Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 April 2004, 21:25   #1
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard kut canada!! (zeehondjes)

Ik zat dus vanavond weer 'gezellig' naar de ellende in de wereld te kijken op nederland 3.... nou ben je onderhand al die ellende in irak enzo wel een beetje gewend.. het is natuurlijk nogsteeds een grote teringzooi daar, maar daar wordt gevochten voor een 'doel'....
na het gezeik over irak en dat de ministers te weinig betaald krijgen volgens 1 of andere kloothommel die vast zelf ook een minister is(???) kwam er dus een stukje over canada en hun zeehondjes afslachting

Canada is net begonnen met het afslachten van zo'n driehonderdduizend baby zeehondjes!!!!
ze hebben hier dus 2 redenen mee... allereerst gaan ze het geld gebruiken wat het babyzeehondjesbond oplevert tegen de armoede in hun land....
ten tweede, voeren ze deze actie uit, om de vispopulatie weer op peil te krijgen....

kijk ik kan begrijpen dat de regering opkomt voor de vissers en dat als ze toch die arme diertjes moeten afslachten, dat ze er ook nog een zakgeldje aan verdienen..

echter op de manier dat dit gebeurd!!! :@ :@ :@
Het is echt schandalig dat dit gebeurd... het werkt namelijk op de volgende manier (dit was ook duidelijk te zien op het nieuws)
Ze rijden achter een zeehondje aan op hun sneeuwscooter.. net zolang tot dat arme diertje uit de groep is en moe wordt.. vervolgens stappen die barbaren af.. pakken ze een lange stok, met daar haaks een stuk scherm ijzer aan bevestigd.. waarmee ze vervolgens op het uitgeputte beestje mee beginnen in te hakken
Soms zijn de diertjes zwaar verwond en nog niet eens dood en worden ze over het ijs meegesleept...
ze kunnen die diertjes ook wel op een meer diervriendelijke manier om het leven brengen als het nou echt 'moet'
en nog erger is, dat het WWF zich NIET INZET tegen deze acties klootzakken dat het zijn!! omdat het geen beschermde diersoort is, verdienen die zeehondjes het dus blijkbaar niet om op een fatsoenlijke manier behandelt te worden

hier staat een artikel van nu.nl waar ook beelden te vinden zijn van deze achtelijke handelingen
website tegen de zeehondenjacht ook met beelden en video's


echt ik word hier zo droevig van en zo kwaad ik hoop dat die gasten allemaal door het ijs zakken

r.i.p. voor die zeehondjes klote teringwereld.........
__________________
hardstikke doooooood

Laatst aangepast door FunFair : 13 April 2004 om 21:30
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 22:43   #2
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is toch te gek voor woorden..

en uit dat artikel op nu.nl komt het niet zo over dat de beestjes persé doodmoeten en dat het een leuke bijkomstigheid is dat ze er eld mee kunnen verdienen, eerder andersom..
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 23:22   #3
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eneri
het is toch te gek voor woorden..

en uit dat artikel op nu.nl komt het niet zo over dat de beestjes persé doodmoeten en dat het een leuke bijkomstigheid is dat ze er eld mee kunnen verdienen, eerder andersom..
dat staat daar niet nee, maar dat vertelde ze wel op het NOS journaal
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 23:25   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is het leuke aan de media.. die dikken het soms wat extra aan waar ze willen. De waarheid ligt zoals gewoonlijk ergens in het midden
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 08:40   #5
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ik kan het me best voorstellen dat er een aantal dood moeten om zo de vis populatie in stand te houden, maar moeten ze dat dan op zo'n wrede mannier doen ?

Ze kunnen ze toch ook afschieten? of zie ik dat nu verkeerd?
Dat is een stuk minder pijnlijk voor die beestjes.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 09:23   #6
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Ik kan het me best voorstellen dat er een aantal dood moeten om zo de vis populatie in stand te houden, maar moeten ze dat dan op zo'n wrede mannier doen ?

