Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 April 2006, 17:03   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard "Neem ouders spijbelaars kindergeld af"

Citaat:
ma 24/04/06 - De Waalse minister van Jeugd pleit ervoor om geen kindergeld te geven aan ouders van hardnekkige spijbelaars.

Catherine Fonck (CDH) deed haar uitspraak in een debat over jongerencriminaliteit naar aanleiding van de mars voor Joe Van Holsbeeck.

Fonck zegt dat ouders naast rechten ook plichten hebben. De school moet eerst contact opnemen met de ouders van de spijbelaars en ze helpen.

"Maar als ze na verschillende waarschuwingen toch niets doen, moeten we ze kunnen straffen", zegt Fonck.

In het Franstalige onderwijs zijn er zowat drieduizend hardnekkige spijbelaars, in Vlaanderen ligt dat aantal op vierduizend.

Regering komt overmorgen met voorstellen

Overmorgen gaan premier Guy Verhofstadt (VLD), minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) en minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) een aantal concrete maatregelen voorstellen tegen jongerencriminaliteit.

Het initiatief komt er na de oproep van de premier gisteren om onder meer afpersing onder jongeren strenger aan te pakken.

Verhofstadt had zondag al gezegd dat er zowel in de nationale als in de lokale veiligheidsplannen meer aandacht moet gaan naar de problematiek van jeugddelinquentie.
Bron.
Dit vind ik echt zever. Alsof ouders eraan kunnen doen dat hun kinderen spijbelen. Misschien ligt de oorzaak van het pluimsteken wel thuis, maar volgens mij zijn er slechts weinig ouders op de hoogte van het spijbelgedrag van zoon- of dochterlief...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2006, 17:11   #2
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Voor een deel van de spijbelaars is het spijbelgedrag natuurlijk wel het gevolg van de opvoeding thuis.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2006, 23:00   #3
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door thali
Dit vind ik echt zever. Alsof ouders eraan kunnen doen dat hun kinderen spijbelen. Misschien ligt de oorzaak van het pluimsteken wel thuis, maar volgens mij zijn er slechts weinig ouders op de hoogte van het spijbelgedrag van zoon- of dochterlief...
Daarom wordt er toch ook pas opgetreden na verschillende waarschuwingen aan de ouders .
Of de ouders er wat aan kunnen doen is een andere zaak...
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2006, 12:53   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy
Daarom wordt er toch ook pas opgetreden na verschillende waarschuwingen aan de ouders .
Of de ouders er wat aan kunnen doen is een andere zaak...
Welja, dat bedoel ik ook. Je mag als ouder nog zoveel moeite doen. Als je kind wil spijbelen dan zal het dat ook doen.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2006, 14:11   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door thali
Welja, dat bedoel ik ook. Je mag als ouder nog zoveel moeite doen. Als je kind wil spijbelen dan zal het dat ook doen.
Een keer spijbelen is wel wat anders dan structureel spijbelen en ik denk dat het laatste wel degelijk de ouders te verwijten kan zijn. D'r zijn gewoon veel voorbeelden van ouders die behoorlijk nalatig zijn in de opvoeding van hun eigen kinderen en spijbelen kan hiervan het gevolg zijn. Ik vind het principe om in dat soort gevallen dan te gaan snijden in de kindergeldregeling niet zo heel gek. Het probleem zit hem er alleen in hoe je gaat beoordelen dat daadwerkelijk de ouders iets te verwijten is, dit lijkt me niet te doen. Daarnaast kan je je afvragen of het nut heeft om het kindergeld af te pakken. Ik denk dat het niet bevorderend werkt voor kinderen om ze op deze manier via de ouders te dwingen om niet te spijbelen.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2006, 23:20   #6
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

idd
Gaan ouders beter opvoeden als je gaat snijden in hun financiering.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.