Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 January 2005, 22:38   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Oud interview met geert wilders

Interview met Geert Wilders. Bron: HP-De Tijd 6-2-2004

'Ik lust ze rauw '
Zelfs voor VVD-conservatieven gaat het Limburgse Kamerlid Geert Wilders (40) soms te ver in zijn 'heilige oorlog' tegen de islam.
Maar intussen rijst zijn ster snel.
Hij speelt dan ook een cruciale rol in de richtingenstrijd binnen de VVD tussen sociaal-liberalen en hardliners.


Na alle media-aandacht voor uw haardos wilde ik het onderwerp vermijden, maar ik moet zeggen: waterperoxide kleurt geler dan gedacht.

"Vindt u? Ik heb weleens geprobeerd om dat spul te laten uitgroeien, maar daar kreeg ik in de omgeving zoveel kritiek op dat ik toch maar weer aan de waterperoxide ben gegaan. Ach, het is niet zo'n belangrijk onderwerp."


Het verraadt een aanzienlijke ijdelheid.

"En wat is daarop tegen? Mag een volksvertegenwoordiger er niet gesoigneerd uitzien?
Maar ik begrijp uw suggestie: het gaat in mijn werk inderdaad niet om de buitenkant.
Hoofdzaak is dat de boodschap goed over het voetlicht wordt gebracht. Die boodschap is je drive.
Daar doe je het allemaal voor. En voor je mensen natuurlijk."


Welke mensen?

"De mensen die ik vertegenwoordig. Eh, de mensen die ik mag vertegenwoordigen. Ja, zo zie ik dat. Bij de verkiezingen van 1998 stemden zo'n 2500 mensen op mij. In 2002 waren dat er 5000. Dat is nog een behoorlijk aantal. Er waren in de fractie niet zoveel collega's die daar bovenuit staken."


Heeft u een beeld van uw kiezers?

"Dat zijn heel gewone mensen. Werkende mensen. Doorzon-mensen, zeg maar, met een eigen huisje, één luxe vakantie per jaar, actief in het verenigingsleven, die af en toe het buurtcafé bezoeken. Nee, ze wonen niet alleen in Wassenaar of Bloemendaal, ze komen ook uit Almere, Winschoten en mijn eigen Venlo.
Heel gewoon allemaal."


De 'mensen in het land' dus, zoals uw grote voorbeeld Hans Wiegel dat placht te zeggen.

"Exact. En voor die mensen ben ik er altijd. Loop ik in de supermarkt of sta ik bij de benzinepomp, dan komt er meestal niet veel terecht van de boodschappen of het tanken, want ja, de mensen willen je toch aanspreken. Die tijd moet je nemen, want volksvertegenwoordiger is geen baan van negen tot vijf, meneer Van Deijl, volksvertegenwoordiger ben je vier-en-twintig uur per dag."


U lijkt me het type dat op de middelbare school ook altijd klassenvertegenwoordiger wilde zijn.

"Ik had toen wel wat beters te doen, zeg. In elk geval was ik niet iemand, als u dat bedoelt, die allerlei filosofie boeken las bij de jeugdclub.
De voedingsbodem voor mijn politieke roeping is later gelegd, toen ik werkte bij de voormalige Sociale Verzekeringsraad, een adviesorgaan van de regering. Daar zag ik het corporatisme, het gesjoemel van niet de minste vertegenwoordigers wat betreft adviezen die over de WAO geleverd moesten worden. Die instelling wekte nogal mijn ergernis en strijdbaarheid op.
Mensen om me heen zeiden: 'Geert, jij moet de politiek in gaan.'
Welaan, nu zit ik hier."

Inmiddels behoort u tot de 'smaakmakers' van de Tweede Kamer: de leden die zeggen waar het op staat. Daarbij heeft u met uw portefeuille buitenlands beleid en terrorisme het tij nogal mee. Makkelijk scoren dus.

"Hoe komt u daarbij? Onlangs nog ben ik met de dood bedreigd.
Mijn collega Ayaan Hirsi Ali, ook zo'n smaakmaker, wordt permanent bewaakt."


Als het gaat om de islam en immigratie kan het de-mensen-in-het- land momenteel niet extreem genoeg zijn ?