Ze kunnen ze toch ook afschieten? of zie ik dat nu verkeerd?
Dat is een stuk minder pijnlijk voor die beestjes.
3 keer hakken met een stuk ijzer of een kogel? wat denk jij?
maar wat kost meer geld?
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 09:36   #7
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
3 keer hakken met een stuk ijzer of een kogel? wat denk jij?
maar wat kost meer geld?
Maar om op ze in te kunnen hakken moeten ze eerst een van die beestjes met een sneeuwscooter van de groep verdrijven, en daarna erachteraan zitten tot ze hem kunnen meppen. Verspil je toch onnodig veel benzine mee.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 10:08   #8
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Dat is het leuke aan de media.. die dikken het soms wat extra aan waar ze willen. De waarheid ligt zoals gewoonlijk ergens in het midden
Bwa, of de waarheid bij dit nu in het midden ligt of niet, ik vind zelfs al wàt de drijfredenen ook mogen zijn om de beestjes dood te maken, je ze wel op een waardige manier kan doodmaken.

Persoonlijk vind ik gewoon doodschieten veel beter, dan ze 5-10 te gaan slaan met één of ander voorwerp. Beetje respectloos vind ik
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 11:30   #9
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja, ik snap niet waarom dr een stuk staal aan die knuppels zit, daar gaat dat bont toch van naar de kloten ik dacht altijd dat ze dat met stompe knuppels deden, en dat ook de reden was waarom ze ze niet afschoten, om het bont goed te houden, maar dit heeft vrij weinig zin, dan staat er stomme canadese mogool als een wilde op dat beest in te rammen, in plaats van 1 goed gerichte klap, dit zijn duidelijk prutsers aan het werk. dus tja, als ze er toch gaatjes in slaan schiet die arme beestjes dan 1x door hun koppie dan is het ook klaar.

ik bedoel het is duidelijk dat er teveel van die beestjes zijn, ok, dat ze weg moeten ok, doen wij ook als er teveel vogels zijn schieten we ze ook af. het maakt dan niet uit welk dier het is, dier is dier.

maar de manier waarop is echt schokkend.:@
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 19:11   #10
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Triest. Waarom breng je die beesten niet over naar een land die er weinig heeft. Wegzwemmen doen ze toch niet, de oceaan oversteken lijkt me sterk althans voor een zeehond. Desnoods vraag je de andere overheid voor een bijdrage...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 20:20   #11
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Ik vind het walgelijk..
Ik snap niet dat mensen zoiets kunnen doen.
Sowieso iets levends vermoorden (buiten insecten enzo)..
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2004, 12:54   #12
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
Ik vind het walgelijk..
Ik snap niet dat mensen zoiets kunnen doen.
Sowieso iets levends vermoorden (buiten insecten enzo)..


en een insect leeft niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 09:38   #13
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Ow haha ... heb nu eindelijk een topic erover gevonden ... had er zelf al een in de actualiteiten geopend maja ...

Ik vind dat de mensen gewoon eens even op moeten houden want ik begin er echt moe van te worden. Ze hebben er een goede reden voor en daarmee uit. Die beesten zijn bijna niet gewoon te vangen en om ze nou neer te schieten vind ik ook weer een beetje te ver gaan ... Heb je geen geld meer voor de armoede. Dit is gewoon een economische manier.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 12:04   #14
KoenR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha


Ik vind dat de mensen gewoon eens even op moeten houden want ik begin er echt moe van te worden. Ze hebben er een goede reden voor en daarmee uit. Die beesten zijn bijna niet gewoon te vangen en om ze nou neer te schieten vind ik ook weer een beetje te ver gaan ... Heb je geen geld meer voor de armoede. Dit is gewoon een economische manier.
Het zal vast de economisch gezien beste methode zijn. Geloof alleen niet dat dat nu erg interessant is. Dit is geen menselijke manier om een dier te slachten. Net zoals stierenvechten dieronvriendelijk is, en de walvisjacht.

Neer schieten vind je te ver gaan? Wacht maar tot jij samen met familie neergeknuppeld wordt terwijl je je op geen enkele manier kunt verweren. Ben benieuwd of je een kogel door je hoofd dan nog steeds teveel moeite vindt.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 12:06   #15
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Ow haha ... heb nu eindelijk een topic erover gevonden ... had er zelf al een in de actualiteiten geopend maja ...

