Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 July 2006, 00:08   #1
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard tbfkagnk demo

topics Rats of the Capital en Impressions brachten mij op het idee om onze eigen demo ook eens ten gehore te brengen.

TBFKAGNK. soort van post-rock ofzo. whatever that may be.
let, dit spul stamt alweer van maart ofzo, er is sindsdien alweer redelijk wat veranderd (in positieve zin). ± tien nieuwe (wij vinden betere) nummers zijn geschreven. Inmiddels denken we zelfs over een nieuwe demo, maar toekomstmuziek is geen muziek, dus:

luistert, huivert en geeft uw mening

1. Wanhopig staren in de Duisternis, een Schip aan de horizon en een redding, in de vorm van zeven roodbebaarde dwergvikingen

2. De treurmars voor het geëxplodeerde schaap
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2006, 00:09   #2
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

ik ga dit zeker luisteren...

post-rock he
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2006, 00:25   #3
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik ga hier morgen ook naar luisteren! Eerst even slapen
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2006, 10:57   #4
DeIdioot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De namen van de liedjes deden me meteen denken aan Red Sparowes, een post-rock band die je wellicht wel kent, wiens songtitles op hun debuutcd uit lange verzen bestonden, die samen een gedicht vormden. De vergelijking met Red Sparowes bleek niet geheel misplaatst te zijn, daar de muziek er mij bij tijden ook aan deed denken, vooral wanneer het er iets wilder aan toe gaat. De stillere stukken doen me aan "sfeer-bands" denken waarvan ik wel muziek maar niet direct namen ken, voornamelijk omdat het amper groepen betreft wiens naam de moeite waard zijn te onthouden.

Ik heb het dan ook veel meer voor de "wildere", al is "vollere" misschien een beter woord, stukken. Ik ben in de eerste plaats niet zo'n geweldige postrock-fan. Explosions in the sky, mogwai, Godspeed you black emperor, Red Sparowes, Isis, als dat al bij de postrock gerekend mag worden, het Belgische Bronze en de belgische "dode" band A december lake, en ik vergeet er waarschijnlijk nog enkele, maar zeker niet meer dan drie, kunnen mij wel bekoren, maar er moet iets uitdagends aan zijn. Dat uitdagende mis ik hier soms, maar dat is meer commentaar geven op mezelf dan op jullie muziek. Een echte postrockliefhebber zal u wel veel beter nuttige commentaar kunnen geven.

Het blaasinstrument en de piano zijn wel leuke extra's. De opnamens zijn goed en tot in de details uitgewerkt. Ik wil sowieso de nieuwe nummers wel eens horen!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2006, 12:40   #5
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

De intro van nummer 1 is nu al ruim twee minuten bezig en ik vraag me af hoelang het nog duurt. Ik ben sowieso geen fan van sfeermuziek als deze. (Ik weet dus even niet hoe ik het moet noemen, maar ik denk dat dit wel een passende term is) Ondertussen is het nummer bij 4.00 aangekomen en zit er al iets meer in. Het mist nog steeds iets imo, maar ik ben hier dan dus geen fan van, zoals ik al eerder zei. Ik vergelijk het eigenlijk een beetje met Pink Floyd, aangezien dat de enige muziek is die ik soms weleens luisterde en ik zie er wel een verband tussen. Rustig de tijd nemen voor alles. Bij 6.16 begint er wel een mooi stuk! Ik vind wel dat de trompet(ten? of is het een delay effectje) en de drum te hard staan in vergelijking met de rest. Al kan dat misschien liggen aan het feit, dat ik een gitaarnerd ben

Even eten, straks edit ik mijn post terwijl ik nummer 2 luister

Zo, klaar met eten en de hondjes uitgelaten. Ik zet nummer 2 op, die ondertussen alweer een minuut bezig is en ik huiver al bij de gedachte dat het weer dezelfde opbouw lijkt te hebben. Dit stuk vind ik wel leuker klinken though, leuke arpeggio's, al blijven ze weer te lang doorgaan. Leuk, hoe de drums erbij komen na plusminuut 2 minuten en af en toe wat polyritmes (drum die triplet fill doet, terwijl de rest gewoon doorgaat) Dát vind ik nou mooi Bij vlagen moet ik zelfs denken aan de main theme van requiem for a dream. Connecties ftw! Inmiddels aangekomen bij de vierde minuut.. En ik kom tot de conclusie dat ik mezelf erop betrapte dat ik hem uit wilde zetten. Nu hoor ik een vaag effectje op de achtergrond en ik kan het niet plaatsen.