"Die mensen, mijn mensen dus, zijn de gezapigheid van de politiek meer dan beu.. De valse politieke correctheid van linkse partijen die zogenaamd de arbeidersklasse vertegenwoordigen, komt ze hun neus uit. Er is een gigantische gap tussen Den Haag en de rest van het land. Neemt u dat van me aan. Den Haag heeft de neiging om pas in actie te komen als het water ruim een meter boven de lippen staat. Men reageert reactief in plaats van preventief."

Als liberaal zou u toch verheugd moeten zijn over zo'n bescheiden optredende overheid?

"Normaal gesproken wel, maar deze samenleving hangt uit het lood en behoeft dringend een contragewicht. De overheid heeft heel wat achterstallig onderhoud te plegen."


We leven hier toch in een paradijs?

"Dat zijn uw woorden. Maar als er nu niet wordt ingegrepen, sta ik niet in voor de gevolgen straks."

Zijn er in uw woonplaats Venlo problemen met allochtonen?

"Wat dacht u? Er zijn overal in Nederland problemen, dus ook bij ons. Ook bestaat er onder de bevolking een groot gevoel van onveiligheid. Laatst kwam een oudere man uit het flatgebouw waar ik woon naar me toe en zei: 'Meneer Wilders, ga door, hè, met die 'islam.' Hij hield zich in, maar ik begreep wat hij bedoelde. Je ziet aan de ogen van de mensen dat ze het spuugzat zijn. Lees de ingezonden-brieven rubrieken in de kranten er maar op na. Ook in De Limburger stijgt uit de kolommen de woede van de mensen op tegen de hoge heren in Den Haag die alleen maar ouwehoeren en niets doen."

Volgende week is het vervolg debat in de Kamer over de mogelijkheid om bepaalde moskeeën te kunnen sluiten. Wat wilt u precies?

"Voor de goede orde, de meeste moskeeën functioneren naar behoren. Maar er zijn er een stuk of tien die in strijd met de openbare orde opereren. Het gaat hier om moskeebesturen en imams die de beminde gelovigen zo ongeveer tot een heilige oorlog oproepen. Ik vind dat niet kunnen. In dat debat zal ik minister van justitie Donner vragen om de wet aan te passen, zodat die moskeebesturen in geval van stelselmatige overtreding voor de rechter kunnen worden gesleept en die imams per direct teruggestuurd kunnen worden naar hun hol in Saoedi-Arabië, of weet ik veel waar."

Laat me raden: Donner zegt dat dat juridisch onmogelijk is.

"Het burgerlijk wetboek biedt de mogelijkheid om rechtspersonen voor de rechtbank te ontbinden als zij een bedreiging vormen voor de openbare orde. Maar de wet maakt een uitzondering voor kerkgenootschappen. Daar vallen moskee besturen onder. Donner verschuilt zich inderdaad achter de wet, maar ik zal hem aansporen die te veranderen. Dat zal niet meevallen, want de PvdA houdt zich doof voor alles wat met integratie heeft te maken, en voor het CDA is de onschendbaarheid van kerkgenootschappen een big issue. Belachelijk natuurlijk, want die uitzondering is nauw gelieerd aan vraagstukken van openbare orde, en wij gaan er in dit land toch niet van uit dat meneer pastoor van z'n preekstoel gaat oproepen tot heilige oorlogen?"

Hoe hard gaat u het spelen?

"Ik zal de lafheid van de geachte collega's aan de kaak stellen en in scherpe bewoordingen veroordelen. Ik realiseer me dat mijn debattechniek onconventioneel is, maar niets heeft zin zonder felheid. De Tweede Kamer is een club waar een beloning staat op risico mijdend gedrag. Fracties conformeren zich aan afspraken met andere fracties, volksvertegenwoordigers krijgen complimentjes als ze een partijgenoot-minister niet al te hard aanpakken, worden beloond als ze zich onderwerpen aan de pikorde van woordvoerderschappen en dergelijke."

Wie bedoelt u?

"Ach, dat heeft geen zin. Ik bedoel, de grijze muizen zitten overal. Doe de deur van mijn werkkamer open en in het hele Kamergebouw zie je ze wegschieten en in hun holletjes kruipen."

Kamervoorzitter Frans Weisglas zal u deze opmerking niet in dank afnemen.

"Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de meeste Kamerleden. Zij hebben ook hun drijfveren, denk ik, maar ik haat het automatisme om zaakjes onderhands te regelen en compromissen te sluiten. De Kamer stikt zowat in dat verrekte poldermodel.
De mensen in het land hebben ons gekozen om de ministers tegen de schenen te schoppen. ledere dag weer. Niet om ze pijn te doen, maar om te zorgen dat ze wetten maken of veranderen."

Kunt u uitleggen waar die politieke lafheid vandaan komt?

"Een aantal Kamerleden heeft zelf nadrukkelijk vorm gegeven aan de multiculturele samenleving zoals we die nu kennen. Zie het oude politbureau van de PvdA, met mensen als Klaas de Vries en Jeltje van Nieuwenhoven. Voor hen is het natuurlijk niet zo prettig te merken dat dat zogenaamde heilstaatje op enkele cruciale plekken door en door verrot is.
Daarnaast denk ik dat veel geachte afgevaardigden echt geen idee hebben van de onvrede in het land. U zult het niet vreemd vinden dat ik dat nog het allerergste vind."

Waar blijft de 'witte reactie', de opstand van de-mensen-in-het-land, na bijvoorbeeld de moord op het Terra College?

"Tja, geen idee. Misschien zijn die mensen te fatsoenlijk om op de barricaden te klimmen. Kwalijker is dat deze mensen zich afwenden van de politiek en wegblijven bij verkiezingen. Dat is het grootste gevaar voor de democratie."

Hoe reageerde u trouwens op die moord?

"Twee dingen: wat erg voor het slachtoffer en zijn familie, en de dader is een Turk. Wat ik wal-ge-lijk vond, was het spandoek van ee npaar sympathisanten van deze Murat D., waarop ze hem hun eeuwige liefde betuigden of zoiets. Als iemand hier op het Plein loopt met een spandoek met daarop een swastika, dan krijgt-ie een fikse boete. Deze vriendjes van Murat D. ontvingen van een hoofdschuddende wijkagent een gevulde koek en het vriendelijke verzoek of ze eh, misschien, alsjeblieft dat spandoek konden weghalen."

Zou u het wenselijk vinden als zo'n opstand eens een keer zou uitbreken?

"O nee, beslist niet. Ik roep niet op tot eigenrichting of buitenparlementaire actie. Dat zou ik in mijn positie ook niet kunnen maken, hè. Ondanks alle feilen geloof ik toch in de parlementaire democratie."


U blaft, maar bijt niet.

"Nou, daar wordt in de Kamer anders over geoordeeld. Laatst nog stelde ik voor om criminele allochtonen, en vergeet niet dat we het over een kleine maar zeer aanwezige groep hebben, desnoods in een kamp te plaatsen en hen dwangarbeid te laten verrichten. Die woorden alleen al, kamp en dwangarbeid, kunnen voldoende zijn om de hele Tweede Kamer straks op z'n grondvesten te laten trillen."


Met dat pleidooi bent u allang niet meer de enige in de Kamer.

"Wat wilt u dan dat ik zeg: landgenoten, trekt ten strijde tegen criminele allochtonen? Ik zit hier juist om te voorkomen dat er rassenrellen uitbreken. Maar ik wil er wel iets aan toevoegen. Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is en er misschien een revolte uitbreekt."

Over revolutie gesproken, wie gaat de richtingenstrijd binnen de VVD winnen, de sociaal-liberalen of de conservatief-liberalen?

"Als Mark Rutte en Melanie Schultz hun zin krijgen, en de VVD zoekt aansluiting bij de zogeheten verlichte geesten van D66 enPvdA, dan ben ik weg. Ja, dat is evident. Ik vrees dat fractieleider Van Aartsen ook op de sociaal-liberale lijn zit, dus het kan penibel worden voor mij én voor de partij. Ik geloof dat wij juist nog meer op de rechterflank van het electoraat moeten leunen. Het deel dat op Fortuyn stemde, maar dat na het gênante gekrakeel van de LPF de politiek massaal de rug heeft toegekeerd. Maar ook het conservatieve deel van de CDA-achterban is voor ons aantrekkelijk."

Waarom richt u geen nieuwe partij op?

