruik je?(gebruik eht zelf allemaal door elkaar heb 3 soorten maandverband en tampons.)en als je al aan de pil bent begonnen waarom en help dat tegen menstruatie pijn?
daar ben ik nauw echt nieuwschierig naar kweet het wel van aantal vriendinnen maar verder niet echt.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2006, 17:06   #2
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Ik ben aan de pil en daardoor is mijn cyclus regelmatig. Pijn had ik sowieso al geen last van. Ja hier en daar een krampje maar meer niet. Bij mij komt er ook bijna geen bloed uit. Van doorlekken nooit last dus. Van chagrijnig zijn heb ik ook geen last, moet alleen wat eerder huilen. En ik gebruik tampons, mini van OB/kruidvat.

Voordat ik aan de pil was zocht ik trouwens altijd de dag ervoor ruzie met iedereen
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2006, 17:20   #3
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja 2 dagen daarvoor(zoiets) benk altijd heel boos en dan weet iedereen weer hoelaat het is.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2006, 20:59   #4
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb een cyclus van 1 maand en soms daarboven.
Ik moet nu ook ongesteld worden maar het is nu al de 38e dag.
Ik heb nooit buikpijn of andere dingen.
Maar als ik ongesteld ben VLOEI ik.
En dat hebben jullie denk ik niet
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2006, 00:13   #5
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Aangezien ik aan de pil ben, weet ik precies op welke dag en welk dagdeel zelfs ( ! ) ik ongesteld moet worden... zo heerlijk he! Nog wel een beetje last van buikpijn de eerste dag, maar da's zo opgelost met femerital. Een week voor mijn ongesteldheid moet iedereen bij mij uit de buurt blijven, want ik ga ook flink ruzie zoeken. Zal niet in detail treden, maar zie dan eigenlijk niks meer zitten. Na afloop denk ik altijd: " *zucht* waarom heb ik dat nou weer gezegd ? "
4 dagen ongesteld, en gebruik always ( weet iedereen dat ook weer ).
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 18:00   #6
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jamiel
Aangezien ik aan de pil ben, weet ik precies op welke dag en welk dagdeel zelfs ( ! ) ik ongesteld moet worden... zo heerlijk he! Nog wel een beetje last van buikpijn de eerste dag, maar da's zo opgelost met femerital. Een week voor mijn ongesteldheid moet iedereen bij mij uit de buurt blijven, want ik ga ook flink ruzie zoeken. Zal niet in detail treden, maar zie dan eigenlijk niks meer zitten. Na afloop denk ik altijd: " *zucht* waarom heb ik dat nou weer gezegd ? "
4 dagen ongesteld, en gebruik always ( weet iedereen dat ook weer ).
Laten we zeggen dat hier nog een Enschedeër zich meld voor hetzelfde verhaal als jij
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 18:11   #7
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

Pff ik ben een drama als ik ongesteld ben. Heb superveel bloedverlies, en kan bijna niet lopen van de buikpijn/zitten van de rugpijn. Gebruik Tampax en heeeeel soms always(maar niet altijd krijg ik irritaties van). M'n cyclus is normaal, slik de pil. De pil heeft niet echt geholpen tegen de pijn, heb er nog steeds heel veel last van. Maar meestal slik ik de pil daarom door.

Genoeg?
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 19:26   #8
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik neem de pil al ongeveer 2 jaar, ik ben nu 15.
Normaal zonder de pil had ik 7 tot 8 dagen m'n regels. ik bloede elke dag heel hard. ik had dus elke keer last van doorlekken.
ik was ook heel onregelmatig. Ik heb altijd heel veel last gehad van pijn: buikpijn, rugpijn, hoofdpijn en pijn aan mn borsten soms zelfs overgeven. dat heb ik nu nog steeds de pil veranderd daar niets aan enkel pijnstillers helpen daar voor. de eerste dagen VOOR ik mn regels heb kan je beter niet komen zeuren want dat komt niet goed vanaf ik mijn regels dan heb gaat dat wel over.
Nu met de pil ben ik heel regelmatig en weet ik dus aan de hand van die pil wanneer ik mn regels ga krijgen wat ik vroeger dus niet kon zeggen. tampons gebruik ik niet omdat ik het heel Onhygiënisch vind. Er zijn verschillende ziektes die je kan krijgen gewoon door de simpele rede dat het bloed dan in je vagina blijft zitten terwijl het met een maandverband naar buiten loopt. Maar dat is ieder zijn keus ik vind het maar vies.
(ik kreeg de pil omdat het een advies van mn dokter was ik had er zelf nog nooit aan gedacht)
xxx
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 19:36   #9
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

