Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 March 2003, 17:02   #1
leonie84
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow wat vind jij?

* 2e fase te zwaar?
* te weinig aandacht voor leerlingen die meer aandacht nodig hebben dan andere leerlingen?
* te zelfstandig werken op school?


Ben je het hier mee eens of juist niet? Laat het weten!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2003, 17:27   #2
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kan er niet over oordelen. Ik heb wel 2e fase-onderwijs gehad, maar, zonder arrogant te willen doen, het was voor mij veel te gemakkelijk. Ik zat eerst op VWO, maar ging daarna toch HBO doen, dus ben naar de HAVO gegaan. Dat ging me gewoon echt heel makkelijk af. Wel hoorde ik heel veel mensen klagen, maar de meesten waren gewoon te lui.. Dus ik houd mijn mening voor mezel
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2003, 17:44   #3
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm, 2e fase te zwaar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Ik heb 2 jaar geen fuck uitgevoerd en haalde het (okee, op het nippertje, maar dat na niks doen) dus te zwaar denk ik niet.

Wel denk ik dat er anders lesgegeven zou moeten worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2003, 22:48   #4
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb echt geen reet gedaan in de 3 jaar dat ik 2e fase vwo deed en heb alles met allemaal 7en en 8en gehaald. Ik denk dat het wel goed is dat die kinderen die zichzelf niet kunnen disciplineren afvallen.
dus
Nee: ik vond het niet te moeilijk, ZELFS NIET toen ik dus voor die wijziging NOG MEER vakken had..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2003, 13:47   #5
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

De 2e fase, ik denk dat de hele opzet van het plan al mislukt is.
Je krijgt ontzettend veelc (nutteloze) vakken, waardoor je van elke vak maar een beetje kennis bezit. Het idee dat het zorgt voor een beter aansluiting op het HBO, heb ik zelf niet ervaren...
De tweede fase was niet moeilijk opzich, ik had alleen een nadeel dat er verplicht werd gesteld dat elke VWO leerling 3 talen moest volgen, toen maar naar de HAVO wat echt gewoon een lachtertje was.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2003, 14:02   #6
Clauw
Lid
 
Geregistreerd op: 20 October 2002
Berichten: 780
Standaard

op zich niet zwaar, maar verkeerde profielen, tenminste voor mij dan ik had C&M maar in CKV2 en CKV 3 was ik niet goed, ik heb maar weinig voldoendes gekregen van mn lerares..terwijl ik wel mn best deed voor CKV 3.. CKV 2 wat minder, was ook zoveel om te leren enzow..en k ben lui dus daar had k geen zin
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2003, 15:57   #7
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik had echt een hel verwacht maar achteraf gezien viel het me eigenlijk nog mee
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2003, 17:43   #8
keeponsmiling
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ga volgend jaar HAVO 2e fase doen. Ik zit nu in VMBO-T eindexamen. Hopelijk valt het volgend jaar een beetje mee, ik ga me best doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2003, 21:54   #9
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

2 fase, ach...een groot massaal systeem wat voor geen meter loopt naar mijn mening.
Ik doe nu voor het 2e jaar 2e fase. Het probleem met de 2e Fase dat niet alleen leerlingen er aan moeten wennen, maar óók leraren en gewoon alles op school. Vorig jaar liep het echt niet. Niks was voor elkaar, simpelweg omdat de school er nog helemaal niet op voorbereid was. Gevolg, zo'n 50% van de mensen in 4 havo bleven zitten.

Het is veelste massaal, leraren kennen leerlingen niet, leerlingen kennen leraren niet. Individuele aandacht is er niet meer, misschien heel even bij een vraag stellen, 5 min. later zijn ze je naam weer vergeten.

Waardeloos vind ik het tot nu toe.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2003, 22:53   #10
DarkSilence
Lid
 
DarkSilence's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 May 2002
Locatie: Hilversum
Berichten: 553
Standaard

Mislukt, maar zeker niet te moeilijk, et feit dat je niet zo achter je broek gezeten wordt dat je je werk moet doen had op mij et effect dat ik et ook gewoon niet deed. Ik heb dit jaar nog geeneen schrift gehad, maar de 1e 2 toetsweken had ik gemiddelt een 8,1. Dus te zwaar is het niet. Ik ben wel alles op de deadline gaan doen en de 2e fase bij ons op school gaf daar nog iets te veel ruimte voor. Het enige project wat ik echt heb moeten plannen was m'n profielwerkstuk. Ik had een heel online spel gemaakt op <geen reclame>dit was zonder goed plannen nooit op tijd af geweest, het verslag heb ik echter wel de dag van tevoren gemaakt.
verder ben ik et met de profielen niet eens, als je een technishe kant op wilt MOET je scheikunde 1 en 2 erbij nemen. Informatica is dan weer keuze, terwijl de informatica branche misschien inmiddels wel groter is dan de scheikunde branche, bla!
Ik hoorde ook dat ze het alweer terug gingen draaien in 2005 ofzo.. leuk ben ik net weer et proefkonijn geweest, maja, ik zal niet zeuren, heb et uiteindelijk op m'n sokken gedaan.
__________________
When it's Dark and Silent: Be aware!!!

http://seawars.cjb.net <-- Check it out!

