Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

 
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 3 May 2004, 22:52   #1
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard [abit bd7II + intel p4 1mb] help!

as posted on GoT
--

Mijn oude pentium 4 1.6a is na anderhalf jaar trouwe overclock dienst kennelijk toch overleden, hij bugt... dus besloot ik om vervanging aan te schaffen.

aangezien ik een Abit bd7II raid heb leek het mij handig om alleen voor een cpu te gaan..maar wel eentje die nog een tijdje mee kan draaien.

nu heeft mijn mainboard al de laatste bios update (E9, als ik me niet vergis), hij support 400/533, HT etc), intel 845E chipset.

anyway,
vandaag aangeschaft te hebben een intel pentium 4 2.4Ghz 533fsb 1MB L2 cpu, ik prik hem erop, cmos is cleared etc. koeler netjes aangesloten
ik doe hem aan: resultaat
een kort stroomtikje, de fans gaan even blazen, waarna de boel weer uitvalt,
dit kan ik tot in het oneindige herhalen, mijn pc zal alleen niet booten

het gebruikte geheugen is DDR400, heb tevens 2 p4 voedingen geprobeerd, booten met devices en zonder (extra) devices. het haalt niets uit

het rare is, dat als ik mijn oude p4 1.6 erin doe, hij wel normaal wil booten, (wat er daarna gebeurt is wat anders, aangezien die oude p4 echt niet stabiel meer is )


het enige wat in mij op komt is dat mijn mainboard/bios de cpu microcode wellicht niet kent van mijn p4 2.4 met 1mb? en dat ie daarom weigert te booten?
sterker nog, p4 2.4 met 1mb is gewoon een p4 2.4a, welke hij volgens de specs gewoon wel kent.
Kent een p4 2.4 met 1mb een 'eigen' microcode? of staat dit totaal los van het probleem?

is het wellicht een DOA gevalletje? :s

inmiddels volgens mij alles al geprobeerd restte mij enkel nog de toevlucht tot dit forum (of het bellen van intel/abit/ mycom ) in de hoop hier verder geholpen te kunnen worden.


mensen hier wellicht die mij ook kunnen helpen?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
 


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:24.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.