Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 May 2002, 10:46   #1
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb kerk geloof enzow

he!
gaan jullie naar de keruk? moeten jullie? of gelofen jullie helemaal niet? waarom juist wel en waarom juist niet?
ik hoop op reacties....
-x- me
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 11:11   #2
Desperado
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: kerk geloof enzow

ik ga nooit naar de keruk ik geloof helemaal niet het enigste waar ik in geloof is Feyenoord
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 11:35   #3
Ti_Mu84
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben ooit eens in een sinagoge (ik weet niet eens hoe je het schrijft) geweest, en ik heb een keer een feestje gehad in de kelder van een kerk (was in groep 7 geloof ik)

ik geloof absoluut niet... ik geloof dat religie is verzonnen om mensen zoet te houden
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 12:23   #4
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

ga niet naar de kerk

Ben te wetenschappelijk aangeleg of denk te wetenschappelijk om te kunnen vertrouwen in een god of te geloven in een religie
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 15:08   #5
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

sja helaas moet ik elk jaar naar de kerk ANDERS KRIJG IK GEEN KADO'S VOOR DE KERST maja.... 1 zo kerst kerk dienst kan ik wel uit staan hoor, is niet zo een ramp. af en toe op staan en dan weer zitten. en dan het leuke erna..... KADO'S yeah

kwas trouwens met hemelvaartsdag (was toch vorige woesdag op donderdag of niet) was ik naar een openlucht dienst gegaan, lekker staan zoenen me Groov Lover
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 18:37   #6
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: kerk geloof enzow

Citaat:
Originally posted by Desperado
ik ga nooit naar de keruk ik geloof helemaal niet het enigste waar ik in geloof is Feyenoord
hahahahah lolzzzzzzzzz
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 18:42   #7
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: kerk geloof enzow

ik moet duzz elke zondag naar de keruk, catechesatie (hoe jet ook schrijft) enzo.... het is wel leuk. en ik denk wel dat er WAT is tussen hemel en aarde want er gebeuren toch nos steeds wonderer?!??! ik geloof wel en ik denk ook wel dat er iemand is maar niet zoals dat wordt beschreven in de bijbel, dat er iemand 3 dagen in de walvis zit enzo...
-x-x- me
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 20:01   #8
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Mwoah mij zie je niet in de kerk of er moet iemand overleden zijn of gaan trouwen ofzo.
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 20:15   #9
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ben nog maar in 1 kerk geweest en dat is de Sacre Couer
Neeh ga nooit naar kerken, alleen als er bezienswaardigheden zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 21:55   #10
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

ik geloof niet

religie is iets wat de mensen dom en naïef houd, je moet geloven in iemand die niet eens bestaat en diegene die niet bestaat zal alles weer goed maken, yeah right...

bovendien worden de meeste oorlogen of door oppervlakteuitbreiding, en tegenwoordig meer door godsdienst, veroorzaakt of heeft godsdienst er sterk mee te maken

laat mij maar lekker atheïst zijn en blijven, dan mag ik doen en laten wat ik wil en heb ik geen belemmeringen
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 21:56   #11
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof wel, maar ga nie naar de kerk. Er iz zekerz meer , maar goed..
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 22:05   #12
Tim P.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey
ik geloof niet



laat mij maar lekker atheïst zijn en blijven, dan mag ik doen en laten wat ik wil en heb ik geen belemmeringen
Helemaal mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 22:14   #13
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zeer zeker niet mee eenz:

Ik ben zeer cristelijk opgevoed en moest wel naar de kerk ( ach ja, als koter heb je nie veel in te brengen )

Nu ben ik alweer 16, en ik ga gewoon uit, vloek als de tering ( sowwy, slechte gewoonte I know ... ) en mag doen en laten wat ik wil!!!

Duzzzz, het is nie altijd zo dat je in een zeer streng familietje leeft waar je je aan strikte regels moet houden!

Ik geloof zeker in God en das iets heel moois ( het geloof ) want je hebt er altijd steun aan. ( moet tog echt van dat vloeken af
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 12:27   #14
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik geloof niet, maar vind wel dat je mensne moet respecteren die wel geloven. het is hun keuze dat zij dat vinden en vele vindne het niet meer als normaal dat ze geloven omdat ze dr mee zijn opgegroeit.

eigenlijk is geloof iets heel moois,neem bijvoorbeld als je weet dat je dood gaat, een gelovige week (denkt) dat hij/zij naar de hemel gaan (dat is hun bestemming) iets waar je naar toe kan leven. iemand die niet gelooft weet dus ook niet waar hij dood gaat : de vraag voor diegenen blijft onbeandwoord (al is de vraga misschien niet goed beandwoord.)
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 14:04   #15
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by Aristootjuh
Zeer zeker niet mee eenz:

Ik ben zeer cristelijk opgevoed en moest wel naar de kerk ( ach ja, als koter heb je nie veel in te brengen )

Nu ben ik alweer 16, en ik ga gewoon uit, vloek als de tering ( sowwy, slechte gewoonte I know ... ) en mag doen en laten wat ik wil!!!

Duzzzz, het is nie altijd zo dat je in een zeer streng familietje leeft waar je je aan strikte regels moet houden!

