Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 October 2004, 13:18   #1
virginia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard het positieve van drugs

Er stond nergens eigenlijk een topic over drugs wat ik opzicht wel jammer vidnt. Is dat nou omdat het woord zo'n taboe is en eht alleen als slecht en bedreigend wordt gezien?

Ik moet toegeven drugs kan een groot gevaar zijn en weet dat er veel mensen zijn die er niks mee te maken willen hebben. Maar wat is er nou mis met een keer een jointje roken? Maar ik heb het niet alleen bij een jointje gelaten. De volgende stap was een keer paddo's eten wat ook nog legaal is. Ik heb daar een goede ervaring aan lekker in een andere wereld zijn zonder je druk te maken heerlijk. Maar het was wel heel heftig dat ik het neit snel nog een keer zou doen.

Maar als snel klom ik naar de grens van harddrugs. Op een feestje kon ik heel goedkoop van iemand een pilletje kopen en die nam ik toen. Ik merkte helemaal niks totdat ik een tijdje op een bank zat en alles werdt heel gek voor mijn ogen dat vond ik toen neit zo prattig. Maar als ik dan met iemand ging praten voelde ik me machtig. Durfde over alles te praten.

Elke keer als ik een pilletje neem, niet dat het zo vaak is, praat ik over dingen waar ik normaal neit over kan praten. Maar ook als ik geen pilletje op heb durf ik veel sneller over dingen te praten. Het heeft me goed gedaan en alle frustraties zijn uit mijn hersenen. Wel jammer dat dit door drugs moest.

Drugs zijn neit per definitie slecht. Als je er goed mee om kan gaan. Ik heb ook zo mijn grens maar toch verleg ik elke keer mijn grens. Maar weet gewoon zeker dat ik nooit ga spuiten want ga neit weglopen van de werkelijkheid.

Zijn er mensen die dit soort positieve ook met drugs hebben ervaren?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2004, 15:26   #2
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ja, ik.

Ik voel me gewoon compleet ontspannen door drugs, voel me veel vrolijker en wat jij zei, als ik harddrugs gebruik (2 keer gedaan nu) voel ik me echt vrolijk zoals k me nog nooit heb gevoeld
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2004, 18:08   #3
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik.

het was zo mooi in het begin, echt wat voel je je heerlijk. vrij, op je gemak, actief, vreedzaam. maar naar een tijdje begon ik meer en meer te gebruiken, en mijn hele persoonlijkheid veranderde, ik veranderde in een explosief, ontoerekeningsvatbaar iemand.

en ik merke het ook aan de hele groep, elke week vechten, bedreigingen, vernielingen, wraakacties die nergens op sloegen, buitensporig geweld iemand toedoen en ga maar door, maar ook in onze groep veranderde dingen, roddel, achterklap, ruzie's als we een avond uitignen ging het om 4 dingen: is er nog drugs, waar kunnen we het kopen, ga je al hard en wat meot hij dan.

dit liep zo ver uit de klauw dat een van onze groep mij op een avond stijf van de speed neer probeerde te steken, en ik heb moeten vechten voor mn leven.

en mede door dat incident, heb ik afscheid genomen van de hele kliek, andere vrienden gezocht en gevonden.

ik ben een ander mens dan voor de tijd, en of dat positief of negatief is, daar ben ik zelf ook nog niet uit.

ik heb veel mooie avonden gehad onder drugs.

ook veel die ik liever niet mee had willen maken, maar gebeurd is gebeurd, het enige wat je kunt doen is er van leren.

geloof me, het begin is mooi, maar wat daarna komt, is voor iedereen anders.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2004, 20:53   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

respect voor blackturtle.....
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2004, 21:56   #5
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ten eerste: leer beter typen
Ten tweede: ik wist niet dat je paddo's op moest eten
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2004, 10:07   #6
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

its all fun and games until you get addicted
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 17:21   #7
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en dat is de waarheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 18:02   #8
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
Ten tweede: ik wist niet dat je paddo's op moest eten
wat wou je er mee doen dan in je neus steken?
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2004, 19:27   #9
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, ik niet.

Maar wat jij zegt, drugs zijn niet slecht, zolang je het maar in de hand kunt houden. Ik denk dat dat het is. Veel mensen, ik denk zelfs de meesten, hebben dat niet in hun hand. Ze gaan van kwaan naar erger. Je moet wel een sterke wil hebben als je op dat gebieg grenzen voor jezelf kunt stellen. Want als ik hoor hoe geweldig het is, snap ik goed dat mensen telkens een stap verder gaan.(ik kan ook niet van mezelf zeggen dat ik nooit verder zou gaan..) Beter is er dus gewoon niet aan te beginnen. Nu heb ik het trouwens niet over joinst, meer over pillen etc.

