Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 June 2003, 07:30   #1
buddy
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb familie

He mensen, vraagje: een relatie tussen een nicht en een neef, kan dat? Broer en zus kan sowieso niet, maar verder? Help me effe.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 07:58   #2
inVision
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja kan wel, maar hou het maar op een nee!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 09:06   #3
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het kan natuurlijk altijd.

Je hebt alleen een probleem als je wilt gaan trouwens (moet je toestemming van de koningin hebben), en je hebt een probleem als je kinderen wil krijgen.

Bij neef en nicht valt het nog wel mee, maar vooral bij broer en zus heb je een erg grote kans op chromosale fouten.

En daarbij komt ook nog dat het niet echt geaccepteerd wordt in deze maatschappij, maar dat maakt opzich geen fuck uit, behalfe dat je wel veel gezeik over je heen zal krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 09:15   #4
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kan wel, maar bij baby's is de kans op erfelijke problemen extra groot. Maar als je er zelf blij mee bent moet je het gewoon doen. In Marokko en Urk enzo is het zelfs heel normaal !
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 10:10   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

weet je dat praktisch het hele koningshuis van oudsher uit relaties tussen neven en nichten bestaat? :S
er zaten dus ook inderdaad een stelletje 'foutjes' tussen. maar OK
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 11:01   #6
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz
Het kan natuurlijk altijd.

Bij neef en nicht valt het nog wel mee, maar vooral bij broer en zus heb je een erg grote kans op chromosale fouten.
bij neef en nicht ook hoor...niet meer zoooo erg groot maar toch heel waarschijnlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 11:32   #7
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Ik denk wel dat het mag...

Maar ik zou er niet aan beginnen als ik van jou was
Beetje rare situatie denk ik
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 12:37   #8
Ti_Mu84
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als ik zo naar mijn nichtjes kijk: HELL NO!
maar even serieus, lijkt me geen goed id... IS FAMILIE!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 14:47   #9
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny


bij neef en nicht ook hoor...niet meer zoooo erg groot maar toch heel waarschijnlijk
Dat zeg ik toch
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 15:00   #10
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz
Bij neef en nicht valt het nog wel mee, maar vooral bij broer en zus heb je een erg grote kans op chromosale fouten.
misschien domme/rare vraag maar hoezo dat dan?
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 15:21   #11
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf


misschien domme/rare vraag maar hoezo dat dan?
Ik leer niet zoveel met gezondheidskunde, dit is het enigste wat ik weet En ik weet dat het waar is.. ole!

Zal wel temaken hebben met genen enzo die erfelijk zijn, en als je familie bent lijken bepaalde dingen op elkaar ofzo.. weet ik veel
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 15:51   #12
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf


misschien domme/rare vraag maar hoezo dat dan?
Alsjeblief ander wolfje :

1-5-2002 Trouwen neef en nicht geeft iets meer risico
Als neven en nichten met elkaar trouwen, geeft dat slechts een gering extra risico op erfelijke afwijkingen, zo blijkt uit de resultaten van een Amerikaanse studie.


