Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 November 2005, 14:21   #1
Amecka
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Wakker zijn en droombeelden zien..?

hallo forum mensen!

Elke keer als ik in bed lig en mijn dekens over me heen heb en dan mijn ogen dicht heb zie ik van allerlei dingen... vaak krijg ik ook hele verhalen te zien die bepaalde situaties laten zien.
Soms gebeurt het dat ik het ineens heel heet krijg en ook hele hoge bloeddruk maar ik heb geen idee hoe dat kan komen.

Weten jullie wat ik heb?

Dit heb ik wel eens gezien:

1 Dat ik in een auto zat te rijden van huis naar een plek waar ik niet kon zien wat daar was en daarna reed ik weer naar huis.. wel kon ik zien dat ik langs een rotonde ging.. maar wat betekent het?

2 Dat ik op school een toneelstuk moest doen en ik een beetje bang was en toen ben ik onder een tafel gaan zitten waar een rode doek omheen zat.

3 We liepen in door een landschap en toen zagen we een soort rotsachtige wand met een waterval (die was echt van uiterlijk) en daarnaast was een pad omhoog van stenen.. die gingen we omhoog en zo kwamen we op een uitgestrekt weiland heel groot en daar zijn we wat gaan rondlopen en is er ook niks meer te zien want ik moest opstaan.

4 Ik was een keer in een stad en daar kwamen mensen recht op me af en met een zeer groot aantal werd ik over de hoop geschoten toen zag ik in het droombeeld dat mijn lichaam daar helemaal afgeschoten lag.. het zag er gruwelijk uit.

Maar hoe kan het toch gebeuren??

Weten jullie hier mee wat ik bedoel?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 15:15   #2
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat je in een soort sluimerslaap zit, dus op het punt tussen echt slapen en wakker zijn in, je kunt dan vaak de werkelijkheid anders waarnemen en dromen, je zou eens kunnen testen of je echt slaapt op dat moment als je een pen naast je bed legt en als je het gevoel hebt dat je wakker bent en droomt dat je dan een kruisje op je hand zet, ws zul je merken dat je in een sluimerslaap bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 16:22   #3
Amecka
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Wat ik bedoel met droombeelden die ik heb

Het zou de sluimerslaap kunnen zijn. Maar toch klopt dat echt niet. Zelfs als ik bijvoorbeeld op school in de klas zit of ik ben in een winkel of restaurant de plaats maakt gewoon niet uit want overal waar ik ook ben daar kan ik als ik mijn ogen dicht doe... dus ik slaap niet maar heb alleen mijn ogen dicht zie ik toch belevenissen van mezelf met anderen of een belevenis die over een ander gaat maar waar ik vanuit mijn ogen kan zien wat hun aan het doen zijn.. opgelet dit is nog steeds in de beelden die ik zie wanneer ik mijn ogen dicht doe.

Ik ga er meer vanuit dat wanneer je in de sluimerslaap bent dat je dan een beetje wakker bent en een beetje slaapt maar ik ben juist gewoon wakker want als ik in mijn arm licht knijp voel ik dat... dat is dus ook wel logisch want ik ben zowat klaarwakker ik lig in bed maar heb eigenlijk nog nooit gedroomd alleen maak ik veel van deze beelden mee... Maar ik weet niet wat ze betekenen. Ik kan je alvast wel zeggen dat ik al een tijd lang bezig ben te onderzoeken wat deze beelden me proberen te zeggen maar ik weet er geen eind aan te knopen dat het verklaard.

Oke, ik vertel nog een beeldenspel of hoe je het maar mag noemen:

Ik lag in bed.. en terwijl ik in bed lag deed ik lichtjes mijn ogen dicht onder de dekens. Toen deed ik de dekens een beetje van mij af.. weet wel dat het toen nacht was en mijn kamer donker was.. Dus heb ik later mijn deken afgedaan.. een beetje dan.. maar toen ik daarna mijn ogen licht dichtdeed.. zag ik iets zeer opmerkelijks.. ik zag namelijk een man.. in het zwart.. het enigste dat ik me voor het laatst kon herinneren was dat hij liep en dat en voor de rest een witte achtergrond was... deze man liep niet snel of rende ook niet gewoon normale snelheid wat betreft de snelheid van het lopen van deze onbekende man.