Ik geloof zeker in God en das iets heel moois ( het geloof ) want je hebt er altijd steun aan. ( moet tog echt van dat vloeken af
tja...nou valt het bij het Christendom nog wel mee, maar zoals bij de Islam, geen varkensvlees en de ramadan, het Jodendom, mag je al helemaal weinig vlees eten, je mag iig geen varkensvlees en geen rundvlees, bij het HIndoeïsme ook geen rundvlees omdat de koe een heilig dier is

en dan heb ik t nu alleen nog maar over het eten, er zijn nog veel meer belemmeringen volgens mij...
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 14:29   #16
Coralie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof ook, moet ook naar de kerk en vroeger naar cathechesatie (of hoe je het ook schrijft) enzo, daar heb ik niet zo heel veel aan gehad, maar ik weet zeker dat wat ik geloof klopt en ik weet ook zeker dat het belangrijk is in mijn leven..Ik weet dat het best stom klinkt en dat ik nu best wel vroom en heilig overkom ofzo...maar zo moet je me dus niet beschouwen..
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 18:48   #17
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik geloof duz ook enzow.
en ik heb er ook wel steun aan! (ik ben absoluut geen heilig boontje hoor) maar er is gewoon iemand. het ligt er ook aan denk ik hoe je opgevoed bent. als je ouders altijd naar de keruk gaan enzow dan ga je denk ik vanzelf wel geloven, maar de bijbel kan toch niet gelogen zijn? ik bedoel natuurlijk is alles figuurlijk niet gebeurd (3 dagen in de walvis enzow wat ik al eerder zij) maar wel dat je dat anders moet opvatten!
nou IK GELOOF DUZ EN DURF DAAR WEL OOK VOORUITTEKOMEN!!
-x-me
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 20:04   #18
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik geloof niet, en ga dus ook niet naar de kerk. behalve als mn ouders me op vakantie meeslepen om er 1 te bekijken
Vind het soms ook een beetje moeilijk om de mensen die wel geloven te begrijpen, maja, verder geen last van ofzow.
En waarom geloof ik niet?tja denk omdat mn hele familie niet gelooft.
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 22:34   #19
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by manderijn
ik geloof niet, maar vind wel dat je mensne moet respecteren die wel geloven. het is hun keuze dat zij dat vinden en vele vindne het niet meer als normaal dat ze geloven omdat ze dr mee zijn opgegroeit.

eigenlijk is geloof iets heel moois,neem bijvoorbeld als je weet dat je dood gaat, een gelovige week (denkt) dat hij/zij naar de hemel gaan (dat is hun bestemming) iets waar je naar toe kan leven. iemand die niet gelooft weet dus ook niet waar hij dood gaat : de vraag voor diegenen blijft onbeandwoord (al is de vraga misschien niet goed beandwoord.)
Je haalt me de woorden uit men mond, ennuh, miss hutspot heeft ook helemaal gelijk: ik kom er ook eerlijk voor uit en vind het egt belachelijk als mensen zich ervoor schamen!

Nog ff over de dood, het is idd zo dat wij als gelovigen helemaal niet bang zijn voor de dood enzo omdat wij idd geloven dat we naar de hemel gaan ( nou jah, ben er nie zo zekur van maar goed ) En geloof me, da's iets heel moois!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2002, 08:16   #20
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nog ff over de dood, het is idd zo dat wij als gelovigen helemaal niet bang zijn voor de dood enzo omdat wij idd geloven dat we naar de hemel gaan ( nou jah, ben er nie zo zekur van maar goed ) En geloof me, da's iets heel moois! [/B][/QUOTE]

hier ben ik het weer helemaal mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2002, 20:50   #21
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mooi
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2002, 21:42   #22
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zoals eerder al gezegd, geloof sucks0rs.
Geloof maar in jezelf, dan heb je al genoeg houvast en geen gare problemen die andere geloven wel met zich meebrengen
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2002, 21:53   #23
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou, das dan duidelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2002, 21:56   #24
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

[offtopic]kan iemand 1 van mn replys eerder ff dichtgooien, kan t niet editten [/offtopic]
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2002, 05:35   #25
JJzD
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat een eerste klas gebl@@@t weer
D
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2002, 10:37   #26
Witkop
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben nog vrijwel nooit in de kerk geweest. Ik denk ook niet dat er één god bestaat. Als er al iets is lijkt het mij dat er meerdere zijn. In zijn eentje kan hij/zij het namelijk nooit registreren lijkt mij. Of er iets na de dood is weet ik niet zeker maar ik denk het wel. Reincarnatie lijkt mij tot op heden in ieder geval de beste theorie. Maar dat is mijn mening en daar moeten jullie niet te veel waarde aan hechten.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2002, 14:22   #27
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by the6thgate
[offtopic]kan iemand 1 van mn replys eerder ff dichtgooien, kan t niet editten [/offtopic]
alsjuh...
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2002, 15:20   #28
crazyleonie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Voor het geloof ben ik veel te nuchter. Ik moet zeggen dat ik het wel kan respecteren dat mensen geloven, maar zelf vind ik het geloof pure onzin. Waar halen ze het vandaan? Ik zie het geloof als een soort mythe die in de loop van de eeuwen uitgebreid en verspreid is. Ik ben iemand die zegt van: eerst zien dan geloven.
En zolang ik nog niet een tastbaar/zichtbaar bewijs heb gezien van het geloof blijf ik ongelovig.
Waarom geloven mensen eigenlijk? Is het geloof niet gewoon een uitvlucht uit de werkelijkheid? Want als mensen erg bang zijn wenden ze zich tot het geloof. Maar dan heb ik weer zoiets van wat hebben we daar aan? Doe liever iets. ( nu moeten de gelovigen onder ons niet meteen kwaad op me worden want jullie zullen het zelf ook wel raar vinden dat veel mensen ook gewoon niet geloven)
Waarom geloven mensen in iets wat ze niet kunnen zien? Is god ooit gesignaleerd op aarde? hmm niet dat ik me kan herinneren.
Weet je ik begrijp het gewoon niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2002, 20:05   #29
Xzo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ff snel mijn eerste berichie :-D nog een btje aan het kloten hoe t allemaal werkt enzow... maare... als je aan't denken wil worden gezet... JOAN OSSBORN - ONE OF US, kun je weer ff verder denken en discussieren......... oja en ik denk dat islam, christendom, en al die andere gewoon allemaal dezelfde god hebben, en hem alleen maar anders noemen!
Nou ik ga nu ff verder met aankloten :-)
---------------------------------------------------------------------------------