Maar jah, BlackTurtle, goed dat je t hebt ingezien!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2004, 10:20   #10
virginia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja maar er zit ook een heel verschil tussen pillen en speed en coke. Van pillen wordt je vrolijk en wordt je gevoelsleven juist groter. MAar bij coke en speed wordt je van je gevoelsleven afgesloten en wordt daarom snel agressief. En er is nog een heel groot verschil pillen zijn alleen geestelijk verslavend en neit lichamelijk, coke en speed wel. Coke en speed is veel moeilijker om daar mee om tegaan dan met pillen. En ik zie mensen om me heen die er neit mee om kunnen gaan en hoe erg hun hoofd eruit ziet enzo dt schrikt me wel af om een junk te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 10:40   #11
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

elke drugs heeft zo zijn voordelen en nadelen
daarom dat je natuurlijk gaat gebruiken
maar het is gewoon het probleem dat je opdenduur alleen het positieve er van gaat inzien
en dat het negatieve je niets meer intereseert
iets wat eerst maar af en toe is, kan omslagen in een verslaving
Nu weed is een groepering apart vind ik
er zullen wel mensen zijn die er aan verslaafd zijn, maar het is iets wat ik al 6 jaar doe, en zelfs regelmatig
maar toch ben ik er niet aan verslaafd
maar dan komen we bij de harddrugs
van mezelf ben ik meestal een stil iemand, ik zeg niet veel tegen mensen die ik niet ken en hou me op de achtergrond
pillen pakte ik nooit veel, maar wel veel pep
Je begint idd tegen iedereen te praten and shit
Ma of dat iedereen het leuk vindt als je half koekend tegen hen een gesprek begint, dat weet ik nu niet
en ik heb het lichamelijke genegeerd
tot ik plots iets van een 60 kilo nog maar woog
(ik ben 1.85 meter groot)
men hart doe nu soms nog lastig, en men maag tjah, weet ik ni of die nog goe komt
Bij harddrugs zijn er nu eenmaal meer nadelen dan voordelen
maar het goede gevoel voelt idd zo goed
maar het doet pijn om opdenduur uit je roes te ontwaken
als je elke dag gebruikt, en vergeet hoe het is om nuchter te zijn
dan kan realiteit wel is hard aankomen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 11:41   #12
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

ik word rustiger van een jointje, en geloof het of niet.. ik leer er ook beter door

enige negatieve was dat ik een keer een bad-trip had, maarja.. dat ken iedereen gebeuren

btw: ik ben ook niet zo iemand die er elke dag 20 euro aan uitgeeft, maar zo eens in de 3 weken koop ik wel een zakje van 15-20 euro

Laatst aangepast door Headliner : 16 October 2004 om 11:43
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 16:32   #13
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

ik heb zelf alleen weleens aan de joints gezeten, maar was niet "thrilled" door het resultaat, voelde me slap, misselijk en als ik teveel had gerookt ging ik kotsen.

Ben geen fan van drugs, maar mensen die het gebruiken of gebruikt hebben veroordeel ik niet direct. Als je een verslaafde zwerver bent, vind ik je zielig, dan is het je eigen schuld, maar als je je mate weet te houden, en je weet ook dat er een stop moet zijn, dan is het prima.
Mensen maken hun eigen keuzes, en ik heb er geen moeite mee dat je een keuze maakt voor de harddrugs, maar kom dan niet bij mij om hulp vragen als het misgaat.

TOch is het jammer dat je dit soort middelen nodig hebt om losser te worden. Ik vecht zelf al jaren tegen de drang om mezelf op te sluiten en ontoegankelijk te worden voor iedereen, maar ik gebruik daar geen drugs bij. En ik heb wel het idee dat ik vooruit ga

