Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Er word teveel geld aan het koningshuis uitgegeven?
ja 7 63,64%
nee 4 36,36%
Stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 2,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 16 May 2007, 17:00   #1
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Beatrix declareerde ruim 24 miljoen euro+ poll

AMSTERDAM - Koningin Beatrix heeft vorig jaar ruim 24 miljoen euro gedeclareerd voor het gebruik van paleizen, auto's, paarden, rijtuigen en het hofpersoneel. Dat staat in het jaarverslag van het Huis der Koningin dat woensdag is aangeboden aan de Tweede Kamer.

Bekijk video

Het Rijk gaf in totaal 83,7 miljoen euro uit aan het Koninklijk Huis, zo'n dertig miljoen euro meer dan in 2005. De stijging wordt onder meer verklaard door hogere kosten voor de beveiliging en het onderhoud van de paleizen.



Voor de ambtelijke ondersteuning kreeg de koningin 2,2 miljoen euro. Het afgelopen jaar heeft Beatrix te weinig aandacht gegeven aan informatievoorziening, oordeelt de rekenkamer.

Toelage

Beatrix, kroonprins Willem-Alexander en zijn echtgenote prinses Máxima kregen in 2006 een toelage van bijna 5,7 miljoen euro, waarvan 3,9 miljoen euro was bestemd voor het staatshoofd.

Willem-Alexander kreeg 957 duizend euro en Máxima 845 duizend euro. Daarmee was er een overschrijding van 145 duizend euro, schrijft de rekenkamer.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 22:15   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

en nu dan de rekensom ernaast wat een president zou kosten?

en wat voor nadelig effect het opheffen van het koningshuis zou zijn voor bijv. de uitstraling van het land en de economie die daar op leunt misschien zelfs?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 23:53   #3
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is natuurlijk veel geld maar een president oid. kost ook een heleboel. Verder, de koningin is iemand die het land vertegenwoordigd. Dan mag ze er zeker niet pauper uit zien want wat gaan ze dan denken van ons land?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2007, 08:49   #4
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is natuurlijk veel geld maar een president oid. kost ook een heleboel. Verder, de koningin is iemand die het land vertegenwoordigd. Dan mag ze er zeker niet pauper uit zien want wat gaan ze dan denken van ons land?
Dat is waar, maar ik vind het overbodig om een koningin te hebben het enige wat ze doet is contacten onderhouden. Dat kan iemand anders ook wel doen. Ons belastinggeld gaat ook gewoon naar het koningshuis en dat is iets wat ik belachelijk vind aangezien willem alexander zich helemaal kapot neukt waardoor wij weer meer moeten betalen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2007, 14:24   #5
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door neushoorn Bekijk Bericht
Dat is waar, maar ik vind het overbodig om een koningin te hebben het enige wat ze doet is contacten onderhouden. Dat kan iemand anders ook wel doen. Ons belastinggeld gaat ook gewoon naar het koningshuis en dat is iets wat ik belachelijk vind aangezien willem alexander zich helemaal kapot neukt waardoor wij weer meer moeten betalen
Ja, maar als we (bijv.) een president zouden hebben zou die ook net zo goed onderhouden moeten worden.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2007, 17:01   #6
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wij als gewone burger zouden anders toch niks van dat geld gezien hebben... en nu zien we de Koningin nog op TV.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2007, 17:45   #7
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
wij als gewone burger zouden anders toch niks van dat geld gezien hebben... en nu zien we de Koningin nog op TV.
geweldig, daar doen we het voor
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 08:41   #8
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door neushoorn Bekijk Bericht
Dat is waar, maar ik vind het overbodig om een koningin te hebben het enige wat ze doet is contacten onderhouden. Dat kan iemand anders ook wel doen. Ons belastinggeld gaat ook gewoon naar het koningshuis en dat is iets wat ik belachelijk vind aangezien willem alexander zich helemaal kapot neukt waardoor wij weer meer moeten betalen
contacten onderhouden ja.. Niet zo kortzichtig hè... Buitenom dat een koningin, en vooral Beatrix veel meer betekent voor een land en het bestuur ervan is het koningshuis ook iets wat een geschiedenis heeft.
En over ons belastinggeld, dat gaat niet alleen naar het koningshuis hoor. Maar wij als land hebben voor een koningschap gekozen en daar betaal je voor. Anders was je geld naar een president gegaan.
En dat laatste wat je zegt slaat natuurlijk helemaal nergens op.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 09:02   #9
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
contacten onderhouden ja.. Niet zo kortzichtig hè... Buitenom dat een koningin, en vooral Beatrix veel meer betekent voor een land en het bestuur ervan is het koningshuis ook iets wat een geschiedenis heeft.
En over ons belastinggeld, dat gaat niet alleen naar het koningshuis hoor. Maar wij als land hebben voor een koningschap gekozen en daar betaal je voor. Anders was je geld naar een president gegaan.
En dat laatste wat je zegt slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Waarom moeten we dan meteen een president hebben dat snap ik dan weer niet, kunnen we niet gewoon een minister president houden zoals we het nu ook hebben
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 13:14   #10
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Waarom moeten we dan meteen een president hebben dat snap ik dan weer niet, kunnen we niet gewoon een minister president houden zoals we het nu ook hebben
Ik geef mn centen liever aan Beatrix als Balkenende

maar anyway, alsof een minister president niet genoeg kost?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 13:45   #11
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
Ik geef mn centen liever aan Beatrix als Balkenende

maar anyway, alsof een minister president niet genoeg kost?
Ik geef mijn centen liever aan Nederland dan aan één persoon

En ik denk dat een minister president maar een fractie van een koningin kost, hij krijgt gewoon salaris wat hij verdient of dat nou te hoog is een andere discussie.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:39.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.