Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 July 2006, 02:53   #1
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Good Riddance Cover

Weer eens een cover gemaakt. Ik moet het gitaar gedeelte nog even opnieuw doen, maar mijn vingers doen echt fucking pijn (krijg je ervan als je niks beters te doen hebt )

Goed, 3 keer ingezongen dus, maar elke keer op een andere toonhoogte, met andere woorden: 3 stemmig. We zijn me de band ook bezig met dit nummer te klooien, en dan ook 3 stemmig. Het probleem is alleen dat ik de toon van de anderen overneem. Dus ik heb thuis maar eens zitten oefenen, en dit kwam eruit

3x Ko zingend Good Riddance

(8>

Wow, ik heb hier weer eens een post
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2006, 06:17   #2
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

klinkt goed moet ik zeggen eigenlijk =/
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2006, 09:25   #3
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Als je vingers al pijn doen van zo'n simpel stukje..

Maarehm, het is natuurlijk nog niet foutloos he Met de zang wordt er veel naar de noot toegebogen en zeker in een meerstemmig nummer is dat niet zo leuk om te horen

Aan de andere kant.. Alle noten die gehaald 'moeten' worden, worden ook gehaald, dus als er nog iets meer geoefend wordt komt het vast wel goed

Oh ja, en je dikste twee snaren klinken een tikkie duf, is dat door de opname of omdat ze al maanden op je gitaar zitten?
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2006, 14:21   #4
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De snaren zitten er net een weekje op. Maar ik speel nogal veel de laatste tijd, dus het kan makkelijk zo zijn dat ik ze alweer moet vervangen. Daarbij komt ook nog eens dat ik flink aan het klooien ben met het opnemen van gitaren.

Dat me vingers pijn doen. Ik speel nogal veel gitaar. Dit is een simpel stukje jah en ik heb een erg dikke laag eelt op mijn vingers. Lekker slijden over de snaren is alleen nogal pijnlijk als je dat veel doet.

En zoals ik al zei: Ik ga het zeker nog over doen om de fouten eruit te halen. Ik ben hier ongeveer 15 min. mee bezig geweest. Gewoon take na take na take na take en dan nog snel even wat strings inspelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2006, 15:58   #5
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ok Mijn kritiek was uiteraard niet om je onderuit te halen, maar om wat tips te geven

Als de snaren er een week op zitten, hoef je ze nog niet te vervangen denk ik.. Ik vervang mijn snaren meestal om de 3-4 weken, maar ik speel dan ook minstens een paar uur per dag. Ik weet niet hoeveel jij speelt?

Hoe heb je dit trouwens opgenomen? Een microfoontje voor de gitaar en dat richting de USB van je pc, of een elementje ingebouwd of hoe?

Wat misschien een tip voor je is kwa harmonizen van melodieën, is veel Iron Maiden luisteren en/of de gitaarpartijen nazingen. Minstens 90 % van hun riffjes zijn namelijk geharmonized (meestal in tertsen) en als je dat geluid een beetje herkent en na kan bootsen, dan lukt het zingen hier ook een stuk beter
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2006, 20:21   #6
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het wordt opgenomen met een Tascam US-122 geluidskaart. Deze heeft namelijk Hi-Z inputs voor gitaren. Wat betreft snaren vervangen. Meestal gaan er om de maand nieuwe snaren op, maar de laatste tijd speel ik zoveel dat deze snaren alweer erg beginnen te oxideren. Zal ook wel met het weer, van de afgelopen dagen, temaken hebben.

Dat van Iron Maiden is misschien nog wel eens een goed idee, hoewel ik meer geneigd ben dingen op me eigen manier uit te vogelen. Daarbij komt ook dat één van de meisjes in mijn band van het conservatorium komt en me al aan het helpen is.

Ik experimenteer nog leuk even verder vannacht. Het nachtwezen is weer op volle kracht bezig
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2006, 21:23   #7
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door FiZz
Wow, ik heb hier weer eens een post
wow indeed
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.