Overigens is alcohol de meest schadelijke drug die er bestaat, dus ik zal niet over lichamelijke schade praten aangezien ik best van een glaasje hou

ik blijf er bij dat ik iemands keuze niet veroordeel, en ik heus niet de beroerdste ben om dingen te proberen, ik heb er gewoon geen behoefte aan
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 16:54   #14
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
ik word rustiger van een jointje, en geloof het of niet.. ik leer er ook beter door

enige negatieve was dat ik een keer een bad-trip had, maarja.. dat ken iedereen gebeuren

btw: ik ben ook niet zo iemand die er elke dag 20 euro aan uitgeeft, maar zo eens in de 3 weken koop ik wel een zakje van 15-20 euro
een bad trip? van weed?
ok dat je dat van lsd of muchrooms hebt
maar van weed nen bad trip?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 16:55   #15
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

ja zo noemen we dat
dat je gaat kotsen enzo
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 16:56   #16
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
Ten eerste: leer beter typen
Ten tweede: ik wist niet dat je paddo's op moest eten
opeten, soep van maken, op nen pizza, ....
kiest maar he
lukt allemaal
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 16:58   #17
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
ja zo noemen we dat
dat je gaat kotsen enzo
ah k
dan heeft een bad trip bij ons een veel sterkere betekenis
en noemt kotsen enzo, gewoon niet goed zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2004, 17:03   #18
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

van wiet kun je ook een behoorlijke badtrip krijgen hoor, geloof me
dat was ook 1 van de redenen waarom ik zou minderen

Laatst aangepast door Headliner : 16 October 2004 om 17:05
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 13:16   #19
virginia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar vidnt niemand het nou fijn om met iemand een heel diepgaand gesprek te voeren als je pillen op hebt? Geweldig vidnt ik dat dan gooi ik er alles uit hele emotionele dingen. Zelfs mensen die neit zo snel iets vertellen vertellen hun diepste geheimen. EHt fleopt er dan gewoon uit. Niet altijd positief maar merendeels wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 15:19   #20
kreej-z
Lid
 
kreej-z's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 September 2002
Locatie: tilburg
Berichten: 3.235
Standaard

Voor zo'n gesprek heb ik geen drugs nodig... Dat kan zo ook wel, daar heb ik vrienden voor nodig, die naar me willen luisteren
Verder heb ik ook nog nooit aan de drugs gezeten, zelfs nog nooit gerookt... ben erg braaf wat dat betreft
Maar drink wel regelmatig een mixje, of een glas wijn ofzo, gewoon omdat ik t lekker vind, niet om er losser van te worden ofzo..
__________________
you know that thing you get
on your face when you are
happy?
kreej-z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 07:08   #21
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
een bad trip? van weed?
ok dat je dat van lsd of muchrooms hebt
maar van weed nen bad trip?
waterpijp..
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2004, 15:33   #22
virginia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Voor zo'n gesprek heb ik geen drugs nodig... Dat kan zo ook wel, daar heb ik vrienden voor nodig, die naar me willen luisteren
Zo dacht ik eerst ook altijd, nou ook nog wel. Ik kan het ook super gezellig hebben zonder drugs hoor makkelijk. Tis neit dat ik het neit gezellig heb zonder. Ik wil ook absoluut neit mensen aan de drugs helpen ofzo. Je kunt het gewoon beter neit doen. Maar sommige mensen hebben gewoon het experimenteren in zich hoeveel slechte verhalen je ook vertelt die doen het toch, daar ben ik er 1 van hoor. Maar het is beter dat je dan er wat meer van af weet en neit door allerlei boekjes maar van mensen die er ervaring mee hebben. Ikzelf heb het neit zo op speed en eigenlijk ook neit heel erg op coke maar als je coke emaal een keer geprobeert heb krijg je er gewoon altijd zin in. MAar ik heb neit zo veel geld dus dat is weer een geluk bij een ongeluk dat ik er dan neit verslaaft aan kan raken. Maar vooral XTC en paddo's vidnt ik relaxt. Paddo's gewoon voor 1 keer per jaar ofzo veel vaker wil je eht ook neit want de effecten zijn heel heftig en duurt ff voordat je die kunt verwerken, op een positieve manier. XTC vidnt ik ook heel relaxt omdat je toch jezelf en andere op een andere manier gaat leren kennen. Je leert veel beter luisteren naar je eigen gedachten, klinkt heel raar. Maar je kunt alles wat je denkt veel beter een plekje geven. XTC en paddo's zijn ook neit verslavend, jah alleen geestelijk. XTC moet je gewoon neit te vaak pakken maar ik doe dat ook neit omdat herstel lang duurt. Ik dnek dat iedereen die wel een drugs heeft gebruikt bepaalde dignen beter snapt en met dignen anders omgaat. Ik kan gewoon met mensen die wel eens drugs op hebben veel beter praten omdat je elkaars gveoelens veel beter begrijpt. Mensen die nog nooit drugs op hebben zullen me misschien voor gek verklaren maar ik denk dat de meeste mensen die wel met drugs gexperimenteerd hebben begrijpen wat ik bedoel.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2004, 14:50   #23
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
ik.

