Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 January 2005, 19:14   #1
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard ADHD en medicatie

Hallo, ik heb dus ADHD en ik heb een vraag voor de mensen met ADHD in verband met medicatie. (of mensen die er verder iets zinnigs over weten)

Vorig jaar heb ik een tijdje Ritalin geslikt maar omdat ik daar de hele dag stoned van was (en dus niet absoluut niet oplettend) en 's avonds echt super hyperactief, ben ik daar in overleg met psychiater mee gestopt.
Ik heb de laatste tijd alleen steeds meer last van mezelf, vooral van de drukte in mijn hoofd.
Nou zou ik willen vragen wat jullie ervaringen zijn met evt. andere medicatie? Of alternatieve pilletjes ofzo?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 19:52   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

ik dacht dat er een bestanddeel in vissen zat dat kon helpen. mijn moeder zei laatst toch zoiets.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 20:07   #3
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: ADHD en medicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Hallo, ik heb dus ADHD en ik heb een vraag voor de mensen met ADHD in verband met medicatie. (of mensen die er verder iets zinnigs over weten)

Vorig jaar heb ik een tijdje Ritalin geslikt maar omdat ik daar de hele dag stoned van was (en dus niet absoluut niet oplettend) en 's avonds echt super hyperactief, ben ik daar in overleg met psychiater mee gestopt.
Ik heb de laatste tijd alleen steeds meer last van mezelf, vooral van de drukte in mijn hoofd.
Nou zou ik willen vragen wat jullie ervaringen zijn met evt. andere medicatie? Of alternatieve pilletjes ofzo?
ik heb het ook, ik heb vroeger ook een tijd aan de retalin geyeten maar idd de zelfde bijwerkingen als jij erg afwezig en absoluut mezelf niet. daarna heb ik ook een tijd depiperon gehad maar daar werd ik superagresief van dus dat ging ook niet en daarna heb ik tot mn 14e dixarit geslikt daar word je opzich wel rustig van maar je assertifiteit is op een nulpunt. ook niet echt wat dus.

nu zit ik dus al vanaf me 14e ongeveer zonder die medicijnen, en dat gaat op zich goed alleen kom ik wat moeilijk in slaap, en daar heb ik dan wiet voor dat gaat aardig maar is alleen zo duur.

ja dat klopt ook, adhd uit zich op jonge leeftijd in lichamelijke onrust terwijl het zich op latere leeftijd meer uit in geestelijke onrust , bij mij voelt het als een maalstroom van gedachten, constant, geen rust, erg frustrerend het werkt dan ook niet al te goed op mn humeur ik voel me vaak wat down ben kortaf maar daarna juist weer heel abrupt periodes van bijna overdreven vrolijkheid. erg vreemd, vooral als je er over na gaat denken, maar dat maakt het ook niet makkelijker.

ik begin het steeds meer te accepteren als een deel van mijzelf waar ik mee zal moeten leren leven, maar ze krijgen mij met geen knuppel meer aan de medicijnen echtniet, mijn ervaringen daarmee zijn erg slecht zo dat ik pas echt een persoonlijkheid ben gaan ontwikkelen vanaf vde dag dat ik met medicijnen ben gestopt. erg ingewikkeld allemaal, maar ik denk dat het voor jou wel redelijk begrijpelijk is.

en natuurlijke middeltjes geloof ik niet in.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 21:15   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik denk dat de beste medicatie voor ADHD is er geen aandacht aan te besteden.. niet weten dat je het hebt..
correct me, maar ik denk dat het weten dat je het hebt ook het nadelige gedrag kan stimuleren...
beste remedie: focus je gedachten op anderen dingen, zorg dat je druk bezig bent met dingen....etc
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 21:22   #5
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

100 punten martijn.

maar de geestelijke onrust is wel knettersirritant bij tijden, vooral als je wilt gaan slapen is het erg storend
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 11:21   #6
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik dacht dat er een bestanddeel in vissen zat dat kon helpen. mijn moeder zei laatst toch zoiets.
Ik ben vegetariër ..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 11:23   #7
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
beste remedie: focus je gedachten op anderen dingen, zorg dat je druk bezig bent met dingen....etc
Dat doe ik ook wel, vooral voor het slapengaan.. dan lees ik dus een boek.. maar het probleem is dat ik me dan dus ook helemaal op laat gaan in het boek waardoor ik pas om 5 a 6 uur slaap..

Blackturtle, ik heb wel elke dag geblowd maar op een gegeven moment merkte ik dat ik daardoor ook veranderde.. en dat leek me ook niet echt goed..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 00:08   #8
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

puurpijpje alleen voor het slapen gaan.

doseren, niet jezelf helemaal sufblowen
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2005, 16:16   #9
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn ex-vriendje heeft ook ADHD.. hij neemt geen medicatie (hij is daar persoonlijk vrij hard tegen), maar hij zit wel op een sportschool (optie gevechtsport, heb trouwens ook ergens gelezen dat dit een heel goede sport is voor mensen met adhd omdat je dan al je spanning moet kunnen doseren enzo en dan wordt je daarop getraind, dus ik heb het over: karate, taikwondo, tai-chi en yoga zat er ook ergens tussen denk ik) en heeft dus meer dan 20uur sport op 5 dagen, en in weekends mountenbikt hij behoorlijk veel... en hij had eigelijk uiteindelijk niet veel last meer van zijn ADHD (daarvoor wel, is van school gestuurt enzo), je merkte het nog wel, maar om dat te zien moet je hem echt kennen.

dus misschien is dat een mogelijk oplossing!
x.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2005, 19:23   #10
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

ja dat van sport had ik gehoord gewoon zorgen dat je een obsessie krijgt want die medicijnen zijn echt zwaar
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2005, 22:04   #11
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik dacht dat concerta ook een medicament was tegen adhd. Ik geloof dat het 12 uur werkt. (dus een langere tijd dan relatine)
't zou duurder zijn als relatine.

Meer weet ik er ook niet over. Misschien moet je je eens informeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2005, 14:51   #12
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prinskoekje
Ik dacht dat concerta ook een medicament was tegen adhd. Ik geloof dat het 12 uur werkt. (dus een langere tijd dan relatine)
't zou duurder zijn als relatine.

Meer weet ik er ook niet over. Misschien moet je je eens informeren.
concessa is retalin , je hoeft het alleen maar 1x per dag in te nemen ipv 3x
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:22.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.