(Music & Lyrics by Eric Bazilian)
If God had a Name, what would it be and would You call it to His face if You were faced with Him in all His Glory, what would You ask if You had just One Question...

Yeah, yeah- God is Great
Yeah, yeah- God is Good
Yeah, yeah- yeah (3x)

What if God was one of Us?
Just a slob like one of Us?
Just a Stranger on a bus, trying to make His way Home...
If God had a Face, what would it look like and would You want to See if seeing meant that You would have to Believe in things like Heaven and in Jesus and the Saints and all the Prophets and...


Tryin' to make his way Home
Back up to Heaven all alone...
Nobody callin' on the phone
'Cept for the Pope maybe in Rome...

Just tryin' to make his way Home
Like a holy rolling stone...
Back up to Heaven all alone
Just tryin' to make his way Home
Nobody callin' on the phone
'Cept for the Pope maybe in Rome..................
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2002, 14:20   #30
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by crazyleonie
Voor het geloof ben ik veel te nuchter. Ik moet zeggen dat ik het wel kan respecteren dat mensen geloven, maar zelf vind ik het geloof pure onzin. Waar halen ze het vandaan? Ik zie het geloof als een soort mythe die in de loop van de eeuwen uitgebreid en verspreid is. Ik ben iemand die zegt van: eerst zien dan geloven.
En zolang ik nog niet een tastbaar/zichtbaar bewijs heb gezien van het geloof blijf ik ongelovig.
Waarom geloven mensen eigenlijk? Is het geloof niet gewoon een uitvlucht uit de werkelijkheid? Want als mensen erg bang zijn wenden ze zich tot het geloof. Maar dan heb ik weer zoiets van wat hebben we daar aan? Doe liever iets. ( nu moeten de gelovigen onder ons niet meteen kwaad op me worden want jullie zullen het zelf ook wel raar vinden dat veel mensen ook gewoon niet geloven)
Waarom geloven mensen in iets wat ze niet kunnen zien? Is god ooit gesignaleerd op aarde? hmm niet dat ik me kan herinneren.
Weet je ik begrijp het gewoon niet...
Ik ben ook gewoon 100% nuchter en mensen die geloven leven niet in een fantasiewereldje ofzo, die leven een normaal leven zoals iedereen.. Ze hebben alleen STEUN aan het bidden enzo.

Er zijn genoeg verhalen van mensen die zeggen dat ze God/Jezus of iets wat ermee te maken heeft gezien hebben.. Tis de vraag of je het gelooft..
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2002, 18:18   #31
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: kerk geloof enzow

Citaat:
Originally posted by miss hutspot
he!
gaan jullie naar de keruk? moeten jullie? of gelofen jullie helemaal niet? waarom juist wel en waarom juist niet?
ik hoop op reacties....
-x- me
Ik geloof wel, ga ook naar de kerk, cathegesatie, etc. etc. En ik doe alles ook vrijwillig. Jullie zullen het misschien gek of stom vinden op zich, maar je leven krijgt er (vind ik) wel ineens meer inhoud door. Ik denk ook dat je als gelovige misschien wel gelukkiger kunt zijn in je leven dan als niet-gelovige. OK, niet altijd, maar ik denk dat het wel waarde aan je geluk toe kan voegen. Alleen al door het feit dat je niet meer bang hoeft te zijn voor een heleboel dingen, zoals de dood. En dat is best een opluchting.. helemaal als je opa op sterven ligt, zoals bij mij nu

Veel mensen zeggen dat ze veel te technisch zijn ingesteld of veel te nuchter ervoor zijn. Dat is helemaal niet zo, dat gebruiken ze alleen als excuus. Als er iemand het toppunt is van realisme dan ben ik het wel. (BV: ik zeg niet "wat schijnt de maan mooi", maar "wat weerkaatst het zonlicht mooi op de maan") En ik kan toch geloven. Je moet er alleen wel overtuigd van zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2002, 20:41   #32
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou, bennik helemaal mee eenz! Veel sterkte trouwens, met je opa..
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2002, 18:10   #33
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Xzo

