Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 March 2002, 22:53   #1
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard verantwoordelijkheid

Mwa, ik heb er zelf geen last van gehad, maar tis misschien wel een discussie waard.

Stel je geeft thuis een groot feest (50 of meer mensen ofzo).

Ben jij dan verantwoordleijk als feestgangers daarna rel gaan schoppen in de buurt?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 22:53   #2
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind van niet overigens. Want moet je iedere gast dan thuis afzetten?

Aan de andere kant, zou geen feest ook geen overlast beteken....laat uw stem horen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 22:59   #3
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Als ze het buiten je huis doen niet vind ik.
Maar als ze bij je thuis een rel gaan schoppen wel!!
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 08:32   #4
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat je een beetje foute vrienden hebt dan
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 09:19   #5
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Hmmz zolang ze binnenin mijn hut zijn, voel ik me wel verantwoordelijk voor hen. Maar zodra ze buiten de deur zijn, dan is alles wat hun doen, hun verantwoordelijkheid.
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 12:12   #6
casual
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat je wel degelijk voor een deel verantwoordelijk bent voor wat jouw feestgangers ook buiten je huis veroorzaken. Als je merkt dat de sfeer de slechte kant op gaat, moet je er op tijd voor zorgen dat ze naar buiten gaan, zonder dat ze buiten rotzooi gaan trappen.
Jij bent tenslotte wel degene die het feest heeft georganiseerd en daardoor zijn die mensen daar aanwezig.
Het beste is gewoon: niet teveel mensen uitnodigen en alleen mensen van wie je weet dat je ze kunt vertrouwen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 12:50   #7
Tim P.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by casual
Ik denk dat je wel degelijk voor een deel verantwoordelijk bent voor wat jouw feestgangers ook buiten je huis veroorzaken. Als je merkt dat de sfeer de slechte kant op gaat, moet je er op tijd voor zorgen dat ze naar buiten gaan, zonder dat ze buiten rotzooi gaan trappen.
Jij bent tenslotte wel degene die het feest heeft georganiseerd en daardoor zijn die mensen daar aanwezig.
Het beste is gewoon: niet teveel mensen uitnodigen en alleen mensen van wie je weet dat je ze kunt vertrouwen.
Helemaal mee eens.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 13:18   #8
DJ_Freek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by casual
Ik denk dat je wel degelijk voor een deel verantwoordelijk bent voor wat jouw feestgangers ook buiten je huis veroorzaken. Als je merkt dat de sfeer de slechte kant op gaat, moet je er op tijd voor zorgen dat ze naar buiten gaan, zonder dat ze buiten rotzooi gaan trappen.
Jij bent tenslotte wel degene die het feest heeft georganiseerd en daardoor zijn die mensen daar aanwezig.
Het beste is gewoon: niet teveel mensen uitnodigen en alleen mensen van wie je weet dat je ze kunt vertrouwen.
Ben ik het ook mee eens, als JIJ een feestje ORGANISEERT, ben jij de ORGANISATIE en de ORGANISATIE is VERANTWOORDELIJK voor de mensen die op het feest aanwezig zijn. Dus schenk jij veel drank aan minderjarige en zij kotsen en vernielen de boel in jou straat of wijk ben jij verantwoordelijk!!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 14:48   #9
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Dat vind ik duz van geen kant kloppen en wel hierom niet:

Hier in het Zuiden staat in februari alles op zijn kop, en dat 4 dagen lang vanwege de Carnaval. Er wordt dan niks anders gedaan dan gezopen, gelachen en jah..er worden jammergenoeg ook dingen vernield. Maar je kan zo'n kastelijn toch niet verantwoordelijk gaan stellen voor alle vernielingen die zijn klanten hebben aangebracht nadat hij ze bier heeft geschonken?