het was zo mooi in het begin, echt wat voel je je heerlijk. vrij, op je gemak, actief, vreedzaam. maar naar een tijdje begon ik meer en meer te gebruiken, en mijn hele persoonlijkheid veranderde, ik veranderde in een explosief, ontoerekeningsvatbaar iemand.

en ik merke het ook aan de hele groep, elke week vechten, bedreigingen, vernielingen, wraakacties die nergens op sloegen, buitensporig geweld iemand toedoen en ga maar door, maar ook in onze groep veranderde dingen, roddel, achterklap, ruzie's als we een avond uitignen ging het om 4 dingen: is er nog drugs, waar kunnen we het kopen, ga je al hard en wat meot hij dan.

dit liep zo ver uit de klauw dat een van onze groep mij op een avond stijf van de speed neer probeerde te steken, en ik heb moeten vechten voor mn leven.

en mede door dat incident, heb ik afscheid genomen van de hele kliek, andere vrienden gezocht en gevonden.

ik ben een ander mens dan voor de tijd, en of dat positief of negatief is, daar ben ik zelf ook nog niet uit.

ik heb veel mooie avonden gehad onder drugs.

ook veel die ik liever niet mee had willen maken, maar gebeurd is gebeurd, het enige wat je kunt doen is er van leren.

geloof me, het begin is mooi, maar wat daarna komt, is voor iedereen anders.
Deels herkenbaar.
Bij mij ook ooit een groep die opgebouwd was door pure vriendschap, die kapot is gegaan omdat het enige wat aan het einde de groep verbond drugs was..

Recreatieve gebruikers junks zien worden, die niet meer te vertrouwen waren. Jongens waar je door voor het vuur voor gingen, die je lieten vallen.

Nu zie ik dat een hoop weer hun eigen weg zijn gegaan, en slechts een kleine club nog echt heel actief is in gebruiken. Soms zie ik ze nog weleens en doen we een praatje, maar zoals vroeger zal het nooit meer worden. We hebben te weinig gemeen..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2004, 16:30   #24
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Nog nooit geprobeert, ben het ook niet van plan.
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2004, 18:47   #25
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik gebruik af en toe een paar pilletjes , laatste paar maanden niet meer want ik moet medicijnen van de dokter slikken en ik weet niet of het fout kan gaan als ik dan XTC slik , dus doe ik het voorlopig niet . Maar als ik naar mijn vrienden kijk die echt elke week gebruiken veranderen hun echt , bij de meeste gaat het weekend alleen maar om drugs te gebruiken en verder niks anders.Ik doe / deed het zelf niet alteveel ( +/- 2 keer per maand ) en heb ik datzelfde gelukkig niet .


Citaat:
Maar vidnt niemand het nou fijn om met iemand een heel diepgaand gesprek te voeren als je pillen op hebt? Geweldig vidnt ik dat dan gooi ik er alles uit hele emotionele dingen. Zelfs mensen die neit zo snel iets vertellen vertellen hun diepste geheimen. EHt fleopt er dan gewoon uit. Niet altijd positief maar merendeels wel.
Eerste keer dat ik het gebruikte was om het gewoon te proberen en de keren erna gewoon om de rare dingen die je mee maakte .Ik zelf heb nog nooit een ''geheim'' verteld toen ik onder de pillen zat want ik bang dat het uiteindelijk toch doorgeluld zal worden , maar ik ken wel zat mensen die geheimen wel aan mij /een groep vertellen . Ik lul die dingen trouwens niet door want dat is gewoon matig en ik zou ook niet willen dat zoiets bij mij zou gebeuren .
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2004, 19:44   #26
Lispel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het allemaal rotzooi, maar ik stoor me niet aan mensen die het gebruiken, mits ze mij er ook niet mee lastigvallen ( inbraken, rollen, rotzooi achterlaten ).
In de tijd dat ik jonger was, was rond de gabberperiode rond '96, heel veel " kennissen " gebruikten en ik heb er nooit de behoefte aan gehad om het te proberen....

Enkel heb ik wel eens een joint gehad toen ik hartstikke zat was, en ja, dan denk je dat je ff aan een shaggie aan het hijsen bent haha, ZIEK geweest haha, eens maar nooit weer....
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 19:19   #27
Molliej
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb zelf veel drugs gebruikt en gedealt... daardoor kwam ik wel in de problemen, maar ik voelde me zwaar relaxt en daardoor deed ik het iedere keer weer... van soft-drugs ging het naar hard-drugs... maar nu ben ik toch weer terug gekomen op de soft-drugs... tis ook duur trouwens... en volgens mij probeerd iedereen het wel eens een keer, maakt niet uit welke drugs...
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.