Laatst aangepast door Fade of Light : 28 March 2003 om 11:39
DarkSilence is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2003, 21:27   #11
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

iedereen zeuren dat het niet te zwaar is..
mijn hemel, alles wat we krijgen,. ook compleet niet op elkaar ingesteld, ik werk me soms echt helemaal de pleuris voor 2 maanden. en dna weer een peroide dat je niets KAN doen..
echt ik vind ut kut....
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2003, 08:46   #12
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wtf is de tweede fase?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2003, 09:51   #13
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
wtf is de tweede fase?
nieuwe manier van lesgeven aan de bovenbouw (klas 4,5 en 6) in Nederland
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2003, 10:18   #14
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


nieuwe manier van lesgeven aan de bovenbouw (klas 4,5 en 6) in Nederland
voor havo en vwo (weet niet of ze dat kennen in belgie)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2003, 12:54   #15
Miss_Sweetgirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

k zal et volgend jaar wel zien
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2003, 12:56   #16
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by aarsch


voor havo en vwo (weet niet of ze dat kennen in belgie)
nope,leg eens uit als je wil?

en wat is er zo anders aan die manier van lesgeven?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2003, 15:13   #17
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik zit dit jaar voor het eerst in de tweede fase (ath 4, das toch 2e fase?) en het gaat me echt makkelijk af. je moet veel werkstukken inleveren maar dat is ook totaal geen probleem. ook de 'nieuwe' vakken ANW en CKV zijn simpel, sta ik beide een 8 voor. de rest zesjes en zevens.

alleen aan de profielen mag nog weleens gesleuteld worden. Ik moet bijvoorbeeld verplicht in de 5de frans-1 en duits-1 volgen. echt vreselijk! ze moesten het eigenlijk zo doen dat ik maar 1 van die twee vakken hoef te volgen.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2003, 17:26   #18
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny


nope,leg eens uit als je wil?

en wat is er zo anders aan die manier van lesgeven?
in NL heb je
vmbo (gemideld niveau)
HAVO (hoger en kan je me studeren)
vwo (hoogst)

