Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 June 2002, 15:58   #1
roodkapje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Israël

Wat vinden jullie eigenlijk van de toestand in Israël?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2002, 16:20   #2
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

klote.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2002, 17:56   #3
Sauron
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Verschrikkelijk en onoplosbaar als beide partijen zo fanatiek blijven. De leiders kunnen hun volk niet meer in de hand houden en er worden steeds meer onschuldige mensen gedood...
It makes you :r
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 12:29   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Geen discussie mogelijk, de situatie is daar verschrikkelijk, je kunt het beter anders formuleren denk ik. Zo ontstaat er weinig discussie, ik kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vindt dat er dagelijks veel slachtoffers vallen?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 16:50   #5
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arthur
Geen discussie mogelijk, de situatie is daar verschrikkelijk, je kunt het beter anders formuleren denk ik. Zo ontstaat er weinig discussie, ik kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vindt dat er dagelijks veel slachtoffers vallen?
ja idd, je zou bijvoorbeeld beter kunnen formuleren over wat er zoal gedaan had/moet kunnen worden gedaan om de toestanden daarzo weer wat te verbeteren oid
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.

Laatst aangepast door Bird Of Prey : 9 June 2002 om 00:34
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 16:58   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, of aan welke kant sta je/ wat vindt je van de leiders/ welke oplossingen etc. Maar wat je van de situatie vindt? "Ja klote"
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 19:01   #7
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Standaard

Laten we er zelf een discussie van maken dan.

Bijvoorbeeld door te zeggen dat de VS eens stoppen met het onherroepelijk verdedigen van Israël omdat dat handig is voor de Amerikanen. Anders zouden zij hun grip op het M.O verliezen en dat is de enige reden dat de VS Sharon steunt.
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 20:07   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm van oudsher steunt de Westerse wereld Israël, Nederland ook (oliecrisis, Westerse Wereld werd geboycot door Arabische landen o.a.vanwege de onvoorwaardelijke steun voor Israël), ook wonen er veel joden in de VS. En ze hebben hetzelfde terrorismeprobleem. Maar de laatste tijd heb ik het idee dat de VS wel wat objectiever tegenover het conflict staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2002, 21:50   #9
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arthur
Maar de laatste tijd heb ik het idee dat de VS wel wat objectiever tegenover het conflict staan.
Juist niet, laatst hebben ze nog gezegd dat Israël gewoon keihard moet optreden!
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2002, 00:36   #10
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by Youssef


Juist niet, laatst hebben ze nog gezegd dat Israël gewoon keihard moet optreden!
ja, liet de VN het niet toe dat het Sharon steunde met het bombarderen van Palestijnse gebieden in Israel?
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2002, 19:17   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Youssef


Juist niet, laatst hebben ze nog gezegd dat Israël gewoon keihard moet optreden!
Ik dacht dat laatst Powell bij Arafat op bezoek was, maar ja dat zegt werinig natuurlijk. Volgens mij ben ik een beetje in de war
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2002, 19:39   #12
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

leger trekt zich gedeeltelijk terug...palestijnse extremisten gaan weer op kamikaze toer en leger komt weer terug.

Zulke kamikaze-acties snap ik dan totaal weer niet van die domme palestijnse extremisten
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2002, 20:44   #13
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Zulke kamikaze-acties snap ik dan totaal weer niet van die domme palestijnse extremisten
Ik denk dat het zo en zo al te laat is voor een oplossing. De haat is al te groot. Ik denk alleen dat wanneer Sharon zou aftreden en er duidelijke veranderingen zouden komen, dat het dan een tijd stil zou blijven.
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 14:05   #14
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat denk ik (helaas) niet, gezien de prachtige (<- ironisch) timing van kamikaze-acties afgelopen ja(a)r(en)
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 15:42   #15
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

de americanen hebben zich in een moeilijke positie geplaatst

allereerst zijn ze zelf zoals ze zeggen een wereld wijde oorlog tegen terrorisme en terrosisten begonnen ze vallen overal en nergens binnen en moorden teroristen uit of nemen ze gevangen...


dan komt israel wat in hun eigen land of in buurland binnnen hun grenzen met het leger echte teroristen die vrouwen en kinderen opblazen niet schuwen oppakken en nog niet eens vermoorden maar alleen oppakken en arresteren soms idd met veel geweld

wie is de VS dan om te zeggen jullie mogen niks aan die teroristen doen



Al met al is het probleem ziekelijk die mensen daar hebben ooit dat stuk woestijn wat het was gekocht !!! (de israeliers dus) en hebben er dik voor betaald ze hebben dat stuk woestijn omgebouwd tot een welvarend landje met vruchtbare grond infrastructuur en alles nu komen die palestijnen op eens jaah nu willen we dat stuk land waar jullie al die jaren nu wat moois van hebben gemaakt terug hebben

Neej ik zou het denk ik ook niet zo snel terug geven
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 20:29   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Koelkast, je vergeet even dat de Arabieren (Palestijnen) de oorspronkelijke bewoners van toen nog Palestina waren en dat de Engelsen Joden toelieten om er een staat te stichten. Toen was het trouwens nog zo dat er ook rekening gehouden werd met de Palestijnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2002, 22:50   #17
admiral95
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de situatie is natuurlijk ge-escaleerd dat had nooit mogen gebeuren het is weer het zelfde verhaal als altijd oorlog om een stukje lang/ geloof die mensen hebben een bord voor hun kop en zo is het nu eenmaal
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 06:55   #18
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arthur
Koelkast, je vergeet even dat de Arabieren (Palestijnen) de oorspronkelijke bewoners van toen nog Palestina waren en dat de Engelsen Joden toelieten om er een staat te stichten. Toen was het trouwens nog zo dat er ook rekening gehouden werd met de Palestijnen.
de israeliers bemoeien zich totdat ze gaan retailieeren dus terug slaan niet met de palesteinen meer dan wij ons met belgie bemoeien, Het zijn de palestijnen die aanslagen zijn gaan plegen omdat ze hun stuk land niet terug krijgen.

1 de israeliers hebben in de tijd dik voor de grond betaald die toen niets meer was dan onvruchtbare woestijn zand en steen en daar hebben ze nog VEEEL voor betaald,

Vervolgens hebben ze met perper dure irrigatie projecten de grond vruchtbaar gemaakt voor landbouw zijn steden gaan bouwen en hebben er bijna een westers land van gemaakt terwijl die palestijnen dat al jaren proberen en niet gelukt is tot op heden nog niet (die wonen nog in hutten bekant) die denken hey mooi nu hebben hun het voor ons gebouwd nu moeten ze oprtotten is ons land kunnen wij mooi wel welvaard hebben.

De israeliers laten zich terecht niet wegjagen en verdedigen hun eigen grondgebied en steden
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 07:51   #19
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy snik

dat is gewoon mega erg verschrikkelijk! maar het probleem is dat dat zo ver weg is, en daarom dringt de ernst van de situatie soms niet zo hard door!
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2002, 11:34   #20
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

daarbij, laat die palestijnen (molsimmers), maar naar een ander land toe trekken, zat keus in azie
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:10.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.