Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 February 2005, 09:28   #1
priyazinta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Sociale Ongelijkheid

Ik vindt dat wie voor een dubbeltje geboren wordt, nooit een kwartje wordt (oud Nederlands gezegde dat wil zeggen dat het mensen uit een sociale laag met weinig maatschappelijk aanzien nooit lukt om volledig te gaan behoren tot een hogere sociale laag).

Mijn vraag aan jullie is of jullie een idee hebben van in hoeverre en in welke hoedanigheid deze problematiek NU speelt.

En hoe denken jullie over hetgeen ik hierboven zeg:
IK VINDT DAT WIE VOOR EEN DUBBELTJE GEBOREN WORDT, NOOIT EEN KWARTJE WORDT.

Zijn jullie het ermee eens of oneens en waarom.

Ben benieuwd naar jullie meningen en weetjes!

Alvast harstikke bedankt!

Anjali.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2005, 15:34   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Ik vind dat ik vind zonder dt is .

Maar ontopic: waarom zou dat niet kunnen? In alle klassen zijn er mensen die zich gedragen naar een andere klasse.
Zo kan iemand die leeft op overheidssteun (het OCMW) toch gemakkelijk zeggen dat hij een villa heeft in Spanje en een huis in Nepal. Zolang de mensen zijn achtergronden niet kennen, niet weten in wat voor huis hij echt woont, niet weten met wat voor wagen hij echt rijdt en hoeveel maanden per jaar hij in 't rood staat, kan hij de mensen alles wijsmaken. Hij kan doen alsof hij alles is en behoort tot de rijkste personen van de lage landen, hij kan pronken met zijn (namaak)merkkleding en zeggen dat hij blauw bloed heeft.
Het andere kan ook: iemand met een miljard op zijn bankrekening kan zich gedragen alsof hij een boer is, terwijl hij de mogelijkheden heeft om zich te gedragen als de groten der aarde.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2005, 15:38   #3
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik vind dat ik vind zonder dt is .

Maar ontopic: waarom zou dat niet kunnen? In alle klassen zijn er mensen die zich gedragen naar een andere klasse.
Zo kan iemand die leeft op overheidssteun (het OCMW) toch gemakkelijk zeggen dat hij een villa heeft in Spanje en een huis in Nepal. Zolang de mensen zijn achtergronden niet kennen, niet weten in wat voor huis hij echt woont, niet weten met wat voor wagen hij echt rijdt en hoeveel maanden per jaar hij in 't rood staat, kan hij de mensen alles wijsmaken. Hij kan doen alsof hij alles is en behoort tot de rijkste personen van de lage landen, hij kan pronken met zijn (namaak)merkkleding en zeggen dat hij blauw bloed heeft.
Het andere kan ook: iemand met een miljard op zijn bankrekening kan zich gedragen alsof hij een boer is, terwijl hij de mogelijkheden heeft om zich te gedragen als de groten der aarde.
nee het gaat erom dat als jij geboren wordt in een arm gezin jij minder kansen krijgt en zo dus nooit in een hogere sociale klasse zal komen.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2005, 15:41   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
nee het gaat erom dat als jij geboren wordt in een arm gezin jij minder kansen krijgt en zo dus nooit in een hogere sociale klasse zal komen.
Iedereen heeft recht op onderwijs en een goede opleiding, dus dan ligt het aan jezelf als je de "armoede" (zover dat bestaat) niet kan ontkomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2005, 15:43   #5
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Iedereen heeft recht op onderwijs en een goede opleiding, dus dan ligt het aan jezelf als je de "armoede" (zover dat bestaat) niet kan ontkomen.
ik zei ook niet dat ik het ermee eens was, maar thaliaaglaja begreep de stelling volgens mij niet.

Wat je wel kan zien is dat kinderen waarvan de ouders goed doorgeleerd hebben, dat zelf ook sneller doen, omdat dat daar heel gewoon is. Bij mij is het heel normaal om nog een HBO opleiding te doen na mijn havo, maar ik zie zat jongeren die dat niet normaal vinden, omdat die jongeren dat zo niet hebben meegekregen van hun ouders.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2005, 15:52   #6
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard uhu

ik ben het oneens als iemand zegt dat iemand die arm is , geen enkele kansen kan maken om tot een hogere classe te behoren. omwille van dat diegene die zich in deze situatie bevindt, zelf moet uitmaken wat hij in de toekomst wilt bereiken...je hebt dan uiteraard misschien niet de mogelijkheden om je studies te betalen, omwille van dat je ouders het geld niet hebben,..maar stel dat je dan de top wil bereiken, dan moet jij het onder handen nemen, door zelf te verdienen wat je nodig hebt om er te geraken...

en dan zou ik zeggen dat het grotendeels verkeerd is als je het omgekeerd bekijkt//
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2005, 18:21   #7
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
ik zei ook niet dat ik het ermee eens was, maar thaliaaglaja begreep de stelling volgens mij niet.
Ik dacht dat de TS bedoelde dat hoe rijk je ook wordt, je je toch blijft gedragen als iemand uit een 'lagere' klasse.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2005, 07:30   #8
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard uhu

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik dacht dat de TS bedoelde dat hoe rijk je ook wordt, je je toch blijft gedragen als iemand uit een 'lagere' klasse.
idd...waarschijnlijk ietsofwat van onderwerp vergist...
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:49.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.