"De richtingenstrijd binnen de VVD is nog niet beslist. Van Aartsen is politiek handig genoeg om mij voorlopig ook niet te laten vallen. De VVD heeft de rechtervleugel nog heel hard nodig."

Praat u wel eens met Hans Wiegel hierover?
"Nee, maar dat moest ik toch eens gaan doen. Wel zit ik binnenkort met Frits Bolkestein aan tafel."

Bestaat er een kans dat Van Aartsen de ruk naar het politieke midden toch wil maken en u, met uw grote mond, 'koud zet' in Brussel of op een mooie ministerspost?
"Een beetje zoals Ad Melkert de lastpost Riek van der Ploeg de mond snoerde door hem staatssecretaris van Cultuur te maken? Mwah, ik hoop dan wel dat Jozias voor mij Buitenlandse Zaken in petto heeft, ha ha."

Als u nu minister van Buitenlandse Zaken was, zou u dan Turkije toelaten tot de EU?
Nee, het islamitische Turkije hoort niet thuis in de EU. Ik zou eerder nog Australië en Canada toelaten."

Ik zie u als minister al met Franse, Duitse en Britse geestverwanten plannen maken om het verbod op hoofddoekjes overal in Europa door te drukken.

"In zo'n gezelschap zou ik me wel op mijn plaats voelen, ja. Als ik minister van Buitenlandse Zaken ben, zou ik het verbod op hoofddoekjes de dag na mijn installatie nog laten ingaan. En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw."

Send in the bodyguards!

"Types als Fortuyn worden niet allemaal doodgeschoten... Ik bedacht me net tijdens de plaspauze dat het eigenlijk vreemd is dat wij zo omzichtig omgaan met kritiek op de islam. We kunnen er niet in vrijheid over praten. Pim Fortuyn sprak van een achterlijke cultuur en kreeg half Nederland over zich heen. Maar Fortuyn had gelijk. Let wel, het gaat mij niet om de religie maar om de politieke cultuur van de islam. Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie. Assimilatie! Thuis lopen ze maar met hoofddoekjes op en slachten ze hun schapen, daarbuiten gedragen ze zich als ieder ander."

Bent u bevreesd ooit niet meer serieus genomen te worden?

"Nee, daarvoor heb ik geen enkele angst. Geen en-ke-le."
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 22:40   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat een geweldig interview is dit toch, toen al. Ik denk dat deze man nog weleens heel wat stemmen kan gaan halen. iedere maand zal de aanhang groeien. Jammer dat het nog zolang wachten is op de volgende verkiezingen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 22:44   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je nog meer wilt lezen hier staat een recent interview, ook erg sterk

http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergr...443266160.html

en www.geertwilders.nl
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 22:48   #4
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Wat een geweldig interview is dit toch, toen al. Ik denk dat deze man nog weleens heel wat stemmen kan gaan halen. iedere maand zal de aanhang groeien.
dat is een hype verwacht er maar niet teveel van, als er bij de volgende verkiezingen een partij komt die wat gaat doen aan het strafsysteem in nederland (hardere en langere straffen) dan krijgen die mijn stem
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 11:32   #5
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