Belangrijke uitzondering vormen echter besloten gemeenschappen waar met elkaar trouwen meer dan gemiddeld voorkomt. Dan stijgt het extra risico snel.
"Neef en nicht vrijt licht", zo luidt een oud Nederlands gezegde. Toch komt het tegenwoordig zeer weinig meer voor dat familieleden met deze graad van verwantschap met elkaar trouwen. Dat ligt anders onder allochtonen, waar huwelijken tussen neven en nichten geregeld voorkomen.
Een willekeurig Amerikaans echtpaar loopt een risico van 3 tot 4 procent op het krijgen van een kind met een erfelijke aandoening, zoals een open ruggetje of taaislijmziekte. Trouwen neef en nicht met elkaar dan verhoogt de kans op een baby met een genetische aandoening met 1,7 tot 2,8 procent, aldus prof. dr. A. Motulsky van de Universiteit van Washington in The Journal of Genetic Counseling. Hoewel er sprake is van bijna een verdubbeling van het risico, is dit volgens Motulsky geen uitkomst die neven en nichten moet weerhouden van het krijgen van kinderen.
De kans op erfelijke ziekten neemt wel fors toe als neven en nichten uit een besloten bevolkingsgroep meer dan gemiddeld met elkaar huwen. De onderzoekers wijzen in dit verband op leden van de mormonengemeenschap in de Amerikaanse staat Utah. De kans dat neef en nicht dan een kind krijgen met een genetische afwijking ligt op een kleine 10 procent.
Onder allochtonen zijn huwelijken tussen neef en nicht tamelijk gewoon. In Noord-Afrika bijvoorbeeld is in 20 tot 60 procent van de huwelijken sprake van een neef-nicht-relatie. Ook in Turkse dorpen komt het veel voor. Na vestiging in Nederland leven de immigranten vaak in dezelfde besloten kring.




Bron
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 16:19   #13
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

dank u

best wel vaag weer wat geleerd
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 16:53   #14
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

mijn nicht is wel een enorm lekker ding maar neuken met haar?
nee liever niet
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 18:18   #15
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje17

*heel verhaal*
Maar dat vertelt eigenlijk nog niet WAAROM het nou zo slecht is. wat gaat er precies mis en waarom

Toch?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 18:26   #16
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

weet Eelco dit niet?
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 18:52   #17
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz


Maar dat vertelt eigenlijk nog niet WAAROM het nou zo slecht is. wat gaat er precies mis en waarom

Toch?
Ik denk dat dat te maken heeft met de genen ofzo die overeen komen Zoals hierboven al eens vermeld stond
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2003, 19:11   #18
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Normaal vind er in de natuur natuurlijke selectie plaats. Een mannetje en een vrouwtje paren om zo een gunstige combinatie genen door te geven. Als jij bv als pinguin wat minder opvalt in het winterlandschap, zal jij minder snel opgevroten worden en kan jij je genen voor die witheid doorgeven.

Omdat je zowel van je pappie als je mammie een pakket genen krijgt, worden genen met bv een ziekte meestal eruit gevist en komt het niet zo erg boven. Echter, als de genenpakketten veel op elkaar lijken (wat het geval is bij familie), kan het zo zijn dat erfelijke ziektes die meestal recessief (onderdrukt in feite) zijn, ineens bovenkomen omdat het dezelfde genen bevat (recessief + recessief = uiting van ziekte). Daarom is het voor het kind niet verstandig om met iemand een kind te maken die familie is aangezien dat de kans vergroot op erfelijke ziektes.

Zoiets ongeveer. Als je het niet snapt, vraag gerust
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2003, 07:58   #19
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

heb wel eens een verhaal gelezen van een neef en een nicht die heel ver van elkaar woonden en elkaar dus nauwelijks kenden en verliefd werden. Die zijn ook getrouwd, en hebben pas kinderen gekregen nadat ze het hele ziektebeeld van hun familie hadden nagezocht. Ja op zich klonk het niet vreemd deze twee kenden elkaar dus nauwelijks als familie, en vonden elkaar als personen leuk

Alleen maatschappelijk gezien (ook binnen de familie) wordt er wat sceptisch over gedaan omdat het in principe een beetje vreemd is. Maaruh.... boeie Liefde laat zich niet dwingen
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2003, 12:45   #20
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
dank u

best wel vaag weer wat geleerd
als je dr meer over wil weten,ik heb er een ganse cursus over liggen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2003, 13:11   #21
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

teach me
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2003, 14:08   #22
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
teach me
lol owkeej,zal eens kijken wat ik kan doen voor je...