Iets over de zwarte gekleede man:
Er zijn verhalen die zeggen dat ze ook een bepaalde zwart gekleede man hebben gezien waarvan het gezicht niet of bijna niet te omschrijven was, weten jullie welke man ik bedoel?.. heel erg bedankt als je het weet!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 16:25   #4
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm, ik had de indruk dat je bedoelde als je in je bed lag, misschien is het een idee om met een contactpersoon van school bv. te praten? Zit je op de RSG trouwens? Want dan zou je naar die counselor kunnen gaan, die schijnt wel heel goed te zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 16:48   #5
Amecka
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard reactie

nee jammer ik zit op Friese Poort
  Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2005, 16:26   #6
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://droom.pagina.nl/...Je vind daar een hoop informatie over droombeelden/lucidedromen/dagdromen/etc.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2005, 16:31   #7
Amecka
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard opnieuw een droombeeld!

Vandaag 8 november gebeurde het opnieuw ik was bij bewustzijn maar had mijn ogen dicht en toen heb ik dit waargenomen:

Er was een gedeelte dat eruit zag als een woestijn daar kwamen mannen aanrijden op kamelen dit woestijn beeld veranderde heel snel van vorm.

Ik begon een vijver met een pad waar te nemen we stonden daar en toen kon ik iemand waarnemen een man ik kan hem beter omschrijven als Osama bin Laden ja het klinkt heel gek maar ik heb hem kunnen zien. Hij ging met een soort geweer een paar keer driegend schieten maar niemand werd gewond. Daarna schoot hij een omhulzing weg richting een stuk grasperkje en we dachtnen dat het een granaat was maar het bleek het niet te zijn.. Nadat ging hij weg. En opeens begon ik te denken dat het nu heel erg zou gaan regenen en dat kwam het begon verschrikkelijk te regenen en toen ben ik naar binnen gegaan. Opweg naar de keuken kwam ik in een hal daar zag ik drie stoelen en toen ik er een tijdje naar keek kwamen deze op me af.. ik rende weg en kreeg een gevoel dat deze stoelen maar ook het huis bezeten was.. onder een vloek..

Wat er toen is gebeurt ben ik niet zeker van want ik kon het moeilijk waarnemen.. alleen dit moet zeker gebeurt zijn:

Ik ben na het denken van de vloek naar boven gerend zeker om naar mijn lichaam te gaan die in bed lag.. en ben toen gaan liggen in het lichaam dat er lag... ook omdat ik naar de wc moet is het zo gegaan.

Want wat ik je kan vertellen toen ik ECHT wakker werd was het zo dat ik echt naar de wc moest om te plassen.. ik heb dus een gevoel dat ik toen de harde regen in die droombeeld kwam dat ik toen het allereerst het gevoel had dat ik naar de wc moest.. het was dus een soort te met waarschuwing.

Heb je ook zo iets meegemaakt dan kun je meepraten, he?
Reageren? Toe maar het kan geen kwaad!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 13:18   #8
Amecka
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard hallucinaties.

hoe kom je te weten wat je hallunicaties betekenen? Ik zie er zo veel dat ik niet kan verwerken wat wat is.
Je zou kunnen zeggen... Probeer medicijnen!!

Alleen wilde ik eerst even zeggen dat mijn moeder het dus dacht dat, omdat ik heel weinig eet, ik Anorexia heb. Maar hoe leef je daar mee als ik voordurend lang alleen maar hallucinaties krijg als ik wil slapen?? HELP.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 14:07   #9
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als ik jou post zo eens lees zou ik zeggen praat eens met je huisarts. die zal je wrs naar een psycholoog sturen.
Meestal zijn hallucinaties angsten, en vooral omdat je ze krijgt voor je gaat slapen. Ik denk dat het een manier van verwerken is van iets wat je mss hebt meegemaakt.
veel suc6 ermee
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 14:09   #10
Amecka
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard hmm...

Maar als je niet veel eet zeggen ze toch dat je Anorexia hebt?

Want als het niet zo is betekent het dan dat ik gewoon de moeilijke dingen die ik meegemaakt heb aan het verwerken ben?

Heel erg bedankt voor het meewerken!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 15:36   #11
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik voeg dit topic even samen met je andere topic over hetzelfde onderwerp
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2005, 16:01   #12
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

je zegt dus dat je weinig eet? ik weet niet of gewoon weinig eet of een eetstoornis of anorexia hebt, maar volgens mij kan wanen/hallucinaties wel een gevolg zijn van anorexia.. maar dat weet ik niet zeker. Ik zou eens met je huisarts gaan praten want volgens mij kom je er zelf niet meer uit.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 12:25   #13
for_sale_rules
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

www.bovennatuurlijk.com of .nl dat weet ik niet meer. Maar ik denk dat die lui daar het wel kunnen verklaren.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.