Regels? :S
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 19:40   #10
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ongesteld. misschien valt het niet op ik ben Belg en hier is menstruatie=ongesteldheid=regels en nog zo van die andere termen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 11:28   #11
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Juist!
En mijn moeder was bang dat ik teveel bloed verloor
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 12:27   #12
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hangt van mens tot mens af. trouwens hoe meer bloed je verliest hoe gezonder je wordt. vrouwen leven gem. langer dan mannen door de simpele rede dat wij elke maand ons bloed verversen. en hoe langer je je regels hebt hoe minder kans op baarmoederhals kanker
dus er is niets mis mee natuurlijk is het niet leuk en daarom kreeg ik de pil voorgeschreven
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 15:25   #13
Hope
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
hangt van mens tot mens af. trouwens hoe meer bloed je verliest hoe gezonder je wordt. vrouwen leven gem. langer dan mannen door de simpele rede dat wij elke maand ons bloed verversen. en hoe langer je je regels hebt hoe minder kans op baarmoederhals kanker
dus er is niets mis mee natuurlijk is het niet leuk en daarom kreeg ik de pil voorgeschreven

Wow.. eerste keer dat ik daadwerkelijk iets positiefs hoor aan ongesteld zijn!!

maarre...
ik slik ook de pil, en ik slik hem (bijna) altijd door dus 1 keer in de twee maanden ben ik ongesteld. Eerst altijd migraine de dag dr voor.. nu niet meer.. wel buikpijn, maar daarvoor hebben ze pilletjes uitgevonden
en ik huil wel sneller k gebruik altijd gewoon de paarse en de blauwe van always..
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 15:38   #14
Hope
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saduf
uhm, vrouwen én mannen lozen oude bloedcellen via de urine hoor
he shit.. nog geen voordeel.. het was te mooi om waar te zijn (dramatische blik)
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 18:00   #15
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
hangt van mens tot mens af. trouwens hoe meer bloed je verliest hoe gezonder je wordt. vrouwen leven gem. langer dan mannen door de simpele rede dat wij elke maand ons bloed verversen. en hoe langer je je regels hebt hoe minder kans op baarmoederhals kanker
dus er is niets mis mee natuurlijk is het niet leuk en daarom kreeg ik de pil voorgeschreven
Stoer
Weer iets geleerd
en nou voel ik me heeeel gezond
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 18:29   #16
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jha maar vrouwen verversen hun bloed gewoon meer dan mannen. het is ook gezond
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 19:48   #17
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

er komt 1 eetleper bloed uit, de rest is eehh.. baarmoederwand
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 22:39   #18
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Inderdaad, 'bloed verversen' klinkt wel heel ernstig

Ik ben normaal ongesteld, was altijd aan de pil en ben nu aan de nuvaring. Werkt allemaal prima, weinig last van rare perikelen behalve dat ik de dagen voordat ik ongesteld moet worden gigantisch veel zin heb in eten en snoepen en af toe kramp.
Ik gebruik tampons en ik snap nog steeds niet waarom er nog maandverband bestaat
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 22:55   #19
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

Het is juist hygienischer om een tampon te dragen aangezien er geen bacterieen van buitenaf bij komen. Bij maandverband gaat het zweten, waardoor je meer bacterieen krijgt.
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 10:20   #20
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
trouwens hoe meer bloed je verliest hoe gezonder je wordt. vrouwen leven gem. langer dan mannen door de simpele rede dat wij elke maand ons bloed verversen.
Sorry maar dit is dus écht bullshit.
"Hoe meer bloed je verliest hoe gezonder je wordt'
Absoluut niet waar, heeft vermoeidheid, verminderde werking immuunsysteem en nog veel meer onprettige dingen tot gevolg.
"vrouwen leven gem. langer dan mannen door de simpele rede dat wij elke maand ons bloed verversen"
Daar zijn hele andere redenen voor en daar is deze reden er absoluut geen een van.
Je bloed wordt constant "ververst" je lichaam heeft hele leuke systeempjes die constant oude bloedcellen uitfilteren en nieuwe cellen naar binnen pompen.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:32   #21
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

misschien weet je dit niet maar een meisje dat maar 2 dagen ongesteld is heeft heeft 80 % meer kans op baarmoederhals kanker dan een meisje dat 5 tot 7 dagen ongesteld is. dat zei mijn dokter toen ik klaagde dat ik steeds 7 dagen ongesteld ben

