Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 February 2005, 00:05   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Arrow Elleboog van de week

Het stokpaardje van Hugo Borst tijdens het theeclubje van Sjek van Gelder is natuurlijk de Elleboog van de Week...
Dan zie je weer vanalles voorbij komen.. Een elleboog hier, een hand in een gezicht daar.. Persoonlijk kan ik echt geen lijn trekken tussen een overduidelijke elleboog en een ongelukkig uitvallende beweging. Van zo'n Majstorovic ben ik redelijk overtuigd dat hij Drent twee keer bewust raakt, maar er zijn vele twijfelgevallen, waarvan de meerderheid nog niet eens uitverkoren wordt om door Borst te worden besproken.
Zoiets als wat Cisse een eerste gele kaart opleverde. Wat is dat nou? Aan de ene kant vind ik zijn armbeweging wel onnatuurlijk, maar is dat nou een klap in het gezicht? Na een stuk of drie herhalingen kan ik als neutrale kijker er geen oordeel over vellen. Maar hoe kan een scheidsrechter zoiets nou wel beoordelen? Dat valt toch niet te doen?

Wat vinden jullie nou van deze hele problematiek? Legt Borst veel te veel zout op wat slakjes of is er echt een elleboog-tendens en moet alles wat hier op lijkt aan onnatuurlijke bewegingen rigoreus aangepakt worden, zoals herr Borst vindt?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2005, 00:11   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tja, de ene keer dan is het een overduidelijke, maar die had ik op de TV-beelden dan ook al gezien. Die van deze week bij Twente was die karatetrap natuurlijk een doodsaanslag en één van de ellebogen was er ook eentje. Die andere niet.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2005, 00:18   #3
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Je twijfelt over die tweede van Majstorovic? Youri Mulder zei ook al dat het geen elleboogstoot was, maar volgens mij toch echt wel... Je ziet eerst Drent die gast een beetje zoeken, waarna in het duel per ongeluk de elleboog vol op z'n hoofd terecht komt? Ik geloof er niet zo in, ook al zou het een natuurlijke beweging zijn..

Die karatetrap was natuurlijk ook gewoon direct rood. En ook Denneboom zaagt vol Lee onderuit zonder de intentie te hebben de bal te spelen dacht ik gezien te hebben, maar dat bleef een beetje onderbelicht. Maar ik wou dit topic graag puur op die elleboogstoten richten, want zoiets is volgens mij in 90% van de gevallen onmogelijk om goed te beoordelen door de scheids. Wat moet je er dan mee?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2005, 10:24   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als er na tig keer bestudering van beelden nog discussie blijft bestaan over een al dan niet slaande bewegeging, zelfbescherming, armbeweging om hoger te komen in een kopduel etc. dan is het voor een scheidsrechter al helemaal ondoenlijk om iets goed te beoordelen. En dat terwijl zulke beslissingen wel bepalend zijn voor een wedstrijd.
Het grote probleem is inderdaad wat Youri Mulder aangaf de kopduels. Het is gewoon zo dat als je hoog wil komen je armen mee moeten zwaaien bij het afzetten. En dan ontstaan er vaak zulke twijfelachtige situaties.
Maar dat geval Cissé heeft niets met een kopduel te maken, ik vraag me af wat zijn arm daar bij het hoofd van die AZ'er deed? Als je voor iemand probeert te komen in een duel of de bal af wil schermen, dan doe je dat niet zo. Ik vond het gewoon een klap van Cissé.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2005, 12:24   #5
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Drent bloed half dood en de scheids doet niets. Zegt mij genoeg. Een natuurlijke beweging was het zeker niet.

Drent denkt er ook het zijne van. Dit was zijn laatste duel voorlopig in de nederlandse competitie.
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2005, 20:11   #6
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Als er na tig keer bestudering van beelden nog discussie blijft bestaan over een al dan niet slaande bewegeging, zelfbescherming, armbeweging om hoger te komen in een kopduel etc. dan is het voor een scheidsrechter al helemaal ondoenlijk om iets goed te beoordelen. En dat terwijl zulke beslissingen wel bepalend zijn voor een wedstrijd.
Het grote probleem is inderdaad wat Youri Mulder aangaf de kopduels. Het is gewoon zo dat als je hoog wil komen je armen mee moeten zwaaien bij het afzetten. En dan ontstaan er vaak zulke twijfelachtige situaties.
Maar dat geval Cissé heeft niets met een kopduel te maken, ik vraag me af wat zijn arm daar bij het hoofd van die AZ'er deed? Als je voor iemand probeert te komen in een duel of de bal af wil schermen, dan doe je dat niet zo. Ik vond het gewoon een klap van Cissé.
sluit ik me bij aan... leek me overduidelijk een rode kaart.
Ik baal er meer van dat de overduidelijke handsbal die door Heerenveen gemaakt werd gewoon niet getoond wordt op de TV.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2005, 21:00   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad dubieus dat er niets terug te zien was van die handsbal. Maar anderszijds moeten we onze twijfels bij de 1-1 toch wel wat terug draaien, bij nader inzien was er ook weer niet veel aan de hand ten opzichte van Robbemond. Dat leek een overtreding maar eigenlijk gebeurde er niet zo heel veel bijzonders.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2005, 23:15   #8
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Inderdaad dubieus dat er niets terug te zien was van die handsbal. Maar anderszijds moeten we onze twijfels bij de 1-1 toch wel wat terug draaien, bij nader inzien was er ook weer niet veel aan de hand ten opzichte van Robbemond. Dat leek een overtreding maar eigenlijk gebeurde er niet zo heel veel bijzonders.
Hij wordt toch wel degelijk uit balans gebracht en niet d.m.v. een schouder duw. Alleen is het natuurlijk wel een beetje een gebakje, omdat hij niet gewoon door voetbalt..

edit: Overigens was de samenvatting van de N.O.S. zeer slecht. Extreem pro-Heerenveen als je het mij vraagt. Ze lieten echt elke mogelijkheid (want van echte, uitgespeelde, kansen was niet tot nauwelijks sprake) van Heerenveen zien en het spelbeeld kwam absoluut niet goed naar voren in de samenvatting.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2005, 23:31   #9
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik vond de Graafschap redelijk sterk naar voren komen en op mij kwam het over dat partijen redelijk gelijk waren en dat de Graafschap het vooral op strijd won en dat Heerenveen maar slapjes voetbalde?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2005, 12:10   #10
Martinjo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep

Het is tog gewoon niet normaal daar bij Studio Voetbal

Het is een gewoon duel geweest en de aanklager heeft zelf toegegeven dat er geen opzet in het spel was

En dan nog 6!!!!! wedstrijden!!!!!!.


OMG
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:59.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.