Al met al klinkt het zeer aardig, goede productie en compositie etc, maar aan mij totaal niet besteed. Daarom sluit ik me bij DeIdioot aan: Een echte postrockliefhebber zal u wel veel beter nuttige commentaar kunnen geven.

Laatst aangepast door Impressions : 8 July 2006 om 13:39
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2006, 15:11   #6
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

Bedankt voor luisteren ende commentaar, beide Ook al zijn jullie dan misschien niet de grootste fans van het genre..

Citaat:
Origineel gepost door DeIdioot
De namen van de liedjes deden me meteen denken aan Red Sparowes, een post-rock band die je wellicht wel kent, wiens songtitles op hun debuutcd uit lange verzen bestonden, die samen een gedicht vormden. De vergelijking met Red Sparowes bleek niet geheel misplaatst te zijn, daar de muziek er mij bij tijden ook aan deed denken, vooral wanneer het er iets wilder aan toe gaat. De stillere stukken doen me aan "sfeer-bands" denken waarvan ik wel muziek maar niet direct namen ken, voornamelijk omdat het amper groepen betreft wiens naam de moeite waard zijn te onthouden.

Het blaasinstrument en de piano zijn wel leuke extra's. De opnamens zijn goed en tot in de details uitgewerkt. Ik wil sowieso de nieuwe nummers wel eens horen!
Red Sparrows ken ik wel ja, en onze muziek heeft er misschien wel wat van weg ja. Al is het nooit echt bewust een invloed geweest.

We zijn inderdaad een vrij rustige band, al zijn de nieuwe nummers denk ik wel wat "dwingender". Maargoed, daar heeft natuurlijk niemand wat aan zolang ze niet zijn opgenomen

Citaat:
Origineel gepost door Impressions
De intro van nummer 1 is nu al ruim twee minuten bezig en ik vraag me af hoelang het nog duurt. Ik ben sowieso geen fan van sfeermuziek als deze. (Ik weet dus even niet hoe ik het moet noemen, maar ik denk dat dit wel een passende term is) Ondertussen is het nummer bij 4.00 aangekomen en zit er al iets meer in. Het mist nog steeds iets imo, maar ik ben hier dan dus geen fan van, zoals ik al eerder zei. Ik vergelijk het eigenlijk een beetje met Pink Floyd, aangezien dat de enige muziek is die ik soms weleens luisterde en ik zie er wel een verband tussen. Rustig de tijd nemen voor alles. Bij 6.16 begint er wel een mooi stuk! Ik vind wel dat de trompet(ten? of is het een delay effectje) en de drum te hard staan in vergelijking met de rest. Al kan dat misschien liggen aan het feit, dat ik een gitaarnerd ben
Intro van het eerste nummer duurt wat te lang inderdaad. Er gebeurt naar mijn mening iets te lang hetzelfde, daar. Het einde (vanaf de trompet met delay) ben ik dan wel weer zeer tevreden over. De trompet en drums staan daar waarschijnlijk (het afmixen hebben we grotendeels uit handen gegeven) wat harder omdat die daar relatief belangrijk zijn. Terwijl bv de gitaar een redelijk terughoudende rol speelt.

En over een connectie met het Requiem for a Dream thema zal ik natuurlijk niet klagen
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2006, 16:36   #7
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

als ik er naar luister heeft t niet echt veel weg van de Sparowes. Sparowes klinken denk ik toch wat dwingender.

de trompet doet me vooral veel denken aan We vs Death en het blijft ook een beetje aan de rustige kant. niet zo explosief als een Mono of Yndi Halda.

t zit een beetje tussen Grails, We vs Death en Sweek *minus viool en cello*.

t klinkt evengoed niet slecht.
ben wel benieuwd naar de rest van jullie spul.

en aangezien jullie uit de regio Amsterdam komen zal ik jullie wrsch wel eens zien als jullie hier in de buurt spelen.
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2006, 12:24   #8
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

ik zal het hier wel laten weten als we weer optreden
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2006, 13:58   #9
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vond eerst dat het maar een beetje voortkabbelde, zonder echt ergens toe te leiden, maar na een paar keer luisteren vind ik dat juist wel prettig, gaaf

Ben wel erg benieuwd naar uitleg over de songtitels en naam
  Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2006, 19:33   #10
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:

Ben wel erg benieuwd naar uitleg over de songtitels en naam
!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 01:00   #11
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

aja.

