Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 239 stemmen, 4,98 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 11 February 2005, 21:27   #5651
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

En we hebben in Duitsland de nieuwe Hoyzer! De naam is niet Michael Weiner, maar Michael Kempter -->



Ik dacht dat ik heel wat had meegemaakt op het gebied van 'schirri's. Tijdens de bekerfinale van 2004 dacht ik zelfs alles al gehad had. Totdat het omkoopschandaal in Duitsland aan het rollen kwam. Wonder boven wonder werden alle verdachte wedstrijden genoemd, behalve de bekerfinale en je zou denken dat met Hoyzer nu omkoopwedstrijden voorlopig toch wel afgelopen zouden zijn. Totdat Michael Kempter gedacht moet hebben: die Hoyzer komt nu in allerlei televisieshows, en ik fluit normaal alleen Regionalliga, nu krijg ik eens de kans in de Bundesliga en nu pak ik die kans ook. Een blik op het toto-formulier leerde bovendien dat aan Aachen-SpVgg Unterhaching veel te verdienen viel, namelijk een quote van 4,45 bij een zege voor Unterhaching.
Helaas voor Kempter was Alemannia Aachen veeeel te sterk voor Haching, dus moesten hij wel heel erg veel discutabele beslissingen nemen. Unteraching kwam weliswaar zeer gelukkig op 0-1 na 9 minuten, maar Alemannia maakte alweer binnen een minuut gelijk. Hele stadion viert feest, de grens staat alweer bij de middenlijn voor de aftrap, maar Kempter keurt om tot op heden nog steeds onduidelijke redenen de goal af.
Weer 10 minuten later, een verdwaalde bal wordt hard naar voren geramd door Unterhaching, Capado staat méters buitenspel en de verdediging van Aachen reageert niet eens. De grens vlagt logischerwijs voor buitenspel maar Kempter laat doorspelen, 0-2!! Toen waren de rapen gaar en zelfs de hele hoofdtribune begon Hoyzer Hoyzer te roepen.

De arme donder dacht gelukkig dat dit wel erg opviel, en Meijer liet zich 2 minuten voor rust vallen als een stervende zwaan. Penalty! Nouja, leuk presentje, 1-2 en na rust uit een corner werd het zelfs weer 2-2, een doelpunt die Kempter onmogelijk kon afkeuren. 'Dan maar wat doen aan het aantal man op het veld', moet Kempter gedacht hebben. Willy Landgraf werd het slachtoffer en werd binnen 10 minuten met 2 belachelijke gele prenten weggestuurd. Toch bleef Aachen veel te sterk waardoor allerlei aanvallen in een vroegtijdig stadium afgefloten werden. Unterhaching wilde maar niet scoren, en kwam zelfs niet in het strafschopgebied. Tot diep in blessuretijd er een bal ongevaarlijk achter ging. Helaas, geen geld voor Kempter.. Of toch? Jawel hoor, niemand had gezien wat gebeurt was, maar ineens lag de bal op de stip! Unterhaching zelf had het ook nog niet door, want het duurde even voordat er iemand achter de bal stond. En wat niemand nog voor mogelijk hield gebeurde dan toch! De stadionspeaker had er behoorlijk de balen in, want hij riep iets om in de trant van 'voorlopig staat het 2-3, aber wir sehen uns bald wieder'.

Tja, dat kan ook niet anders. De arme Kempter moest onder legerbewaking van het veld af, en het volgende schandaal is weer geboren in het Duitse voetbal Ik heb voorlopig in ieder geval mijn laatste wedstrijd gezien. Donderdag nog naar de Uefa-cup, waar gelukkig geen Duitse scheids fluit, maar dan heb ik het voorlopig helemaal gehad
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door bartje518 : 11 February 2005 om 23:16
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2005, 21:32   #5652
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je kan beter scheids zijn bij het darten tegenwoordig
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2005, 22:18   #5653
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vaag eigenlijk, ik vind Duitsland eigenlijk bij uitstek een land waar je dergelijke praktijken niet zou verwachten
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 11:55   #5654
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Vaag eigenlijk, ik vind Duitsland eigenlijk bij uitstek een land waar je dergelijke praktijken niet zou verwachten
Nu loopt het echt de spuigaten uit. Ik las in de krant dat Oberhausen-Energie Cottbus ook zo gegaan moet zijn. Ik weet niet, maar misschien durft men nu niks meer te doen ertegen omdat het dan natuurlijk helemaal uit de hand loopt. HSV heeft de DFB al 2,5 miljoen euro schadevergoeding moeten betalen.. Nee, ik heb er geen vertrouwen in dat er nog iets aan te doen valt, of een scheids moet zelf weer gaan praten
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 16:47   #5655
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Probleem is ook dat nu alles verdacht wordt en dat ook betere scheidsrechters ongeloofwaardig worden
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 17:00   #5656
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Probleem is ook dat nu alles verdacht wordt en dat ook betere scheidsrechters ongeloofwaardig worden
Ik geloof ook dat het bij grotere wedstrijden gebeurt. Probleem is dat het er gister wel erg driedubbeldik bovenop lag Ik heb overigens begrepen dat beide duels geanalyseerd zullen worden, maargoed, ik verwacht er maar niets van
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2005, 16:34   #5657
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