die laatste zin getuigt toch wel van enige nood tot zelf-reflectie
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 13:44   #6
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
die laatste zin getuigt toch wel van enige nood tot zelf-reflectie
Laatste zin van het interview of van pakspul?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 15:06   #7
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Laatste zin van het interview of van pakspul?
van het interviewww
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 16:52   #8
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
dat is een hype verwacht er maar niet teveel van, als er bij de volgende verkiezingen een partij komt die wat gaat doen aan het strafsysteem in nederland (hardere en langere straffen) dan krijgen die mijn stem
ik vind van een kant dat Wilders wel goede standpunten heeft ... maar soms gaat hij een beetje te ver ... hij heeft wel gelijk dat we sommige allochtonen wat harder aan moeten pakken ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 01:06   #9
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
van het interviewww
omdat?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 09:58   #10
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
omdat?
omdat ie met veel van zijn ideeen en uitspraken toch wel een beetje bang mag zijn niet serieus genomen te worden
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 12:59   #11
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
omdat ie met veel van zijn ideeen en uitspraken toch wel een beetje bang mag zijn niet serieus genomen te worden
dat denk ik niet ... het gevaarlijke is dat Wilders weet wat een groot deel van de Nederlandse autochtone bevolking vind over allochtonen, en dna met name de Islam. Hij verwoord dit goed en dit slaat aan bij de massa
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 13:13   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
dat denk ik niet ... het gevaarlijke is dat Wilders weet wat een groot deel van de Nederlandse autochtone bevolking vind over allochtonen, en dna met name de Islam. Hij verwoord dit goed en dit slaat aan bij de massa
bullshit gevaarlijk? Het is gevaarlijk om nog langer je kop in het zand te steken. Volgens mij stemt de massa nog altijd pvda/cda of is de massa 20% van de stemmers?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 13:22   #13
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
bullshit gevaarlijk? Het is gevaarlijk om nog langer je kop in het zand te steken. Volgens mij stemt de massa nog altijd pvda/cda of is de massa 20% van de stemmers?
gevaarlijk was niet het goede woord maja ... die wilders komt als het zo door gaat met 10 zetels of zo de kamer binnen ... en dat is met een nog levende partijleider best veel
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 13:29   #14
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
gevaarlijk was niet het goede woord maja ... die wilders komt als het zo door gaat met 10 zetels of zo de kamer binnen ... en dat is met een nog levende partijleider best veel
Ik denk dat die wel veel meer zetels krijgt als 10, in de peilingen stond die al ver boven de 20. Maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niets, ik denk echter dat criminele/terroristen etc etc zich alleen maar in hun vingers snijden als ze doorgaan met het bedreigen/aanvallen van mensen die het ware gevaar zien. Als ze aanslagen zouden plegen, dan zou wilders alleen maar meer zetels krijgen en hij staat voor een bikkelhard beleid tegen terrorisme en criminaliteit
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 13:33   #15
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik denk dat die wel veel meer zetels krijgt als 10, in de peilingen stond die al ver boven de 20. Maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niets, ik denk echter dat criminele/terroristen etc etc zich alleen maar in hun vingers snijden als ze doorgaan met het bedreigen/aanvallen van mensen die het ware gevaar zien. Als ze aanslagen zouden plegen, dan zou wilders alleen maar meer zetels krijgen en hij staat voor een bikkelhard beleid tegen terrorisme en criminaliteit
daarom zouden ze eigenlijk door moeten gaan ... dan komt wilders aan de macht en kunnen we het hele probleem oplossen ... aangezien je niet om een partij met meer als 20 zetels heen kunt ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:19   #16
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
dat denk ik niet ... het gevaarlijke is dat Wilders weet wat een groot deel van de Nederlandse autochtone bevolking vind over allochtonen, en dna met name de Islam. Hij verwoord dit goed en dit slaat aan bij de massa
Ja een deel van de Nederlanders staat hartstochtelijk achter die vent, maar hij roept met zn ideeen tegelijk genoeg weerstand en gelach op
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:28   #17
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
Ja een deel van de Nederlanders staat hartstochtelijk achter die vent, maar hij roept met zn ideeen tegelijk genoeg weerstand en gelach op
Alleen de domme lachen naar hun eigen ondergang
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:33   #18
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Alleen de domme lachen naar hun eigen ondergang
ondergang?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:34   #19
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
ondergang?
Ja idd al die struisvogels van de pvda en linkser, hen zal het lachen binnen 20 jaar wel vergaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:36   #20
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ja idd al die struisvogels van de pvda en linkser, hen zal het lachen binnen 20 jaar wel vergaan.
Mm och ik denk toch dat Geert Wilders en zjn ideeen sneller vergeten zullen zijn dan PvdA en linkser

