Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 May 2003, 16:46   #1
kuikentje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Palestina & Israël

Er moet een palestijnse staat komen

Wie is voor deze stelling en wie is tegen?

Ik weet dat er al vaak over dit onderwerp is gediscuseerd, maar toch wil ik er weer over beginnen. Ik moet namelijk voor school hierover een debat doen. Jullie zouden mij heel erg helpen met je mening en je argumenten.....

Alvast bedankt!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 08:33   #2
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Voor

Allereerst, het geweld in het Midden Oosten moet echt is ophouden. Daar hebben we nu meer van genoeg van. En dat gebeurd alleen als er gewoon 2 normale staten worden gesticht, niet zo'n achterlijke verdeling als Israel heeft gemaakt. Daarnaast moet de VN Jeruzalem gaan beheren als hoofdstad omdat die voor 3 wereldreligies belangrijk is. Als de VN die stad beheerd kan er orde zijn.

Ten tweede, ik vind Israel toch echt wel wat zeikerig zijn. bijna 60 jaar geleden zijn er 6 miljoen van hun uitgeroeid. Tuurlijk, dat is ook erg. Maar nu nog steeds wordt elke keer zodra er ook maar een grammetje antisemitisme aan het daglicht komt meteen de Holocaust erbij gehaald en hoe zielig ze wel niet zijn en dat ze met respect behandeld moeten worden. Ondertussen zetten ze zich fel af tegen islamitisch fundamentalisme maar mag van hun het zionisme (joods fundamentalisme) vrijelijk de aarde bewandelen.

Ten derde, het is toch weer vreselijk om te zien hoe hooghartig mensen zijn. Geen van beide wil land afstaan. Eerlijk gezegd licht eigenlijk de fout bij de VN, die zomaar Palestina opdeelde en een deel aan de Joden gaf. Daarom denk ik dat de VN nu de verantwoordelijkheid op zich moet nemen om is toch al een halve eeuw van bloedvergieten te moeten voorkomen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 11:39   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

weet je waar ik niet tegen kan, is de idiote link die word gelegd tussen Joden en israel. Joden worden in onze maatschappij nog steeds gediscrimineerd en dan vooral door de moslim groeperingen die geen verschil zien tussen zionisten( die ik overgens steun) en gewone joden. Dat zou hetzelfde zijn dat als wij de moslims uit marokko verantwoordelijk houden voor wat er in pakistan gebeurt.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 11:59   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is niet zo gek dat de holocaust er overgens bij word gehaald, als er op de dam allemaal islamieten met hakenkruisen staan te zwaaien, aangemoedigd door die gretta hitler
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:19   #5
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je blaat PFP, geef is wat beter commentaar dan dit. En ik denk dat je nogal erg overdrijft als je zegt dat Gretta DUISENBERG moslims staat aan te moedigen die met hakenkruizen lopen te kloten
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:23   #6
The6thgate.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Go lievie
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:24   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
je blaat PFP, geef is wat beter commentaar dan dit. En ik denk dat je nogal erg overdrijft als je zegt dat Gretta DUISENBERG moslims staat aan te moedigen die met hakenkruizen lopen te kloten

oh jawel hoor die maakt er zelfs kostelijke grappen over.

ga jij dan ook eens inhoudelijk in op mijn eerste post
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:44   #8
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
weet je waar ik niet tegen kan, is de idiote link die word gelegd tussen Joden en israel.
Lijkt me tres logisch. Joden wonen in Isreal

Citaat:
Joden worden in onze maatschappij nog steeds gediscrimineerd en dan vooral door de moslim groeperingen die geen verschil zien tussen zionisten( die ik overgens steun) en gewone joden.
Moslims worden ook gediscrimineerd, ook zonder onderscheid. Wat wil je nu hier mee zeggen?

Citaat:

Dat zou hetzelfde zijn dat als wij de moslims uit marokko verantwoordelijk houden voor wat er in pakistan gebeurt.
houden wij nederlandse joden verantwoordelijk voor wat gebeurd in Israel?

Zo, gereageerd, reageer jij dan is goed op mijn stuk
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 17:58   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Voor

Allereerst, het geweld in het Midden Oosten moet echt is ophouden. Daar hebben we nu meer van genoeg van. En dat gebeurd alleen als er gewoon 2 normale staten worden gesticht, niet zo'n achterlijke verdeling als Israel heeft gemaakt. Daarnaast moet de VN Jeruzalem gaan beheren als hoofdstad omdat die voor 3 wereldreligies belangrijk is. Als de VN die stad beheerd kan er orde zijn.
Ben ik mee eens, behalve het idee dat de VN jeruzalem zou mogen besturen. Dat lost niets op, want de aanslagen van de palestijnse extremisten zijn gericht op de bevolking van Israel.