havo en vwo kent nu het studie huis een nieuwe manier van les geven en de meesten klagen dat het te lastig is
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2003, 10:42   #19
Philosopher
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zat in het eerste jaar van studiehuis, wij waren de testobjecten.
En ik vond het best meevallen, je moet gewoon op tijd alle scripties schrijven.
En ik weet nu best hoe ik een leuk verhaal kan schirjven en pagina's kan opvullen, nu pas bij studie beginnen ze echt op de inhoud te letten.
Ik denk dus wel dat ik er iets aan heb gehad, ookal denk je dat je er nisk aan hebt gehad..je hebt toch wat vaardigheden opgedaan die van pas komen bij opleidingen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2003, 20:10   #20
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zelf heb niet echt problemen met de 2e fase. Ik bedoel je krijgt wel meer praktische opdrachten en werkstukken enzo.. maar daar heb je dus ruim de tijd voor. Ja en als je dan nix gaat doen.. eigen schuld.
Ik weet niet hoe het op de HAVO is en of dat ook makkelijker is, maar hier valt ut dus reuze mee. Je moet wel zelf de discipline opbrengen om ook echt iets te gaan, voor sommigen kan dat moeilijk zijn.. want laten we eerlijk wezen of heel de avond voor school werken of lekker tv kijken is natuurlijk een makkelijke keuze
Maar ik vind wel dat de leraren meer steun mogen geven met HOE je alles kan doen, zodat je het ook echt zelf kan doen. Want alleen de opdrachten uitdelen en zeggen 'dan en dan moet ut af zijn.. zie maar wanneer jullie er iets aan doen' is wel erg makkelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 12:00   #21
.lotte
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
Ik zelf heb niet echt problemen met de 2e fase. Ik bedoel je krijgt wel meer praktische opdrachten en werkstukken enzo.. maar daar heb je dus ruim de tijd voor. Ja en als je dan nix gaat doen.. eigen schuld.
(..)
Maar ik vind wel dat de leraren meer steun mogen geven met HOE je alles kan doen, zodat je het ook echt zelf kan doen. Want alleen de opdrachten uitdelen en zeggen 'dan en dan moet ut af zijn.. zie maar wanneer jullie er iets aan doen' is wel erg makkelijk.
mee eens, dr zijn van die leraren die te ver doorschieten in hun tweede-fase gedrag, zo van, dit hoofdstuk moet af, hier liggen antwoorden, zie maar. Iedereen schrijft de antwoorden natuurlijk over en snappen er op het proefwerk geen reet van. En dan krijg jij de schuld en niet de leraar :S beetje krom af en toe.
Ik heb er ook niet echt problemen mee, ik doe nog steeds alles op het laatste moment, niet echt de goede methode maar ja, als je dan toch nog en rapport met 7-ens en 8-en haalt.. waarom zou ik dan iets gaan doen?
En hierboven werd ook iets geschreven over de nutteloze vakken en ckv2 en 3 enzo. Tja, wat ik dus echt een nutteloos 2e fase vak vind is ANW, de natuurmensen hebben t al en de maatschappij mensen willen het niet en dat het goed is voor mn algemene ontwikkeling.. .who cares???
Met ckv heb ik op zich geen moeite, ckv2 wordt hier op school nogal afgezeken, de stof is saai enzo. Dat vind ik dus niet, tot grote verbazing van mijn klasgenotne EN we hebben een heele leuke lerares
Of de tweede fase steun biedt op het hbo en de universiteit moet ik nog uitvinden, ik denk t niet, want daar likt het je neit met alles op het laatste monent denk ik.....
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 13:41   #22
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, te zwaar vind ik het echt niet. Het is wel dat je zelfdiscipline moet hebben. Maar dat heb je ook nodig als je gaat studeren, dus is het alleen maar handig dat je dat nu al krijgt. En helemaal alleen sta je er niet voor. Want ze zeggen wel dat je zelf alles moet plannen, maar wij krijgen voor de meeste vakken gewoon planners, en voor sommige vakken zelfs nog huiswerk per les. Je leert het dus een beetje, en de rest krijg je nog. Dus heel veel meer discipline heb je niet nodig dan eerst.
Wel vind ik dat stomme ANW een nutteloos vak. Kies ik voor een profiel zonder biologie en natuurkunde omdat ik dat ontzettend saai vind, krijg je toch nog ANW. Dat is toch belachelijk? Ik heb er nog nooit iets aan gehad, en denk ook niet dat ik dat ga krijgen.
Maar i.i.g. ik vind de 2e fase echt niet te zwaar hoor!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 13:47   #23
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by .lotte


mee eens, dr zijn van die leraren die te ver doorschieten in hun tweede-fase gedrag, zo van, dit hoofdstuk moet af, hier liggen antwoorden, zie maar. Iedereen schrijft de antwoorden natuurlijk over en snappen er op het proefwerk geen reet van. En dan krijg jij de schuld en niet de leraar :S beetje krom af en toe.
zo hoort dat. Het was bedoelt voor een betere aansluiting op de universiteit. Daar zitten ze ook niet achter je huiswerk aan (in bijna alle gevallen). Dus het is terecht dat JIJ de schuldige bent als JIJ het overschrijf en JIJ er een slecht punt voor haalt. Jouw verantwoordleijkheid en niet die van de leraar...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 13:49   #24
.lotte
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


zo hoort dat. Het was bedoelt voor een betere aansluiting op de universiteit. Daar zitten ze ook niet achter je huiswerk aan (in bijna alle gevallen). Dus het is terecht dat JIJ de schuldige bent als JIJ het overschrijf en JIJ er een slecht punt voor haalt. Jouw verantwoordleijkheid en niet die van de leraar...
ja goed, ben k met je eens
Maar niet in de 4e klas als alles net begonnen is
dan mag je ervan uitgaan dat de leraar nog ondersteuning geeft in het zelfstandig werken
ik hebe r ook niet zoveel problemen mee, ik regel alles wel, maar er waren mensen die daardoor helemaal verzopen in hun eigen huiswerk, die niet wisten hoe ze het plannen aan moesten pakken, en dat vind ik een slechte zaak
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 14:01   #25
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by .lotte


(..)
Met ckv heb ik op zich geen moeite, ckv2 wordt hier op school nogal afgezeken, de stof is saai enzo. Dat vind ik dus niet, tot grote verbazing van mijn klasgenotne EN we hebben een heele leuke lerares
ja ok leuke lerares dat wel.. maar.. ik heb het al vaker gezegd en zeg ut nog een keer.. ckv2 buhahaha !
en jij hebt nog dubbel ook en kcv en ckv2 proefwerken

en anw moeten ze echt afschaffen wat een NUTTELOOS vak zeg grrr
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.