Laatst aangepast door Ancalagon : 20 January 2005 om 20:40
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:41   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
Mm och ik denk toch dat Geert Wilder en zjn ideeen sneller vergeten zullen zijn dan PvdA en linkser
Nou de pvda heeft volgens mij al de helft van het orginele programma van fortuyn gejat. Dus ze zullen het idd wel omdopen tot hun ideologie. Wat zou ik die loeders eens graag op hun bek zien gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:46   #22
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Nou de pvda heeft volgens mij al de helft van het orginele programma van fortuyn gejat. Dus ze zullen het idd wel omdopen tot hun ideologie. Wat zou ik die loeders eens graag op hun bek zien gaan.
ja nou moet ik zeggen dat ik nou ook niet bijster veel vertrouwen heb in het Pvda van Bos, maar ik denk dat tegen de tijd van de verkiezingen Wilders al een beperkte rol van betekenis zal spelen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 23:02   #23
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
ja nou moet ik zeggen dat ik nou ook niet bijster veel vertrouwen heb in het Pvda van Bos, maar ik denk dat tegen de tijd van de verkiezingen Wilders al een beperkte rol van betekenis zal spelen
Nou ik denk dat het weleens raar zou kunnen uitpakken, we hebben nog 2 a 3 jaar te gaan. Er kan nog veel gebeuren.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 14:25   #24
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Nou ik denk dat het weleens raar zou kunnen uitpakken, we hebben nog 2 a 3 jaar te gaan. Er kan nog veel gebeuren.
daarom ... duurt allemaal nog zo lang
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 14:42   #25
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

allemaal heel leuk en aardig die Wilders, maar verder dan 'blame the muslim guys' komt hij niet...
heb je hem ooit wel eens over iets anders horen praten? ik d8 dat een politieke partij toch over alles n standpunt hoort te hebben..
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 15:36   #26
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blokker
allemaal heel leuk en aardig die Wilders, maar verder dan 'blame the muslim guys' komt hij niet...
heb je hem ooit wel eens over iets anders horen praten? ik d8 dat een politieke partij toch over alles n standpunt hoort te hebben..
das ook mijn idee over hem ja. straks wordt alles op buitenlanders gericht en ligt een ander stelsel in puin bijvoorbeeld. k noem maar wat maar goed.
dat zal vanzelf wel blijken want wilders heeft al een grote aanhang
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 16:11   #27
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ach ik snap niet dat mensen zich (WEER) zo mee laten slepen door zo'n figuur die maar wat gaat roepen. Mensen vergeten dat je op een partij stemt en niet op een man. Je zag bij de LPF toch ook al dat Pim helemaal niets achter zich had zitten. Ook weet hij niet meer uit te brengen dan 'moslims dit..moslims dat' De politiek bestaat wel uit iets meer dan dat!Wilders is gewoon weer een hype en over een tijdje is iedereen hem vergeten.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 16:36   #28
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
Ach ik snap niet dat mensen zich (WEER) zo mee laten slepen door zo'n figuur die maar wat gaat roepen. Mensen vergeten dat je op een partij stemt en niet op een man. Je zag bij de LPF toch ook al dat Pim helemaal niets achter zich had zitten. Ook weet hij niet meer uit te brengen dan 'moslims dit..moslims dat' De politiek bestaat wel uit iets meer dan dat!Wilders is gewoon weer een hype en over een tijdje is iedereen hem vergeten.
Ik hoor de cda/vvd/d66/pvda ook nergens anders meer over praten dan normen en waarden. Mensen zien gewoon onrecht op straat en een politiek die zo slap is, ik vind het logisch dat de mensen razend zijn. Maar daar zul jij wel helemaal niets van begrijpen. Maar wilders heeft echt wel over meer dingen een mening aangezien hij al een paar termijnen in de kamer zit. In tegenstelling tot pim heeft wilders wel de tijd om mensen voor zijn partij te selecteren, ook heeft hij veel meer (international)politieke contacten dan pim had. Ik denk dat hij een goed team op de been kan brengen, hij moet alleen de idealisten van de profiteurs weten te onderscheiden Ik denk dat al die mensen die de lpf 26 zetels hebben gegeven in 2002 echt niet zomaar vergeten waarom ze dat deden.

En dat het alleen maar over moslims gaat, dat is natuurlijk niet zo gek. Alles wat er in het nieuws komt gaat er over, sla de krant eens open, kijk naar de criminaliteitscijfers. Natuurlijk houdt veiligheid en migratie de mensen bezig, ze zien dagelijks de vruchten van 30 jaar slap beleid. Dus dan zou je daar als politicus jezelf niet mee bezig mogen houden? Alleen omdat het onderwerp een hype zou zijn. Wilders meent tenminste wat hij zegt, dat kan je niet zeggen van bijvoorbeeld de pvda, die nu ook opeens beginnen te pleiten voor een migranten stop, terwijl 4 jaar terug de grenzen niet open genoeg konden. Dat is 1 van de 100 redenen dat ik geen vertrouwen meer heb ik de gevestigde partijen.