[Snipping useless, off-topic bullshit]

oja en ik denk dat islam, christendom, en al die andere gewoon allemaal dezelfde god hebben, en hem alleen maar anders noemen!
Nou ik ga nu ff verder met aankloten :-)
Hmm aan de ene kant heb je wel gelijk, het is ook uiteindelijk dezelfde God. Het is alleen de manier waarop mensen naar hem kijken, en de manier waarop die God naar de mensen kijkt. In de Islam moet je namelijk werken voor je God, je moet namelijk zoveel goed doen en als het niet genoeg kom je niet in de hemel. Zo zit het Christendom niet in elkaar. Het enige wat je hoeft te doen is in Jezus geloven en dat is genoeg. Daar komt natuurlijk bij dat je uit liefde voor hem zult proberen om zonder zonden te leven (wat onmogelijk is). Als er dan iets mis gaat, dan is het je vergeven als je er maar oprecht spijt van hebt en het ook bij Hem brengt. Bij de Islam wordt het op een andere manier weer goed: ze hakken je hand eraf ofzo.. Minder leuk
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2002, 20:49   #34
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Smarthezz


Hmm aan de ene kant heb je wel gelijk, het is ook uiteindelijk dezelfde God. Het is alleen de manier waarop mensen naar hem kijken, en de manier waarop die God naar de mensen kijkt. In de Islam moet je namelijk werken voor je God, je moet namelijk zoveel goed doen en als het niet genoeg kom je niet in de hemel. Zo zit het Christendom niet in elkaar. Het enige wat je hoeft te doen is in Jezus geloven en dat is genoeg. Daar komt natuurlijk bij dat je uit liefde voor hem zult proberen om zonder zonden te leven (wat onmogelijk is). Als er dan iets mis gaat, dan is het je vergeven als je er maar oprecht spijt van hebt en het ook bij Hem brengt. Bij de Islam wordt het op een andere manier weer goed: ze hakken je hand eraf ofzo.. Minder leuk
ik denk zelf dat er 1 god is. die van ons allen houd. IEDEREEN MAG GELOVEN OP ZIJN EIGEN MANIER, dan tebedenken dat ze daar in israel elkaar vermoorden, en zichzelf opblazen, zo had god het niet bedoeld TOCH?!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2002, 22:24   #35
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by miss hutspot


ik denk zelf dat er 1 god is. die van ons allen houd. IEDEREEN MAG GELOVEN OP ZIJN EIGEN MANIER, dan tebedenken dat ze daar in israel elkaar vermoorden, en zichzelf opblazen, zo had god het niet bedoeld TOCH?!
Nee natuurlijk niet. Maar als je de bijbel leest, daarin zie je dat de mens het voor zichzelf verneukt is en wij blij mogen zijn dat God ons alsnog een kans heeft gegeven. (De straf op hetgeen de eerste mensen deden was namelijk meteen de dood, in plaats daarvan mochten ze met moeite leven..)

God houdt inderdaad van ons allemaal. Hij probeert ons hele leven lang onze aandacht te krijgen. Als Hij die niet kan krijgen, dan hebben we gewoon uiteindelijk toch pech, we hebben toch ons hele leven een kans gehad die we eigenlijk niet verdienden.

Iedereen mag geloven op zijn eigen manier, dat is zeker. Alleen het feit dat hetgeen WAT je gelooft toch wel moet overeenkomen met de Christelijke gedachte. Bijvoorbeeld: je gelooft wel in God, maar niet in Jezus. Dat is dus absoluut onzinnig, het één kan niet zonder het ander. Maar de manier waarop moet iedereen voor zichzelf invullen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 21:27   #36
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[QUOTE]Originally posted by Smarthezz
[B]

Nee natuurlijk niet. Maar als je de bijbel leest, daarin zie je dat de mens het voor zichzelf verneukt is en wij blij mogen zijn dat God ons alsnog een kans heeft gegeven. (De straf op hetgeen de eerste mensen deden was namelijk meteen de dood, in plaats daarvan mochten ze met moeite leven..)

ja maar ik denk soms ook wel van.. het moest gewoon zo zijn. net als iemand die jezus heeft veraden met een KUS. hoe wis jezus het anders? dat vindt ik duz echt gek. maar wij verneuken het ook voor ons zelf.

God houdt inderdaad van ons allemaal. Hij probeert ons hele leven lang onze aandacht te krijgen. Als Hij die niet kan krijgen, dan hebben we gewoon uiteindelijk toch pech, we hebben toch ons hele leven een kans gehad die we eigenlijk niet verdienden.

mee eens

Iedereen mag geloven op zijn eigen manier, dat is zeker. Alleen het feit dat hetgeen WAT je gelooft toch wel moet overeenkomen met de Christelijke gedachte. Bijvoorbeeld: je gelooft wel in God, maar niet in Jezus. Dat is dus absoluut onzinnig, het één kan niet zonder het ander. Maar de manier waarop moet iedereen voor zichzelf invullen.

ja maar katholieken geloven ook in maria enzow en denken dat jesus nog niet is geweest en nog moet komen, jesus ik wel geweest, maar het was niet gods zoon maar een profeet. de zoon van god moet nog komen, zelf denk ik dat niet. maar met het hindoeisme geen varkensvlees eten enzow. zelf denk ik niet zow. ik denk dat god ons ook veel geluk toe wenst. en dat je veel plezier mag maken, niet dat je jezelf moet geven of offeren aan god, (zoals jezelf opblazen) we moeten god wel danken. en niet alleen hulp vragen in nood.

maar de manier waarop moet iedereen voor zichzelf invullen. dat is natuurlijk WAAR
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2002, 21:38   #37
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Iedereen moet op zijn eigen manier geloven ja. Ik geloof gewoon dat God er voor óns is , maar genade voor iedereen heeft. En dat Jezus zijn zoon is, er een hemel en een hel is. Zo simpel als wat.

