Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 16 May 2007, 14:36   #1
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Negen militairen vast voor mishandeling

EINDHOVEN - De politie heeft woensdagochtend in Eindhoven negen militairen aangehouden voor de mishandeling van een 28-jarige zwerver. De verdachten sloegen en schopten dinsdagnacht zonder enige aanleiding in op de man, verklaarde een woordvoerder van de regiopolitie.

Er was volgens hem drank in het spel.



Het slachtoffer raakte buiten bewustzijn en werd opgenomen in het ziekenhuis. Over de toestand van het slachtoffer kon de politie woensdag geen details geven. Volgens een woordvoerder van de marechaussee is de man weer bij kennis, maar over zijn verwondingen kon hij niet meer vertellen.

Ingesloten

De zeven mannen en twee vrouwen tussen 22 en 32 jaar komen uit verschillende plaatsen in Nederland maar zijn allen gelegerd in Oirschot. Het gaat om een onderofficier en acht manschappen. Ze zijn ingesloten en overgedragen aan de Koninklijke Marechaussee.

In overleg met het Openbaar Ministerie in Arnhem zijn alle negen personen woensdag voor drie dagen in verzekering gesteld.

Het geweld vond plaats rond 00.30 uur op het Stationsplein in Eindhoven, een plek met veel cafés.

Geschokt

Defensie reageert geschokt op het bericht dat negen militairen zijn opgepakt voor de mishandeling van een zwerver. "Dat is heel erg."

"Er zijn geen woorden voor en het past niet bij wat wij bij Defensie normaal vinden", zei de woordvoerder van minister Eimert van Middelkoop en staatssecretaris Cees van der Knaap woensdag.

Volgens hem hangt de mannen en vrouwen ontslag boven het hoofd, maar dat is afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek en een eventuele strafzaak.

Bewakingscamera's

De mishandeling van de zwerver op het Stationsplein in Eindhoven is mogelijk vastgelegd op bewakingscamera's. Deze hangen in de omgeving van het station en het aangrenzende uitgaansgebied.

De marechaussee heeft de beelden opgevraagd, meldde een woordvoerder woensdag. Omstanders die het incident hebben gezien zijn woensdagochtend direct ondervraagd, meldde een politiewoordvoerder.

Ik kijk regelmatig het nieuws en ben ik nou gek of komt het steeds vaker voor dat militairen onnodig geweld gebruiken ?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 14:55   #2
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Ik denk niet dat het per se te maken heeft met militairen.

Zowiezo wordt er tegenwoordig vaker onnodig geweld gebruikt. Kijk maar eens op You Tube, hoeveel filmpjes er staan van jongeren/volwassenen die geweld gebruiken en dit laten filmen. Ze komen in the picture, en daar kicken sommige personen op.
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 15:12   #3
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Het was maar een zwerver
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 16:13   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

gezien de gemiddelde intelligentie van de mannen en vrouwen die ons land zogenaamd moeten verdedigen hoef je toch ook niet heel veel anders te verwachten?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 16:42   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door dext0r Bekijk Bericht
gezien de gemiddelde intelligentie van de mannen en vrouwen die ons land zogenaamd moeten verdedigen hoef je toch ook niet heel veel anders te verwachten?
waar slaat dat nou weer op
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 16:51   #6
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Sjezus waar slaat dat nou weer op (nou... op de zwerver...) Dat het militairen zijn maakt eigenlijk niks uit maar ik vind toch dat die een soort 'voorbeeld' moeten geven (hoe gek het ook klinkt).
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 16:57   #7
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Sjezus waar slaat dat nou weer op (nou... op de zwerver...) Dat het militairen zijn maakt eigenlijk niks uit maar ik vind toch dat die een soort 'voorbeeld' moeten geven (hoe gek het ook klinkt).
Klopt, ik vind militair ook een voorbeeld functie
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 17:21   #8
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door dext0r Bekijk Bericht
gezien de gemiddelde intelligentie van de mannen en vrouwen die ons land zogenaamd moeten verdedigen hoef je toch ook niet heel veel anders te verwachten?
Ja deze opmerking kan ik ook niet helemaal plaatsen.
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 17:27   #9
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door chica Bekijk Bericht
Ja deze opmerking kan ik ook niet helemaal plaatsen.
Dat zijn mensen die nogal pessimistisch zijn over de samenleving en dus alles zwart maken . Zitten er veel van in mijn klas word er eerlijk gezegd een beetje gek van
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 17:58   #10
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind elke vorm van geweld dom en laag... maar je ziet het helaas veel vaker, maar het slaat gewoon nergens op, je bent zo dom als je je verlaagt tot het mishandelen van de mede mens/dier/insect (ohwnee insecten maken me geen reet uit die kunnen zichzelf verweren)
Tja alleen dom volk gebruikt agressie, en dan kan je zeggen, slimme mensen gebruiken ook geweld... maar als ze geweld gebruiken getuigt dat niet van inteligentie
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 22:13   #11
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
waar slaat dat nou weer op
dat het juist die mensen zijn die in een vechtpartijtje terecht komen verbaast mij niets.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2007, 02:18   #12
Bobba
Prima
 
Bobba's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 July 2006
Berichten: 1.069
Standaard

Dextor ik denk dat jij maar ff je mond moet gaan spoelen vriend.. Je hebt geen idee wat wij voor dit land en JOU veiligheid doen. Dus beetje meer respect mag wel, baasje

@ topic; ik weet niet wat er precies is gebeurt, en ik ken de media langer dan vandaag. Dus hierop reageren heeft weinig nut van mijn kant.

Laatst aangepast door Bobba : 17 May 2007 om 02:20
Bobba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.