Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Wat vind jij van een Jongerenlijst Pim Fortuyn?
Ja, moet zeker opgericht worden! 10 41,67%
Nee, zie ik echt niet zitten! 14 58,33%
Stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 May 2002, 21:12   #1
Mattijs
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Oprichting Jongerenlijst Pim Fortuyn

Beste forumleden,

Wat vinden jullie, jongeren net als ik, van een Jongerenlijst Pim Fortuyn? Het moet niet zo'n lijst wordn als die van de PvdA of de VVD, maar net zo opmerkelijk als Lijst Pim Fortuyn zelf. Want zoals jullie allemaal weten zijn wij, jongeren, de toekomst voor Nederland. Waarom een jongerenpartij van de LPF? Omdat de standpunten en het partijprogramma van Pim Fortuyn mij aanspreken. Zoiets dergelijks moet dan ook in de Jongerenlijst verwerkt worden. Elke provincie moet dan zo'n partij krijgen, misschien zelfs wel elke gemeente. Jongeren moeten meer inspraak krijgen in de politiek. En daar moet die Jongerenlijst vvor gaan zorgen.

Spreekt je dit aan? Zie je het wel zitten? Laat een reactie achter op dit forum of stuur een mail naar Jongeren_LPF@hotmail.com. Als je een mail stuurt naar dat adres ontvang je ook automatisch de eerste nieuwsbrief van de initiatiefnemer, ik dus.

Is het nog niet zo duidelijk, heb je vragen? Stuur gerust een mailtje naar Jongeren_LPF@hotmail.com. Een paar standpunten van de eventuele Jongerenlijst:

-Vrijheid van meninguiting zonder daarvoor een klap op je bek te krijgen of een kogel door je lichaam.
-Jongeren meer betrekken bij de politiek
-Jongeren meer inspraak geven, bijvoorbeeld in gemeentes en provincies.
-Jongeren van de JLPF mogelijk opvolgers voor partijleden LPF?

Laat je reactie achter op het forum of stuur een mailtje: Jongeren_LPF@hotmail.com
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2002, 21:38   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Reclame, Reclame...
En zie het eerst maar eens die onsamenhangende troep nitwits bij elkaar in de tweede kamer te houden
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2002, 22:03   #3
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

ghe ghe het idee is leuk maar ik wacht wel af want zonder pim moet ik nog zien of LPF wat wordt
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2002, 22:49   #4
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Oprichting Jongerenlijst Pim Fortuyn

Citaat:
Originally posted by Mattijs
-Vrijheid van meninguiting zonder daarvoor een klap op je bek te krijgen of een kogel door je lichaam.
Misbruik maken noem ik het, erg triest!

Daarbij heeft de politiek geen jongerengedoe nodig! Als je wilt weten waarom dan zoek je maar op in een topic op 'nieuws & actualiteit' naar het topic waar de vraag oprees of de leeftijd verlaagd moest worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2002, 23:03   #5
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard JLPF

Ja leuk allemaal. Ik vind het persoonlijk nog minder de moeite waard dan het opeten van een hoop paardeschijt als je geen honger hebt, maar ok.

Waar de neuk haal je kiezers vandaan? Als je een lijst maakt voor jongeren, dan heb je mensen nodig die erop stemmen. Die mensen moeten 18 jaar en ouder zijn. Mensen van 18 jaar en ouder hebben al inspraak in de politiek dus hoeven niet op jouw partij te stemmen. Oftewel: je zult geen stemmen krijgen.

Daarnaast: jongeren hebben niet voor nix weinig inspraak in de politiek. Ik bedoel: jongeren bekijken dingen te eenzijdig en hebben vaak niet door dat oplossingen niet deugen. Kijk maar naar de grote jongeren aanhang van Pim Fortuyn! De jongeren zien de man en zijn dom genoeg om te denken dat wat hij zegt ook allemaal KAN! In praktijk is dat voor het grootste gedeelte gewoon ronduit niet zo. Jongeren zien dat alleen niet. En als dan de jongeren mee zouden stemmen zou de chaos in Nederland alleen maar groter worden.

Denk niet dat ik wat tegen de LPF heb hoor. Het is wel allemaal goed voor de politiek en alles, mensen gaan eindelijk nadenken over wat ze zeggen enzo. Maar, ik denk ook dat mensen over 4 jaar zullen inzien dat de LPF niet de toekomst is van Nederland. Want dat staat wel vast, kijk maar naar de oplossingen die er aangedragen worden..
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2002, 00:30   #6
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Zou wel leuk zijn als er een echte jongeren partij zou zijn, moet nou persee een LPF idee te zijn. Gewoon een politieke partij die door jongeren word voorgezeten, geregeld en bestuurd.

wie zou zoiets dan tot stand kunnen brengen en kunnen houden voor weet ik veel hoeveel jaar??
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2002, 22:22   #7
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard Re: JLPF

Citaat:
Originally posted by Smarthezz
Ja leuk allemaal. Ik vind het persoonlijk nog minder de moeite waard dan het opeten van een hoop paardeschijt als je geen honger hebt, maar ok.