Je hebt ook gelijk ja, God is er níet alleen om hulp 'te verlenen' maar we moeten hem ook eren en respecteren.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 09:01   #38
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[QUOTE]Originally posted by Aristootjuh
[B]Iedereen moet op zijn eigen manier geloven ja. Ik geloof gewoon dat God er voor óns is , maar genade voor iedereen heeft. En dat Jezus zijn zoon is, er een hemel en een hel is. Zo simpel als wat.

maar waneer ga je dan naar de hel? hitler? asma binladen? of kunnen hun ook nog om vergeving vragen?
want je moet altijd vergeven, ik weet het niet zo met de HEL. ik doe ook niet alles oke enzow ik doe zekers ook veel slechte dingen ga ik dan ook naar de HEL? ik weet het niet hoor! de hel....
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 09:02   #39
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

osama binladen! bedoel ik!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 09:26   #40
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by miss hutspot


maar waneer ga je dan naar de hel? hitler? asma binladen? of kunnen hun ook nog om vergeving vragen?
want je moet altijd vergeven, ik weet het niet zo met de HEL. ik doe ook niet alles oke enzow ik doe zekers ook veel slechte dingen ga ik dan ook naar de HEL? ik weet het niet hoor! de hel....
Als er een hemel en hell zal zijn, dan geloof ik dat er alleen een hemel is.
De hell is er alleen maar bij verzonnen, we kunnen er eigenlijk verschillende ideeen bij brengen,
Het wereldje waar we nu in leven kan de hell zijn, de hell kan er wel zijn, de hell kan ook verzonnen zijn zodat we geen verkeerde dingen gaan doen..
Maar ik geloof er allemaal niet zo erg in..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 09:51   #41
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof niet in een God of iets dergelijks op zich, maar geloof wel dat er iets meer is tussen hemel en aarde. Al is dat overigens niet mijn verklaring voor alle wonderen.
Ik vind ‘geloven’ ook een beetje een rare term.
Of er een God is weet ik niet en in iets wat je niet kent kun je ook niet geloven.
Ik denk ook niet zozeer dat de discussie over het geloof in God gaat, maar over het geloof in de bijbel. In dat laatste geloof ik dus allerminst.

Ik denk dat sommige gelovigen (ik wil hier geen stigmatisering in werking stellen) zelf de kerk zo ontoegankelijk en ongeloofwaardig hebben gemaakt.
Sinds een aantal jaren ben ik het geloof gaan zien als de drijfveer achter een heleboel hypocrisie en quasi net gedrag.
Hoeveel oorlogen zijn er wel niet gebaseerd op het geloof, waarin consequent wordt herhaalt dat je geen geweld mag gebruiken.

Bovendien vind ik het streven naar het perfecte leven een beetje krom beredeneerd.
Wat is een perfect leven?
Het leven wat de bijbel ons mee geeft?
Ik vraag me af hoeveel mensen (die streng geloven) daadwerkelijk het leven leiden wat ze willen leiden en hoeveel mensen er door de bijbel gestuurd worden.
Is het de bedoeling van God om mensen te sturen of houdt Hij zoveel van Zijn mensen dat Hij ze hun eigen gang laat gaan en volgens hun eigen normen en waarden laat leven?

Inderdaad, je moet mensen respecteren die geloven. Zolang ze mij ook maar respecteren.
Misschien een beetje het ‘welles nietes’ systeem, maar iemand die mij niet kan respecteren om wat voor een reden dan ook, zal ik ook niet snel respecteren.
Natuurlijk zijn er ook gematigde geloven, maar overal heb je mensen zitten die het geloof een negatieve weerklank geven.
Dit geldt overigens voor elke levensstijl c.q. bevolkingsgroep waarin Nederland maar wil geloven. Ook politici, voetbalsupporters, etnische minderheden en bijvoorbeeld gabbers hebben deze mensen er tussen lopen.
Op zich niet erg, maar het feit dat de gelovige mensen zich verschuilen achter hun geloof maakt hun argumenten hypocriet.
Je moet elkaar lief hebben, maar homo’s moeten we niet accepteren en ook hoeren mag je stenigen.
Als de één slaat, geef hem dan ook je andere wang, maar toch gaan we niet naar de apotheek waar een Katholiek achter de balie staat.
Geen sex voor het huwelijk, maar wel op video genieten van een groepsverkrachting van een kikker in de caravan van Bassie en Adriaan.

Waarschijnlijk voorbeelden van een klein, select groepje maar toch heeft dit het geloof voor mij gemaakt wat het nu voor me is.
En ik denk dat de grondtoon ligt op het punt van de acceptatie.
Sorry dat ik voor m’n huwelijk sex heb gehad, sorry dat ik heb gerookt, sorry dat ook ik wel eens heb gevochten en sorry dat ik ook niet iedereen accepteer.
Ik ben namelijk ook mezelf met m’n eigen fouten en leef volgens mijn eigen boekje.
Het is veel te simplistisch om te zeggen dat je iedereen gewoon kunt accepteren, want dat kan gewoon niet.
Ik heb mijn normen en waarden en de buurman heeft zijn normen en waarden.
Vaak genoeg lach ik ook de buurman uit, terwijl hij op zijn beurt mij weer zal uitlachen.