wjd..

- den bosch vandaag is gedegradeerd
- officieus dan
- ze allicht alle goede kansen hadden
- maar die natuurlijk ook werden gemist door amateurs als schulp
- daarnaast zijn er ook mensen die niet willen lopen voor een bal als mourad en powel
- zolang dat soort spelers spelen wordt het nooit wat.
- de tactiek ook nergens op sloeg
- vd ouweland eigenlijk rechtsback speelde
- dat misbruik maken van iemands kwaliteiten heet
- ik dit wisman verwijt
- wisman moet oprotten
- het beleid van vd hoorn gefaald heeft
- hij waardeloze kranten als mourad, bakkal en jansen heeft gehaald waar hij voor hetzelfde geld vd eede had kunnen huren
- desnoods had hij stefan janssen moeten houden, maar dit slaat nergens op, niemand bij den bosch kan scoren
- de graafschap ook slecht was
- die wilden helemaal niet voetballen
- vooral die nr. 10 de halve wedstrijd op de grond lag te kermen
- terwijl verhaegh de enige was met een echte blessure, het zag eruit als een gebroken enkel
- de graafschap 2 kansen heeft gehad
- die ook erin heeft geschoten
- je dan dus de wedstrijd verdient te winnen,
- maar dus niet op basis van kansen
- temmink een mongool is
- ons minstens 1 penalty is onthouden vanwege vasthouden
- ik ook nog een handsbal voorbij zag komen
- de bal ook nog van de lijn was gehaald, ik geloof 2x?
- het zelfvertrouwen bij den bosch nu gone with the wind is
- ik ze niets meer zie winnen
- ik ze niet eens meer zie scoren
- maar ik hou vertrouwen
-
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.

Laatst aangepast door Stevie : 14 February 2005 om 11:02
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2005, 17:28   #5658
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Je vergeet dat Roda nog op bezoek komt, Stevie, das een zekerheidje van 3 punten. Maargoed, we moeten ook nog naar RBC, dus per saldo blijft er dan idd weinig over
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2005, 19:49   #5659
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

wjd..

- ik er maar niet teveel woorden aan vuil maak, maar Stevie voor een behoorlijk deel toch een andere wedstrijd als mij zag?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2005, 19:54   #5660
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question

Wat ik mij afvraag is of Jorien ook Lazovic openlijk aan de schandpaal gaat nagelen? Of is er toch weer sprake van selectieve verontwaardiging
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2005, 21:26   #5661
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

- ik het wel een geslaagd middagje Den Bosch vond
- met mij zo'n 600 (?) mede supporters
- dit de eerste uitwedstrijd was met 3 punten als resultaat en ik inmiddels al aardig wat uitwedstrijden bezocht heb
- het missen van kansen aan Den Bosch zijde wel schrijnend was maar ik Stevie's club niet echt veel beter vond dan de Graafschap
- het gewoon een typische degradatiewedstrijd was met veel strijd maar lelijk en slecht voetbal waarin wij wat gelukkiger waren
- hier de zugabe, Bart
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2005, 21:45   #5662
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

er waren sinds ado thuis niet meer zoveel uitsupporters geloof ik

maar goed, ik ben dr nog wel ff ziek van zeg. ik heb na de wedstrijd iedereen verwijten gemaakt en wellicht heb ik een beetje overdreven.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2005, 22:23   #5663
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
er waren sinds ado thuis niet meer zoveel uitsupporters geloof ik

maar goed, ik ben dr nog wel ff ziek van zeg. ik heb na de wedstrijd iedereen verwijten gemaakt en wellicht heb ik een beetje overdreven.
Je had gewoon de scheids voor Hoyzer uit moeten maken. Dick van Egmond wilde gisteren de wedstrijd ervoor staken, maar als je het mij vraagt staat Hoyzer echt niet op die zogenaamde 'blacklist'!