Conclusie: waarom zou je niet op wilders stemmen als je het met hem eens bent? Nooit geschoten is altijd mis en als je nu gewoon weer vvd gaat stemmen, dan zullen ze gewoon weer op de oude tour doorgaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 16:36   #29
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
das ook mijn idee over hem ja. straks wordt alles op buitenlanders gericht en ligt een ander stelsel in puin bijvoorbeeld. k noem maar wat maar goed.
dat zal vanzelf wel blijken want wilders heeft al een grote aanhang
Onzin de kans dat wilders in de regering komt is klein, aangezien de pvda waarschijnlijk gaat winnen en bovendien zal de groep wilders nooit alleen kunnen regeren
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 17:01   #30
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Maar daar zul jij wel helemaal niets van begrijpen.
Sterke manier van discussiëren hoor!Iemand is het niet met jou eens en dan begrijpt diegene er volgens jou dus niks van

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Conclusie: waarom zou je niet op wilders stemmen als je het met hem eens bent? Nooit geschoten is altijd mis en als je nu gewoon weer vvd gaat stemmen, dan zullen ze gewoon weer op de oude tour doorgaan
Ik zou dan ook nooit van mijn leven op de VVD stemmen.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 17:09   #31
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
Sterke manier van discussiëren hoor!Iemand is het niet met jou eens en dan begrijpt diegene er volgens jou dus niks van


Ik zou dan ook nooit van mijn leven op de VVD stemmen.
Het sloeg op jouw eerste zin en ik sprak natuurlijk in het algemeen, ik ging er niet vanuit dat je zo wijs was om vvd te stemmen
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 14:44   #32
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik raak tot op heden nog niet echt onder de indruk van deze 'geweldige man'. Tot nu toe vind ik het vooral zo dat Geert Wilders als onafhankelijk kamerlid slim gebruik maakt van onvrede gevoelens in de samenleving en daar mee scoort door wat eenvoudige kreten te bezigen. Goed voorbeeld is weer de dood van die tasjesdief in Amsterdam. Wilders roept meteen maar weer dat zo'n Marrokkaan het land uit moet, zonder na te denken over structurele oplossingen, de gevolgen en criteria e.d. Ook met betrekking tot de toetreding van Turkije heb ik hem nog niet kunnen betrappen op zinvolle argumenten tegen toetreding (hoewel die er zeker zijn). Naar mijn idee beperkt Wilders zich vooral tot slogans en sentimentele argumenten ('Turkije hoort er niet bij'). Prima dat je tegen bent, maar beargumenteer dat dan. Toetredingsonderhandelingen met Turkije zouden juist uitstekend de doelstellingen van Wilders kunnen dienen (harde strijd tegen terreur, immigratiebeperking). Ook vind ik de standpunten van Wilders bijzonder eenzijdig en beperkt tot gevoelige (en dus electoraal aantrekkelijke) issues als integratie en terrorisme/radicalisme. Al met al zie ik dus in Wilders nog niet bepaald de man die met zijn groep de problemen in Nederland eens goed aanpakt en oplost. Maar ik ben best bereid hem nog wat meer tijd te geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2005, 21:26   #33
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Even een up. Ten eerste omdat na mijn post het topic ineens stilhield en ten tweede omdat gelukkig deze 'geweldenaar' voor wat betreft zijn zetelaantal sterk achteruit is gegaan... dus toch als hype meegelift op actuele thema's en gevoelens van onvrede?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2005, 23:17   #34
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Even een up. Ten eerste omdat na mijn post het topic ineens stilhield en ten tweede omdat gelukkig deze 'geweldenaar' voor wat betreft zijn zetelaantal sterk achteruit is gegaan... dus toch als hype meegelift op actuele thema's en gevoelens van onvrede?
Ik ga niet in op dat linkse politieke gelul wat je van de maarten van rossum krijgt
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2005, 23:31   #35
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik ga niet in op dat linkse politieke gelul wat je van de maarten van rossum krijgt
Dan kan je net zo goed niks zeggen. Breng dan een standpunt in waar niemand omheen kan. Dit is net zo goed zinloos.
Ja ik doe dit dus net zo hard, maar ik ben meer benieuwd naar meningen van mensen die echt iets willen verdedigen, ik ben deze keer de kantlijn. (kleurloos that is)
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2005, 08:02   #36
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik ga niet in op dat linkse politieke gelul wat je van de maarten van rossum krijgt
Beetje een zwaktebod PFP Ik ben prima in staat om mijn eigen mening te vormen hoor, wees niet bang. Van 'links gelul' moet Van Rossum trouwens net zo min iets hebben als ik.