De bijbel is misschien een boek om iedereen te kunnen handhaven, maar iedereen is verschillend en geforceerd gedrag veroorzaakt enkel frustraties.
Nederland schijnt een tolerant land te zijn, maar sommige woorden blijven bijzonder politiek correct. Het woord ‘accepteren’ is ook een belangrijk woord in deze Nederlandse samenleving.

Sorry, ik ben niet perfect.
Ik heb een hekel aan mensen die de grootste praatjes achter gesloten deuren en ramen hebben. Ik heb een hekel aan mensen in elitaire wijken die geen asielzoekers naast hun wijk willen hebben en ik heb een hekel aan de Toeter van de Snorkels.
Maar mij zul je ook niet horen dat ik perfect leef en dat je iedereen moet accepteren.
Het is een utopie om te leven in een wereld waarin je iedereen kunt accepteren en waarin je gebroederlijk met iedereen rondom het kampvuur liedjes over een mosterdzaadje kunt zingen.
Gelukkig bestaan er wezenlijke verschillen, anders zou mijn relatie nu ontzettend saai zijn, zou een discussieforum overbodig zijn en zou ik ook niet gestemd hoeven te hebben.


P.S.
Die zegt niets over gelovigen, maar dit zegt iets over de mensen die het geloof voor mij een negatieve klank geven.
En dit zegt ook niets over de schrijvers van de bijbel, maar ook het oudste boek van de wereld mag met haar tijd mee gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 16:02   #42
dark-annetje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga niet naar de kerk....

Ik geloof niet in god, jesus en maria ofzow, maar ik geloof wel dat er meer is dan alleen onze wereld.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 17:40   #43
Bebsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga alleen kerken opzoeken op vakantie het is mooi om die schilderingen te zien enzo
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 18:33   #44
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Total Eclipse
> Ik geloof niet in een God of iets dergelijks op zich, maar geloof
> wel dat er iets meer is tussen hemel en aarde. Al is dat
> overigens niet mijn verklaring voor alle wonderen.
> Ik vind ‘geloven’ ook een beetje een rare term.
> Of er een God is weet ik niet en in iets wat je niet kent kun je
> ook niet geloven.
> Ik denk ook niet zozeer dat de discussie over het geloof in God
> gaat, maar over het geloof in de bijbel. In dat laatste geloof ik
> dus allerminst.

Bijna iedereen heeft wel het gevoel dat er wat is tussen hemel en aarde, een bepaalde hogere macht die alles regelt. Maar, de God waar wij het dus nu over hebben (volgens mij de enige God die er is, maar ok), die laat zich kennen door de bijbel. Als jij niet gelooft in wat er in de bijbel staat, dan geloof je absoluut niet in God.

> Ik denk dat sommige gelovigen (ik wil hier geen stigmatisering
> in werking stellen) zelf de kerk zo ontoegankelijk en
> ongeloofwaardig hebben gemaakt.
> Sinds een aantal jaren ben ik het geloof gaan zien als de
> drijfveer achter een heleboel hypocrisie en quasi net gedrag.
> Hoeveel oorlogen zijn er wel niet gebaseerd op het geloof,
> waarin consequent wordt herhaalt dat je geen geweld mag
> gebruiken.

Jij scheert nu alles op 1 kant en geeft degene die je zelf niet goed kent de schuld. Jij zegt: mensen hebben het geloof ontoegankelijk gemaakt. Dat is niet zo. Het is altijd al zo geweest. Het is alleen niet op de manier waarop jij wil dat het is. Daarom vindt jij het ontoegankelijk. En ik zou je ouders daarvan de schuld geven, want zij hebben je zo opgevoed.
Er zijn veel oorlogen gebaseerd op geloof ja. Niet zo gek op zich, en ook erg stom. Ook absoluut niet de bedoeling van God. Over het algemeen gaat het in die oorlogen tussen mensen die zeggen en denken te geloven, maar het eigenlijk in het echt niet doen. Als je namelijk echt zou geloven zou er overal een oplossing voor te vinden zijn - zonder geweld.

> Bovendien vind ik het streven naar het perfecte leven een
> beetje krom beredeneerd.
> Wat is een perfect leven?
> Het leven wat de bijbel ons mee geeft?
> Ik vraag me af hoeveel mensen (die streng geloven)
> daadwerkelijk het leven leiden wat ze willen leiden en hoeveel
> mensen er door de bijbel gestuurd worden.
> Is het de bedoeling van God om mensen te sturen of houdt Hij
> zoveel van Zijn mensen dat Hij ze hun eigen gang laat gaan en
> volgens hun eigen normen en waarden laat leven?

Gelovige mensen streven naar een leven waarin ze zoveel mogelijk goed doen. Het is dus streven naar, het lukt nooit, dat weet iedere gelovige van te voren. Daarnaast heeft God ons een aantal regels gegeven waaraan wij ons moeten proberen te houden. Dat lukt misschien niet, maar we moeten in elk geval proberen. Het hele idee erachter is dat als iedereen zich eraan zou houden, deze wereld gelukkig zou zijn. Je zou nergens bang voor hoeven zijn, aangezien je zeker weet dat je niet bedrogen, bestolen of vermoord zult worden. Daar zijn de waarden en normen van God voor. En ik moet zeggen, sinds ik deze normen en waarden ken heb ik ze altijd gerespecteerd en heb geprobeerd me eraan proberen te houden. Dan merk je toch ineens hoe meer er is in het leven..