Zodra die mensen buiten zijn, zijn ze weer verantwoordelijk voor zichzelf lijkt me..
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 15:07   #10
Tim P.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat LoeLoe zegt klopt wel, maar er is een heel groot verschil tussen carnaval waar iedereen zich bedrinkt in de kroeg en daar dus is op zijn eigen verantwoordelijkheid.
Wanneer jij een feest geeft en de personen die op jou feest komen dus ook in zekere zin hebt uitgenodigt dan ben jij aansprakelijk voor hun gedrag.
Er moet dus wel gekeken worden naar het verschil tussen genodige gasten en een openbare gelegenheid waarin iedereen binnen komt, mits die aan de voorschriften voldoet.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 20:46   #11
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap wel wat loeloe zegt hoor, maar ik denk dat er toch wel zeker verschil is tussen carnaval en een feestje dat je zelf organiseert. Bij een feest dat je zelf organiseert ben jij verantwoordelijk voor de mensen die je uitnodigt. Ik vind dat je gewoon van begin van et feest tot het eind verantwoordelijk bent voor wat de gasten doen, binnen en buiten je huis (met buiten je huis bedoel ik in de straat oid)
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 21:09   #12
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waar ligt die grens dan? taxichauffeur gaan spelen en iedereen naar huis taxien?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 21:15   #13
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik neem aan dat als je "volwassen" genoeg bent om een feest te organiseren je ook mensen uitnodigt die volwassen genoeg zijn om eigen vervoer te regelen en natuurlijk moeten ze zelf ook de verantwoordelijkheid nemen om geen dingen te gaan slopen ofzo, ik bedoel, om nou iedereen thuis te gaan rijden, nou nee, dat gaat wat te ver.
Ik bedoel gewoon dat als je een feest geeft je de verantwoordelijk op je moet kunnen nemen om er gewoon op te letten dat het drankgebruik niet extreem wordt dat mensen niet meer op hun benen kunnen staan. Natuurlijk moeten de mensen die komen zelf ook de verantwoordelijkheid op zich nemen om te kijken waar die grens ligt voor hunzelf. Ze meoten er op letten wat ze wel en niet mogen/kunnen doen, want je bent toch te gast en als je te gast bent, hoor je je te gedragen
toch?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2002, 19:30   #14
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben min of meer opgegroeid in de 'we zijn allemaal verantwoordelijk voor elkaar' sfeer.

Als één persoon ruzie krijgt, krijgen we allemaal ruzie.
Als één persoon vernielingen pleegt en word opgepakt, dan maar allemaal....
Dan kun je later altijd nog onderling afhandelen dat het ontzettend dom is geweest....


Mocht er een scene ontstaan in de buurt van je huis waar jij een feestje hebt georganiseerd, ben jij niet alleen verantwoordelijk maar dan is de hele groep verantwoordelijk.
Bij slooppartijen in jouw buurt, na jouw feestje, maar zonder jouw aanwezigheid ben je, naar mijn mening, niet meer verantwoordelijk
Ik denk trouwens toch ook niet dat echte vrienden van je gaan slopen in jouw huis????????

