Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 August 2004, 12:05   #1
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard als het gedrag van mensen opeens omslaat

Stel, je kent iemand die je als vriend beschouwt. jullie trekken best veel op, en kunnen het goed met elkaar vinden.
dan opeens, van het ene op het andere moment negeert ie je en doet ie heel vreemd.

wat zou je dan doen?
maar diegene reageert niet op de vraag wat er aan de hand is, geeft totaal geen reactie.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2004, 12:22   #2
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Een keer een goed gesprek mee hebben, maarja, als je zelf al aangeeft dat je daar geen reactie op krijgt
Anders onder 4 ogen een keer wat harder op aanspreken? mocht je dat nog geprobeerd hebben?
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2004, 12:36   #3
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is nogal moeilijk om diegene onder 4 ogen te spreken, dus dat is niet echt een optie.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2004, 13:36   #4
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Heb ik ook gehad met een vriendin van me Von`k echt ROT. Ik heb nog nooit iemand echt gehaat maar zij kwam aardig in de buurt! We trokken bes veel op, maar toen werd ik opeens alleen gebruikt om dingen te regelen en ze kwam alleen nog als ze me nog een plekje in haar schema kon gunnen

Praten lukte niet, ze ontkende alles en zij dat ik HAAR gedumpt had en het bellen stopte met een sarcastiche "FIJNE DAG VERDER"

,maar `t leven gaat door en ben d`r nu aan`t vergeten

Ps. `k hoop wel dat `t beter bij jou afloopt
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2004, 14:02   #5
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Pff vervelend is dat.

Ik denk dat ik er toch eens mee zou proberen te praten. Lukt dit niet zou ik toch geen ruzie maken of beginnen schelden of zo, anders raak je ze zeker kwijt.
Kan je misschien op een andere manier achterhalen of er iets met je vriend aan de hand is? Het hoeft waarschijnlijk niet persé met jou te maken hebben.

Misschien waait het vanzelf wel over en heeft die persoon gewoon een moeilijke periode , wel rot voor jou natuurlijk.

Hopelijk komt het weer goed hé
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2004, 14:21   #6
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb diegene wel gezegt dat ik dit niet normaal vind, en dat diegene gewoon even antwoord moet geven, omdat ik dan weet wat er aan de hand is. (zo moeilijk is dat toch niet op msn?)

Probleem is, dat dit wel vaker is gebeurt, en ben het echt zo zat!
dan praat je een hele tijd niet met elkaar, en daarna gewoon alsof er niets gebeurt is, maar antwoorden krijg ik niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2004, 14:39   #7
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

MSN is mss makkelijker om iets "diepzinnigs" te zeggen maar minder persoonlijk. Daardoor kan je makkelijker doen alsof (er niets aan de hand is bijvoorbeeld). Je kan elkaar ook makkelijker verkeerd begrijpen, mss wil je vriend dat vermijden.

Maar als je zegt dat het wel meer gebeurd? Tja stel je je dan nooit vragen over de soort vriendschap die je hebt? (ik bedoel dit niet als verwijt hoor, gewoon een vraag)
Ikzelf zou daar moeilijk mee omkunnen, als iemand mij plots negeert en dan plots weer doet of er niets aan de hand is, nogal wispelturig lijkt mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2004, 13:29   #8
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ga niet zitten wachten tot hij reageert. Als hij jou vriend wil wezen, dan moet hij daar maar zijn best voor doen. Je moet een wat meer espect voor jezelf hebben en niet over je heen laten lopen.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 August 2004, 20:31   #9
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Sinds ze een vriend heeft, is Marjolein ook veel veranderd. Eerst heb ik het proberen houden bij het oude, maar zoiets gaat nu eenmaal niet. Ik voelde dat we uit elkaar groeiden. We waren niet meer 'de zusjes'. Ze had nooit problemen gehad met het vrijgezel-zijn, maar vanaf dat moment moest ik van haar een vriendje hebben.
Toen ben ik me vragen beginnen stellen over mijn vriendenkring. Of het nu werkelijk aan mij lag, elke reactie van iemand beschouwde ik als een negatieve opmerking op mij.
Ik heb een serieuze 'kuising' gehouden tussen mijn vrienden. Ik had het gevoel dat ik veel vriendschap gaf en weinig terug kreeg.
Achteraf bekeken was/is het ook wel zo. Er werd veel misbruik/gebruik gemaakt van mij.
Nu heb ik een groep vrienden op wie ik echt kan vertrouwen. 't Is niet altijd gemakkelijk en ik mis nog steeds iemand met wie ik durf/kan praten over mijn gevoelens en ook nog plezier mee kan maken.

Mss moet je je ook eens afvragen wat jullie vriendschap je waard is, het klinkt mss vreemd, maar mss is het beter dat je even die persoon links laat liggen ...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2004, 18:57   #10
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

@thaliaaglaja

I`m not the only one `k heb precies dezelfde situatie en gedachten

*blehg* `s rot
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"

Laatst aangepast door Flater : 4 August 2004 om 19:15
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2004, 19:28   #11
DarkMicky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je het echt zo erg vindt en praten helpt niet met die persoon, zal ik gewoon het contact met die persoon verminderen zodat je ook minder last van zijn gedrag hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2004, 15:29   #12
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als iemand mij op zo'n manier negeert, ga ik er meteen heen verhaal halen. en dan afhankelijk van degene zn reactie beslis ik wel hoe we het verder oplossen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2004, 17:02   #13
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als een echte vriend/vriendin van mij dat zou doen.. (en het is vakerg gebeurd) dan zou ik naar diegene toegaan en vragen wat diegene vind dat ik verkeerd heb gedaan, en hoe ik me zou kunnen aanpassen aan de situatie.. gaanderweg wordt toch altijd duidelijk dat diegene ook kan veranderen en dan passen we ons beide aan aan de situatie en gaan we als sterkere vrienden door het leven..

heeft dit geen zin, dan steek ik er geen moeite meer in.. als iemand niet wil dan wil diegene niet en dan kan je eindeloos blijven doorzagen over die vriendschap maar dat werkt niet.. het voegt voor mijn eigenwaarde dan niets meer toe om er nog achteraan te zeulen dus laat ik iemand gaan... dat doet even pijn maar het is uitendelijk beter, want diegene wil niet werken aan onze vriendschap dus ben ik de enige die er energie in pompt en beleef ik er dus geen lol meer aan.. mensen kunnen zo bevriend met mij worden maar moeten wel wat presteren om het te blijven, net zoals ik dat van mezelf eis..

deze vriend, die dus blijkbaar niet wíl werken aan jullie relatie zou ik laten gaan als ik jou was.. hoeveel moeite je dat in het begin ook moge kosten, uiteindelijk haal je er meer energie uit.
je krijgt namelijk geen energie van die vriend, maar moet wel energie in hem pompen.. je moet voor jezelf nagaan hoe reeel dat is.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2004, 14:48   #14
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard Re: als het gedrag van mensen opeens omslaat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electricity
Stel, je kent iemand die je als vriend beschouwt. jullie trekken best veel op, en kunnen het goed met elkaar vinden.
dan opeens, van het ene op het andere moment negeert ie je en doet ie heel vreemd.

wat zou je dan doen?
maar diegene reageert niet op de vraag wat er aan de hand is, geeft totaal geen reactie.
Hij speelt "hard to get"
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:16.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.