Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 November 2003, 14:13   #1
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Andere naam, ander leven

wie denkt dat als je een andere naam had gehad, een ander leven had.

was namelijk laatst iets over op het nieuws, dat mensen met bepaalde namen meer kans hebben om later goede baan te krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2003, 18:08   #2
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Leg eens uit wat ze dan juist gezegd hebben?
Lijkt me namelijk nogal raar, je hebt een persoonlijkheid, die van verschillende factoren afhankelijk is (opvoeding, genen, omgeving,...), maar helemaal niet van je naam volgens mij?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2003, 18:10   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kan best begrijpen dat je leven anders loopt doordat je Kutje heet of adolf hitler , maar voor de rest
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2003, 18:14   #4
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sommige mensen vinden hun voornaam niet passen of vinden dat ze hem zijn ontgroeit, dan kan ik wel begrijpen dat je hem veranderd...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 10:53   #5
Dobbo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat je naam weinig te maken heeft met wie je nu bent. Ik denk dat dat meer met karakter en hoe je opgevoed bent temaken heeft
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 12:22   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Stel je voor ik had Christiaan geheten Moet je toch niet aan denken
Zonder nonsens, ik denk ook niet echt dat zoiets invloed heeft.. Met gangbare namen dan hè? Als je je kind honneponnetje noemt, vraag je er natuurlijk wel om dat dat kind op school uitgelachen wordt. Als je het zo bekijkt zou t nog best kunnen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 12:48   #7
Helenaa
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je je kind sjonnie noemt, vind ik het ook niet heel vreemd als je daar dan (verkeerde) associaties bij krijgt..
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 21:43   #8
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Je krijgt geen ander leven door een naam. Er zijn idd een paar pest gevallen maar dat veranderd allemaal in de puberteit en je gaat je eigen leven leiden.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 23:27   #9
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

ik denk niet dat je naam veel invloed heeft bij je cariere een manager en ook een afdeling personeels zaken zal echt geen selectie maken op basis van naam.

Echter er is wel een studie geweest dat mensen met een achternaam die hoog in het alfabet komt dus een achternaam beginnend met een A een B of een C vaak meer initiatief tonen dan overigen. Dit had iets te maken met dat zij op school vaak als eerste (pioniers) aan de beurt waren met dingen doordat de volgord op scholen vaan het alfabet is.

__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2003, 16:52   #10
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sommige namen zijn gewoon representatiever dan andere namen. Die blijven gewoon hangen ofzow.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2003, 17:04   #11
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
ik denk niet dat je naam veel invloed heeft bij je cariere een manager en ook een afdeling personeels zaken zal echt geen selectie maken op basis van naam.

Echter er is wel een studie geweest dat mensen met een achternaam die hoog in het alfabet komt dus een achternaam beginnend met een A een B of een C vaak meer initiatief tonen dan overigen. Dit had iets te maken met dat zij op school vaak als eerste (pioniers) aan de beurt waren met dingen doordat de volgord op scholen vaan het alfabet is.

Maar dat komt door de kortzichtige leraren, die altijd dezelfde als eerste laten gaan, en ook dezelfde als laatste..
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.