Zongen jullie ook 'wir wollen euch tanzen sehen', Arthur? Dat komt na de zugabe he!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2005, 01:11   #5664
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

wjd

- Temmink het presteerde om alles wat hij nog dood kon fluiten aan deze verder al slechte wedstrijd ook daadwerkelijk dood floot?
- ook wij niet gelukkig waren met zijn optreden als scheidsrechter?
- Sousa nu eenmaal een portugees is en die hebben (jammergenoeg) nu idd de neiging om soms wat theateraal te doen?
- het overigens een voetballer is wat me wel bevalt?
- hij nog niet echt geniale dingen heeft laten zien, maar wel laat zien technisch begaafd te zijn en over een prima traptechniek beschikt?
- het met zijn werklust ook wel "snor" zit?
- de overige inzet (lees: het hardere spel) wel gecompenseerd kan worden door de overige spelers (meer dan voldoende).
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2005, 14:34   #5665
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

- vandaag een mooie dag kan worden?
- Zwarma namelijk een kleine dr bij gaat krijgen?
- Phitje dus weer oom gaat worré?
- ze in het ziekenhuis de telefoon niet opnemen?
- ze dus waarschijnlijk nog bezig zijn enzo?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2005, 14:40   #5666
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs up

whoei, feli kerl
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2005, 21:15   #5667
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
whoei, feli kerl
Daantje de Wit is zojuist om 8 uur ter wereld gebracht
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 12:55   #5668
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Van harte Stef!

Waar is je avatar eigenlijk vandaan?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 13:47   #5669
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

En speciaal voor Bartje:

'Kaaskijkers'

"Daarbij wil ik er iedereen op wijzen dat onze Duitse tegenstander de vorige ronden niet was vrijgeloot. Hij is wel degelijk in actie gekomen en heeft zich dus gewoon op eigen kracht geplaatst. Alemannia Aachen heeft ook nog eens de beschikking over een fantastische luidruchtige aanhang. Heel andere supporters dan die van AZ, die pas beginnen te juichen, wanneer we een minuut voor tijd met 3-0 voor staan. Dan kan het namelijk niet meer fout gaan. Onze supporters zijn echte "kaaskijkers". Ze kijken net zo lang totdat de kazen rijpen", aldus Adriaanse over de aanhang die donderdagavond overigens wel 4000 man sterk in Keulen aanwezig is.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 13:59   #5670
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ja, Alemannia Aachen had net zoveel punten als 010 bijvoorbeeld Wanneer het slecht loopt dan zijn scheidsrechters zoals vrijdag bijvoorbeeld hun leven niet zeker, wat de club de naam 'Skandalclub' opleverde. Stond een paar weken terug een leuk artikel over in VI

Frappant dat Co nu wel verstandige dingen zegt; vlak na de loting wist hij nog te melden dat Aachen pas half februari weer met de competitie begon
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 15:28   #5671
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Vandaag in Spits:

Alemannia's aantrekkingskracht
door Pascal van Wessel

Nooit een saai moment bij Alemannia Aachen. De 105-jarige Duitse club, die overmorgen AZ ontvangt in het stadion van aartsvijand FC Köln, wisselt schandalen doodleuk af met sportieve successen. De hondstrouwe aanhang weet niet beter en blijft massaal naar het roemruchte Tivoli-stadion trekken. Want bij Alemannia kunnen ze hun clubliefde nog belijden zoals dat decennia geleden gebeurde. In een sfeer die bol staat van de nostalgie. ,,Je koopt voor vijf euro een kaartje, haalt een biertje en een worst en gaat onoverdekt achter het doel staan. Dat vind je toch nergens meer?"

AKEN - Regelmatig gaan de gedachten in Aken terug naar vorig seizoen. Alemannia, het zwarte schaap van het Duitse voetbal, schopte het daarin toch maar mooi tot de bekerfinale in Berlijn. Een sensatie van jewelste omdat Aachen uitkomt in de Tweede Bundesliga. De eindstrijd tegen Werder Bremen ging verloren (3-2), maar de geelzwarten plaatsten zich door de landstitel van Bremen wel voor de eerste keer in de geschiedenis voor Europees voetbal.