> Inderdaad, je moet mensen respecteren die geloven. Zolang ze
> mij ook maar respecteren.
> Misschien een beetje het ‘welles nietes’ systeem, maar iemand
> die mij niet kan respecteren om wat voor een reden dan ook,
> zal ik ook niet snel respecteren.

Waarom zouden gelovige mensen jou niet respecteren? Jij hebt blijkbaar een nadrukkelijke keuze gemaakt in je leven niet te gaan geloven. Dat is jouw keuze en wij hebben daar nix mee te maken.

> Natuurlijk zijn er ook gematigde geloven, maar overal heb je
> mensen zitten die het geloof een negatieve weerklank geven.
> Dit geldt overigens voor elke levensstijl c.q. bevolkingsgroep
> waarin Nederland maar wil geloven. Ook politici,
> voetbalsupporters, etnische minderheden en bijvoorbeeld
> gabbers hebben deze mensen er tussen lopen.
> Op zich niet erg, maar het feit dat de gelovige mensen zich
> verschuilen achter hun geloof maakt hun argumenten hypocriet.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Waarom zou ik me verschuilen achter mijn geloof?

> Je moet elkaar lief hebben, maar homo’s moeten we niet
> accepteren en ook hoeren mag je stenigen.

Gelul. Over homo's: die worden wel geaccepteerd in de kerk. Maar moeizaam, daar zit wel wat in. Dit komt doordat er in de bijbel staat dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn. Nou ja, ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

Over hoeren: je moet ze niet stenigen, maar hoeren zijn zowiezo ongelovige mensen. Zij kunnen niet bij de kerk horen, dat past niet.

> Als de één slaat, geef hem dan ook je andere wang, maar toch > gaan we niet naar de apotheek waar een Katholiek achter de
> balie staat.

Dat is een hele tijd aan de orde geweest in het zuilensysteem. Das allang voorbij. Heeft ook zijn redenen in de geschiedenis en is ook nooit goed geweest.

> Geen sex voor het huwelijk, maar wel op video genieten van
> een groepsverkrachting van een kikker in de caravan van
> Bassie en Adriaan.

Ook gelul. En "geen sex voor het huwelijk" is ook een ruimer begrip dan jij nu denkt, en heeft ook een hele goede reden. En nou doe je net of alle Christelijke mensen voor het huwelijk porno films gaan zitten kijken. Vink beetje raar..

> Waarschijnlijk voorbeelden van een klein, select groepje maar
> toch heeft dit het geloof voor mij gemaakt wat het nu voor me
> is.
> En ik denk dat de grondtoon ligt op het punt van de acceptatie.
> Sorry dat ik voor m’n huwelijk sex heb gehad, sorry dat ik heb
> gerookt, sorry dat ook ik wel eens heb gevochten en sorry dat
> ik ook niet iedereen accepteer.
> Ik ben namelijk ook mezelf met m’n eigen fouten en leef
> volgens mijn eigen boekje.
> Het is veel te simplistisch om te zeggen dat je iedereen
> gewoon kunt accepteren, want dat kan gewoon niet.
> Ik heb mijn normen en waarden en de buurman heeft zijn
> normen en waarden.
> Vaak genoeg lach ik ook de buurman uit, terwijl hij op zijn beurt
> mij weer zal uitlachen.

1) ik heb ook sex voor het huwelijk gehad.
2) ik heb nog nooit gerookt of een echte vechtpartij gehad, maar dat maakt voor het geloof niet zoveel uit..
3) ik accepteer ook niet iedereen. Ik doe wel mijn best, maar het is onmogelijk. Dat ligt niet aan de manier waarop ik het probeer, maar het komt doordat die mensen het mij onmogelijk maken. En daar is nix aan te doen.

> De bijbel is misschien een boek om iedereen te kunnen
> handhaven, maar iedereen is verschillend en geforceerd
> gedrag veroorzaakt enkel frustraties.
> Nederland schijnt een tolerant land te zijn, maar sommige
> woorden blijven bijzonder politiek correct. Het
> woord ‘accepteren’ is ook een belangrijk woord in deze
> Nederlandse samenleving.

> Sorry, ik ben niet perfect.
> Ik heb een hekel aan mensen die de grootste praatjes achter
> gesloten deuren en ramen hebben. Ik heb een hekel aan
> mensen in elitaire wijken die geen asielzoekers naast hun wijk
> willen hebben en ik heb een hekel aan de Toeter van de
> Snorkels.
> Maar mij zul je ook niet horen dat ik perfect leef en dat je
> iedereen moet accepteren.
> Het is een utopie om te leven in een wereld waarin je iedereen
> kunt accepteren en waarin je gebroederlijk met iedereen
> rondom het kampvuur liedjes over een mosterdzaadje kunt
> zingen.
> Gelukkig bestaan er wezenlijke verschillen, anders zou mijn
> relatie nu ontzettend saai zijn, zou een discussieforum
> overbodig zijn en zou ik ook niet gestemd hoeven te hebben.

