Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Moet de VS Irak aanvallen?
Ja, die Saddam moet nu eindelijk eens weg, hij is een bedreiging voor de hele wereld met zijn foute regime. Ook lijdt zijn bevolking eronder. 7 31,82%
Nee, die Bush is echt een cowboy, kerel moet eens kappen met die stoere oorlogstaal. 12 54,55%
Ik heb geen idee? 3 13,64%
Stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 8 August 2002, 10:52   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Irak: Nieuwe golfoorlog?

Ik weet niet of er hier veel mensen in geïnteresseerd zijn, maar toch vraag ik het: moet Amerika het regime van Saddam Hoessein omver werpen en militair ingrijpen in Irak? Oftewel: is het tijd voor een derde Golfoorlog?

Als je de media volgt lijkt het alsof de aanval op Irak van de VS zeer binnenkort al komt, en er is veel weerstand tegen, ook van erkende bondgenoten. Zelfs in Groot-Britannië (Blair is één van de trouwste bondgenoten) is er oppositie en vraagt men zich af of ze mee moeten vechten in zo'n oorlog en of er wel een goede reden voor is.

Ik zie op dit moment geen duidelijke reden waarom de VS dit nu zou moeten doen. Bush houdt het natuurlijk weer op zijn Oorlog tegen het Terrorisme, en wijst op het gevaar van de massavernietigingswapens van Irak. Maar in dat geval kan Bush de halve wereld aan gaan vallen, want ik weet niet hoeveel landen beschikken over massavernietigingswapens en zouden wel eens een vage dreiging kunnen zijn. En zolang de VS geen bewijzen laten zien over de eventuele banden tussen Bin Laden en Saddam, of betrokkenheid bij 11 September, of andere serieuze terroristische dreiging, vraag ik me af of een aanval op Irak wel verantwoord is. De situatie in het Midden-Oosten is al een bende.. grote kans dat de zaak escaleert. Of dat landen de partij van Irak gaan kiezen. Niet voor niets zijn bijna alle Arabische landen tegen een aanval van de VS.

Hoe denken jullie d'r over?
  Met citaat antwoorden
 


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:53.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.