In het UEFA Cup-toernooi beten de Alemannen van coach Dieter Hecking tot nu toe fel van zich af. Aachen wandelde fluitend door de eerste ronde en overleefde ook in een groep met Lille, Sevilla, AEK Athene en Zenit St. Petersburg. ,,Wij zijn volkomen verdiend doorgegaan naar de derde ronde, daar is niets van gesmokkeld", vertelt Erik Meij-er, de 35-jarige aanvoerder van de club. ,,Elke Europese wedstrijd is een feest voor ons. We zijn onbevangen, gaan gewoon lekker voetballen. Aken is de enige club in de Europa Cup die niet uit de hoogste klasse komt. AZ schijnt daar heel blij mee te zijn. Ik vind het niet erg dat zij zo denken, want er zijn al heel wat clubs gestruikeld over ons."

Hoe anders was alles aan het einde van het seizoen 2001/2002. Alemannia, dat aan incidenten toch al geen gebrek had gehad in het verleden, lag toen op sterven. Uitgeteld, opgegeven, wachtend tot de dood zou intreden. De Traditionsverein uit de mijnstreek kampte met een schuld van circa vier miljoen euro en dreigde te worden teruggezet naar het amateurvoetbal. In het Tivoli-stadion vielen de schuldeisers, politieagenten, belastingdienstmedewerkers en furieuze fans over elkaar heen. Beerput Een bizarre affaire met een verdwenen geldkoffer leidde de bijna-ondergang in. Om voetballer Mark Rudan binnen te halen had Alemannia begin 2001 300.000 euro afgerekend bij een vage tussenpersoon. Tot verbijstering van de club meldde de Australische werkgever van de speler later dat jaar dat het geld nooit was binnengekomen. Het ongeloof in Aken werd nog groter na de mededeling uit 'Down Under' dat Rudan transfervrij was. Later bleek dat de voetballer, twee schimmige makelaars en een ex-penningmeester de zaak grandioos hadden opgelicht. Daarmee was de beerput geopend. Alles stonk in de boekhouding op de Akense burelen. Uit de chaotische administratie bleek dat de club jarenlang op amateuristische wijze was bestuurd. Dat Alemannia Aachen toch bleef bestaan, dankte de vereniging aan de getrouwen die 300.000 euro inzamelden en de schuldeisers die uit vrees voor een supportersopstand hun geld niet durfden op te eisen. Problemen ,,Hoe groot de problemen ook zijn, Alemannia komt er altijd weer bovenop" , weet Eric van der Luer (39), die vorig jaar zijn loopbaan afsloot in Aken. ,,Sinds dat gedonder met die verdwenen koffer en de belasting zit de club weer in de lift. Door het bekersucces van vorig seizoen zijn alle schulden weggewerkt en is de begroting opgekrikt naar 7,6 miljoen euro." ,,Alemannia Aachen is op dit moment gezonder dan Fortuna Sittard", voegt Meijer lachend toe. ,,Maar ja, dat is natuurlijk ook niet zo moeilijk."

Volgens de twee Limburgers zal de huidige nummer vier van de Tweede Bundesliga altijd een magische aantrekkingskracht blijven uitoefenen op de omgeving. Meijer: ,,Alemannia is nog een echte club waar een redelijk kleine groep mensen er met elkaar het beste van probeert te maken. In het voetballandschap wordt alles steeds commerciëler. Clubs zijn bedrijven geworden. Bij Alemannia is dat absoluut niet het geval. Businessclub? Wij hebben gewoon een paar partytenten naast elkaar gezet. Er zijn zelfs geen zitplaatsen voor de sponsors. Die moeten gewoon staan. Het is hier allemaal nog zo lekker ouderwets. Je komt naar het stadion, koopt voor vijf euro een kaartje - zonder clubcard! - haalt een biertje en een worst en gaat onoverdekt achter het doel staan. Dat vind je toch nergens meer?''

