Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 September 2003, 21:32   #1
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Switch vastgelopen ofzo?

Kom ik vanmiddag thuis, blijkt t internet niet te doen he. Dus ik denk van: athome zal me er wel weer hebben uitgeflikkerd, dus ik reset de kabelmodem. Niks. Reset m nog een keer weer niks. Ik ga dus pingen naar de server hierzo krijg ik een timeout, dus ik reset de server 2 keer (na 1 keer resetten doet ie t nooit :S) en nog steeds geen respons. Vervolgens ga ik pingen naar andere computers in t netwerk... ook niks. Ik dacht eerst aan een zwakke schakel in t netwerk die t netwerk neukte dus ik gooi alle comps uit t netwerk behalve me eigen en die van me pa (de enige 2 comps die altijd goed werken hierzo). Onderling pingen lukt nie.

Nou jah in ieder geval na veel proberen en irritaties enzo kom ik op t idee om me switch te resetten. Na de reset deed opeens alles t weer . Nou wil ik eigenlijk wel weten wat eventueel aan de hand had kunnen zijn met me switch dat ie ineens niet meer werkte?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 21:54   #2
inVision
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een switch heeft ook een OS, die kunnen ook vastlopen...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 21:58   #3
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

heb je geen webbased shit om je switch in te kunnen stellen en om zonodig logs na te kijken. Geen id of er een tijd shit ding op zit, die hebben welles de neiging om vast te lopen. Heb ik welles met me router gehad.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 23:41   #4
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
heb je geen webbased shit om je switch in te kunnen stellen en om zonodig logs na te kijken. Geen id of er een tijd shit ding op zit, die hebben welles de neiging om vast te lopen. Heb ik welles met me router gehad.
nee tis gwoon zo'n switch dat als je de kabeltjes erin plugt en de software op je clients goed hebt, dat ie dan loopt. Nou is er tussen de ochtend en de middag in niet gekloot met de software op de clients (kon ook niet, want er was niemand thuis).

Daarnaast is hetgene wat in de router vaak vast loopt het server gedeelte zeg maar, maar het server gedeelte heb je dus niet in een switch
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2003, 14:21   #5
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

zoiets heb ik ook.

heel af en toe doet die dat... maar dan kan ik ook niet meer in me webbased gevak komen


gewoon router reseeten maarjah benk weer al me poorten kwijt
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2003, 14:40   #6
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RandyJC
zoiets heb ik ook.

heel af en toe doet die dat... maar dan kan ik ook niet meer in me webbased gevak komen


gewoon router reseeten maarjah benk weer al me poorten kwijt
ik heb geen router maar een switch das tog totaal iets anders. Als ik een router had gehad, dan was ik er wel vanuit gegaan dat t een software fout was, maar een router heeft dus geen echte software (op firmware na dan)
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 00:18   #7
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

Citaat:
Originally posted by Plankje
ik heb geen router maar een switch das tog totaal iets anders. Als ik een router had gehad, dan was ik er wel vanuit gegaan dat t een software fout was, maar een router heeft dus geen echte software (op firmware na dan)






ooohwz wat houd een switch in dan
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 12:33   #8
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

een switch heeft dat natuurlijk ook, hoe zou anders forwarding worden gedaan enzo.
Jammer dat je die shit niet kan berijken zodat je Vlans kan maken enzo, ik heb dat binne kort namelijk nodig want moet 2 apparte nerwerken gaan maken hier in huis.

Ik heb routers en switches geprogrammerd maarja, dat zijn dan weer wat duurdere versies
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 19:23   #9
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

kwil zeggen..awt voor switch is dat dan?

simpele switches voor thuis zijn auto-negotiating en daar hoef je dus te nimmer en nooit geen ruk wat aan te doen...

kijk..zoals groovy zegt... een cisco2500 of iets dergelijks is toch echt wat anders, en die vereisen wel wat programmeer werk ;+
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 19:25   #10
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
een switch heeft dat natuurlijk ook, hoe zou anders forwarding worden gedaan enzo.
Jammer dat je die shit niet kan berijken zodat je Vlans kan maken enzo, ik heb dat binne kort namelijk nodig want moet 2 apparte nerwerken gaan maken hier in huis.
2 aparte netwerken maken kun je toch ook doen in een DMZ? (de-militarized zone..) oftewel, 1 frontport; (router/server/switch whatever) met daarachter fysiek de 2 losgekoppelde netwerken? (of aaneengekoppelde netwerken zelfs..)
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 20:01   #11
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
een switch heeft dat natuurlijk ook, hoe zou anders forwarding worden gedaan enzo.
Jammer dat je die shit niet kan berijken zodat je Vlans kan maken enzo, ik heb dat binne kort namelijk nodig want moet 2 apparte nerwerken gaan maken hier in huis.