Citaat:
Originally posted by Dimas
Voor
Ten tweede, ik vind Israel toch echt wel wat zeikerig zijn. bijna 60 jaar geleden zijn er 6 miljoen van hun uitgeroeid. Tuurlijk, dat is ook erg. Maar nu nog steeds wordt elke keer zodra er ook maar een grammetje antisemitisme aan het daglicht komt meteen de Holocaust erbij gehaald en hoe zielig ze wel niet zijn en dat ze met respect behandeld moeten worden. Ondertussen zetten ze zich fel af tegen islamitisch fundamentalisme maar mag van hun het zionisme (joods fundamentalisme) vrijelijk de aarde bewandelen.
wat jij maar een grammetje noemt. Stond een mooi artikel over in de elsevier, dat joden in Nederland zo worden gediscrimineerd omdat de link met Israel te snel word gelegd. Bij die pro palestijnse demonstratie op de dam zijn ook 2 joden helemaal in elkaar geslagen, ik adviseer je dat eens te lezen.

Zionisme is het streven van een "joodse" staat in palestina, dus geen fundamentalisme

Citaat:
Originally posted by Dimas
Voor
Ten derde, het is toch weer vreselijk om te zien hoe hooghartig mensen zijn. Geen van beide wil land afstaan. Eerlijk gezegd licht eigenlijk de fout bij de VN, die zomaar Palestina opdeelde en een deel aan de Joden gaf. Daarom denk ik dat de VN nu de verantwoordelijkheid op zich moet nemen om is toch al een halve eeuw van bloedvergieten te moeten voorkomen
Hier ben ik het wel mee eens, maar het is jammer dat de palestijnse "regering" ondemocratisch is en word gesponsord door allerlei terroristische organisaties (hamas etc.) Lijkt mij een beetje krom als de VN in zee gaat met zo'n boeve bende.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:02   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Lijkt me tres logisch. Joden wonen in Isreal

Moslims worden ook gediscrimineerd, ook zonder onderscheid. Wat wil je nu hier mee zeggen?

houden wij nederlandse joden verantwoordelijk voor wat gebeurd in Israel?

Ja en alle moslims komen uit turkije.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 19:11   #11
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Ja en alle moslims komen uit turkije.
je begrijpt niet wat ik bedoel. Israel is in feite een staat voor de Joden zodat ze daar kunnen wonen. Dat ze nou ook nog overal ergens anders wonen is mijn probleem. Turkije is echter nooit ontstaan als staat voor alle moslims dus lijkt het me logisch dat ze ook daar niet wonen
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2003, 12:37   #12
Hanky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Voor

Allereerst, het geweld in het Midden Oosten moet echt is ophouden. Daar hebben we nu meer van genoeg van. En dat gebeurd alleen als er gewoon 2 normale staten worden gesticht, niet zo'n achterlijke verdeling als Israel heeft gemaakt. Daarnaast moet de VN Jeruzalem gaan beheren als hoofdstad omdat die voor 3 wereldreligies belangrijk is. Als de VN die stad beheerd kan er orde zijn.

Ten tweede, ik vind Israel toch echt wel wat zeikerig zijn. bijna 60 jaar geleden zijn er 6 miljoen van hun uitgeroeid. Tuurlijk, dat is ook nu nog steeds worderg. Maar t elke keer zodra er ook maar een grammetje antisemitisme aan het daglicht komt meteen de Holocaust erbij gehaald en hoe zielig ze wel niet zijn en dat ze met respect behandeld moeten worden. Ondertussen zetten ze zich fel af tegen islamitisch fundamentalisme maar mag van hun het zionisme (joods fundamentalisme) vrijelijk de aarde bewandelen.

Ten derde, het is toch weer vreselijk om te zien hoe hooghartig mensen zijn. Geen van beide wil land afstaan. Eerlijk gezegd licht eigenlijk de fout bij de VN, die zomaar Palestina opdeelde en een deel aan de Joden gaf. Daarom denk ik dat de VN nu de verantwoordelijkheid op zich moet neal een men om is toch halve eeuw van bloedvergieten te moeten voorkomen
NIET MEE EENS !!!
ten eerste , jerusalem is van israel en van geen enkel ander land , wrm zou de vn dat moeten beheren ?? Ik ben er wel mee eens dat de oorlog moet stoppen in het midden oosten !

Israel zielig ?????????? uhm.... hallo , zou jij het leuk vinden als er zo'n gek van een zelfmoordenaar in je wijk zou komen en jou en 10tallen mensen zou opblazen ?

EN ISRAEL ZEIKERIG ??? hallo , heb je de palesteinen wel eens gezien , ze zeuren en piepen dat ze geen wapens hebben en dat ze alleen met stenen kunnen gooien !! Nou ik heb al zooooo vaak hun op tv met wapens gezien. En als er ook maar 1 dode palestein is , dan zie je iedereen huilen op tv , oooooh wat zielig , en dat word allemaal opgenomen , en van israel ?? AMPER IETS !!
Je denkt dan dat alleen israel dood ? nou dan heb je zeker nooit de aanslagen gezien op tv , telkens maar weer , en denk je dat israel dan gaat stilzitten van moord ons volk uit ???