In het Tivoli-stadion (24.000 voornamelijk staanplaatsen) kan het nog. Daar staat de tijd al decennialang stil. Maar de romantiek van het hopeloos verouderde onderkomen, dat alleen nog bij Gods gratie overeind staat, blijft publiek lokken. ,,De mensen komen altijd", zegt Van der Luer die momenteel commercieel medewerker is bij Roda JC. ,,Alemannia is de club van het volk. Zelfs toen ze in de Regionalliga speelden, kwamen er gemiddeld 19.000 toeschouwers. Op de tribunes sta je maar een meter van de spelers af. Iedereen is bij wijze van spreken aanraakbaar. Daarom is de sfeer zo super en tegelijkertijd angstaanjagend voor de tegenstander. Het maakt de mensen niet uit om in de stromende regen te staan. Net zoals die oude troep ze niet interesseert. Hoeveel waarde Tivoli heeft, blijkt wel uit een enquête die laatst is gehouden. Volgens de fans moet het nieuwe stadion per se op de plek van Tivoli komen." Hekel ,,Voor de supporters is het vreselijk dat Alemannia zijn Europese wedstrijden van de UEFA niet in eigen huis mag spelen, maar moet uitwijken naar het stadion van de vijand in Keulen", vervolgt Van der Luer. ,,Ze hebben sowieso een gruwelijke hekel aan alles wat niet uit Aken komt. Toch gaan de fans overal heen. Op de wedstrijddag worden auto's volgeladen met families en met de geelzwarte sjaals wapperend uit de ramen gaan ze dan lekker een dagje naar het voetbal. In Keulen zaten er dik 8000 van ons op de tribune. Bij de bekerfinale waren het er drie keer zoveel. Die momenten zal ik nooit vergeten." ,,De afgelopen Europa Cup-wedstrijden reisden steeds zo'n 25.000 fans van ons naar Keulen", vult Meijer aan. ,,Tegen AZ komen er tussen de 35.000 en 40.000. Vind ik best bijzonder."

Saamhorigheid en strijd zijn de sleutelwoorden bij Alemannia. Toch is het voetbal er in de loop der jaren flink veranderd. Aachen kan volgens Meijer veel meer dan buffelen: ,,Wij zijn allang geen typische werkpaardenclub meer, maar kunnen ook fantastisch voetballen." Van der Luer: ,,Met Roda hebben we in de winterstop nog kansloos van Alemannia verloren. Dat zegt wel iets. Aan de andere kant: als AZ in goeden doen is, komt die club gewoon een ronde verder. Maar je weet nooit met Alemannia. Het blijven Duitsers hè."

Hoe mooi het Europa Cup-avontuur ook is voor de Alemannen, hangt er momenteel niet bepaald een hosannastemming in en rond Tivoli. ,,We lopen al een halfjaar op de toppen van onze tenen", zegt Meijer. ,,75 procent van de ploeg had nog nooit Europees gespeeld en wist dus helemaal niet wat daarbij kwam kijken. Iedereen zat dan ook te wachten op de inzinking, maar vreemd genoeg kwam die niet. Tot de winterstop voorbij was en we slecht uit de startblokken kwamen. Wij hebben onze handen vol om de zaak weer op de rails te krijgen. Voor mezelf is het ook best zwaar. Ik ben 35 en herstel niet meer zo snel. Als je dan ook nog een trainer hebt die het leuk vindt om twee keer per dag te trainen, heb je een probleem. Maar als aanvoerder wil ik natuurlijk geen mietje zijn en zeggen: ik train maar één keer per dag. Zo werkt dat natuurlijk niet. Zeker niet in Aken."


Verschenen in SP!TS op dinsdag 15 februari 2005.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 15:53   #5672
x-lizz-x
Lid
 
x-lizz-x's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Berichten: 3.210
Standaard

-alwin, bart en ik naar psv-feyenoord gaan..
-Nog meer mensen die mee willen naar deze meeting?
__________________
let's dance
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 16:16   #5673
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Lizz kiest wel de krenten uit de pap.
Eerst AZ-Roda, dan PSV-Feyenoord
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 16:34   #5674
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
-alwin, bart en ik naar psv-feyenoord gaan..
-Nog meer mensen die mee willen naar deze meeting?
- ik op zich wel geinteresseerd ben
- wat is precies het plan? Wanneer is het, etc?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 16:42   #5675
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Wie regelt de kaarten?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 16:48   #5676
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

xlizzx (dr posts) geloven/vertrouwen is wel het laatste wat je moet doen voor het geval je het nog niet weet
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 17:40   #5677
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Wijven..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 19:59   #5678
x-lizz-x
Lid
 
x-lizz-x's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Berichten: 3.210
Standaard

ik zorg voor de kaarten..