Ja, allemaal leuk. Je zult geen enkele Christen horen zeggen dat hij perfect is. Ik ben het ook niet. Ik probeer ernaar te streven, maar dat lukt niet. En er zijn ook best dingen waar ik een hekel aan heb. Maar moet je je voorstellen. Iedereen die ernaar streeft om goed te leven. Op dat moment is een bijna perfecte wereld gerealiseerd, daar draait het voor een deel om in de bijbel. Daarnaast laat de bijbel de weg tot God zien. Die weg verandert niet. Alles wat in de bijbel staat is vast, zal niet veranderen. Het is ook gebeurd. Daarom kan de bijbel niet met zijn tijd meegaan. Het is de tijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2002, 09:58   #45
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat een gelul over dat hoeren gedoe, toen jezus stierf heeft niet voor niets een hoer hem ingezalfd hoor, de Hoer Maria. die Jezus lief had en verdriet had toen hij stierf. Er zijn heus wel hoeren die geloven, maar ze gaan mischien niet naar de kerk. Dat hoeft toch ook niet?! mischien zijn ze wel gedwongen om HOER te worden?!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2002, 11:09   #46
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Hoeren

Citaat:
Originally posted by miss hutspot
wat een gelul over dat hoeren gedoe, toen jezus stierf heeft niet voor niets een hoer hem ingezalfd hoor, de Hoer Maria. die Jezus lief had en verdriet had toen hij stierf. Er zijn heus wel hoeren die geloven, maar ze gaan mischien niet naar de kerk. Dat hoeft toch ook niet?! mischien zijn ze wel gedwongen om HOER te worden?!
Volgens mij was Maria geen hoer, maar ok..

Daarnaast: 1 van de 10 geboden = gij zult niet begeren. Dat wil ook zeggen: je zal geen aanstoot geven aan anderen, niet anderen helpen te begeren.

De kwestie van sex voor het huwelijk: op het moment dat je met iemand neukt ben je voor God met die persoon getrouwd. Als je vervolgens weer met iemand anders naar bed gaat heb je dus echtbreuk gepleegd, wat ook verboden wordt in de 10 geboden. Dus wat ik tegen heb op hoeren:
1) zij trouwens en scheiden elke dag meerdere keren voor God.
2) zij maken het voor anderen mogelijk echtbreuk te plegen, wat net zo erg is als het echtbreuk plegen zelf.
3) zij vergemakkelijken de weg tot echtbreuk.

Als je een echte gelovige bent doe je dit alles niet uit liefde voor God. Daarom kunnen hoeren niet oprecht geloven.

Hoe kan iemand gedwongen worden hoer te worden? Als je dit niet doet dan doe ik dat? OK, misschien. Maar ik zou persoonlijk nooit uit financiële overwegingen "hoer" worden (als ik een vrouw was dan hè?). En als het slecht gaat omdat je kind hebt op je 16e, je ouders je daardoor niet meer willen, je vriend je niet meer wil, etc. etc. dan zijn er altijd nog andere mogelijkheden, helemaal als je gelovig bent. (gelovige ouders zouden je zowiezo nooit afstoten als kind) En op het moment dat je een kind zou hebben als gelovige, dan heb je dus aan sex voor het huwelijk gedaan (duh). Maar, daar heb je bewust voor gekozen, aangezien je blijkbaar met diegene wil trouwen, anders zou je dat niet doen (zo ervaar ik dat..). Waaruit volgt dat je vriend je daarom niet in de steek kan laten.

Nou ja goed, allemaal dingen waaruit volgt dat het wel een hele rare situatie moet zijn wil een Christelijk iemand een hoer worden..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2002, 18:07   #47
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als adam en Eva de eerste twee mensen waren...dan deden hun kinderen OF aan animal sex OF aan incest

Zegt genoeg over de kerk.

Kerken zijn mooie gebwoutjes om te bezoeken, maar hun geloof (zoals alle geloven) stinken aan alle kanten
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2002, 20:36   #48
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Euhm, miss hutspot: ik denk idd dat die mensen zoals osama Binladen naar de hel gaan, de mensen die in en in zijn!

Gun ik ze trouwens ook wel..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2002, 22:07   #49
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[QUOTE]Originally posted by miss hutspot
[B]
Citaat:
Originally posted by Aristootjuh
Iedereen moet op zijn eigen manier geloven ja. Ik geloof gewoon dat God er voor óns is , maar genade voor iedereen heeft. En dat Jezus zijn zoon is, er een hemel en een hel is. Zo simpel als wat.

maar waneer ga je dan naar de hel? hitler? asma binladen? of kunnen hun ook nog om vergeving vragen?
want je moet altijd vergeven, ik weet het niet zo met de HEL. ik doe ook niet alles oke enzow ik doe zekers ook veel slechte dingen ga ik dan ook naar de HEL? ik weet het niet hoor! de hel....
Nou kijk, het zit (in het geloof dus) zo: de mensen die op het moment dat ze sterven oprecht geloven in God gaan naar de hemel. De rest heeft pech. God heeft ze hun hele leven de kans gegeven in te zien dat ze niet zonder Hem kunnen, maar ze willen die kans niet grijpen (een kans die ze niet verdienen BTW!), nou ja, dan hebben ze dus pech..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2002, 09:59   #50
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat zit je nou te zeiken over de hel?

tis daar altijd zomer (lekker warm) dus nie miepen

hemel en hel, haha, teveel weed gerookt zeker
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.