Laatst aangepast door Hanky : 19 August 2003 om 12:44
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2003, 08:05   #13
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hanky
NIET MEE EENS !!!
ten eerste , jerusalem is van israel en van geen enkel ander land , wrm zou de vn dat moeten beheren ?? Ik ben er wel mee eens dat de oorlog moet stoppen in het midden oosten !

Israel zielig ?????????? uhm.... hallo , zou jij het leuk vinden als er zo'n gek van een zelfmoordenaar in je wijk zou komen en jou en 10tallen mensen zou opblazen ?

EN ISRAEL ZEIKERIG ??? hallo , heb je de palesteinen wel eens gezien , ze zeuren en piepen dat ze geen wapens hebben en dat ze alleen met stenen kunnen gooien !! Nou ik heb al zooooo vaak hun op tv met wapens gezien. En als er ook maar 1 dode palestein is , dan zie je iedereen huilen op tv , oooooh wat zielig , en dat word allemaal opgenomen , en van israel ?? AMPER IETS !!
Je denkt dan dat alleen israel dood ? nou dan heb je zeker nooit de aanslagen gezien op tv , telkens maar weer , en denk je dat israel dan gaat stilzitten van moord ons volk uit ???
volgens mij weet jij duidelijk niets van de voorgeschiedenis van israel
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2003, 09:44   #14
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
volgens mij weet jij duidelijk niets van de voorgeschiedenis van israel
Of jij weet er niks van af.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2003, 12:23   #15
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
volgens mij weet jij duidelijk niets van de voorgeschiedenis van israel
Inderdaad, want die post leek nergens op

Dat conflict is zo ontiegelijk veel complexer dan dat hier wordt geschetst. Veel te makkelijk om te zeggen dat het de schuld is van de Palestijnen want "ze moeten ook niet die zelfmoordaanslagen plegen". Denk nou eens aan de voedingsbodem voor dat terrorisme en de radicale opstelling van de regering Sharon tegenover het Palestijne volk en de autonomie.

Ik denk, om even met de stelling door te gaan, dat er uiteindelijk wel een Palestijnse staat moet komen. Maar de vraag is of er ooit vrede zal komen in het Midden-Oosten. Het probleem is namelijk dat er aan beide kanten radicale partijen zijn die de boel verneuken. Aan Palestijne kant Hamas en de Islamitische Jihad, en aan Israelische zijde de radicale joden en partijen. Omdat dit soort partijen niet willen toegeven, ontstaan er van die spiralen van geweld waar -ondanks al die vredesprocessen- niet uitgekomen wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2003, 17:17   #16
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hanky
NIET MEE EENS !!!
ten eerste , jerusalem is van israel en van geen enkel ander land , wrm zou de vn dat moeten beheren ?? Ik ben er wel mee eens dat de oorlog moet stoppen in het midden oosten !
Sinds wanneer heeft Israel het recht om als enige Jeruzalem te beheren? Die belangrijke moskee staat er ook. Daarnaast is Jeruzalem ook voor het Christendom een heilige stad. Dat zou toch te gek om los te lopen zijn als 1 van die 3 geloven (nl. het Jodendom) de stad zou mogen beheren. Als de VN Jeruzalem zou beheren, kunnen zij waarschijnlijk veel beter het welzijn van de stad en haar burgers handhaven.

Citaat:

Israel zielig ?????????? uhm.... hallo , zou jij het leuk vinden als er zo'n gek van een zelfmoordenaar in je wijk zou komen en jou en 10tallen mensen zou opblazen ?
Israel blaast ook jou en 10tallen mensen op, alleen gebruiken ze hhet leger daarvoor

Citaat:

EN ISRAEL ZEIKERIG ??? hallo , heb je de palesteinen wel eens gezien , ze zeuren en piepen dat ze geen wapens hebben en dat ze alleen met stenen kunnen gooien !! Nou ik heb al zooooo vaak hun op tv met wapens gezien. En als er ook maar 1 dode palestein is , dan zie je iedereen huilen op tv , oooooh wat zielig , en dat word allemaal opgenomen , en van israel ?? AMPER IETS !!
Je denkt dan dat alleen israel dood ? nou dan heb je zeker nooit de aanslagen gezien op tv , telkens maar weer , en denk je dat israel dan gaat stilzitten van moord ons volk uit ???
Tuurlijk doden de palestijnen ook israeliers en andersom. Maar dat komt omdat het conflict nu gewoon ge-escaleerd is. Het ene geweld zorgt automatisch voor het andere. En het zijn meer de moslim-organisaties zoals Hamas en de Islamitische Jihad die veel wapens gebruiken. Tuurlijk, ook de gewone doorsnee-palestijn kan wel zo'n wapen hebben, maar de meerderheid daarvan gooit toch echt nog met steentjes.
Het is onzinnig om te zeggen dat iedereen huilt bij een dode palestijn en iedereen lacht bij een dode israelier. Is niet zo. Onzinnig zelfs. Een dode palestijn is net zo erg als een dode israelier
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.