"Ik gebruik tampons en ik snap nog steeds niet waarom er nog maandverband bestaat " al eens een bijsluiter gelezen van tampons? je kan verschillende ziektes krijgen van tampons
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:37   #22
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
misschien weet je dit niet maar een meisje dat maar 2 dagen ongesteld is heeft heeft 80 % meer kans op baarmoederhals kanker dan een meisje dat 5 tot 7 dagen ongesteld is. dat zei mijn dokter toen ik klaagde dat ik steeds 7 dagen ongesteld ben

"Ik gebruik tampons en ik snap nog steeds niet waarom er nog maandverband bestaat " al eens een bijsluiter gelezen van tampons? je kan verschillende ziektes krijgen van tampons
zolang je niet 2 of 3 dagen dezelfde tampon inhebt is er nix aan de hand
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:47   #23
Piraatje
Lid
 
Piraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2005
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.658
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Babydress
zolang je niet 2 of 3 dagen dezelfde tampon inhebt is er nix aan de hand
Ik moet er al niet denken om zo'n ding langer dan 3uur ofzo in me te hebben.
__________________
Yohoo
Piraatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:49   #24
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Piraatje
Ik moet er al niet denken om zo'n ding langer dan 3uur ofzo in me te hebben.
Kan er ook niet aandenken, maarja als ik mijn periode NET op die zaterdag heb dat ik ga zwemmen..
tja
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:50   #25
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl

"Ik gebruik tampons en ik snap nog steeds niet waarom er nog maandverband bestaat " al eens een bijsluiter gelezen van tampons? je kan verschillende ziektes krijgen van tampons
Al eens de bijsluiter goed gelezen??? Ten eerste komt er maar één ziekte voor die met de tampons geassocieerd wordt en dat is TSS.

citeert: " TSS wordt geassocieerd met tampongebruik, maar kan ook optreden tijdens de menstruatie als geen tampons worden gebruikt."

En ten tweede is het uiterst zeldzaam en kan het optreden bij mannen, kinderen en vrouwen. Alleen komt 50% van de gevallen voor bij menstruerende vrouwen/meisjes.

Bron: OB
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:56   #26
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door DarkAngel
Al eens de bijsluiter goed gelezen??? Ten eerste komt er maar één ziekte voor die met de tampons geassocieerd wordt en dat is TSS.

citeert: " TSS wordt geassocieerd met tampongebruik, maar kan ook optreden tijdens de menstruatie als geen tampons worden gebruikt."

En ten tweede is het uiterst zeldzaam en kan het optreden bij mannen, kinderen en vrouwen. Alleen komt 50% van de gevallen voor bij menstruerende vrouwen/meisjes.

Bron: OB
Dat klopt helemaal 100% !
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 20:49   #27
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Endan ik vind tampons gwn vies. ieder zijn eigen keuze
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 21:26   #28
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
misschien weet je dit niet maar een meisje dat maar 2 dagen ongesteld is heeft heeft 80 % meer kans op baarmoederhals kanker dan een meisje dat 5 tot 7 dagen ongesteld is. dat zei mijn dokter toen ik klaagde dat ik steeds 7 dagen ongesteld ben
Dat zal allemaal best, maar jij beweert net dat vrouwen ouder worden dan mannen omdat ze bloed verliezen, en dat hoe meer bloed je verliest, hoe beter het is.
En dát is dus niet waar.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 21:59   #29
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
Endan ik vind tampons gwn vies. ieder zijn eigen keuze

Dat is jou mening, maar dan moet je geen dingen verzinnen als beargumentatie dat ze ook vies zijn.
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 14:08   #30
NoaNoa
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Hope
Wow.. eerste keer dat ik daadwerkelijk iets positiefs hoor aan ongesteld zijn!!

maarre...
ik slik ook de pil, en ik slik hem (bijna) altijd door dus 1 keer in de twee maanden ben ik ongesteld. Eerst altijd migraine de dag dr voor.. nu niet meer.. wel buikpijn, maar daarvoor hebben ze pilletjes uitgevonden
en ik huil wel sneller k gebruik altijd gewoon de paarse en de blauwe van always..
Ja voor mij was het de ook de eerste keer dat ik iets positiefs hoorde:S Ik vind het nou niet echt super! Vlak voordat ik ongesteld moet worden ben ik meestal chagerijnig(tegen me familie) en ben ik snel aangebrand. En laatst las ik een artikel over de voordelen van je menstruatie. Tja..ik zet e rnog steeds me vraagtekens bij. NIeuwsgierig? Dit was het artikel http://www.toostylish.com/page.php?tid=2&cid=60&id=3136
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 16:08   #31
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sorry het is nooit mijn bedoeling geweest dinge te verzinnen. ze hebben mij altijd gezegt dat tampons onhygienisch zijn. ik geloofde die persoon zijn argumentatie sorry hoor.
en Chrizlybeer je moet niet alles zo letterlijk nemen. Vrouwen leven wel langer omdat zij ongesteld worden om de zoveel maand dat is 1 van de redenen waarom een vrouw lichamelijk sterker is dan een man. wij verversen ons bloed sneller dan mannen. wij doen dat om de maand en mannen misschien om een half jaar ofzo. en dat is wetenschappelijk bewezen. en het is niet hoe meer bloed je verliest hoe gezonder zo klinkt het net alsof het gezond is om dood te bloeden aan een of andere verwonding, het gaat niet om de hoeveelheid bloed maar om hoe lang je je maanstonden hebt 4 dagen is nogaltijd gezonder dan 2. maar 2dagen is nu ook weer niet een ramp neem alles niet zo letterlijk.
en sorry als ik het op een niet duidelijke manier heb verwoord.
xxx
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 16:10   #32
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