Ik vind dat de mensen gewoon eens even op moeten houden want ik begin er echt moe van te worden. Ze hebben er een goede reden voor en daarmee uit. Die beesten zijn bijna niet gewoon te vangen en om ze nou neer te schieten vind ik ook weer een beetje te ver gaan ... Heb je geen geld meer voor de armoede. Dit is gewoon een economische manier.
De goede reden valt niet te vergelijken met de gruwelijke manieren die de jacht mogelijk maken. Zeehonden levend villen zodat ze uit hun huid kruipen, met prikstokken slaan zodat het soms wel tien minuten duurt voordat ze dood zijn.

Ik ben normaal niet zo'n dierenactivist, maar dit gaat mij gewoonweg veel te ver.

Het probleem is niet zozeer de Canadese regering, maar de afnemer van het bont. Dat heeft de geschiedenis bewezen en dat gebeurt nu weer. Ik snap de Canadese regering, want wanneer je het geld binnen kunt krijgen waarom niet. In het verleden is duidelijk geworden dat de manier om dit te stoppen, de bewustwording bij de koper is. De koper bevindt zich nu in het oosten (China e.d.)
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 17:17   #16
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
en een insect leeft niet?
Ik zeg toch iets levends behalve insecten, dan zeg ik toch al dat een insect ook iets levends is
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2004, 18:50   #17
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

ik hoop dat ze eeuwig branden in hell en ik wil ze er wel graag heen sturen:@
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 07:43   #18
tybootje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Ow haha ... heb nu eindelijk een topic erover gevonden ... had er zelf al een in de actualiteiten geopend maja ...

Ik vind dat de mensen gewoon eens even op moeten houden want ik begin er echt moe van te worden. Ze hebben er een goede reden voor en daarmee uit. Die beesten zijn bijna niet gewoon te vangen en om ze nou neer te schieten vind ik ook weer een beetje te ver gaan ... Heb je geen geld meer voor de armoede. Dit is gewoon een economische manier.
Doel verrechtvaardigt middelen toch niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 16:01   #19
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach hypocriete onzin vind ik het. Het is gewoon om de populatie op peil te houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 16:30   #20
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ach hypocriete onzin vind ik het. Het is gewoon om de populatie op peil te houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:36   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
jah toch? dat de zee al jaren leeg wordt gevist daar kraait niemand om, alleen omdat het geen vachtje heeft en grote ogen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 18:42   #22
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
jah toch? dat de zee al jaren leeg wordt gevist daar kraait niemand om, alleen omdat het geen vachtje heeft en grote ogen
Daar ging het hele verhaal niet om
Het ging over de wijze waarop.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 21:51   #23
tybootje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Enneuh verzet Greenpeace hier niets tegen?

Waar zijn de groene als je ze nodig hebt???
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 06:35   #24
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tybootje
Enneuh verzet Greenpeace hier niets tegen?

Waar zijn de groene als je ze nodig hebt???
natuurlijk is Greenpeace ertegen. Gaia ook trouwens, maar zij hebben zeker niet alles te zeggen. wanneer het op zo'n zaken aankomt, kunnen ze zich enkel verzetten door acties. zij kunnen niet verbieden.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 07:52   #25
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

huh ik snap het echt niet

die zeehondjes worden gedood zodat er minder vissen worden gedood? zodat de vispopulatie weer op pijl komt?

en al die vissers dan die vissen? die vissen toch veel meer vis op dan driehonderdduizend babyzeehondjes, of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
of eten de mensen nu ipv vis zeehond?

naja in iedergeval kan ik heel erg triest worden van dit soort dingen, tis echt ongelooflijk achterlijk

ik vind het wel grappig dat de vleeseters onder ons het respectloos vinden. Lachwekkend, want het doden van elk dier is toch respectloos?

ik kan me er heel erg kwaad om maken om dit soort dingen, zeehondjes zijn hele mooie dieren, en ik snap niet dat mensen de schoonheid van zo'n diertje niet zien en dus gewoon de beslissing kunnen nemen ze af te maken..
eigenlijk..
ALs het dan toch moet, vind ik dat het diervriendelijk gebeuren moet. Stelletje gekken in deze wereld
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 09:47   #26
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
natuurlijk is Greenpeace ertegen. Gaia ook trouwens, maar zij hebben zeker niet alles te zeggen. wanneer het op zo'n zaken aankomt, kunnen ze zich enkel verzetten door acties. zij kunnen niet verbieden.
waarom zie ik greenpeace nu niet in canada die zeehondjes redden dan?? maar liggen ze nu waarschijnlijk wel ergens een complete haven te blokkeren met hun roeibootjes
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 09:48   #27
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Waar is Seabert als je hem nodig hebt
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 09:57   #28
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
huh ik snap het echt niet

die zeehondjes worden gedood zodat er minder vissen worden gedood? zodat de vispopulatie weer op pijl komt?