En alwin jij moet je mond houden anders ga ik er geen voor jou halen..
__________________
let's dance
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 22:33   #5679
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Van harte Stef!

Waar is je avatar eigenlijk vandaan?
thanx kerl. En die avatar.... Ik denk dat je wel weet waar dat vandaan komt
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 22:34   #5680
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Komt liesje nou ook naar az - aachen?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2005, 22:50   #5681
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Zit/sta jij hierzo Stevie?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 09:49   #5682
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ja ik heb het hier ff aangegeven. ik zit iets links van de harde kern.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 09:50   #5683
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

oja feli phit
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 10:06   #5684
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad van harte Steff
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 13:29   #5685
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion
xlizzx (dr posts) geloven/vertrouwen is wel het laatste wat je moet doen voor het geval je het nog niet weet
Precies, ze vroeg mij of ik meeging en ik antwoordde: 'nog niet misschien', terwijl mijn naam er nu ineens tussen staat
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 14:23   #5686
x-lizz-x
Lid
 
x-lizz-x's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Berichten: 3.210
Standaard

maar jij gaat wel mee bart..
__________________
let's dance
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 15:02   #5687
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
thanx kerl. En die avatar.... Ik denk dat je wel weet waar dat vandaan komt

Nee, ik heb er al een hele tijd over zitten nadenken, maar ik weet het echt niet... Of ik kan het me niet meer herinneren.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 16:04   #5688
x-lizz-x
Lid
 
x-lizz-x's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Berichten: 3.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Komt liesje nou ook naar az - aachen?
nee
__________________
let's dance
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 16:28   #5689
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ja ik heb het hier ff aangegeven. ik zit iets links van de harde kern.
Deed je ook mee aan de Andre Hazes karaoke?

Ik wil ook wel mee naar PSV - Feyenoord trouwens, als je tenminste genoeg kaarten kan regelen Lizz?
Gaan PSV'ers Tijs en Anke ook mee?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 16:43   #5690
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Deed je ook mee aan de Andre Hazes karaoke?
MET BLOED, ZWEET EN TRAAAAAAAAAANEN!!
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 16:52   #5691
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
nee
je bent dus boos
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 17:55   #5692
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik wil ook wel mee naar PSV - Feyenoord trouwens, als je tenminste genoeg kaarten kan regelen Lizz?
Gaan PSV'ers Tijs en Anke ook mee?
Ik weet niet of je het spelletje nu meespeelt ofzo, maar Liesje regelt dus helemaal niks
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 19:04   #5693
x-lizz-x
Lid
 
x-lizz-x's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Berichten: 3.210
Standaard

jongen bart..

Ik wil gewoon serieus iets regelen en jij en alwin zit het weer te verkloten..

Ik heb sowieso al 2 seizoenskaarten waar ik kaartjes mee kan kopen.. Kan er wel aan meer komen..
__________________
let's dance
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 19:17   #5694
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Maar juist dat geloven we dus niet
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 19:21   #5695
x-lizz-x
Lid
 
x-lizz-x's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Berichten: 3.210
Standaard

WAT GELOOF JE NIET
__________________
let's dance
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 20:02   #5696
Banshee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
WAT GELOOF JE NIET
nou word t gevaarlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 23:14   #5697
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banshee
nou word t gevaarlijk
jij heb er ervaring mee?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 23:17   #5698
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

- ik zojuist terug ben uit amsterdam/'020'
- ik zomaar mee mocht met mijn vader naar ajax - auxerre
- ik dat zelfs als den bosch fan niet laat schieten
- mijn vader een echte ajacied is
- het een slechte wedstrijd was
- ik wel weer weet waarom ik geen ajax-fan ben
- joooooooden..
- de sfeer bij den bosch veel gezelliger en leuker is als in de arena
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.

Laatst aangepast door Stevie : 16 February 2005 om 23:21
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 23:23   #5699
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
WAT GELOOF JE NIET
Zet die capslock eens uit liset..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2005, 02:01   #5700
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik weet niet of je het spelletje nu meespeelt ofzo, maar Liesje regelt dus helemaal niks
Op zich werd ik ook gevraagd of ik mee wilde gaan, dus zo gek lijkt me dat aanbod nog niet.. Anders gaan Arthur en ik toch alleen.. Maken we d'r gewoon een mooi dagje Eindhoven van als het niet doorgaat
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:06.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.