laten we beginnen met een stukje chromosonale afwijkingen

erfelijke aandoeningen: er zijn 3 grote groepen erfelijke afwijkingen:
1. chromosoonafwijkingen
2. mutaties van een gen
3. multifactoriële afwijkingen

1 chromosoonafwijkingen
dit is de meest autosomale afwijking.
we onderscheiden twee vormen:
- de eerste vom: naast het chromosonenpaar 21 is er nog een derde los chromosoon. vandaar de naam trisomie 21. dit type mongolisme is in de regel niet familiaal. 1 van de oorzaken is de gevordere leeftijd van de ouders: bij vrouwen ouder dan 40 jaar is dit risico 2%, bij vrouwen jonger dan 30 jaar kan dit ook voorkomen maar met een risico van 0,2%.
-de tweede vorm: de persoon heeft 1 chromosonenpaar 21 maar daarnaast is er nog een derde chromosoom 21 dat is vastgehecht aan chromosoom 14. deze afwijking is wel familiaal.
uiterlijk zijn er deze twee vormen van mongolisme hetzelfde, het verschil kan wel uitgemaakt worden aan de hand van een karyotype.
kenmerken van een persoon met het syndroom van down:
-lage spiertonus= hyptotonie
-trage groei
-soms afwijkingen aan hart en longen
-mentale retardatie: iq tss de 25 en de 70
-het gezicht vertoont typische monogoloïde trekken: laterale ooghoeken zijn opgetrokken, mediale epicantische plooi, brede platte neusbrug enz.
-plat achterhoofd
-korte brede nek
- laagstaande oorschelpen
-afstaande grote teen met lengtegroeven tussen de eerste en de tweede teen.
enz.

dan de wetten van mendel,waaruit zowat alles voorkomt...
1 de uniformiteitswet: de eerste wet van mendel
de nakomelingen van twee ouders die in 1 eigenschap verschillen en voor die eigenschap homozygoot zijn hebben allen hetzelfde fenotype.
vaak hebben zij allemaal de eigenschap van 1 van beide ouders meegekregen, soms hebben ze een intermediare eigenschap tussen die van beide ouders.
(blablablayadayadayada)
2.de splitsingswet: de tweede wet van mendel
bij onderlinge kruising van individuen uit de F1-generatie die allen eenzelfde fenotype hebben, krijgt men nakomelingen met verschillende fenotypen. hierbij komen de eigenschappen in een vaste getalsverhouding tot uiting: 3/1 bij dominant/recessieve overerving
1/2/1 bij intermediar dominante overerving
(blabla)
3. onafhankelijksheidswet: derde wet van mendel
bij kruising waarvan het ouderpaar in meer dan 1 kenmerk verschilt, erft elk kenmerk onafhankelijk over.

...nog?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2003, 14:48   #23
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

F1- generatie
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2003, 14:58   #24
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
F1- generatie
jaah,de oorspronkelijke generatie
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2003, 15:06   #25
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ah

nog
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2003, 15:21   #26
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
ah

nog
neeheeeeeeeeee kruipt veel te veel tijd in
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2003, 11:44   #27
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard

niet afwijken van het onderwerp. ik vind dat het wel kan. maar als ik iets met mn nicht zou hebben dan vraag ik me af heo ik het tegen mn pa moet zeggen want die zal het niet goedvinden denk ik. maar ik zou niet weten waarom niet
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2003, 14:29   #28
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by hegje
niet afwijken van het onderwerp. ik vind dat het wel kan. maar als ik iets met mn nicht zou hebben dan vraag ik me af heo ik het tegen mn pa moet zeggen want die zal het niet goedvinden denk ik. maar ik zou niet weten waarom niet
Hoezo wijken wij af van het onderwerp?
Als je graag iets me iemand wil zal erg bijna zeker ook wel van komen dat je later ook kinderen wil (ookal denk je er nu nog niet over na). Maar in zo'n geval mag je er wel alvast over nadenken vind ik, want dat is namelijk wel een groot probleem.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.