De naam is evil. Laten we zeggen dat het ooit een afkorting was die zelfs nog ergens voor stond. Sinds december vorig jaar gaat het echt ergens heen met de band (toevallig? ook de datum dat ondergetekende bij tbfkagnk in actie kwam ) en is het officieel geen afkorting meer.
Waar stond het dan voor? Persoonlijk krijg ik het niet over mijn vingers getypt. Andere bandleden hebben er iets minder moeite mee geloof ik, aangezien het wel op onze site of wikipedia te lezen is. Maar ik distantieer mij hiervan

Overigens ga ik moorden als ik nog één keer hoor dat "'TBFKAGNK' niet zo'n commerciele bandnaam is hehhh?" (zelfs op het conservatorium houdt men zich daarmee bezig ) Want ik vind het eigenlijk wel prima zo. Maar tot zover mijn frustraties.

De songtitels beschrijven in feite vrij letterlijk de muziek, doordat de muziek gebaseerd is op een door onze drummer geschreven verhaal. De oplettende luisteraar zal dan ook het één en ander terughoren in de muziek. Dat is de bedoeling, tenminste
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 01:15   #12
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

'En Jimmy, wat ga jij vanavond doen?'
'Ik ga naar een band waarvan ik de naam niet kan uitspreken'
'..'

Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 10:59   #13
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In augustus 2004 formeert zich The Band Formally Known As Geit 'N Kaas blablaa


haha
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 13:35   #14
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 13:37   #15
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Lomp'n boer'n
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2006, 17:36   #16
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nouja jullie bevinden je in goed gezelschap met dingen als Godspeed You! Black Emperor en Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band, en die hebben het ook best ver geschopt
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2006, 15:18   #17
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

mja, het is iig niet zo'n cliché semi-poëtische bandnaam zoals zoveel post-godspeed&co post-rock (post.)



post
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2006, 19:30   #18
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

beloofd is beloofd..

Citaat:
Origineel gepost door QQQ
ik zal het hier wel laten weten als we weer optreden
het heeft even op zich moeten laten wachten, maar 24 november zijn we weer live te aanschouwen in Amsterdam. Zaal 100 om precies te zijn, als een van de (waarschijnlijk) vier bandjes in het kader van het - zeer metalverantwoord klinkende, maar in de praktijk iets bredere - Stormfest. Voor meer info zie www.stormfest.tk


Tevens wordt er gekeken naar de mogelijkheid om een klein post-rock festivalletje in Utrecht te organiseren. Maar zulks is nog zeer ver weg en niet ver gevorderd, dus jullie hebben niets gehoord.
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2006, 20:19   #19
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

haha Stormfest
kicken.

Setragasj zn band had daar de vorige keer ook een optreden in zaal 100.
Ik zal er bij zijn mochten jullie daar daadwerkelijk gaan optreden.

Zaal 100 is best een grappig zaaltje .
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2006, 21:27   #20
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 2-D
haha Stormfest
kicken.

Setragasj zn band had daar de vorige keer ook een optreden in zaal 100.
Ik zal er bij zijn mochten jullie daar daadwerkelijk gaan optreden.

Zaal 100 is best een grappig zaaltje .
heh, toevallig (laat me raden: Crash Napels Sky Project? )

Zaal 100 is leuk, veel leuke jazz&improv dingen daar ook
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2006, 22:39   #21
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

ja was je er bij ofzo?
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2006, 23:41   #22
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

geheel niet, was vooral een goede gok (klinkt wel leuk trouwens, op de myspace aanbeland). ik kende het hele stormfest niet voor ze ons uitnodigden.
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2006, 18:18   #23
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

kleine herinnering, vrijdag dus
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2006, 18:28   #24
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoe ging het?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2006, 18:29   #25
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

ja...
ik kon er helaas niet bij zijn.
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2006, 20:46   #26
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

jammer, het ging namelijk erg lekker, veel positieve reacties gehad ook. Het lijkt wel alsof elk optreden steeds weer beter is dan de vorige, dus wat dat betreft zijn we goed bezig.

Overigens hebben we inmiddels ook geld bij elkaar gesprokkeld om opname-apparatuur aan te schaffen, dus ik kan waarschijnlijk over niet al te lange tijd wat recentere dingen laten horen.
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2006, 21:33   #27
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

mooi zo...
ben benieuwd
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:38.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.