Ik heb routers en switches geprogrammerd maarja, dat zijn dan weer wat duurdere versies
forwarding gebeurt via een externe linuxserver en het betreft een simpele switch waar je alleen maar netwerkkabeltjes in kan proppen en verder niets
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 15:08   #12
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

wat ik dus thuis wil is zowieso 2 apparte netwerken die gebruik maken van 1 netwerk verbinding.... Vlan's dus. Ik ga niet 2x zoveel kabels trekken als het ook zo kan, alleen moet ik wel zo een apparaat hebben natuurlijk
Iemand toevallig zo een ding voor me in de aanbieding (cisco switch zou het hadigste zijn omdat ik die ken, alleen zijn een beetje duur)?
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 20:32   #13
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
wat ik dus thuis wil is zowieso 2 apparte netwerken die gebruik maken van 1 netwerk verbinding.... Vlan's dus. Ik ga niet 2x zoveel kabels trekken als het ook zo kan, alleen moet ik wel zo een apparaat hebben natuurlijk
Iemand toevallig zo een ding voor me in de aanbieding (cisco switch zou het hadigste zijn omdat ik die ken, alleen zijn een beetje duur)?
open een nieuw topic want hierop reageert toch niemand ...
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 23:16   #14
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
open een nieuw topic want hierop reageert toch niemand ...
ik zoek niet dringed wat, als iemand wat heeft prima, tis niet dringerd dus open ik geen nieuw topic, en ik ozu hier nieteens wat openen, zou het op een ander forum doen of op intenet opzoek gaan.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2003, 16:36   #15
Koradhil
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Switch

Ik heb nog een 10/100 Full Duplex Switch van Etech over, kan je daar wat mee?
Ik had namelijk eerst mijn internet gedeeld via een andere pc met ICS van win98se, maar die pc was wat onstabiel dus heb ik een router gekocht, ik heb de switch dus over.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2003, 22:08   #16
de_postbode
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

met een huis tuin en keuken switch (level3) kan echt heel weinig mis. die dingen sturen alleen maar pakjes rond op de verschillende poorten. Ik zou als ik de TS was eerst nog eens proberen of het niet gewoon aan jou computer ligt. wat uit je verhaal niet duidelijk wordt is of je ookal met andere computers hebt geprobeert te pingen via de switch. een andere oplossing is natuurlijk om een andere switch op te duiken en te kijken of het daar wel mee werkt.


oftopic, groovemaster een andere oplossing om meerdere netwerken te draaien in natuurlijk een simpele linux server achter je netwerk zetten. Met drie netwerkkaarten (1 internet in 2 internet uit.) en een level 3 switch ben je dan al klaar. theoretisch is het volgens mij mogelijk 2 netwerken met andere subnetmask op 1 switch te hebben draaien. en met een eenvoudige linux client moet dat ook wel lukken. dit scheelt je weer een hoop geld. Als je het echt hardware matig wil gaan regelen heb je idd dure level 2 switches nodig. Ik heb hier thuis een compaq level 2 switch staan alleen mist deze de mangement module (koste me dus ook maar een schijntje). Je zou ook naar zoiets opzoek kunnen gaan als alternatief
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2003, 22:40   #17
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by de_postbode
met een huis tuin en keuken switch (level3) kan echt heel weinig mis. die dingen sturen alleen maar pakjes rond op de verschillende poorten. Ik zou als ik de TS was eerst nog eens proberen of het niet gewoon aan jou computer ligt. wat uit je verhaal niet duidelijk wordt is of je ookal met andere computers hebt geprobeert te pingen via de switch. een andere oplossing is natuurlijk om een andere switch op te duiken en te kijken of het daar wel mee werkt.


oftopic, groovemaster een andere oplossing om meerdere netwerken te draaien in natuurlijk een simpele linux server achter je netwerk zetten. Met drie netwerkkaarten (1 internet in 2 internet uit.) en een level 3 switch ben je dan al klaar. theoretisch is het volgens mij mogelijk 2 netwerken met andere subnetmask op 1 switch te hebben draaien. en met een eenvoudige linux client moet dat ook wel lukken. dit scheelt je weer een hoop geld. Als je het echt hardware matig wil gaan regelen heb je idd dure level 2 switches nodig. Ik heb hier thuis een compaq level 2 switch staan alleen mist deze de mangement module (koste me dus ook maar een schijntje). Je zou ook naar zoiets opzoek kunnen gaan als alternatief
nou het probleem lag echt duidelijk bij de switch, omdat geen enkele computer kon pingen in het netwerk. Enne verder, ik heb eigenlijk geen hulp meer nodig, want ik heb net sinds 2 weken een draadloze router geinstalleerd dus de switch en server zijn verleden tijd
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.