en al die vissers dan die vissen? die vissen toch veel meer vis op dan driehonderdduizend babyzeehondjes, of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
of eten de mensen nu ipv vis zeehond?
Nou ik denk dat je het anders moet zien en op de lange termijn..
die 300.000 zeehondjes krijgen allemaal weer nieuwe zeehondjes, waardoor er weer meer komen en er meer vis wordt opgegeten.. de 300.000 zeehondjes die nieuwe zeehondjes krijgen, krijgen er waarschijnlijk ook veel meer zeehondjes dan dat er doodgaan, waardoor er een groeiende populatie is.
Echter kunnen ze dit op een veel vriendelijkere manier doen.. in Australie zijn er projecten opgezet, door voedsel te verspreiden met hormonen waardoor de dieren niet meer zwanger kunnen raken, waardoor ze niet meer afgeschoten hoefen te worden.

Citaat:

ik vind het wel grappig dat de vleeseters onder ons het respectloos vinden. Lachwekkend, want het doden van elk dier is toch respectloos?
Tjah.. het is gewoon hypocriet natuurlijk... ze vinden dat zeehondjes vrij moeten zijn.. maar een koe moet gewoon in de stal staan voor consumptie. Een koe ziet er toch ook veel minder schattig uit?? (niet dus, koeien zijn best mooie dieren)
Daarnaast is het merendeel natuurlijk tegen de manier waarop die zeehondjes worden afgemaakt. En dat is dan wel goed, dat ze daar tegen zijn
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 10:59   #29
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

beetje domme shit natuurlijk. Zitten we hier bij de Ecomare en Pieterburen telkens elk zielig zeehondje te redden. Maken ze die beestjes daar in één klap dood. Dan zie ik t werk van Ecomare en pieterburen eigenlijk als niks, want dan kunnen die beestjes van Canada net zo goed deels hiernaartoe overgevlogen worden. En die beesten die hier doodgaan door ziektes vervangen, zodat het zeehondenpijl hier stabiel blijft.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 11:00   #30
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
beetje domme shit natuurlijk. Zitten we hier bij de Ecomare en Pieterburen telkens elk zielig zeehondje te redden. Maken ze die beestjes daar in één klap dood. Dan zie ik t werk van Ecomare en pieterburen eigenlijk als niks, want dan kunnen die beestjes van Canada net zo goed deels hiernaartoe overgevlogen worden. En die beesten die hier doodgaan door ziektes vervangen, zodat het zeehondenpijl hier stabiel blijft.
Tja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 15:45   #31
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
waarom zie ik greenpeace nu niet in canada die zeehondjes redden dan?? maar liggen ze nu waarschijnlijk wel ergens een complete haven te blokkeren met hun roeibootjes
Gaia heb ik alleszins op tv gezien ivm met de zeehonden.
de mensen zijn zich ervan bewust hoor, maar je moet ook weten dat de wereld groot is en er vaker zeehonden gedood worden. het is dus niet zo dat ze steeds opnieuw op de tv verschijnen, wanneer er aan dierenmishandeling gedaan wordt.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 16:40   #32
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
Gaia heb ik alleszins op tv gezien ivm met de zeehonden.
de mensen zijn zich ervan bewust hoor, maar je moet ook weten dat de wereld groot is en er vaker zeehonden gedood worden. het is dus niet zo dat ze steeds opnieuw op de tv verschijnen, wanneer er aan dierenmishandeling gedaan wordt.
bijna de heel europa is tegen de acties van Canada en ook een heleboel canadezen... dan zorgen ze er echt wel voor dat deze organisaties in het nieuws komen hoor....
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2004, 17:31   #33
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

http://www.q2u.nl/personal/funfair/seals/seals.htm


IFAW tegen dit gedoe.
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.