Waar de neuk haal je kiezers vandaan? Als je een lijst maakt voor jongeren, dan heb je mensen nodig die erop stemmen. Die mensen moeten 18 jaar en ouder zijn. Mensen van 18 jaar en ouder hebben al inspraak in de politiek dus hoeven niet op jouw partij te stemmen. Oftewel: je zult geen stemmen krijgen.

Daarnaast: jongeren hebben niet voor nix weinig inspraak in de politiek. Ik bedoel: jongeren bekijken dingen te eenzijdig en hebben vaak niet door dat oplossingen niet deugen. Kijk maar naar de grote jongeren aanhang van Pim Fortuyn! De jongeren zien de man en zijn dom genoeg om te denken dat wat hij zegt ook allemaal KAN! In praktijk is dat voor het grootste gedeelte gewoon ronduit niet zo. Jongeren zien dat alleen niet. En als dan de jongeren mee zouden stemmen zou de chaos in Nederland alleen maar groter worden.

Denk niet dat ik wat tegen de LPF heb hoor. Het is wel allemaal goed voor de politiek en alles, mensen gaan eindelijk nadenken over wat ze zeggen enzo. Maar, ik denk ook dat mensen over 4 jaar zullen inzien dat de LPF niet de toekomst is van Nederland. Want dat staat wel vast, kijk maar naar de oplossingen die er aangedragen worden..

JIJ snapt er echt helemaal niets van he van politiek....

BIJNA elke partij heeft ook een jeugd afdeling wat doen die promoten die komen bij elkaar discuseren met elkaar en met de echte ministers en kamerleden om uiteindelijk door te stromen in de echte partij... natuurlijk kun je er niet op stemmen
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2002, 22:26   #8
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

hmmm....dan heb ik weer wat nieuws geleerd.....nooit geweten dat da zo was of ik ben t vergeten
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2002, 22:59   #9
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind 1 lpf al genoeg
ik zou die nieuwe lijsttrekker nog niet eens erop uitsturen om een fles fanta te halen. Wat een dwarrel is dat zeg. Misschien is het dan toch wel een idee om een jongerenafdeling op te richten, hoe meer mensen, hoe meer kans dat er een ''goede'' LPF-er tussen zit
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 10:44   #10
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by Direwolf
hmmm....dan heb ik weer wat nieuws geleerd.....nooit geweten dat da zo was of ik ben t vergeten
ik wist dat t CDA een 'jeugdafdeling' had, maar ik wist niet dat bijna alle partijen dat hadden
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 20:16   #11
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Best een leuk idee!
Alleen al omdat bijna elke politieke partij een jongeren partij hebben

Tis zowieso wel goed als jongeren ook iets meer intresse hebben in de politiek...

Laatst aangepast door Jolie : 24 May 2002 om 20:18
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2002, 20:01   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Lijkt me leuk
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2002, 12:25   #13
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey


ik wist dat t CDA een 'jeugdafdeling' had, maar ik wist niet dat bijna alle partijen dat hadden
VVD, PvdA enz hebben allemaal een jongeren afdeling.
Opzich vind dat een goed initatief om mensen die geintereseerd zijn in politiek vroeg daarbij te betrekken. Dan kunnen zij al nadenken over ideeen en standpunten.

Maar LPF is toch een iets andere partij, zoals er al vaak gezegd werd "Het was een man met een partij en niet een partij met een man"

Ik denk eerst dat je moet kijken of LPF het kan volhouden in de kamer. Als het een partij kan worden die zich ieder jaar weer verkiesbaar stelt is het logisch (en verstandig) dat ook zij een jongeren afdeling krijgen lijkt me.

Maar ik moet eerst zien hoe LPF door de komende 4 jaar heen gaat komen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 30 May 2002 om 12:29
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2002, 17:04   #14
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou et denk ik wel goed vinden, maar als er een LPF jongeren partij komt komt er ook een vvd jongeren partij enzovoort en dat is dan denk ik niet de bedoeling maar ik bent het er wel mee eens dat jongeren meer invloed in de politiek moeten krijgen!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2002, 17:28   #15
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Oprichting Jongerenlijst Pim Fortuyn

Citaat:
Originally posted by Mattijs
Beste forumleden,
Wat vinden jullie, jongeren net als ik, van een Jongerenlijst Pim Fortuyn?
Alstublieft nee, een gewone lijst is al erg genoeg.
Pim Fortuyn zelf vond de rest van de partij trouwens erg dom, wou het liefst een partij met alleen zichzelf.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2002, 08:14   #16
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"Pim zou het niet zo gewild hebben!"

