Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 May 2006, 19:39   #1
Niel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Ik heb jullie hulp nodig!

Beste mensen!

Laat me allereerst mezelf voorstellen. Mijn naam is Daan en ik zit op het moment in het laatste jaar van mijn studie Music Management.
Ik ben op dit moment druk bezig met het schrijven van mijn scriptie zodat ik kan afstuderen. Een onderdeel van het onderzoek dat ik pleeg houd in dat ik ga proberen de moderne alternatieve markt in kaart te brengen (in het specifiek Emo en aanverwante stijlen).

Alhoewel ik (nog) geen statistieken heb over dit onderwerp lijkt het er bij mij de laatste tijd sterk op dat de populariteit van deze muziek stijlen dramatisch is toegenomen de afgelopen jaren, vooral in Amerika, Canada en Engeland.

Ik probeer dus min of meer het potentieel van deze stijlen te pijlen in Nederland, aangezien het hier gevoelsmatig wel aan het aanwakkeren is, maar nog niet is doorgebroken.

Het komt er op neer dat ik ontzettend graag jullie mening zou hebben over dit onderwerp. Enig iets kan van belang zijn.
Bijvoorbeeld: Denk je dat deze markt nog gaat groeien (in Nederland)? Heb je enige specifieke informatie over deze markt in Nederland? Denk je dat deze stijlen in de mainstream zullen doorbreken?
Enige citaten kunnen ontzettend veel helpen bij de inschatting die ik moet maken.
Als je niet echt een mening hebt over dit onderwerp mag je ook gerust links etc. toevoegen waar ik iets aan zou kunnen hebben!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! In ieder geval bedankt voor de tijd.

Met vriendelijk groet,

Daan.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2006, 01:41   #2
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

wat een gelul, alternatieve muziek nog niet doorgebroken in nederland? yeah right. ga op een willekeurig zomerfestival kijken en zie hoeveel mensen op die 'alternatieve' bands afkomen. en hoezo, alternatieve muziek doorbreken in de mainstream? waarom denk je dat het 'alternatief' heet?
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2006, 12:40   #3
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik denk dat emo nooit de grootste alternatieve stroming wordt, maar mocht emo het wél worden, dan denk ik dat dat nog een tijdje duurt. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de metalstroming (waaronder ik voor het gemak even alle metalvormen onder gooi), zie je dat metal een grotere fanbase heeft.
Als je zo bijvoorbeeld ook gaat kijken bij het programma van de 013 zie ik veel meer metal dan emo.
Ook zie je op een willekeurig gitaarforum dat het aantal posts bij de metalafdeling stukken groter is dan het aantal bij de emo afdeling.

Wat ik verder wel denk is dat emo meer mainstream is dan metal, omdat het minder extreem is. Daardoor lijkt emo meer aan de oppervlakte te liggen, waardoor het opvallend dicht bij popmuziek komt. Hierdoor kennen meer mensen de emo bands. Als je het op die manier bekijkt kan je inderdaad zeggen dat emo is doorgebroken, maar dan wel als 'alternatieve mainstream'.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:49.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.