Trouwens MilkyWay, ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de mensen ligt die nuchter zijn als iemand anders zich totaal lazerus heeft gedronken.
Of laat jij iemand die compleet de weg kwijt is, alleen naar huis rijden?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2002, 21:15   #15
-TaPrOoT-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat als je een feest geeft
dan ben je verantwoordelijk
voor de drankjes + ete en
plaats van het feest!
Je bent toch niet verantwoordelijk
voor de daden van een feestganger
die een rel gaat skuppe!
Maar aan de andere kant
tis jouw feestje!
Grtzzz x -|- TaPrOoT -|-
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2002, 21:44   #16
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Hmmz zolang ze binnenin mijn hut zijn, voel ik me wel verantwoordelijk voor hen. Maar zodra ze buiten de deur zijn, dan is alles wat hun doen, hun verantwoordelijkheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2002, 01:17   #17
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Hmmz zolang ze binnenin mijn hut zijn, voel ik me wel verantwoordelijk voor hen. Maar zodra ze buiten de deur zijn, dan is alles wat hun doen, hun verantwoordelijkheid.
dus als ze het huis van de buren mollen, is dat niet jouw probleem?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2002, 15:23   #18
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Total Eclipse
Trouwens MilkyWay, ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de mensen ligt die nuchter zijn als iemand anders zich totaal lazerus heeft gedronken.
Of laat jij iemand die compleet de weg kwijt is, alleen naar huis rijden?
Nee tuurlijk zou ik zo'n iemand niet alleen naar huis laten gaan. Et is tenslotte een vriend van je toch..
Maar okeej om 1 iemand naar huis te brengen omdat die gewoon niet op zn benen kan staan...okeej...maar om iedereen weg te brengen...nee. Maar toch, ik vind dat je ook gewoon moet letten op hoeveel drank je schenkt, want als je toch zo'n situatie krijgt dat iemand (of meerdere) niet op hun benen kunnen staan, ja dan ben niet alleen jij fout bezig door ze meer drank te geven op je feest, maar ook hun zijn fout bezig.

Wat ik gewoon bedoel is dat als je een feest geeft je gewoon moet letten dat het niet uit de hand gaat lopen. Daar ben je verantwoordelijk voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2002, 16:34   #19
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


dus als ze het huis van de buren mollen, is dat niet jouw probleem?
Neej..dat zoeken ze zelf dan maar weer uit. Van mijn part worden ze door de polisie opgehaald en mogen ze een nachtje in de cel bivakkeren..ik kan de verantwoordelijkheid toch niet op me nemen voor iets dat zij doen buiten mijn huis?!
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2002, 20:53   #20
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe


Neej..dat zoeken ze zelf dan maar weer uit. Van mijn part worden ze door de polisie opgehaald en mogen ze een nachtje in de cel bivakkeren..ik kan de verantwoordelijkheid toch niet op me nemen voor iets dat zij doen buiten mijn huis?!
klopt, maar zonder jouw feestje, was de kans een heel sutk kleiner dat hun huis gemold werd...
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2002, 21:18   #21
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

klopt, maar zonder jouw feestje, was de kans een heel sutk kleiner dat hun huis gemold werd...
Kleiner, maar ze kunnen mij de schuld er toch niet van geven. Voor hetzelfde geldt kwamen ze gewoon toevallig langs mijn huis gefietst omdat ze terugkwamen van het uitgaan ofzo, en moerden alsnog het huis van mijn buren..kan ik toch ook niks aan doen

Jah ik blijf erbij dat alles wat binnen mijn huis gebeurt, mijn eindverantwoording is..maar wat erbuiten gebeurt..
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2002, 17:49   #22
ROX
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Re: verantwoordelijkheid

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Mwa, ik heb er zelf geen last van gehad, maar tis misschien wel een discussie waard.

Stel je geeft thuis een groot feest (50 of meer mensen ofzo).

Ben jij dan verantwoordleijk als feestgangers daarna rel gaan schoppen in de buurt?
Tjah als ze rotzooi gaan schoppen na een feest bij jou kan jij er tog nx aan doen? Dan kan je nooit een feest geven! En dan gaan ze misschien in de tijd dat ze bij jou op een feest zouden zijn rel schoppen. Beetje loos dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2002, 14:35   #23
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: verantwoordelijkheid

Citaat:
Originally posted by ROX


Tjah als ze rotzooi gaan schoppen na een feest bij jou kan jij er tog nx aan doen? Dan kan je nooit een feest geven! En dan gaan ze misschien in de tijd dat ze bij jou op een feest zouden zijn rel schoppen. Beetje loos dus.
drank, het samenzijn, stoer doen met een grote groep...blabla ik hoef hoop ik neit uit te leggen, waardoor de kans een stuk groter is, ofwel?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 14:09   #24
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dark_angel
Als ze het buiten je huis doen niet vind ik.
Maar als ze bij je thuis een rel gaan schoppen wel!!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.