Nouja screw pim, maar ik zie ook liever geen Jongeren LPF, er zijn al genoeg LPF'fers naar mijn zin...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2002, 10:09   #17
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard Re: Re: JLPF

Citaat:
Originally posted by koelkast



JIJ snapt er echt helemaal niets van he van politiek....

Dat heeft ie ook nog nooit beweerd he geer?
Ach.. joh.. ik vindt ut gewoon helemaal niets. Ja Pim foruyn durfde zijn mening te uitten, en hij had zijn visie, zijn iedeeen heeft hij geuit. Maar waarom al die ophef? Hijs vermoord, maar hij hoeft niet zo opgehemeld te worden. Ik vindt dat bij zijn ideeen ook best wel dingen staan, die mij absoluut niet aanstaan. Heel veel jongeren lopen achter Pim zelf aan. Maar het gaat om z'n ideeen.
ALs je nou eens eerst (per jongere) zorgt dat je alles verteld over z'n ideeen, laat ze dan nog eens spreken!
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2002, 10:21   #18
GeldMaker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: JLPF

Citaat:
Originally posted by koelkast



JIJ snapt er echt helemaal niets van he van politiek....

BIJNA elke partij heeft ook een jeugd afdeling wat doen die promoten die komen bij elkaar discuseren met elkaar en met de echte ministers en kamerleden om uiteindelijk door te stromen in de echte partij... natuurlijk kun je er niet op stemmen

volgens mij heb jij het ook niet helemaal door..........

De jeugd afdeling is er meer voor TOEKOMSTIGE KIEZERS. Vrij weinig leden zullen doorstromen in de partij, al beweren ze natuurlijk dat dat wel het streven is. Discuseren is ook niet helemaal waar, omdat partijen zo'n identiteit hebben dat discussie meestal betekend dat je letterlijk beter naar een andere partij kan. Ik heb het dan over Discussie met een hoofdletter, niet over details of minder essentieele zaken voor het algemeen belang.

Natuurlijk is er in zo'n partij vrij veel propaganda en in de extreme hoeken (zowel links als rechts) is het meestal puur propaganda. Dat de daadwerkelijk hoge partij leden af en toe hun neus laten zien tussen de minderjarigen is gewoon om een paar kiezers te doen en echt niet wegens hun verantwoordelijkheids gevoel. Na ons de zondvloed...............zo was t toch?

Hmmm, IMHO snap jij de politiek ook niet helemaal........
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2002, 12:15   #19
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: JLPF

Citaat:
Originally posted by GeldMaker



volgens mij heb jij het ook niet helemaal door..........

De jeugd afdeling is er meer voor TOEKOMSTIGE KIEZERS. Vrij weinig leden zullen doorstromen in de partij, al beweren ze natuurlijk dat dat wel het streven is. Discuseren is ook niet helemaal waar, omdat partijen zo'n identiteit hebben dat discussie meestal betekend dat je letterlijk beter naar een andere partij kan. Ik heb het dan over Discussie met een hoofdletter, niet over details of minder essentieele zaken voor het algemeen belang.

Natuurlijk is er in zo'n partij vrij veel propaganda en in de extreme hoeken (zowel links als rechts) is het meestal puur propaganda. Dat de daadwerkelijk hoge partij leden af en toe hun neus laten zien tussen de minderjarigen is gewoon om een paar kiezers te doen en echt niet wegens hun verantwoordelijkheids gevoel. Na ons de zondvloed...............zo was t toch?

Hmmm, IMHO snap jij de politiek ook niet helemaal........
De kans om door te stromen in de partij is veeeel groter enn het is natuurlijk ook goed dat jongeren meer met politiek bezig zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2002, 22:15   #20
GeldMaker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: JLPF

Citaat:
Originally posted by Jolijntjer

De kans om door te stromen in de partij is veeeel groter enn het is natuurlijk ook goed dat jongeren meer met politiek bezig zijn...
Welk groot politiek man zat bij de jeugd afdeling van zijn partij? en dan bedoel ik niet de kleuters die (helemaal de PvdA) zo nu in dan Kamer in trapt voor het oog.

En het is goed als jongeren met politiek bezig zijn maar misschien is het handiger iets meer te informeren voor ze een kleur te laten kiezen......
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:25.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.