Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 January 2004, 09:07   #1
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Hongaarse Benfica-spits overlijdt tijdens duel

De Hongaarse international Miklós Fehér is op 24-jarige leeftijd overleden. De aanvaller van Benfica werd onwel in de slotfase van het duel met Vitória Guimãraes.

Fehér zakte in de blessuretijd van het competitieduel met Vitória Guimãraes in elkaar. Op het veld en onderweg naar het ziekenhuis deden medici pogingen het leven van de 24-jarige aanvaller te redden, maar het mocht niet baten. 'Om ongeveer tien over elf 's avonds is de speler overleden', aldus een woordvoerder van het ziekenhuis.

Fehér begon zijn loopbaan bij Györ Eto, dat hij in 1998 verruilde voor een verblijf bij FC Porto. Na twee verhuurperiodes aan Salgueiros en Sporting Braga lijfde Benfica in 2002 de Hongaarse international in. Op 11 oktober maakte Fehér zijn debuut in het Hongaarse nationale team.

Fehér is de tweede in zeven maanden tijd die overlijdt tijdens een wedstrijd. In juni 2003 overleed Marc-Vivien Foé na onderuit te zijn gezakt in het Confederations Cup-duel tussen Kameroen en Colombia. De dood van de middenvelder van Kameroen is toegeschreven aan hartproblemen.





Wederom een sterfgeval in de voetbal wereld.... zijn de spelers van tegenwoordig niet te overbelast door het aantal wedstrijden ??
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 20:04   #2
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Zou kunnen, maar het blijven incidenten.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 20:08   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mja ik zag het gister op het jeugdjournaal, dus toen dacht ik half 8 weer een keertje, en toen kwam het niet
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 21:22   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Overbelasting is onzin denk ik, dit soort sterfgevalincidenten had je vroeger ook. Daarnaast is een topsporter getraind. Hartproblemen hebben weinig te maken met overbelasting, manier van trainen of niet. Het is een afwijking, en die komt ook voor bij voetballers. Maar het is natuurlijk verschrikkelijk voor ploeggenoten, nabestaanden, etc.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 09:44   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tragisch, ronduit tragisch Goed punt trouwens van Derksen, topsport ís niet gezond, hooguit voor je conditie, maar voor je lichaam is t ellende. En dat blijkt nu wederom. Tis helaas wachten totdat dit in Nederland plaats gaat vinden
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 10:21   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik kan niet geloven dat dit komt door een te druk programma...
Dat heeft wel nadelige gevolgen, zoals blessures die verergeren omdat je ze geen rust kunt geven en er toch gepresteerd moet worden... Maar hartproblemen worden daar toch niet door veroorzaakt??

Absoluut tragisch trouwens, maar mijns inziens kan het net zo goed thuis op de trap gebeuren.
Wel frappant hoe het gebeurde trouwens, net na die gele kaart.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 10:45   #7
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gele kaart, hij lacht, draait zich om en pleurt in mekaar

is niet veel goed

http://undergroundstyle.org/Downloads/feher.zip
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 10:53   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Tragisch, ronduit tragisch Goed punt trouwens van Derksen, topsport ís niet gezond, hooguit voor je conditie, maar voor je lichaam is t ellende. En dat blijkt nu wederom. Tis helaas wachten totdat dit in Nederland plaats gaat vinden
Gaat de column van Derksen in de nieuwe VI daarover? Zodadelijk effe lezen, volgens mij zit ie nog niet in de bus

Nare beelden trouwens, het zal je ploeg maar overkomen
Wel mooi om te zien dat spelers van de tegenpartij ook proberen te helpen, al had het geen zin meer.

Maar hartproblemen en aandoeningen worden niet veroorzaakt door voetbal lijkt me, hooguit door een ongezonde leefstijl (roken, vet eten, niet bewegen, etc. ...). Dit soort afwijkingen komen gewoon onder de hele bevolking voor, en zijn van alle tijden. Lijkt me dus wat overdreven om topsport ongezond te vinden
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 10:56   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Gaat de column van Derksen in de nieuwe VI daarover? Zodadelijk effe lezen, volgens mij zit ie nog niet in de bus

Nare beelden trouwens, het zal je ploeg maar overkomen
Wel mooi om te zien dat spelers van de tegenpartij ook proberen te helpen, al had het geen zin meer.

Maar hartproblemen en aandoeningen worden niet veroorzaakt door voetbal lijkt me, hooguit door een ongezonde leefstijl (roken, vet eten, niet bewegen, etc. ...). Dit soort afwijkingen komen gewoon onder de hele bevolking voor, en zijn van alle tijden. Lijkt me dus wat overdreven om topsport ongezond te vinden
Bij voetbal insite zei ie dat, was maandag erop.. Onheilspellende beelden trouwens, hij lacht, loopt wat achteruit, bam. Had m volgens mij dus idd ook thuis op de trap kunnen gebeuren
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 16:36   #10
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

johan derksen heeft geen verstand van voetbal
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 17:37   #11
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Mozzel
johan derksen heeft geen verstand van voetbal
jij niet van muziek (party animals, lekker hakkuhhh)
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 18:19   #12
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Tjah vind het vrij vroeg om te zeggen dat het meteen komt de het overbelaste programma van tegenwoordig.
Die voetballer van vroeger, Rob de Wit kreeg toch ook een beroerte en kon nooit meer voetballen/functioneren.

Maar t blijft natuurlijk wel heel vreemd dat een gozer van 24 zomaar ineens doodvalt..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2004, 18:46   #13
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Red_Scorpion
jij niet van muziek (party animals, lekker hakkuhhh)
die is het sport forum... srry
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 10:36   #14
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

Je kan hoogstens aannemen dat hij al hartproblemen had en dat deze verergert zijn door de intensiviteit van het leven dat hij leidde.

Dit had Kanu ook zo kunnen overkomen als hij zich niet had laten opereren.
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 10:58   #15
Bobba.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heeft iemand de beelden nog? Die site van redscorpion doet het niet bij mij. Zoals Bart al zei .. erg tragisch en vooral als ik dan de verhalen hoor hoe het gebeurt is. Echt vreemd dat een lichaamsdeel er zomaar mee ophoudt. Terwijl het toch 24 jaar lang goed gewerkt heeft. Uitstekend zelfs anders zou hij geen topsporter geweest zijn. Denk ook dat dit eerst in nederland moet gebeuren voordat ze gaan kijken waar de oorzaak ligt. En dan vind ik het al te laat ..
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 11:14   #16
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

Ze willen in Duitsland al alle Bundesliga spelers gaan testen, 2 maal per jaar. Juist om dit te voorkomen.
De KNVB zou dit ook wel willen doen maar ze zeggen dat ze het geld er niet voor hebben.
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.