wij verversen ons bloed niet.. wij stoten de baarmoederwand af.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 16:21   #33
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
en Chrizlybeer je moet niet alles zo letterlijk nemen. Vrouwen leven wel langer omdat zij ongesteld worden om de zoveel maand dat is 1 van de redenen waarom een vrouw lichamelijk sterker is dan een man. wij verversen ons bloed sneller dan mannen. wij doen dat om de maand en mannen misschien om een half jaar ofzo. en dat is wetenschappelijk bewezen.
Als dat wetenschappelijk bewezen is, dan zou ik toch graag van jou een wetenschappelijk artikel zien, waarin onomstotelijk wordt bevestigd wat jij nu zegt.
Want volgens mij is het je reinste onzin, zowiezo omdat je maar een klein deel van je bloed uitscheidt. En daarnaast omdat bloed bij mannen net zo snel wordt ververst als bij vrouwen (zoals ik eerder ook al schreef). Cellen gaan dood, dan zijn ze niet meer goed, worden eruit geflikkerd en komen er nieuwe voor. Daar hoef je echt geen lading bloed voor te verliezen. Je hebt dus geen hele oude cellen die het niet meer helemaal goed doen, en dat een man daar dan mee vol zit en een vrouw niet omdat zij menstrueert.
Maar jij zegt dus dat het wetenschappelijk bewezen is, ik heb van dat bewijs dus nog nooit gehoord, maar als jij het kan aandragen, wil ik dat dis maar al te graag tot mij nemen.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 16:24   #34
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

-->In de baaarmoederwand zit bloed
-->als je bloed verliesd maakt je lichaam dat terug aan
-->een vrouw verliest elke maand haar baarmoeder wand en dus bloed, een man verliest normaal gezien niet elke maand (dezelfde hoeveelheid) bloed.
DUS maakt hij ook niet zo veel vers bloed aan als vrouwen.
snap je?
en zeg nu niet in onze baarmoederwant zit geen bloed! want dat is dus wel in zowat alles zit bloed. en als er geen bloed zou zitten in onze baarmoederwant kon onze baarmoeder dus ook geen hormonen opvangen die voortkomen uit 'de pil' en zou de baarmoeder dus gewoon door gaan met het gewoone proces en zouden we dus wel nog zwanger kunnen geraken met de pil.
bewijst dit dat we wel bloed in onze baarmoeder hebben?
of nog steeds niet overtuigd?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 16:25   #35
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

en wat nou als je een gat in je hoofd hebt en daar komt bloed uit.. als man, en die gaat elke maand open.. ben je dan net zo gezond als een vrouw?
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 16:40   #36
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
-->In de baaarmoederwand zit bloed
-->als je bloed verliesd maakt je lichaam dat terug aan
-->een vrouw verliest elke maand haar baarmoeder wand en dus bloed, een man verliest normaal gezien niet elke maand (dezelfde hoeveelheid) bloed.
DUS maakt hij ook niet zo veel vers bloed aan als vrouwen.
snap je?
en zeg nu niet in onze baarmoederwant zit geen bloed! want dat is dus wel in zowat alles zit bloed. en als er geen bloed zou zitten in onze baarmoederwant kon onze baarmoeder dus ook geen hormonen opvangen die voortkomen uit 'de pil' en zou de baarmoeder dus gewoon door gaan met het gewoone proces en zouden we dus wel nog zwanger kunnen geraken met de pil.
bewijst dit dat we wel bloed in onze baarmoeder hebben?
of nog steeds niet overtuigd?
Ik zeg toch helemaal nergens dat er geen bloed in de baarmoederwand zit?
Wat ik zeg is dat menstruatie, waaronder dus het verliezen van bloed, niet een reden is waarom vrouwen langer leven dan mannen. Jij merkt het zelfs al dé simpele reden aan.
Dat is dus onzin. Mannen verversen genoeg bloed, vrouwen die menstrueren verversen meer, maar dat heeft geen voordeel.
Zie even de gloeilamp als een bloedcel, een man verwisselt m als ie tegen zn einde komt. Een vrouw doet hetzelfde alleen wordt een klein deel van de gloeilampen van de vrouw voordat ze bij wijze van spreken, op de helf van hun levensduur zijn als verwisselt. Hier schiet je dus niets mee op. Je leeft er niet langer mee.
Daarnaast is het maar een heel klein beetje bloed dat je echt ververst, aangezien je niet alleen "oud" bloed maar ook "nieuw" bloed ververst (bij menstruatie wordt daar geen onderscheid tussen gemaakt voor de duidelijkheid...). Je ververst tijdens de menstruatie dus een relatief lage hoeveelheid bloedcellen die oud zijn.