Weer verder op de werkelijke zaken dan. Jij hebt toch ook kunnen zien dat Wilders in de peilingen totaal is teruggevallen? Hoe verklaar je dat? En zie je nog steeds in hem de grote verlosser? Gaat hij grote politieke veranderingen teweeg brengen, etc. etc.
Ik hoop dat daarover normaal gepraat kanden zonder zielige bullshit
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2005, 22:09   #37
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik raak tot op heden nog niet echt onder de indruk van deze 'geweldige man'. Tot nu toe vind ik het vooral zo dat Geert Wilders als onafhankelijk kamerlid slim gebruik maakt van onvrede gevoelens in de samenleving en daar mee scoort door wat eenvoudige kreten te bezigen. Goed voorbeeld is weer de dood van die tasjesdief in Amsterdam. Wilders roept meteen maar weer dat zo'n Marrokkaan het land uit moet, zonder na te denken over structurele oplossingen, de gevolgen en criteria e.d. Ook met betrekking tot de toetreding van Turkije heb ik hem nog niet kunnen betrappen op zinvolle argumenten tegen toetreding (hoewel die er zeker zijn). Naar mijn idee beperkt Wilders zich vooral tot slogans en sentimentele argumenten ('Turkije hoort er niet bij'). Prima dat je tegen bent, maar beargumenteer dat dan. Toetredingsonderhandelingen met Turkije zouden juist uitstekend de doelstellingen van Wilders kunnen dienen (harde strijd tegen terreur, immigratiebeperking). Ook vind ik de standpunten van Wilders bijzonder eenzijdig en beperkt tot gevoelige (en dus electoraal aantrekkelijke) issues als integratie en terrorisme/radicalisme. Al met al zie ik dus in Wilders nog niet bepaald de man die met zijn groep de problemen in Nederland eens goed aanpakt en oplost. Maar ik ben best bereid hem nog wat meer tijd te geven.
Hij wil allochtonen die crimineel zijn uitzetten, dat is een prima plan.
Daar kun je alleen maar winst mee draaien, de betreffende persoon is dus bewezen crimineel en heeft in plaats van een positieve bijdrage een negatieve bijdrage aan onze maatschappij geleverd.
Dan vind ik het net als Wilders slimmer om die persoon het land uit te zetten.
Op deze manier is er dan weer een plek vrij voor een andere asielzoeker.
Die mogelijk wel een positieve bijdrage levert.
Daarbij gaat er een afschrik effect vanaf gezien het dan duidelijk is dat wat je doet gevolgen heeft.

De doelstellingen met betrekking tot harde aanpak van minderheden kan ik alleen maar toejuichen, het feit dat er steeds nieuwe manieren wordn gezocht om "in contact' te komen met deze groep heeft de groep alleen maar vergroot van 80 criminele hangjongeren naar 400.
De politie liegt tegenwoordig ook meer want kleine criminaliteit wordt niet meer gemeld, zodat ze nu al twee lang beweren dat de criminaliteit daalt.

de voorbeelden die ik hier geef komen uit Gouda.

Geert Wilders zou ik niet omschrijven als "geweldige man"
maar hij heeft wel degelijk goede standpunten, als er eens geluisterd zou worden naar dingen die mensen niet willen horen dan zou je weten dat wilders veel meer standpunten heeft.

Het feit dat het allochtonenbeleid er wordt uitgelicht in interviews doet daar niet aan af.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2005, 15:00   #38
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
dat is een hype verwacht er maar niet teveel van, als er bij de volgende verkiezingen een partij komt die wat gaat doen aan het strafsysteem in nederland (hardere en langere straffen) dan krijgen die mijn stem
volgens mij riepen bijna alle partijen dat bij de vorige verkiezing, en wat komt er van, geen reet.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.