Dus even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat menstrueren inhoud dat je geen bloed verliest.
Ik zeg niet dat er geen bloed in de baarmoederwand zit.
En ik zeg ook niet dat vrouwen netzoveel bloed verliezen als mannen.
Wat ik dus wel zeg is dat jouw bewering dat vrouwen langer leven omdat ze menstrueren, onzin is.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 16:41   #37
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saduf
waar stop jij je pil in?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 16:54   #38
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iedereen weet toch dat de hormonen die in de pil zitten via je bloed naar je baarmoeder gaat!
(nee maar ash-hôôle wel)

en deze site bewijst dat vrouwen vaker hun bloed verversen (meer aanmaken) dan mannenongeveer alinea 6 en regel 3)
http://www.jankraak-taichitao.nl/con...pagina_id=1146
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 16:57   #39
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en dat vrouwen daarom langer leven zoek ik volgende keer wel eens op want nu moet ik weg
xxx
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 18:46   #40
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik volg dit echt niet meer hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 19:02   #41
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Een beetje lezen helpt wel over het algemeen
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 19:33   #42
DarkThoughts
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Serieus.. ongesteld zijn haat ik.
Ik vind 't echt vreselijk -,-.
Buikpijn heerscht dan als de gekte.

Nou joepie.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 19:40   #43
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Buikpijn gelukkig geen last van, maar chagerijnig zijn...
Je moet echt uit mijn buurt blijven tijdens mijn periode en als ik dan even mijn pa afsnauw, of een vriendin op zijn nummer zet zeggen ze altijd zuchtend en steunend: Is het weer zo laat?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 19:57   #44
DarkThoughts
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm.. Bij mij is dat altijd halverwege dat ik 't ben.

Maar waarom worden jongens niet ongesteld, worden ze niet zwanger en hoeven ze geen kinderen te baren? Oneerlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 20:12   #45
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Laten we de menstruatie eens gaan vergelijken met een natte droom.
Lijkt me ook niet.. eeh.. prettig
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2006, 20:42   #46
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het langs de ene kant best wel een eer om een kind op de wereld te kunnen zetten. dat moet toch een fantastisch gevoel zijn om te weten dat je leven op aarde gezet hebt...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 10:59   #47
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Babydress
Laten we de menstruatie eens gaan vergelijken met een natte droom.
Lijkt me ook niet.. eeh.. prettig
mannen/jongetjes die een natte droom hebben zijn niet goed wijs
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 11:09   #48
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door dext0r
mannen/jongetjes die een natte droom hebben zijn niet goed wijs
lol
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 11:43   #49
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sinds ik aan de pil ben (nu 2 jaar) heb ik nergens meer last van. Ik heb een regelmatige cyclus en bijna geen buik -en rugpijn. De pil was ook echt wel nodig want damn, ik verging van de pijn en ik viel zelfs een paar keer flauw.
Soms heb ik geen zin om ongesteld te worden en slik ik de pil een maandje door. De pil heeft alleen maar voordelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2006, 09:45   #50
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mannen hebben toch niet elke maand 5/6 dagen in een week de hele dag een natte droom?
dus wij vrouwen zijn zieliger. het is toch maar oneerlijk verdeelt. gelukkig bestaad er nu zoiets als de pil en normaal maandverband en tampons. In de middeleeuwen hadden ze doekjes die je veelste lang in moest houden en je daarna weer moest wassen. ook niet lekker je eigen maandeverband wassen in een emmer met water dat rood verkleurt.

zou het niet geweldig zijn als je maar 1 keer in het jaar ongesteld werd ofzo. wrom moet het zo vaak?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.